• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
kebab

Hasj uit verschillende landen (Maroc, Afhaan etc.)

Recommended Posts

Wat zijn nou de echte verschillen tussen hash uit verschillende landen? Libanon, Afghaan, Maroc.

ik heb weleens Afghaanse hasj gehad, maar ook Maroc..nu was de afghaan zacht (kneedbaar) en de Maroc knoephard. Is dit altijd zo? Is de bereidingswijze/methode anders en het effect ook? Hoe zit het bij bijv.

Libanon?

Ben benieuwd.

Dat zijn een hoop verschillen

Van wel soortje wordt het gemaakt

Op welke wijze wordt het gemaakt, er zijn meerde manieren van kloppen tot met de hand draaien( charas)

Dat resulteert dus in de diverse vormen, hardheden, smaken effecten, etc etc

Hardheid van bijv Maroc ligt vaak aan van de hoeveelste klop de hasj gemaakt is en hoe ze het persen

Als ik ice maak en pers hem met 5 ton dan wordt ook de ice zeer hard dus hardheid hoeft niet altijd wat over de kwaliteit te zeggen, als is dat doorgaans wel het geval

maar goede maroc kan gewoon zacht zijn hoor

Je hebt gele en rode lib, en als je de echte hebt zijn het meestal ballen waar henneptouw doorheen zit omdat het snel brokkeld maar echt hard is dat ook niet

heb je nog andere vragen dan roep maar ben een beetje stoned hahahah

• Like 2

nepalese temple ball is echt de shit

On topic: om jou vraag globaal te beantwoorden

Zou je onderscheid kunnen maken tussen

Land

Welke wiet soort (landras)

hoogte (meer uv =sterkere hash)

Zijn de planten vroeg geoogst of als ze al heel erg mature zijn (meer cbd)

manier van maken (charas. dry sift, water pressed, of poeder maken en dit persen)

zit er olie bij gevoegd of is het zo zacht door de grote hoeveel heid actieve stof

Is het gecired (laten rusten)

Bijvoorbeeld

Marokko

Ketema

1500m

Jaar laten liggen tot de prijs hoger is

Gedroogd daarna gezeefd en geperst

Als je specifieke vragen hebt kunnen bepaalde forumleden je wel helpen

Ik heb beperkte kennis

Grtz

Ook nog zoiets: je hoort mensen vaak zeggen, hasj geeft een chiller effect tov wiet.

Maar we hebben het toch over geperste zuivere thc en bijna geen cbd(ice hasj) ? Dit zou dan toch een dikke high moeten zijn of hoe zit dat dan?

Ook de gezeefde maroc hasj bevat relatief veel thc, maar is minder zuiver tov ice en bevat meer cbd?

Snappen jullie waar ik naartoe wil?

Chiller , bankhanger meestal zeker ice

Cbd ligt ook aan de strain waarvan het gemaakt is

Een maat van me heeft er 6 jaar gewoond en gewerkt, leuke filmpjes van gezien, ik zou er wel eens heen willen gaan 

Ja, ik ook gobru. Maar als toerist kom je er niet zomaar ze. Daar moet je volk voor kennen denk ik. Al zou ik het al zalig vinden om die immense wietvelden is te zien :)

Een tip voor de mensen die ooit van plan zijn om naar marokko te gaan; koop je hash in het noorden, in t zuiden ben ik alleen maar rotzooi tegen gekomen.

Voor mensen die de weg daar niet kennen, de meeste straatverkopers die tempo zakdoekjes verkopen verkopen ook hash.