• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
dragoncave

Fpv wel eens van gehoord ? Modelbouw

Recommended Posts

laatst was een Belgisch boer er voor opgepakt :P

en FPV vliegen is erg gaaf! jaren geleden is een maatje daarmee begonnen. was toen echt schreeuwend duur om de boel te maken. zie dat het nu allemaal een stuk betaalbaarder is. Misschien er ook eens aanwagen. Het in elkaar zetten was zo makkelijk ik kon het zelfs :)

Snaaip heeft in betere tijden ook met een Piper Cub rondgetuft, zou der  graag weer mee beginnen want inmiddels is dat allemaal al redelijk betaalbaar geworden.n

Maar wij kochten een plan, plunderden de voorraad Balsa bij de locale modelbouwsjop en gingen lekker snijden, schaven en schuren tot het ok was en dan lekker plakken, epoxy en, en krimpfolie trekken. Is allemaal veel simpeler geworden nou met die arf en rtf kitjes, en ook nog maar 1 zender nodig die ook betaalbaar is tov die stinkend dure Graupner MC's kasten van weleer.

Snaaip heb ook echter andere dure hobby's en miss zei, kiezen of delen. Dus is het growen blowen en nog wat geworden :rolleyes:

Een Edge Casto, je stijgt weer in men achting, zijn nukkige beestjes om mee te vliegen. En maak me blij, toch Nitro mag ik hopen.

Dat Lipo spul is leuk maar niks zo geil als een jankende Nitro tweetakter, of voor de echte stoere mannen een Zenoah op 98octaan met een drupje nitro :blink: en verticaal aan de schroef blijven hangen.

• Like 1

Een piper cub heeft casto ook mee gevlogen met een brandstof motortje er in, die dingen hebben echt een makkelijke leercurve voor beginners behalve als je loopings en rollen ging trekken, dan viel bij mij de motor steeds uit :P

Die edge is op elektra snipey, is tegenwoordig gewoon veel fijner en goedkoper kwa spulletjes.

Maar het mist wel een beetje zijn charme idd maar ja daarentegen zijn de brushless motoren een stuk sneller en sterker dan de nitro variant.

Als je emt je klauw tussen de prop van een nitro komt slaat hij stil, bij elektra blijft het gewon doordraaien en dat is behoorlijk pijnlijk kan ik uit ervaring zeggen :)

Bij hobby-in waalwijk hebben ze leuke pakketjes zelfbouw spul!, dat is natuurlijk het echte werk!

• Like 1

Gisteren van de kids een dronetje gekregen,.. (Revell Control camera quadrocopter spot)

Best een grappig ding, ik krijg dat ding voor geen meter onder controle, trimmen en afstelen moet ik nog leren,.. LOL 

Maar telkens als ik het dingen een beetje goed heb, dan is de accu leeg,.. 

Nu wilde ik kijken of ik er een groter /zwaardere accu voor het dingetje kan krijgen,... maar waar moet ik nu opletten? 

Gegevens van de accu zijn LiPo Battery 3,7v / 390mAh / 1.44 Wh,.. 

900mAh is beter maar die zal dr nie zijn voor die kleine. Maar kan t mis hebben hoor. Wel leuk dat je zo eentje hebt succes dr mee :)

Gisteren van de kids een dronetje gekregen,.. (Revell Control camera quadrocopter spot)

Best een grappig ding, ik krijg dat ding voor geen meter onder controle, trimmen en afstelen moet ik nog leren,.. LOL 

Maar telkens als ik het dingen een beetje goed heb, dan is de accu leeg,.. 

Nu wilde ik kijken of ik er een groter /zwaardere accu voor het dingetje kan krijgen,... maar waar moet ik nu opletten? 

Gegevens van de accu zijn LiPo Battery 3,7v / 390mAh / 1.44 Wh,..

https://www.conrad.nl/nl/lipo-accupack-37-v-900-mah-20-c-conrad-energy-open-kabeleinden-517989.html?WT.mc_id=gshop&gclid=Cj0KEQjw0ZauBRDOnoGQ2PTb9YoBEiQAQ6m_7Jvb9YaL2yapo2pjIV4JebCij_d17-PtW02VupGaey8aArKu8P8HAQ&WT.srch=1

Kijk hier eens rond en als je veel geduld heb op hobbyking.

Zolang je 3,7 volt pakt en het aantal mah zo hoog mogelijk maar wel dat het nog past maakt het niet zoveel uit.

Voor een drone of andere rc vliegtuigen moet je wel minimaal 20c lipo's pakken ( 20x capaciteit) anders leveren ze niet wat je nodig hebt.

Dus, 3,7 volt, en zoveel mogelijk mah als er in past ;) en hij moet het ook omhoog kunnen tillen nog :D

• Like 1

ik heb nog een piper cupje staan van 20 of 25 jaar geleden incl nitro moter  :)

ding doet alles nog.

maar ik rij nu alleen nog met de auto s en af en toe de boot [ook nitro snaaip  :) ]

ga toch weer ff een nieuwe graupner halen en het ding de lucht in gooien !

hier geen electra dingen, ik ben een echte benzine snuiver [nitro]

dacht ik van jou ook Casto !! valt me een beetje tegen van je  ^_^

• Like 1

Dit is ook een erg mooi model, enkele jaren terug op een modeljet show geweest in DE, daar vloog werkelijk een fortuin rond.

En als die dingen net iets hoger vliegen lijken ze echt "net echt"

• Like 1

Jets zijn idd niet voor beginners weggelegd, net zoals de meeste snelle en favo modellen.
Op snelheid en opstijgen gaat nog, maar als je wat trager gaat en bv een bocht moet nemen terwijl je aanvliegt om te landen zal je zeker de eerste niet zijn die zen speeltje voor de baan de grond ziet in boren. Is ook een behoorlijke leertraject en velen zijn er voortijdig mee gestopt omdat het allemaal toch niet zo simpel is als het lijkt.

Een leuke trage hoogdekker alla PiperCub etc is dan vaak het veiligste om mee te beginnen.

Waarom ik het niet meer doe, tja was in men jeugdjaren en toen moesten we ook nog eens een diploma halen, en we gingen uit, en ....... en toen leerden we iemand kennen, en toen en. .Heb nog een 2 kanaals zender, en enkele nitromotoren liggen + een deel plannen. Vast ook geen zak meer waard.

Maar vroeger hadden we al die mooie spullen niet (en ook geen internet dus je moest het doen met wat de hobbyboer aanbood in zen winkel), dus bouwden we vanaf scratch en in het beste geval van een degelijk plan beginnen bouwen is toch weer iets wat stilaan verloren gaat en das jammer.

Wat balsa inslaan, snijden en schuren, met apentoeren en veel gevloek zelf canopy's vacuum trekken mbv een haardroger en stofzuiger waarbij er eerst tig mallen gemaakt moesten worden er het resultaat er was.

Enkel de goedbedeelden konden een dremel betalen, vliegtuigen waren soms derde of vierde hands eens ze een keer teveel crashten en dan toch maar eens in de kliko te eindigen.

Nee hoor, geut zelfgemengde nitro erin, gloeiplug erop en gaan met die banaan.

Maar dan is zoals ik al zei, een en ander veel handiger sneller en goedkoper geworden met die Lipo's en Multi frequentie zenders.

Vooral helivliegen is dan heel wat betaalbaarder geworden, en dan zijn die Lipo's ineens wel leuk want het maakt amper lawaai, je kunt er vrijwel overal mee vliegen en onderdelen, bestel je gewoon vanuit je luie zetel.

Ff lipo switchen, zender "binden" en vliegen die hap.

ik heb nog een piper cupje staan van 20 of 25 jaar geleden incl nitro moter  :)

ding doet alles nog.

maar ik rij nu alleen nog met de auto s en af en toe de boot [ook nitro snaaip  :) ]

ga toch weer ff een nieuwe graupner halen en het ding de lucht in gooien !

hier geen electra dingen, ik ben een echte benzine snuiver [nitro]

dacht ik van jou ook Casto !! valt me een beetje tegen van je  ^_^

Nou nou nou nou nou!

Ik zal zo eens mijn nitro tuigjes showen aan je dan zul je zien dat nitro ook helemaal mijn ding was, maar hier op de vliegclub mogen we daar vanwege mileu geleuter niet meer mee vliegen.

En het weiland achter mijn huis, daar heb ik al zoveel politie bezoekjes gehad, dat ik daar al naar kijk en ze staan al op me te wachten :P

Die klote regeltjes pffff wordt er moe van joh,

Maar is goed hoor ouwe!, ik zal het onthouden als we ooit een vliegmeeting hebben dan vlieg ik zo je tuigje uit de lucht :P

Ga toch eeg met je graupner man, ik weet dat je oud bent :P maar tegenwoordig vliegen we met 2,4 ghz en geen mhz hahaha

Just kidding!

Iemand op onze club vloog ook met turbine man man man z'n motortje kost klauwen met geld man, die moet een hele schuur met wiet oogsten om dat te betalen hehe.

Ik zal eens wat foto's opgraven!