• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
A green scene

Goede verdampers ?

Recommended Posts

Blow blijft lekkerder gok ik ;)

Daar kan je ook echt van genieten een tijdje, in zo'n vaporizer gooi je dezelfde hoeveelheid als in een blow maar na 4-5 hijsen is ie toch echt op!

Maar als ze die tabak vindt stinken dan ga je toch puur roken ;)

yup stoney heeft gelijk  blow liever:)

en vindt het effect anders ,zal wel te maken hebben met puur roken (verdampen)

en de smaak tja de eeste 3-4-5 trekken zijn heerlijk en dan komt de popcorn smaakt naar voren (zit nog altijd werkzame stof in) maar minder lekker

dan gooi ik meestal de temp omhoog tot bijna 200°c

en als de kleur  koffie met een drup melk ;) is gooi ik hem pas er uit

Ik vrees dat het voor mij dus ook zo zal worden. Dat ik het bijna niet ga gebruiken enkel als ik bij mijn vriendin ben.

Puur roken kan ook natuurlijk maar dat vind ik dan weer wat overdreven en je verliest zoveel van je wiet omdat het niet goed verbrand etc.

Dus idd eens zien voor onder de kerstboom. Leuk kado voor mezelf  ;)

ik heb de ascent ben er wel tevreden van alhoewel ik hem niet veel gebruik

heb mijn met kerst gehad tune :P

Hoi hoi Platte, wat vind je van de axcent, heb hem gister gehaald maar zit nog met temperatuur te kloten. Had hem gekocht voor mijn vriendin die heeft medicinale van verzekering. Maar wij kunnen niet de juiste temp schema vinden voor haar aandoening. Waar zet jij hem op om stoned van te worden? Weet jij of een van de andere een goede met info over welke temp voor welke aandoening. Niet die van amnesia want die is niet echt duidelijk vind ik. Dank je wel alvast.

• Like 1

THC

Vaping Temp: 155°C to 160°C
Tetrahydrocannabinol (THC) is perhaps the most essential and sought-after cannabinoid among medical and most especially recreational marijuana users. Taken in adequate doses, THC can help alleviate symptoms of pain and other physical discomfort. Some studies have also shown that this cannabinoid protects brain cells and can even promote growth.
Different cannabis strains contain varying levels of THC and proportions of other cannabinoids. For example, the Sativa varieties boast the highest amount of THC, while Indica ones contain more of the other health-giving cannabinoids than the more psychoactive THC.

Cannabidiol (CBD)

Vaping Temp: 160°C to 180 °C
This cannabinoid is as abundant as THC in any cannabis plant. And while the major controversies surrounding marijuana use actually focus on the effects of THC with all those reported highs and psychomotor impairments in large doses, CBD offers a more promising use of cannabis in the medical field.
Contrary to common perception, CBD is non-psychoactive, meaning that it does not interfere with your judgment or motor skills. But what’s more important are the therapeutic effects of CBD. These include the cannabinoid’s anti-convulsant (suppresses epileptic seizures), anti-cancer (hampers the growth of tumor cells), anti-inflammatory and anti-oxidant properties (fights against neurodegenerative disorders such as Alzheimer’s disease). Studies also show that CBD alleviates anxiety and depression.

Cannabinol (CBN)

Vaping Temp: 185 °C.
Unlike THC, Cannabidol has the opposite effect of inducing sleep, making this a good drug for those suffering from insomnia. But beyond its sedative effects, CBN has also been found to combat methicillin-resistant Staphylococcus aureus (MRSA), a powerful bacteria that’s been hard to eliminate because of its resistance to antibiotics.
Cannabinol does not occur naturally in fresh cannabis. Instead, it becomes the byproduct formed as THC degrades over time. So, the longer you store your dry herb, the more amount of CBN it contains. That means fresher herbs come with a stronger punch, while older ones tend to have more sedative effects. So, for you to benefit more of the sleep-inducing effects of marijuana, keep your stock in a cool, dry place for several days or weeks.

The Best Vaping Temperatures For Other Herbs

Of course, your vaporizer isn’t built for the sole purpose of vaporizing cannabis. Your device does its job perfectly well for aromatherapy. Although we’ve got to admit there’s nothing quite like the highs you get from cannabis, other herbs offer soothing and relaxing sensations when you inhale their vapors too. In fact, many of these plants contain substances that have more subtle psychoactive effects.

Storz and Bickel, maker of the famous Volcano desktop vaporizer, shares with us the most ideal vaping temperatures for the following dry herbs:

eucalyptus, 266°F (130°C)
hops, 309°F (154°C)
chamomile, 374°F (190°C)
lavender, 266°F (130°C)
lemon balm, 288°F (142°C)
sage, 374°F (190°C)
thyme, 374°F (190°C).

These temperatures are also ideal when you use your vaporizer for aromatherapy. The Arizer Extreme Q vaporizer, for example, also comes with a glass bowl that you can place on top of the device. Pour your favorite mix of flowers and herbs into the bowl, adjust the temperature setting and turn on the fan. Soon after, you’d fill your entire home with the sweet scents of your favorite potpourri.
Hitting that Sweet Spot With Portable Vaporizers
Because vaporizers come in all shapes and sizes — from the most compact vapor pens to the largest desktop models — using a particular device to achieve your desired temperature might be a little tricky. For example, while some portable vaporizers like the DaVinci Ascent sport control buttons that set your preferred temperature, other models such as the Arizer Solo Vaporizer already has 7 levels of equivalent preset temperatures.
Still, adjustable settings with increment of one degree does not guarantee good quality vapor. Other factors also come into play such as the quality of the heating element, the material used inside the heating chamber and the vapor pathway and also the size of the herb tank.

Let’s take a look at some of the most popular vaporizers and the recommended sweet spot for each model:

Arizer Solo Portable Vaporizer

Best Setting:
Levels 4 and 5

Known for its excellent vapor quality, Canadian-made Arizer Solo vaporizer prides itself with its simple yet high-quality design. Surprisingly, this device does not offer 1-degree incremental adjustments of your vaping temperature and instead feature seven level temperature settings:

Temp Level 1: 50° C / 122° F
Temp Level 2: 185° C / 365° F
Temp Level 3: 190° C / 374° F
Temp Level 4: 195° C / 383° F
Temp Level 5: 200° C / 392° F
Temp Level 6: 205° C / 401° F
Temp Level 7: 210° C / 410° F

So which level offers the most satisfying vapor quality for you? We tested the Arizer Solo and found out that levels 4 and 5 offer the best quality vapor. Anything more than that gives you a slight burnt popcorn taste and denser flavors. But you can go ahead and choose the higher levels if you wish to get stronger hits.
At levels 1 to 3, the temperature is not strong enough to get the desired effects, but this is very much ideal for beginners who are just trying to find the right dosage. Then you can go higher as you increase your tolerance.

G Pro Herbal Vaporizer

Best Setting
: Medium and High first, then Low after several minutes.

Another portable vaporizer with preset temperature settings is the G Pro Herbal vaporizer from Grenco Science. Here are the options below:

LOW (RED) = 360°F
MEDIUM (GREEN) = 380°F
HIGH (BLUE) = 420°F

Using the G Pro herbal vaporizer takes a little getting used to especially for beginners. We’ve found the medium and high settings to give the most satisfying flavors, but things get a little bit hotter as you continue vaping for several minutes. At this point, we recommend choosing the lowest setting to get the temperatures down to more comfortable levels.
Other portable vaporizers such as the K-Vape look like an entire replica of the G Pro vaporizer. Even the heat settings and their performance are the same down to the core. So we recommend the same heat settings for the K-vape too.

DaVinci Ascent Vaporizer

Best Setting:
365°F (185°C) to 380°F (193°C)

The DaVinci Ascent portable vaporizer offers greater temperature control flexibility it sports heat adjustments in increments of one degree. When you turn the vaporizer on, it sets itself to the default setting of 375°F (190°C). And with out tests, we’d say the DaVinci vape gives off the most pleasant vapors from 365°F (185°C) to 380°F (193°C). But as we go further up the scale, vapor heat steadily rises and slowly gives that hint of a burnt taste. Still, you can set the device at 230°C maximum, as anything beyond that temperature results in combustion.
What’s good about the DaVinci Ascent vaporizer is the glass stem that connects all the way down to the stainless steel heating chamber. This ensures that the vapor you inhale is pure, without any foreign particles otherwise present in cheaper vaporizers that make use of cheap soldered internal parts.
The Best Vaping Temperature for Desktop Vaporizers
Desktop or tabletop vaporizers are perhaps the best devices you can count on in terms of vapor quality. Their larger bodies and perpetual dependence on external power source allow more accurate temperature adjustments while vaping. Let’s take a look at the top desktop vaporizers currently popular in the vaping world.

Digital Volcano Vaporizer

Best Setting:
375°F (191°C) to 390°F (199°C)

If not for the price, everyone would have no second thoughts of getting the Volcano vaporizer. The excellent vapor quality and build quality (we know vapers who’ve had their Volcano for years!) make them the top choice of connoisseurs. Of course, the Digital Volcano comes with buttons that allow you to set your desired temperature, with 1-degree accuracy.
As to the best vaping temperature when using the Volcano, the general consensus is the 375°F (191°C) to 390°F (199°C) range, with the higher half offering the best effects. But really, we recommend exploring your own sweet spot with the Volcano as we’re so confident with the device’s extremely commendable performance!
If you have the Classic Volcano, turn the dial anywhere between 6 and 7 to get the equivalent heat setting.

Arizer Extreme Q Vaporizer

Best Setting: 370°F (188°C) to 390°F (199°C)

From the makers of Arizer Solo portable vaporizer comes the Arizer Extreme Q desktop vape. This device is perhaps the closest contender of the Volcano Vaporizer but wins in terms of price. Although admittedly, we still find the Volcano of its superb vapor quality. The Arizer Extreme Q also sports digital temperature controls with 1-degree accuracy.
Using the Arizer Extreme Q, we’d recommend setting it between 370°F and 390°F for the best vapor quality. If you wish to get more flavors, you can still go higher without risking burning your herbs.

Both the Volcano and Arizer Extreme Q support a balloon, which you can use to store the vapors inside the plastic bag for cooler vapors.

Vapir Rise 2.0 Ultimate Vaporizer

Best Setting: 375°F (191°C) to 390°F (199°C)

Another contender as the best vaporizer to choose in terms of price point and features is the Vapir Rise 2.0 Ultimate desktop vaporizer. And just like the competition, this device sports temperature adjustments by 1 degree. And we jut can’t deny the performance of this tabletop device in terms of functionality and vapor quality.
We recommend setting the Rise 2.0 between 375°F (191°C) and 390°F (199°C) for the best vaping experience. Go higher if you want stronger effects, or when you have three other friends sharing the device. Yes, the Rise 2.0 vape comes with a multi-user adapter that allows you to connect four tubes simultaneously. This proves very handy if you have your friends around. So, show them off what you’ve got and vape away!
What About Vaporizer Pens?
We understand how paying attention to vaporizing temperatures can sometimes seem useless when using vaporizer pens. With pens, you simply press one button to light up the heating element and vaporize the exposed herbs. So there is no way you can easily adjust the temperature. But can you somehow regulate the amount of heat your botanicals get? Of course, we cannot just accept too much when it comes to vaporizer pens. But here’s what you can do to at least regulate the heating element’s temperature to some degree:
When pressing and holding the button down to heat the coil, try releasing the button a few seconds after. Then press again and release again in a rhythmic sequence. This way, you keep the coil from sustaining its full capacity, resulting in slightly cooler temperature. When not taking draws for a long time, it is best to turn the vaporizer off instead of relying on the automatic shut-off mechanism of the device to save on battery and vapors too.
Other vaporizers such as the Atmos Boss are designed with an embedded heating element so that the herbs inside the chamber are not directly exposed, thus keeping the materials from burning. With this device, you won’t have to worry about hitting very high temperature, as Atmos made sure your herbs don’t reach the point of combustion. Perhaps, one day, we’ll see significant design improvements that we think are already long overdue.

On a Final Thought

We still believe that hitting the right vaporizer temperature is a personal thing, and different individuals just have different tastes. In the same way, vaporizers heat up the botanicals in different ways too. So, it is best to get to know your vaporizer first after unboxing it. And we must say no two vaporizers in the market offer the same vapor quality. But the moment you get to get to that sweet spot, you’d surely love your vape from then on.

• Like 4

nette info casto :D

voor een stoned gevoel moet je de temp opschroeven 190+

en de wiet in de kamer mag je redelijk aanduwen dan zul je merken dat er dikke rookpluimen tevoorschijn komen

tis ff zoeken welke temp je het beste bevalt aan de vape

de wietsoortje spelen ook een grote rol voor het bestrijden van aandoeningen ;)

Ben een bezitter van de Arizer Extreme Q en over smaak valt niet te twisten... maar het bevalt wel, men heeft minder nodig en de high is helderer...

Helaas kan ik een lekkere joint nog steeds niet weerstaan  :D

Ach, anders een lekker stukje cake  ;)

Wie heeft er dan een de Verdamper staan van Evert? Die geeft goede dampjes  ;)

Liefst een lekker dabje maar dat komt vanzelf wel.... Eerst eens zien of ik genoeg toppies kan realiseren om een goede extractie hoeveelheid te verkrijgen..maar dat is nog toekomstmuziek!

post-1169-0-23599800-1460905472_thumb.jp

die van mij is kapot gevallen helaas nadat ik hem al een jaar niet gebruikt had, niet omdat hij niet beviel maar omdat ik een jointje roken gewoon veel lekkerder vond.

ik rook nu alleen geen tabak meer dus verdampen is eigenlijk een must geworden, want puur roken vind ik helemaal niets.

jij hebt de arizer extreme Q, kloppen de temperaturen in het verhaaltje wat ik hierboven gepost heb een beetje?

Ik zelf heb er 2. Namelijk de arizer extreme q en de davinci portable.Smaak is beter dan met tabak alleen je rookt wel meer.

Met een ballon bij de arizer kan het anders heel gezellig worden. Vooral Lemon haze met de arizer  :wub:

CASTO: jij hebt de arizer extreme Q, kloppen de temperaturen in het verhaaltje wat ik hierboven gepost heb een beetje?
Edited by Pringel

jij hebt de arizer extreme Q, kloppen de temperaturen in het verhaaltje wat ik hierboven gepost heb een beetje?

@Jansen_en_Jansen, ben ook wel benieuwd naar het antwoord vanwege dat ik ook zit te kijken naar een Vaporizer. Twijfel wel heel erg maar dacht dat een desktop model toch wel de juiste keuze was. Vanwege dat ik ook wel het gevoel wil houden dat je rookt, niet zo'n onzichtbare damp ofzo, kwam ik ook uit op de Extreme Q, Het is behoorlijk wat el dus ben benieuwd naar een objectieve gebruikerservaring. De Volcano vind ik qua prijs gewoon teveel ondanks dat hij door iedereen wordt geprezen. 

@pringel, excuus voor de iets verlate reactie.. Ik heb idd een ExtremeQ tot mijn beschikking en vanuit mijn ervaring zeg ik dat dit een fijne verdamper/ vaporizer is. Dit vanwege de gebruikte materialen glas/ medische zacht plastic slang (makkelijk schoon te maken met alcohol. Niet de slang met alcohol!) En de mogenlijk om een trekje te nemen met gebruik van de ingebouwde ventilator. Die tevens ook een ballonnetje kan opblazen. Damp is goed te noemen, afhankelijk welk soort je wilt verdampen natuurlijk. Een andere hele goede damper is "de Verdamper" van Evert Smiths. Een waterpijp idee, waarbij de damp gekoeld wordt, met een extern verwarmingselement. Deze is wel een stukje duurder. Als een beginnende damper een keuze zou moeten maken denk ik dat je aan deze (ExtrQ) een goede zal hebben... waar bij het dampen je zo goed kan gaan bevallen dat je voor een mobiele versie gaat kijken

Daarbij moet je ook bewust worden dat het verdampen anders werkt dan het roken van een joint of bong ect.. het zeeeeeeer relax inhaleren direct in de longen is namelijk de manier om de hete lucht goed door je cannabis te krijgen. Voordeel is ook dat als je bijna geen damp meer proeft, je de cannabis goed door elkaar stampt en kleiner maakt, je rustig weer een verse trek kan nemen.. cheers... neem nog een trekje ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

@@Jansen_en_Jansen Dankjewel voor je uitgebreide toelichting en aanvullende informatie, dit lees je nu net nergens anders. Her ben ik heel erg blij mee. De ExtremeQ leek me al een goede maar nu weet ik zeker dat als het verdampen me niet zou bevallen het in elk geval niet ligt aan het apparaat. Ik had het idee dat het vergelijkbare verschil ongeveer is zoals bij een pijpje en een joint, en ik mag toch erg graag genieten van een joint vanwege dat het ook wat langer duurt en dan niet zo instant direct het andere uiterste brengt :huh::P ondanks dat er momenten zijn dat je hier wel voor kiest.

Dat van dat zeer relaxed inhaleren is ook een goede tip!! Nogmaals dank je wel.

• Like 1