• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Dokkie

De Gaslantaarn Routine

Recommended Posts

De Gaslantaarn Routine

Deze informatie zal nogal baanbrekend voor growers zijn die de standaard cyclussen aanhouden, met nagenoeg minimale problemen. Degene die zo veel mogelijk de natuur nabootsen onder kunstlicht hoeven maar 13 uur licht te geven in de vegetatieve fase. Dit reduceert de kosten dramatisch. De minder is meer aanpak van de 'Gaslantaarn Routine' geeft de groeiende planten genoeg duisternis ten behoeve van betere conditie en gezondheid. En door een vol uur licht te geven in het midden van de nachtcyclus van de kweek, worden de planten niet aangezet om te bloeien of een hermafrodiet te worden. De groeiende planten krijgen zo voldoende rust, wat minder stress geeft. Zo wordt de opbrengst verbeterd maar ook de algemene prestaties en de medicinale kwaliteit.

G-L-T.jpg

Zaailingen en stekken

De Gaslantaarn Routine kan je meteen toepassen in de zaailing fase van de plant. Zoals ik al zei vind je nergens een lente in de natuur die een lange fotosynthese periode geeft. De lentezon schijnt meestal maar 10 uur per dag en soms zelfs minder. Het licht voor zaailingen en stekken moet helder zijn, een Compact Fluorescent of T5 licht kan gebruikt worden in de zaailing fase. Gewortelde volwassen stekken kunnen direct onder HID licht.

De groei

Deze methode is vrij simpel, twaalf uur licht gevolgd door vijfenhalf uur donker, dan precies 1 uur vol licht en dan de tweede periode van vijfenhalf uur donker. Door een vol uur licht precies in het midden van de donker periode te plaatsen, onderbreekt de opbouw van de gevoelige bloeihormonen. Zo wordt voorkomen dat de planten te vroeg de bloei ingaan. De grower laat de planten opgroeien tot de gewenste grote, voordat je ze de bloei fase inzet. Met deze methode kun je ook de vegetatieve periode verkorten, hierdoor kun je regelmatiger oogsten met betere kwaliteit. Vegetatieve periodes kunnen met 1 to 2 weken verkort worden, terwijl de bloeiperiode 1 week korter kan als je het samen met het afnemende licht schema gebruikt. Voor patiënten die hun eigen cannabis kweken of voor mensen die voor patiënten kweken kan de productie worden opgevoerd van 4 naar 5 oogsten per jaar, of zelfs nog meer als jet het roteer systeem aanhoudt. De kosten van elektriciteit kunnen zo ook drastisch beperkt worden, de besparingen kunnen oplopen tot zo'n 50%.

De bloei

Planten die opgroeien met de Gaslantaarn Routine zitten nu bomvol met bloei hormonen en ze zijn klaar om te gaan bloeien met de kleinste provocatie. De onderbreking van de donkere periode heeft de opbouw van hormonen genoeg geblokkeerd om de bloeifase tegen te houden. De plant heeft nu genoeg rust gehad en ruim voldoende opgeslagen voedingstoffen en energie voor de resterende laatste levenscyclus, de bloeifase.

Het 'triggeren' van de bloeihormonen wordt gerealiseerd door een volledige donker cyclus, zo beleven de dames het volle profijt van de opbouwende hormonen die ze vol in de bloei zet.

Om de correcte organische, biologische en omgevingsfactoren te blijven geven stellen we het afnemende lichtschema in zoals de herfst in de natuur dat ook doet. Zo wordt optimaal gebruik gemaakt van de hormonale voorbereiding volgens de Gaslantaarn Routine. In de natuur is Het afnemende aantal lichturen de oorzaak van de versnelling van hormoon productie in de plant, waardoor ze sneller en krachtiger gaan bloeien.

Tekst Daniel Boughen,

vertaald door Dokkie, met toestemming van de auteur.

• Like 1

Lijkt me aardig waar,mits het stekken betreft, de lange donker periode triggerd de bloei namelijk. Door deze te storen met een uur zal de plant iderdaad niet gaan bloeien, volgens bovenstaand tijdschema.

Wel is het raadsaam om er voor te zorgen dat de kleur verrood niet aanwezig is. Dus geen HPS! maar een HPI!!! De kleur verrood is namelijk één van de factoren waardoor bloei ontstaat.

Eenmaal bloodgesteld aan verrood is er geen houden meer aan. De plant zal dan zeker laten zien dat ze vrouw is. De kleine haartjes in de oksels. Niet bij jezelf maar bij de plant. :)/>

De bloei zal; dan waarschijnloijk niet doorzetten, maar stress heeft ze er wel van. Dus Verrood voorkomen!

Goede info Dokkie!

Greetz bio

edit: Voor zaailingen maakt het de eerste vijf weken niet uit of ze 12 of 18 uur licht hebben. Zaailingen bevatten een hormoon dat er voor zorgt dat de eerste vijf weken geen bloeihormoon KAN onstaan. Daarom bloeien de meeste zaadplanten niet gedurende de eerste vijf weken van hun leven.Na de vijf weken is het lang genoeg licht buiten om wederom niet te gaan bloeien. Dit geld natuurlijk niet voor stekken omdat dit al volgroeide planten zijn! Dus bij zaailingen gewoon op 12 uur licht zetten. Scheelt weer een uur man!!!!

Guest

Ik kan er maar 1 ding van zeggen.

Voor mij is het complete onzin.

ik bespeur ook geen enkele filosofische reden die het duidelijk zou kunnen laten worden.

Een uur het licht aan in de nacht... ja ja... probeer dat maar eens met gefeminizeerde zaad planten.

Van oktober 2012 zie ik... geen wonder dat deze topic geen doorgang had.

Ik denk dat Dokkie de zaak wou foppen.

Nou.. da's dan gedeeltelijk gelukt.

SpeesCees

Denk idd dat je dit in de tijdgeest moet zien,.. 

En ik zou het zelf alleen doen met een super stabiele soort, en dan nog niet eigenlijk,.. het is wel een mooie manier op de planten te stress testen.. 

Guest

Vals licht geven is inderdaad een goede manier om ze te testen op stabiliteit.

En bij elke nacht een uur licht tussendoor kun je bijna wel wachten op de Herma's.

Maar voor growers is dat zeker geen optie... integendeel.

Ik blijf het een vreemde post vinden.

Denk toch dat hij dat met opzet deed om te shocken !? :) 

Nee dat denk ik niet, zo ken ik Dokkie niet,

Het is wel een figuur die zou willen shockeren maar niet ten kosten van ander mans opbrengst, Denk echt dat je het in de tijdgeest moet zien en dat dit artikel ook al een stukje voor 2012 was geschreven in de tijd dat de meeste zaden nog gewoon regulier waren en nog aardig stabiel..

Guest

In feite dus geen post waar growers iets mee kunnen.

Tenslotte wil / kan / mag  je ze zulk advies niet geven lijkt mij.

Zaadkwekers of veredelaars gebruiken het expres om stabiliteit te checken.

Maar da's een ander verhaal omdat ze dan bewust gaan shocken en het verlies voor goed nemen.

En ja... met dat gefeminizeerde gedoe... is't nog enger, die zijn vaak al een stuk gevoeliger.

Stay cool,  SpeesCees

Tja daar noem je ook wel een site op,.. Die kopiëren  alles wat ze tegen komen en over wiet gaat, en kijken niet of de inhoud klopt. 

Wat hierboven al gezegd wordt het is met een heel stabiele soort wel te doen, maar met gefemde zaden of eigenlijk alle niet geteste genetica zou ik het niet zomaar doen..  Het is wel een manier om herma trekken boven te krijgen.. 

• Like 1