• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
lonsdave

puur kruiden extract

Recommended Posts

ik gebruik dagelijks kruiden voor mijn copd 

dat zijn een 14 tal kruiden 

zo ben ik begonnen met thee

dat heb ik niet zo lang gedronken en overgestapt naar een tinctuur van deze planten 

tinctuur is namelijk sterker als een theetje 

maar na jaren tinctuur te drinken elke dag ....

de alcohol in de tinctuur stoort me 

niet voor het giftigheids gehalte van de alcohol , maar voor de smaak , gebruiks gemak 

nu maak ik een puur planten extract van de kruiden mengeling 

eigenlijk ongeveer  dezelfde werkwijze als we cannabisolie maken 

dus in kort:

de droge kruiden laten wijken in alcohol ( paar uren , nacht , dag ,....) 

zeven 

alcohol uitdampen 

dan krijg je een puur planten extact... 

afhankelijk van de gebruikte kruiden een soort pasta/poeder wat overblijft 

dit meng ik dan met plantaardige olie ( kokos olie , zwarte komijn zaad olie ) 

voordelen tegenover tinctuur : 

geen alcohol in eindprodukt ,nog sterker als tinctuur , veel gemakkelijk in gebruik ( druppeltje op handpalm en opslurpen ) 

foto's volgen 

greetz  ^_^

• Like 2

Dat is inderdaad intressant, heb hier net absintalsem opgehangen om te drogen. Is wel straf goedje wat beter enkel in thee genuttigd wordt.

Maar kruiden verwerken wekt altijd mijn interesse, laat dus maar eens zien

• Like 1

Dat kan je niet met alle kruiden zo doen, ook uitkijken qua hoeveelheid van inname bij bepaalde kruiden, vraag Greenwitch maar eens zei is Herborist die kan je daar meer over vertellen 

ik gebruik de volgende kruiden : 

hondsdraf,lobelia inflata,weegbree,salie,pepermunt,iersmors,rozemarijn,griekse alant,astragalus,longkruid,tijm,eucalyptus,hyssop,oregano

DSCF5324

DSCF5329

dit is het extract samen met zwarte komijn zaad olie gemengt 

het lost niet volledig op ... ik vond de tweede keer dat ik het maakt dat het beter lukte ..

foto's van het puur extract zonder komijn zaadolie heb ik niet gemaakt ... tzal voor de volgende keer zijn ...

ik begrijp goed dat niet de manier is zolijk gewoonlijk gedaan wordt maar het helpt mij toch goed verder 

ik zou zeggen probeer het 
gebruik je kruiden naar keuze 

volgens mij lossen de meeste planten wel op in alcohol 
 tis nu gewoon dat je de alcohol weghaalt ... wat overblijft, hangt van je kruiden af ... altijd verschillend ... niet altijd zo hanteerbaar ... maar ook weer op te lossen in plantaardige olie .... 

;)
  • Like 1

alleen is het voorlopig de laatste keer geweest dat ik loblia inflata kan gebruiken in de mix  :(

krijg het niet meer vast ... kocht het eerst via head/smart shops 

nu blijkbaar niet meer verkrijgbaar 

dat word zaden kopen en telen 

lobilia inflata ... zeer efectief voor voor mij 

volgens sommige giftig en coma en dood tot gevolg 

gebruik het nu al jaren bijna dagelijks 

:unsure:

veel schrik makkerij in die boekjes volgens mij  ;)

Als eerste fijn dat je jezelf zo goed kan helpen met kruiden.

Als 2 ben voorzichtig met giftige kruiden. Die kunnen schade aanbrengen die niet meteen opvalt. Sommige kruiden zijn niet geschikt om met alcohol te verwerken. Dit Heeft Te Maken met De INHOUDSSTOFFEN. Als een plant zoals bv. Weegbree veel slijmstof bevat maakt alcohol dit kapot. Je zou dan een tinctuur kunnen maken van minder percentage alcohol zodat je de slijmstof niet kapot maakt. Als je deze planten met gewoon alcohol wil extraheren is de werking van deze planten qua medicijn nihil. Ik zal t wel s voor je nakijken.

• Like 1

ik denk dat een alchol tinktuur meer weerkzame stoffen bevat dan een uitgedampt extract, 

de etheriche olien en terpenen zullen bij het uitdampen net als de alchol vervliegen

green weet hier meer van en een heleboel kruiden zijn in princiepe giftig bij overdosering, lobilia inflata is er daar 1 van,

er blijft toch redelijk nog over van werkzame stoffen... je ruikt en proeft dit 

overdosering daar moet je altijd natuurlijk wat op letten. bij een tinctuur neem je gemiddeld een 30 druppels 4x per dag 

ik neem van mijn aangelengd extract maar 2 druppels per keer dat x aantal keer op een dag , licht eraan hoe dat ik me voel

Als eerste fijn dat je jezelf zo goed kan helpen met kruiden.

Als 2 ben voorzichtig met giftige kruiden. Die kunnen schade aanbrengen die niet meteen opvalt. Sommige kruiden zijn niet geschikt om met alcohol te verwerken. Dit Heeft Te Maken met De INHOUDSSTOFFEN. Als een plant zoals bv. Weegbree veel slijmstof bevat maakt alcohol dit kapot. Je zou dan een tinctuur kunnen maken van minder percentage alcohol zodat je de slijmstof niet kapot maakt. Als je deze planten met gewoon alcohol wil extraheren is de werking van deze planten qua medicijn nihil. Ik zal t wel s voor je nakijken.

inderdaad ben er wel van bewust dat ik een paar natuur wetten overtreed ... dat bepaald stoffen er zo niet doorkomen...

ik zou eigenlijk eens met een kleinere lijst van ingridienten moeten gaan werken ... en sommige kruidjes zelfs gaan verwijderen, 

maar toch zie ik wel het voordeel van een puur extract te hebben zonder alcohol ( gemengd met plantaardige olie) 

ik gebruik dit liever dan medicijnen uit de apotheek ..

ik zou dit extract wat over blijft ( dus het poeder of pasta ,gruis ) ook in capsules kunnen doen

Precies gw

En nooit zo maar iets gaan mengen of innemen

klein beetje onderzoek naar wat je een neemt is natuurlijk aan te raden  <_<

ik meng liever wat kruidjes dan medicatie te nemen 

en ben men eigen menger dus ;-) 

de pharma vertrouw ik niet meer ;-) geef mij de natuur maar 

en als ik dan eens wat misselijk wordt van een plantje ofzo , dat nemen we er dan bij 

medicijnen hebben ergere bijwerkingen  <_<

Het beste zou zijn per kruid een tinctuur te maken aangepast op percentage alcohol, ivm inhoudsstoffe.v je hebt dan verschillende tincturen die hè eigenlijk pas samenvoegt op moment van gebruik. Bv in glas water 1 drup van elk of ivm alcohol smaak op n lepel jam oid..

• Like 1

alleen is het voorlopig de laatste keer geweest dat ik loblia inflata kan gebruiken in de mix  :(

krijg het niet meer vast ... kocht het eerst via head/smart shops 

nu blijkbaar niet meer verkrijgbaar 

dat word zaden kopen en telen 

lobilia inflata ... zeer efectief voor voor mij 

volgens sommige giftig en coma en dood tot gevolg 

Hier nog verkrijgbaar. Dacht aan de duitsetaal te zien dat het in duitsland was maar dat klopte niet.

http://www.teabrasil.com/de/kraeutertees/420-indianertabak-lobelia-inflata-250g.html

ik gebruik de volgende kruiden : 

hondsdraf,lobelia inflata,weegbree,salie,pepermunt,iersmors,rozemarijn,griekse alant,astragalus,longkruid,tijm,eucalyptus,hyssop,oregano

Zou geen Hyssop, Rozemarijn & Salie tegelijkertijd gebruiken & dan nog gaan concentreren, want kan nml epilepsie triggeren.Lobelia inflata is binnen de EU een verboden kruid.In de VS wel te verkrijgen, maar is afwachten of het door de douane komt.Zou wat dennenknoppen erbij doen, opent nml de bronchiën heel goed.Net als wat Greenwitch zegt, zou van elke kruid afzonderlijk een alcoholaftreksel maken & dan samenvoegen in een verhouding die voor jou bestemd is.

• Like 1