• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
thrasherdude

1 x Amnesia onder 300 watt Mars Hydro Led Multispectrum

Recommended Posts

die hydro shoot is dus nieuw voor me nog nooit van gehoord .

blijkbaar een van de nieuwere generatie tenten zoals de dubbele tentjes van misti en elmo

• Like 1

Update 11-11-2015

Alsmaar slechter aan het gaan en waarschijnlijk zeer domme fout van mij waar het aan ligt en dat is verse lucht! Ziet er helemaal uitgedroogd uit. Had tot nu toe nooit de afzuiger aanstaan ik dacht te proberen eens zonder afzuiging tot de bloeifase. Mocht ze het niet redden ga ik toch door met dit kweekverslag en plant me een nieuwe! Update volgt!

7227491257c3b800fc2cf01bdf85dec7.jpg

Greetz Thrasherdude

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y625-U51 met Tapatalk

Verse lucht? Met zo'n klein plantje? Dat lijkt mij schier onmogelijk. Zo'n klein plantje verbruikt niet zoveel CO2 of zuurstof dat alles in jouw tent op is. Oorzaak moet je echt elders zoeken.

Ik vermoed dat je haar te snel hebt overgepot, ze had nog best even kunnen staan in dat andere potje zodat ze zich kon ontwikkelen tot een echt plantje met veel wortels. Dan kan ze ook veel meer hebben als je ze overzet.

Jammer, volgende keer zaailingen laten staan totdat de wortels onder de pot uit komen.

• Like 1

Zo'n zaailing heeft bijna geen voeding nodig, dus als die grond van Mills voeding had, dan is dat ook een oorzaak ja. 300 watt is ook teveel als je het mij vraagt. Een simpel TL buisje had de klus ook geklaard. Dit soort kleine plantjes moet je altijd met rust laten totdat ze flink groter zijn.

-edit, zit dus wel voeding in voor de eerste periode. Maar plantje moet dan wel eerst wat groter zijn vermoed ik:

"GROND & KURK is de perfecte grond voor zowel binnen als buiten en is verrijkt met organische voeding. Hierdoor is het, afhankelijk van de groeimethode en het gewas, niet noodzakelijk om extra voeding toe te voegen in de eerste 4 tot 6 weken."

• Like 1

@platte

Geef niet echt veel veel water en aarde wordt ook rap droog door de lamp moet ik wel zeggen.

@slablaadje

Er zit wel degelijk al voeding in de Mills aarde dus dacht ook dat het daarmee te maken had. Ik ga mijn setup nu niet veranderen, wat ik wel ga doen is lamp wat hoger hangen misschien dat dit wel veel doet qua uitdroging. Allezins bedankt om mee over mijn schouder te kijken :)

-edit

Klopt idd sla van de voeding. Ik heb nog helemaal niets van extra voeding gegeven en kan aan dat liggen van dat ze nog te klein is.

Deze is helaas verloren, dus als je een nieuwe plant: pas verpotten zodra de wortels er onderuit komen. 300 watt aan stroom is zonde als je naar de stroomkosten kijkt, maar dat is jouw eigen keuze. Maar een paar TL's met koud wit licht zou beter zijn, is ook niet zo duur bij de gamma. Maar dan moet t wel passen natuurlijk.

@slablaadje

Je hebt me overtuigd ik ga een nieuwe planten beginnen in de plugs onder 30 watt spaarlampje laten voorgroeien en dan pas in de Mills aarde overpotten. Sorry lezers dat het vertraging heeft maar de aanhouder wint :D LOL

Alle begin is moeilijk. Je wilt niet weten hoeveel zaad ik verspild heb en foutjes gemaakt met zaailingen.

Je kunt ook beter wat meer zaadjes zaaien zodat je later eens kunt kiezen met welke je verder gaat. Zorg er ook voor dat je koud wit licht hebt, liefst zo koud mogelijk (> 5000k). En je moet ook wel wat watts hebben, geen 5 watt lampje nemen of zo. Gooi dat hier maar even in de groep als je wilt.

• Like 1

Ik snap deze opmerking van jou niet. Zo'n klein plantje heeft nog bijna geen voeding nodig, alleen maar goed klimaat en licht. Je moet haar echt de tijd gunnen om een goed wortelgestel en bladeren te ontwikkelen voordat ze de groei te pakken krijgt.

-edit
Klopt idd sla van de voeding. Ik heb nog helemaal niets van extra voeding gegeven en kan aan dat liggen van dat ze nog te klein is.

@slablaadje

Ja dat van meerdere zaadjes zetten is geen slecht idee ik zet er maar meestal maar 1 of 2. En het zal 30 watt of 60 watt spaarlampen zijn. (zie foto's) maar ik ben gedwongen om ze verticaal te hangen wegens ik geen mini armatuurtjes daarvoor heb.

b3d3b15aacc1d7272ac148dcedc2b1cd.jpg541e6bd81b1f3755c2e1750b9bc08e3c.jpg

Ik snap deze opmerking van jou niet. Zo'n klein plantje heeft nog bijna geen voeding nodig, alleen maar goed klimaat en licht. Je moet haar echt de tijd gunnen om een goed wortelgestel en bladeren te ontwikkelen voordat ze de groei te pakken krijgt.

Ik bedoelde dat het klopt wat je zei dat het aan de grootte van de plant ligt waardoor deze last heeft van de voeding die al in de aarde zit. Ik had haar beter nog wat langer in de CannaSeedmix laten zitten. Bedankt voor je support sla!

RESET UPDATE !!! 11-11-2015

Na de mislukte poging begin ik gelijk aan een nieuwe ronde. Ze staat nu klaar om ontkiemd te worden in een Plug van Mills onder 30 watt spaarlamp in de mini tent 30x30x60 cm (zie foto's). Dus beste lezers nog even geduld :)

2c4b158b2dd3d1abd8e9f714b6fb2640.jpg15dbcc857a92ac6e2cada4460508fae1.jpg644f322ca5617033aa9284f19c5aa7b2.jpg

Greetz Thrasherdude

En het zal 30 watt of 60 watt spaarlampen zijn. (zie foto's) maar ik ben gedwongen om ze verticaal te hangen wegens ik geen mini armatuurtjes daarvoor heb.

Beetje creatief zijn,. ;) Je neemt een 1/2L blik kniept deze door in de lengte,. dus dat je 2x een 1/2 blikje krijgt,.. ;) de rest moet wel lukken denk ik.. ;)

60 watt is beter dan , nog beter is om 2x 60 watt,. 

Meer watt is meer groei,.. 

• Like 1

@slablaadje

Idd staan nog 2 andere plantjes voor te groeien. Die staan in CannaSeedmix en krijgen geen voeding.

@karel

Je plan karel is dat bedoelt voor de lampen verticaal te hangen anders zie ik ook niet in hoe ik zo de lamp horizontaal kan hangen.

met het blikje, creatief idee van karel. Je maakt een gaatje door de bodem van het blik en daar doe je het lampje doorheen. Kijk maar eens naar een lamp en lampenkap in jouw huis

• Like 1

@slablaadje

Idd staan nog 2 andere plantjes voor te groeien. Die staan in CannaSeedmix en krijgen geen voeding.

http://www.canna.nl/en/products/canna-terra/terra-seedmix/

The young seedlings are very delicate so do not place them in direct sunlight or close to a powerful growing lamp since this may burn them. Give the young plant a feeding solution that has a low EC (1.2) and add Rhizotonic to strengthen its roots. The seedlings are ready to be potted out when they have developed two or three sets of leaves.

Oh kijk, die laatste zin.

• Like 1

Hey Thrasherdude,

Jammer van de eerste poging. Slablaadje heeft volgens mij helemaal gelijk. Te vroeg omgezet naar aarde met veel te veel voeding voor een net ontkiemd plantje.

DNA is super, maar dan wel als de zaailing een dag of 14 oud is en niet eerder.

Succes met poging 2!!!!

• Like 1

Hey Thrasherdude,

Jammer van de eerste poging. Slablaadje heeft volgens mij helemaal gelijk. Te vroeg omgezet naar aarde met veel te veel voeding voor een net ontkiemd plantje.

DNA is super, maar dan wel als de zaailing een dag of 14 oud is en niet eerder.

Succes met poging 2!!!!

Fijn dat je hier komt kijken :) inderdaad lesje geleerd :D poging 2 komt zeker goed!

Zonde dat het fout gegaan is man maar ik heb inderdaad ook eens mijn zaadjes weg kunnen gooien vanwege proberen te ontkiemen in batmix succes met je nieuwe poging .