• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Snaaiper

Snaaiper goes DNA

Recommended Posts

Zo en gelijk verder maar weer want Snaaiper was al ff bezig met timen dat ie gelijk verder kon. En das gelukt.

Dus gaan we dit keer voor een DNA Genetics soortje, namelijk de Florida Lemon.

Zaadje is afgelopen week tussen de watten gegaan, en op de avond dat de Critical omging had ik een mooi worteltje dus die kon gelijk de aarde in.

Deze aarde is mijn inmiddels bewezen aarde/kokos mix. 4de dame alweer + een hoop palmen en kamerplanten. Ze lusten hem allemaal dus ik kan er voorlopig nog wel mee verder. Inmiddels al een aardige zak gebruikte aarde en nog 2 liter Plagron Supermix over dus ik kom tot 2017 wel toe met aarde.

Ook heb ik maar gelijk men potje BAC schimmels opgemaakt, zit in ook in de supermix dus dat hoef ik niet meer bij te bestellen.

Voeding is dit keer van Mills, een testpakket gekregen van GYO (waarvoor nogmaals mijn dank jongens), vermits ik maar een micro kwekert ben kom ik met deze flesjes vast weer een eind toe. En anders bestellen we gewoon bij he.

Tentje is nog steeds de DP90, ditmaal gaan we meer naar links zitten zodat de lampen 10cm hoger kunnen. We richten dus om 60x60 vol  te krijgen.

Verlichting wordt ook dit keer weer verzorgd door 2 stuks 2x55W Neon setjes met lampen in groei en bloeikleur.

Afzuig is een RVK100 die door een Phat 290m³ zuigt en rechtstreeks in de kamer afblaast.

Verder de usual rimram: min/max temp/hygro meter met aarde sensor voor de temp, een tensiometer en ventilatie wordt weer voorzien door men PC fan setje.

Plaatjes om te kijken, hoop jullie ook dit maal weer te entertainen met een One plent SM sjow.

So sit back and enjoy

post-986-0-00085900-1446312241_thumb.jpg

post-986-0-82898900-1446312247_thumb.jpg

post-986-0-14526900-1446312255_thumb.jpg

post-986-0-03733900-1446312262_thumb.jpg

post-986-0-32814900-1446312268_thumb.jpg

post-986-0-99862300-1446312273_thumb.jpg

post-986-0-39085500-1446312284_thumb.jpg

post-986-0-56808000-1446312294_thumb.jpg

post-986-0-90160000-1446312303_thumb.jpg

• Like 1

Geen idee, maar meestal heb ik wel een dag of 50 nodig om men net vol te krijgen, rekening houdend met de groeispurt.

Maar dit soortje kennen we niet dus we zien het dan wel.

Dan ga ik maar op de tweede rij zitten ....

Maar hier wil ik bij zijn !!

Zelde z'n mooie foto's van schimmels gezien .... ;)

De geboorte van mini-Florida was wel erg mooi om te volgen !

Heel Veel Succes !!

;)

• Like 1

Lekker bezig snaaiper heb het eind van je vorige ronde beetje vanaf de achtergrond gevolgd , maar alweer lekker door dus succes man.

• Like 1

Bedankt iedereen en fijne zondag maar weer, ff een bak koffie en een lekkere jay Critical.

Dan denk ik maar eens van het weer te gaan genieten. Fijne zondag iedereen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Similar Content

• By helderlicht
      Hallo allemaal,
      Hierbij wil ik mijn kweek eens blootleggen aan jullie.
      Ik hoop hiermee nog meer te leren en ben zeer benieuwd naar nieuw inzicht en eventueel tips.
      Sommige dingen die ik doe zijn misschien een beetje ongewoon maar dat komt omdat ik vooral kweek om te experimenteren.

Op 10/1/2020 ben ik dan ook gestart met het ontkiemen van mijn painkiller XL zaadje (gekocht bij Royal queen seeds).
      Deze kweek draait er bij mij om dat ik door middel van plant manipulatie, in een 90x90x200 tentje een sea of green voor elkaar krijg met 1 plant.
      Ik heb al wat geoefend met meerdere planten maar nog nooit met 1.

Doormiddel van knakken, rekken, scroggen en supercroppen wil ik een boeket van toppen bij elkaar krijgen.

Ik hoop hiermee wat tips op te doen die ik wellicht kan/zal toepassen.

Keep it friendly 

• By Herbalist
      Hoi allemaal

Hierbij een kort verslag van een buitenscrog die momenteel afbloeit.

Genetica: A.M.S. Feminized van Greenhouse seeds (fotoperiodeplant, zogenoemd redelijk schimmelresistent )
      Medium: Aarde (plagron lightmix) aangevuld met wat extra perliet (5%), basaltmeel en een beetje kalk
      Voeding: Complete Canna-lijn inclusief PK-spike 
      EC waarde voedingsoplossing: Groei: 1.4, Bloei 1.7 (ex PK)
      PH waarde voedingsoplossing: 6.5 tot 7

Vier zaadjes ontkiemd met koffiefiltermethode
      Ontkiemde zaadjes direct in plagron lightmix 
      Ontkiemde zaadjes in lightmix staan eerst tien dagen tot twee weken binnen onder TL, niet verder dan enkele centimeters van de lamp af zodat ze niet onnodig strekken.)

Na ongeveer tien dagen binnen zijn de plantjes over gezet in een 60 liter pot, buiten. Vier plantjes in dezelfde pot. Dat is soms lastig als de bloeifases van de verschillende planten uiteen lopen maar omdat de kwaliteit van de Greenhouse zaadjes over het algemeen goed is, durf ik ze wel in dezelfde pot te zetten. Het was toen ongeveer half juli. De kleine plantjes moeten altijd beschermd worden tegen vogels (kauwen) die vaak op het balkon komen en graag een plantje uit de aarde trekken om het daarna gewoon weer neer te leggen en de aarde eens lekker door te wroeten. Dit keer stonden ze veilig onder het scrog-rek. De eerste foto's zijn pas weer gemaakt op 14 augustus, na ongeveer 4 weken groei:

Altijd leuk om de beste plek voor de scheuten te vinden en er een mooi werkje van te maken. Na nog eens veertien dagen groei begon de bloei, we zitten dan op één september:

Helaas 1 van de 'feminized' seeds bleek een mannetje te zijn. Dat wordt dunnen...Jammer, het begon net ergens op te lijken.

Weg ermee. Nu bestaat de scrog nog uit drie planten. Na nog eens tien dagen groei:

De laatste foto's zijn van 06-10 en 08-10, na weer een maandje groei . Eentje heeft een prachtige blauw-paarse kleur gekregen en eentje loopt ongeveer een weekje voor op de twee andere. Dat is lastig ivm de pk-spike maar dan geven we maar een keertje pk extra. 

en nog een paar:

wordt vervolgd...

12-10-2018 Net nog even trichomes bekeken van de plant die het verste is en op de foto gezet (x20). Het begint troebel te worden. Hier en daar al een ambere (niet op foto)

• By greentjeonatrip
      Goedenavond samen !

Ik heb vorig jaar een hokje gebouwd met daarin een kweekruimte van 60x120 cm om vervolgens een verslagje te doen van mijn allereerste kweekje, op een ander forum.
      We springen er hier in met het begin van de tweede ronde en ik ben van plan om voor de eerste keer een scrog te gaan doen met 4x 18L. Ik heb de afgelopen dagen weleens een kijkje genomen hier en ook al wat bekenden voorbij zien komen,leuk !
      Ik hoop middels een verslag te gaan bijhouden op nuttige feedback om zodoende mijn prille kweekervaring naar een acceptabel niveau te brengen. Ben benieuwd hoe deze scrog trip en dit forum mij zal bevallen.
      Would you like to join me ?
  • waterpijp-bong.nl
  • Who's Online   2 Members, 1 Anonymous, 22 Guests (See full list)