• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
busted

Leplantage's voedingstest

Recommended Posts

dag beste medekwekerts ,

ik ga de test voor leplantage doen met aangepaste aarde om zo een beeld te scheppen hoe je belgische potgrond kan omtoveren tot goede

grond voor onze geliefde planten .

de strains :

royal queen seeds : special queen fem 2x

royal queen seeds : NLX fem 1x

sannie's mad scientist fem 1x

setup :

darkroom 90 met 400w gavita digistar , 400w lucalox xo bulp 500m³ phress filter ruck afzuiger met fan controller .

voeding : aangepaste grond met wormen mest , dolokal , schimmels en bacterien

verder moet ik zien wat het test pakket inhoud om verder informatie te kunnen geven .

grond : licht bemeste dcm potgrond

de 17e oktober heb ik 6 pitpots ingewatert met een piranha oplossing na 24 u heb ik de zaden er in gestopt

en sinds eergisteren heb ik 4 van de 6 zaden die gekiemt zijn .

ik wacht nog op het pakje dan gaat de ronde pas echt van start hier al enkele foto's

post-4-0-41987500-1351259669_thumb.jpg

de nieuwe striijders

post-4-0-48846000-1351259686_thumb.jpg

Hey John,

Dus je gaat nu van start met de test,. ben benieuwd hoe het gaat lopen.

De eerste voedingstest dus, Doe je best, maar er een leuk, eerlijk onafhankelijk verslag van. :rolleyes:/>

Begrijp ik het goed dat je gewoon zakken tuinaarde hebt gehaald en deze gaat opwaarderen?

Oke je test pakket is nog niet binnen? tja ik begreep al zo iets via pm dat het pakketje zoek is geraakt. leuk die post diensten.

Misschien kan Leplantage hier wat meer info neer zetten over de test.

Gr Karel

voor groenten enzo op te kweken ja ddat was de bedoeling .

van dat pakje erg raar hoor als dit pakje niet aankomt tja dan ben ik genoodzaakt om de dames een andere voedings bron aan te bieden

met de zelfde grond .

De aanpak is vrij simpel:

- Gewone goede potgrond.

- kalk

- wormenmest

- schimmels en bacteriën

- cocos

de kalk, wormenmest, schimmels, bacteriën en cocosblokjes zitten in een pakketje. De potgrond is gewoon in België te koop.

Door de grond en het pakketje te mengen krijg je anderhalf tot 2 zakken goede kweekgrond.

Dat scheelt aanzienlijk in de verzendkosten. Zeker als het ook nog eens over de grens moet worden gestuurd.

Even afwachten of het goed werkt bij John. Desnoods aanpassen en dan kan ook buiten nederland op perfecte grond gekweekt worden tegen redelijke kosten.

gisteren heb ik de potten gevuld .

we nemen 3 liter water en een coco's brick laat deze 30 min in het water zitten en dan begin je de coco's uitelkaar te halen ,

neem je 10 liter goede potgrond en mix je dat door elkaar .

daar heb ik de helft van de wormen mest bij gedaan en de helft van het andere zakje uit de test doos wss de schimmels en bacterien .

omdat ik niet zeker was dat er een kalk product bij was heb ik er wat groen kalk onder gemengt maar geen kg nog geen halve kg zelfs

dit maal 2 omdat ik 40 liter aarde nodig heb .

10liter aarde en 10 liter coco's gebruik je 8 liter aarde is het 4liter aarde en 4 liter coco's .

omdat ik nogal iemand ben dat niet graag zijn camera bevuilt heb ik niet veel foto's genomen ven het mengen van de aarde en vullen van de potten .

maar ik heb 2 van dde 3 bricks gebruikt met even veel aarde hierboven beschreven .

post-4-0-18532100-1351947305_thumb.jpg

3liters water en een coco brick

post-4-0-86034400-1351947331_thumb.jpg

een mongole plant

post-4-0-76562700-1351947354_thumb.jpg

daarom heb ik 3 blue mistics uitgezeet om terug bij 6 plantgen te raken

deze liggen sinds gisteren te kiemen hun pot staat nu ingewaterd klaar de andere zitten al in hun pot

post-4-0-41634100-1351947426_thumb.jpg

zo dat was het voor nu alles zit in de potten nu gaan ze enkel water krijgen tot ze voeding nodig hebben zien hoever ze raken .

ik hoop dat het wat duidelijk uitgelegd is en anders is groene geest zijn berichtje hierboven nog duidelijker dan dat van mezelf .

ik ga er een zo goed mogelijke gedetailieerde test van maken met om de 2 dagen enkele foto's

de planten hebben 12u licht 5,5 u donker 1u licht en weer 5,5u donker de gas lantaarn routine dus .

na 2 weken ga ik ook beginnen de licht uren terug te dringen

EDIT :

post-4-0-75792900-1351949140_thumb.jpg

post-4-0-11755000-1351949181_thumb.jpg

zo ziet de potgrond mix er uit

post-4-0-98524300-1351949230_thumb.jpg

Hey John,

Hoe vind je de structuur van de aarde nu dat de coco's er door zit.

Ags, die Cocos is om de aarde luchtiger te maken,.

Even voor je zelf, als je aarde gaat mixen, is het verstandig om alles nog eens een keertje door elkaar te mengen, zodat je niet verschillen per pot krijgt. kwa voedingsstoffen, en cocos,.

Dit kan verschil in groei betekenen.

Gr Karel

veel beter eigenlijk

ik heb alles door elkaar gemixt en vervolgens ng eens om dat te voorkomen

zo de blue mistics zijn ook gekiemd en gepot .

dus even een overzicht foto .

post-4-0-71917500-1352137425_thumb.jpg

volgende week ga ik over op 12/12

Hey John,

Erg benieuwd naar het resultaat, als dit werkt ga ik het ook gebruiken.

Want scheelt wel elke keer naar shop met een zak of 6, in 1 x slepen of ik neem elke keer ff 1 zakje mee bij de tuincentrum en of supermarkt. als ik er toch ben, ik denk dat het minder op zal vallen.

Dus schiet eens op.. Wahahaaha,..

Gr Karel

zo een update zondag of maandag ga ik over op 12/12

karel het scheelt idd een hoop gesleur en voor mij verzend kosten om goede aarde te hebben .

een zak gold label laten leveren in belgie vanuit belgie kost me 28e rond uit belachelijk .

toen waren ze met 6 :rolleyes:/>

de potten worden nog herschikt dat wil zeggen dat ik de kleinste achteraan zal zetten met de reden dat die schatjes 1 week langer bloeien dan

de voorste rij meisjes ik twijfel nog een beetje of er nu 2 special queens zjn of dat er maar 1 is en dat de andere SQ dat mongole plantje was .

dat wijst zich later wel uit .

een van de nieuwe dames (blue mistic )

post-4-0-85083200-1352396175_thumb.jpg

hieronder de special queen waar ik zeker van ben

post-4-0-41070900-1352396315_thumb.jpg

mijn excuses voor de hps foto's maar ik had geen tijd deze ochtend om te wachten tot me lamp uitging

ik heb nog een klein beetje wormen mest appart gehouden echt veel is het niet maar daar ga ik een thee van trekken voor de meissjes rond de 3e week 12/12 ik kan net een liter maken en die verdunnen anders word het te straf maar of ik de juistte hoeveelheid heb om een liter aan te maken dat is nog een vraagteken ik zal het wegen en dan als ik de thee maak zal ik er enkele foto's van uploaden

ik dacht ongeveer 8 gram nodig te hebben voor een liter thee we zien wel hoeveel ik kan maken .

goede avond

de eerste lange nacht is voorbij dat betekend dat ik de klok op 12/12 gezet heb en dat het uurtje licht tijdens de nacht periode verdwenen is .

ze krijgen nog steeds water en ze zien er mooi gezond uit .

post-4-0-13349700-1352569452_thumb.jpg

post-4-0-57869100-1352569467_thumb.jpg

post-4-0-95736900-1352569480_thumb.jpg

foto 1 special queen

foto 2 links de mad scientist rechts de nlx of 2e special q

foto 3 blue mistic

veel kijk genot

Gaat nog steeds goed?

Geen voeding nodig de eerste weken had ik begrepen van leplantage.nl.

En straks gewoon de bloei voeiding starten als je dat normaal ook zou doen.

Ik ben erg benieuwd naar deze test,. Misschien dat ik het zelf ook wel zo ga gebruiken,. ik zit nog steeds beetje in dubio. of ik Dwc ga doen met 5 planten of aarde kweek met 5 planten,.

Eerst maar eens zien. hoe we eerst de verbouwing hier gaan regelen,. de ruimte die ik in gedachte had, is niet echt geschikt, me verkeken, zal nu een andere stuk vrij moeten maken waar ik verder kan.

Gr Karel

hey karel nee ze zouden de eerste weken echt wel zonder voeding kunnen en ze hebben enkel maar water gehad .

enkel die potgrond met coco's alleen al zeggen me al veel

met andere woorden me like :)/>

bloei voeding dat gaat nog even duren hoor

maar nog even en dan krijgen ze een wormen mest theetje

vanaf dat ik bloemen zie gaan ze wat iguana bloom mee krijgen

vandaag dag 4 op 12/12

de dames doen het goed enkel wat foto's verder zullen die ook wel verwoorden wat ik zou gaan typen dus .....

nog 8 dagen en dan ga ik beginnen met de uren in te korten naar 11,5uur licht ik ga de lamp eender laten uitgaan

later in de bloei gaat de lamp ook later aanschieten om de natuur zo goed mogelijk na te doen indoor

deze is een dame na 4 dagen 12/12 lol

post-4-0-99717400-1352917177_thumb.jpg

post-4-0-88110600-1352917273_thumb.jpg

post-4-0-82923500-1352917298_thumb.jpg

beetje van ver getrokken die foto maar ja beetje aan de luie kant vandaag :D/>

Dat zullen we allemaal wel herkennen dat lui zijn!

plantjes gaan lekker hoe hoog hangt de lamp er vanaf, en hoe koud is het met licht uit?

Gr Tip-Top

hey tiptop temp met lamp aan 27° lamp uit 20° +- tent staat naast de cv van mijn kamer

lamp hangt ongeveer 45cm boven de dames maar ik heb een andere reflectro gehangen ik zou ee nnieuwe moeten aanschaffen deze houd wel wat warmte op

dag 6 op 12/12

maar 1 foto en het is een vrouw na 4 dagen kon ik haar al spotten best raar

jammer dat de foto zo onduidelijk is maar je kan het iets of wat duidelijk zien

volgens mij is het een NLX de plant opbouw is totaal verschil met een special queen .

post-4-0-03466200-1353088702_thumb.jpg

vandaag heb ik ze een beetje B52 gegeven op 1 liter water

en dan hebben ze nog 1 liter water gekregen

later meer foto's ze doen het allemaal prima

Volgens mij heeft ie een gebrek?

aangezien de 2 oudste/grootste planten het hebben en de rest niet!

Dus zou je stellen dat die 2 in vergelijking met de jongere planten een van zijn voedingsstoffen niet meer in de pot heeft?

als de rest in de zelfde aarde mix staat en zelfde voeding patroon dan vermoed ik dat de jongere planten als ze net zo groot zijn als die 2 het zelfde zullen krijgen.

maar verder zien ze er fit uit!

dus wacht ook even de reacties af van andere en plaats anders extra foto's van de planten met geel blad

gr Tip-Top