• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Tokkelboer

Wiet tinctuur

Recommended Posts

Welkom in dit gedeelte. 

Aangezien ik de laatste tijd veel lees over het verwerken van wiet en een tinctuur mij wel aanspreekt om af en toe te gebruiken, ben ik opzoek gegaan naar een sterke drank.
In Nederland trof ik niet zoveel aan voor een geschikte prijs dus op naar Duitsland.
Via de duitse ebay heb ik toen Weingeist besteld.
Ik weet niet of er een link geplaatst mag worden maar heb de Weingeist van "Brennerei Kessler"

verdere benodigheden:

• Wiet 
  • oven
  • Weckpot / jampot
  • Weingeist 96,4%
  • koffie filter
  • druppelflesje
gallery_1441_250_698691.jpg

Vermaal de wiet en zet het afgedekt met zilverfolie voor 30 a 40 minuten in de voor verwarmde oven van 100/110 graden.
Dit zet het THCA om in THC
Ik heb 11 gram verknalde wiet gebruikt. De wiet ruikt naar gras/hooi door te snel drogen. Het lag al een tijdje in de vriezer en kan het nu mooi gebruiken.

Gooi de wiet daarna in de weckpot en gooi er 110 ml weingeist bij.
gallery_1441_250_481685.jpg

Zorg er voor dat het wiet net is onder staat.
gallery_1441_250_2300.jpg

De pot kun je nu in de vriezer zetten en laten stan voor minimaal 5 dagen. af en toe moet je de pot even schudden.
Ik zelf heb de pot afgelopen zaterdag in de vriezer gezet. 
Vandaag zou ik hem er dan uit mogen halen maar aangezien ik mijn druppelflesjes nog niet binnen heb doe ik het later.

Je kunt je vloeistof filteren door een koffie filter te gebruiken maar een likeurfilter wil natuurlijk ook.
in principe ben je nu klaar.
Maar een tinctuur van 96% alcohol lijkt mij niet zo heel fijn onder de tong.
Dus met behulp van een tabel zorg ik er voor dat de tinctuur wat zakt in %

gallery_1441_250_167028.jpg

Je kunt natuurlijk ook de alcohol laten verdampen. maar ik kies er dit maal voor om het te verdunnen. 
Dan maar iets meer druppelen.

• Like 3

De 5 dagen heb ik van dit recept over genomen.
http://www.zamnesia.nl/blog-maak-je-eigen-cannabis-tincturen-n115 
Daar zeggen ze dat het afhankelijk is van de hoeveelheid Alcohol.
Aangezien ik 96,4% gebruik ga ik er vanuit dat 5 dagen voldoende zou moeten zijn.
Maar mijn druppelflesjes zijn nog niet binnen dus staat de pot nog in de vriezer.

Waarom in de vriezer. Als ik rond surf doen ze het bij normale kruiden inderdaad niet. 
Maar als ik zoek op wiet tinctuur zie ik het ze wel doen.
Dus daar heb ik geen antwoord op. Ik volg het recept maar gewoon.

• Like 1

Ik had dat al eens gelezen daar, jammer dat er geen verklaring voor de 5 dagen staat.

Hier staat het altijd 3/4 weken in pot op droge koele plaats, dat is de manier om tinctuur te maken normaal gesproken

Zal mijn vrouw is vragen die is Herborist 

• Like 1

Bij Zamnesia verwarren ze het met de water extractie door in de vriezer te doen, maar dat is bij alcohol natuurlijk niet nodig.Zou de boel splitsen in deel bij 115 C verwarmen & een deel niet vanwege de terpenen & zuren, die ook een medicinale werking hebben.Verder zou de vrouw van Gobru meer kunnen vertellen.Wat kostte die fles alcohol op ebay?

Met verzenden 37 euro. Hij vroeg helaas 14 euro verzendkosten.

Volgende keer als ik wat nodig ben rij ik wel even naar Duitsland.

Gelijk de auto vol vlees en jack daniels gooien.

• Like 2

Als jij jou wiet zou 'oplossen' in olijfolie ipv alcohol, dan heb je dat hele 'probleem' niet ....

Dat gaat hetzelfde als wiet-boter maken , maar dan veel sneller , en veel minder rommel , en 'verbrande' handen bij het uitwringen van de kaasdoek met 'afval' erin.

De olijfolie schenk je door een zeefje , en kláár !!

Je word er wel goed stoned van ...

Ik heb door een microscoopje gekeken , en na 1half uurtje 'koken' , waren er geen trichnomen meer te zien , opt blaadje !!

;)

dan heb je een warm maceraat olie, ook lekker voor biefstuk in te bakken 

voor maceraat is het het beste om ook maandje in de olie te laten, dan lossen de vetoplossende stoffen beter op ook je terpenen blijven beter behouden, maar weer ander inhoudsstoffen lossen weer niet in olie op

altijd wat he hahaha

• Like 1

Hahaha .....alweer aant eten ??? :P

En als je het in olijfolie oplost , is het makkelijk aan huisdieren te geven, het prikt niet op/onder de tong !!

Wiet olie ga ik zeker ook nog een keer maken.
Maar er zijn nog zoveel recepten die ik een keer wil proberen. 
Nu eerst dit even proberen met de kerstdagen.
Ik wil het trouwens ook niet door een kaasdoek gooien denk dat je dan iets te veel verliest van de 110ml.

Doe het door een koffiefilter.

Voor kinderen of huisdieren zou het wel kunnen, maar probleem met olijfolie is, dat niet zoals bij alcohol conserveert, dus de werking zal snel achteruit gaan, tenzij bewaart bij lagere temperatuur.

Wat ik doe is 1 a 2 thee lepeltjes tinctuur in een glas en doe er 7 up bij. Het is niet enorm lekker maar beter als door de koffie of thee.

Ik probeer nog een betere manier te bedenken maar zo als me broer doet is gewoon achterover gooien en glas drinken er bij. Onder de tong doen doe ik niet wand heb ook 96%

Maar verdunnen levert dat geen bederf op ??

dan heb je een warm maceraat olie, ook lekker voor biefstuk in te bakken 

voor maceraat is het het beste om ook maandje in de olie te laten, dan lossen de vetoplossende stoffen beter op ook je terpenen blijven beter behouden, maar weer ander inhoudsstoffen lossen weer niet in olie op

altijd wat he hahaha

Bearnaise? :)

Daar mee bedoel ik dat je emulsie kan maken van het vette gedeelte en het natte gedeelte. Ik heb het nooit gedaan maar ik weet zeker dat het me lukt.

Dat bedoel ik als je bijvoorbeeld boter hebt gemaakt. Dan blijf ik achter met een lading wietbouillon. Die wil ik eens indampen en in de boter emulgeren.

Canna halvarine :)

Ik heb alles ingekookt en dus olie van gemaakt. 
Heb het vervolgens wat verdunt met olijf olie. en als het nu in de koelkast staat wordt het dik. maar even 5 minuten in je hand en wat schudden heb je een mooie druppelbare olie.
wat een heerlijk stoned ervaring geeft.

voor wie in duitsland is, ik zag vandaag bij de Marktkauf strohrum 80% in halfe en hele liters, lijkt me ook best geschikt voor een tinctuur.

is 80% strohrum ook geschikt?, de prijs viel allezins mee;) 13-14 euro voor 500ml.

Met strorum vind ik de smaak niet fijn weingeist is ook duits liter rond de 26 euro 96.4%

nou dan ga ik verder zoeken bij mijn volgende bezoek aan de kaufmarkt. en anders op zoek naar een andere drankhandel;)

Kom naar B en in elke "grote" supermarkt heb je 96% alcohol staan.