• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Casto 2.0

Cannabis of alcohol: een keuze?

Recommended Posts

Mooi stukkie, maar van mij mag het best het negatieve deel van alcohol flink benadrukken.

In Amerika 88.000 doden per jaar door alcohol misbruik, dus alleen al door het drinken van alcohol. en dan de rest nog, vele duizenden.

En als je de rest van het stuk hier leest dan durf je niet eens meer te kijken naar alcohol:

http://www.huffingtonpost.com/kelly-fitzgerald/15-shocking-alcohol-stati_b_7010680.html

Alcohol is het toxische goedje waar we onszelf en onze kinderen mee mogen vergiftigen, net als met teer, nicotine, kunststoffen en andere chemische rommel in sigaretten en shag. Je mag het gewoon aan je kinderen voeren hier he!!! En van alcohol staat echt vast dat het allerlei nare gevolgen heeft voor jeugdigen. Waar van cannabis eigenlijk niets is bewezen aan dezelfde narigheid.

Maar een wietplantje...... tsja dat levert de Nederlandse staat BV niets op natuurlijk.

Er zouden al stukken minder doden vallen door alcohol en sowieso veel minder gewonden door agressie en verkeersongevallen als er wereldwijd accijns op suiker, gist en een hogere accijns op alcohol geheven zou worden. 

Sowieso accijns op suiker als grondstof voor alcohol, maar werkt gelijk ook door op de prijzen van andere gevaarlijke en levensbedreigende dingen. Voedingsmiddelen die hart en vaatziekten, obesitas en diabetes en andere nare ziektes veroorzaken.

• Like 1

Guest Dilago

Prima geschreven artikel!

Ik ben een liefhebber van cannabis en alcohol en vind dat er in beide geen kwaad zit mits je er verantwoord mee omgaat. Ik drink bijna elke avond wel een paar biertjes bij de waterpijp.

• Like 4

ze hebben enkel tijdens het bereiden van olie met elkaar te maken. ik vind het vervelend dat cannabis altijd met alcohol wordt vergeleken.

Zo maak je van cannabis een genotsmiddel en ontkracht je de medicinale status van onze lieve plantjes.

• Like 1

dat is niet de insteek van dit artikel mitsz, het gaat om het feit waarom alcohol normaal geworden is en cannabis zo in een hokje wordt gepropt.

En eerlijk is eerlijk cannabis is ''ook'' een genotsmiddel, en het medicinale aspect van de plant wordt nergens ontkracht maar dat komt in 1 van de volgende delen aan bod.

En de vergelijking is misschien niet terecht, maar nogmaals, alcohol zie je overal om je heen, op tv, in films, tijdens sport enz enz, terwijl er miljoenen mensen kapot aan gaan.
Cannabis heeft mits goed gebruikt geen enkel nadelig effect, en dat is nou juist het hele punt: waarom zie je cannabis nergens?

• Like 1

Ik blijf toch echt liever aan de positieve kant van de cannabis, zonder een zondebok te zoeken.

Gewoon lekker kweken en je niet de les laten lezen.

Ontdoe je van schuldgevoelens en leef lekker met je wiet. :)

kom ik weer hoor :P :

ik woon met vrouw en dochtertje van bijna 2 in een huurwoning, ook nog een wbv met een zeer streng beleid wat betreft cannabis, ik sta op straat als ik gewoon lekker ga kweken ;)

kan ik mijn gezin echt niet aan doen hoor, al zou ik zoooooo graag weer lekker kweken, ik durf het niet aan zolang ik huur, of het beleid veranderd.

• Like 3

Guest Dilago

Met elke avond een paar biertjes ben je al gauw een probleemdrinker. No offence.

Dan ben jij ook een probleemroker! ;)

Maar als jij geen probleem maakt van mijn drankje dan komen we er samen wel uit! :D

• Like 1

+1 Casto

Gezin op 1 en de rest heeft geen nummer :)

Hier zelfde liefst heel de kelder vol lees mee kelder van 6 x 6 oogst reken maar uit 1 draai heel t jaar te paffen en toch zet ik die 10 weken van het jaar niet als risico mbt me gezin

• Like 2

kom ik weer hoor :P :

ik woon met vrouw en dochtertje van bijna 2 in een huurwoning, ook nog een wbv met een zeer streng beleid wat betreft cannabis, ik sta op straat als ik gewoon lekker ga kweken ;)

kan ik mijn gezin echt niet aan doen hoor, al zou ik zoooooo graag weer lekker kweken, ik durf het niet aan zolang ik huur, of het beleid veranderd.

Ik doe m'n best om het normaal te krijgen op m'n eigen stoute manier. Ik hoop ook dat je binnenkort gewoon kunt kweken. We doen niemand kwaad.

• Like 1

Cannabis kan je toch niet met wodka vergelijken, wel meer met wijn & ook die kan je op een goeie manier medicinaal gebruiken.Van alcohol droog je uit & van wiet ga je meer vreten, maar als velen de voorkeur zouden hebben zouden ze toch voor wiet gaan kiezen.

https://www.420magazine.com/forums/international-cannabis-news/267832-big-pharma-not-happy-80-cannabis-users-give-up-prescription-drugs.html?amp;goto=newpost

Gaan we dan ook wiet vergelijken met suiker, junk food, medicijnen van de dokter, koffie en zo meer? Dan blijft er maar 1 ding over: wiet.

Ik denk dat het handiger is positief te zijn over wiet, zonder een ander product "aan te wijzen"

Dan ben jij ook een probleemroker! ;)

Maar als jij geen probleem maakt van mijn drankje dan komen we er samen wel uit! :D

Ik rook niet dagelijks, eerder wekelijks. :D

Ik denk dat het soms toch wel handig is om de vele nadelen van andere middelen goed te benadrukken in de strijd voor legalisatie.

Ze blijven roepen dat het drugs is en drugs is dan ook per definitie slecht.

We groeien op in een wereld waarin je geen weerwoord mag hebben, maar dat weerwoord is duidelijk. Wiet is niet per definitie slecht, alcohol, suiker en sigaretten aangetoond in vele onderzoeken juist wel. En dat spul mogen we volop gebruiken en misbruiken en zelfs onze kinderen geven.

Ik wil dan wel eens van de zg "autoriteiten" weten waarom ik mijn gezin en kinderen zoveel dodelijke troep mag geven en een onschuldig wietplantje niet mag kweken.

Mijn complimenten! Een goed gedocumenteerd begin van, ik hoop, een mooie verdere artikelserie.

Goed dat je alcohol niet zo "basht", verkettert or whatever.

Als je in je volgende artikelen vergelijkingscijfers geeft van onderzoekingen over de effecten van alcohol, cannabis en evt. ook andere "middelen" dan wordt het desastreuze van alcohol en de mildheid van cannabis voldoende duidelijk.

Goed dat je als schrijver je emotie voor je zelf houdt. Met de verongelijktheid van veel cannabis gebruikers en hun Calimero gedrag, zij van de alcohol "wel" en wij, wiet/hasj rokers "niet",  wint een artikel niet aan kwaliteit.  Laat de cijfers maar spreken.

Benieuwd naar het vervolg. 

zijn de pillen draaiers die cannabis zo afschilderen omdat hen er geen cent aan verdienen

waarom zou je hen het laten kweken als men het zelf kan

daarom wil men dat product niet legaliseren omdat dan 90 % kiest om olie te gebruiken ipv hun jappen

en omdat 99 % het zelf zou kweken en hun er niets aan verdienen

logica 1ste klas

• Similar Content

• By Casto 2.0
      Hallo allemaal!,

Karel en ik waren een beetje aan het ouwehoeren over medicinale gebruikers en hun verhaal.
      Toen heb ik een kennis van me een bericht gestuurd, en die gaat een verhaal schrijven over zijn medicinale gebruik, en nu zou ik willen vragen of er hier mensen zijn, die willen meewerken.
      Het gaat om medicinale gebruikers, die vertellen waarom en waarvoor ze het gebruiken, het mag anoniem, dus onder een andere naam als die je op het forum gebruikt, als je daar behoefte aan heb.

Ik hoop dat ik via deze weg mensen kan vinden die dat voor mij willen doen, en morgen of heel msichien vanavond nog komt het eerste verhaal op wietblog te staan zodat je een beetje een idee kunt krijgen wat ik bedoel.
      Het hoeft allemaal niet zo heftig als het verhaal wat ik zal plaatsten, maar ik wil graag dat mensen kunnen lezen dat ze er niet alleen voor staan!

dus heb je interesse, stuur me dan een pm!
      ik zou jullie medewerking zeer waarderen!, want samen staan we sterk.

grtss
    • By karel kweker
      Dat een jointje enorm veel verlichting kan brengen bij mensen die leiden aan chronische pijn zoals dat voor kan komen bij multiple sclerose en migraine weten we natuurlijk al lang. Sinds kort is er echter ook een wetenschappelijke verklaring voor dit fenomeen. Onderzoekers van de gerenommeerde Britse Universiteit van Oxford hebben precies onderzocht hoe cannabis pijn beïnvloedt. Daardoor weten we nu dat cannabis met name een positief effect heeft op de manier waarop pijn wordt ervaren. De pijn is er nog wel, maar wordt door de gebruiker als minder heftig ervaren. Geen verrassing, we weten natuurlijk allemaal dat je van een blowtje een positieve ervaring krijgt.

• By Rebeltje
      Dag,

Dit jaar heb ik er erg zin in om planten te kweken. Gewoon gedoogd en voor eigen gebruik. De reden van mijn blog is vooral om meer tips binnen te slepen en zodoende informatie wisselen. 15 april begin ik buiten en ga 2x kweken dit jaar. Zonder verdere introductie gelijk hieronder een (aparte) lijst van mijn spullen.

*5x autoflowers; 2x auto amnesia haze (huismerk wietzaadjes.nl)
                                1x auto bubble (huismerk wietzaadjes.nl)
                                2x auto amnesia gold (pyramid)
      *5x 90 liter kuipen
      *pvc buizen met gaatjes als een blokfluit (voor meer lucht in aarde)
      *Plagron voeding en aarde. (100%terra complete, plagronlightmix) HALVERING van aanbevolen hoeveelheid
      *hydrokorrels (bodem alleen, voor minder stress wortels)
      *mobiele (lange) kar voor meer zon
      *scherm/kap (tegen regen/wind) 
      *gaas (tegen slakken)
      *2 LIEVE honden, maar waaks

'DIEVEN' -                   alle planten in de bloeifase (niet te veel)
      'FIMMEN'-                   1x amnesia haze en 1 x amnesia gold (voor verschil en vergelijking)
      'STEKEN'-                   alle planten (opening maken in de stam en steken met bijv. een potlood)
      'ONTVOEREN'-           alle planten (2/3 dagen in het donker zetten)
      'KUREN'-                     alle toppen voor minimaal 3/4 weken in grote glazen potten van 5 liter per pot

Uiteraard kijk ik naar melkachtige trichomen en droog ik ze voor minimaal 10 dagen in een koele kamer..

Iemand nog tips dan hoor ik het graag. Tot die tijd is dit alles en zal proberen er fotos bij te zetten om een mooi verslag voor jullie neer te zetten...

Saluut,

Rebeltje..

• waterpijp-bong.nl
  • Who's Online   6 Members, 1 Anonymous, 180 Guests (See full list)