-
Announcements
-
Weedforum Nieuwe Leden. 12/03/2017
weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik... We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie, Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken. Maak er wat leuks van hier op het forum
-
Sign in to follow this
Followers
0

1ste keer (guerillia)kweek 2016
By
GanjaFarmer17, in Guerilla kweken
-
Similar Content
-
By Whereyousmoke
Dag buitenkwekers en guerilla strijders,
Na de afgelopen zomer een aantal plantjes in de tuin te hebben gehad, waarvan de toppen uiteindelijk vol met zaad zaten, ga ik het dit jaar nogmaals proberen. Ik denk dat de bevruchting te doen heeft gehad met de vezelhennepvelden (veelal sativa?) en de weinige regenval afgelopen zomer.
Om toch wat lekkere buitenwiet te kunnen oogsten zonder zaad ga ik het ditmaal proberen met autoflowers, om misschien te kunnen oogsten voor de hennepvelden beginnen te stuifen. Ik ben erg benieuwd of dit bij wijze van test gaat lukken, alle guerillafactoren niet meegerekend haha. Vandaar dit verslagje waar ik af en toe wat foto's zal plaatsen, eerst nog even uitzoeken hoe.
De planten staan inmiddels 2 week op de spot.
-
By Herbalist
Hoi allemaal
Hierbij een kort verslag van een buitenscrog die momenteel afbloeit.
Genetica: A.M.S. Feminized van Greenhouse seeds (fotoperiodeplant, zogenoemd redelijk schimmelresistent )
Medium: Aarde (plagron lightmix) aangevuld met wat extra perliet (5%), basaltmeel en een beetje kalk
Voeding: Complete Canna-lijn inclusief PK-spike
EC waarde voedingsoplossing: Groei: 1.4, Bloei 1.7 (ex PK)
PH waarde voedingsoplossing: 6.5 tot 7
Vier zaadjes ontkiemd met koffiefiltermethode
Ontkiemde zaadjes direct in plagron lightmix
Ontkiemde zaadjes in lightmix staan eerst tien dagen tot twee weken binnen onder TL, niet verder dan enkele centimeters van de lamp af zodat ze niet onnodig strekken.)
Na ongeveer tien dagen binnen zijn de plantjes over gezet in een 60 liter pot, buiten. Vier plantjes in dezelfde pot. Dat is soms lastig als de bloeifases van de verschillende planten uiteen lopen maar omdat de kwaliteit van de Greenhouse zaadjes over het algemeen goed is, durf ik ze wel in dezelfde pot te zetten. Het was toen ongeveer half juli. De kleine plantjes moeten altijd beschermd worden tegen vogels (kauwen) die vaak op het balkon komen en graag een plantje uit de aarde trekken om het daarna gewoon weer neer te leggen en de aarde eens lekker door te wroeten. Dit keer stonden ze veilig onder het scrog-rek. De eerste foto's zijn pas weer gemaakt op 14 augustus, na ongeveer 4 weken groei:
Altijd leuk om de beste plek voor de scheuten te vinden en er een mooi werkje van te maken. Na nog eens veertien dagen groei begon de bloei, we zitten dan op één september:
Helaas 1 van de 'feminized' seeds bleek een mannetje te zijn. Dat wordt dunnen...Jammer, het begon net ergens op te lijken.
Weg ermee. Nu bestaat de scrog nog uit drie planten. Na nog eens tien dagen groei:
De laatste foto's zijn van 06-10 en 08-10, na weer een maandje groei . Eentje heeft een prachtige blauw-paarse kleur gekregen en eentje loopt ongeveer een weekje voor op de twee andere. Dat is lastig ivm de pk-spike maar dan geven we maar een keertje pk extra.
en nog een paar:
wordt vervolgd...
12-10-2018 Net nog even trichomes bekeken van de plant die het verste is en op de foto gezet (x20). Het begint troebel te worden. Hier en daar al een ambere (niet op foto)
-
By Jay Green
Ennnn daar was ik weer!
Weer van alles van plan, maar dit keer ben ik niet vooruit te branden helaas. Geen idee of dat nou komt door de tekenbeet die ik laatst opliep tijdens m'n eerste bezoek dit jaar aan 1 van de spots, of dat ik er gewoon echt geen zin in heb. Vroeger vond ik het nog wel eens leuk ook, beetje alleen door de natuur banjeren in de nacht, maar ik heb er afgelopen maanden zó tegenop gekeken dat ik veeeelste laat (nog nooit zo laat) gestart ben. Ook veelste druk met m'n bedrijfjes en gezin, dus of het dit seizoen nog echt wat wordt..
Maargoed, er liggen nu wat zaden voor te weken, en ik had er al een paar binnen in bekertjes met zaai n stek grond gezet, alleen die was ik vergeten en nu is het zooitje dus behoorlijk gestrekt nzo..
Ben met dat gestrekte zooi naar 1 van m'n spots gegaan, en daar bleek m'n achterstand nòg groter, want daar was ik zelfs vergeten om de boel terug te leggen..
Stokken en al stond er nog!
En nu ben ik bang dat t zichtbaar is geweest gedurende de herfst en winter, so ik heb er in alle haast dat gestrekte zooitje ingepompt en was daar ook zo weer weg binnen 15 minuten.
In ieder geval, ben weer aanwezig hier. Verwacht er niet te veel van, doe ik ook niet.
Love
P.s: Deze spot heeft 8 kuilen van t vorig seizoen (spot2), en er staat nu:
1x Early Skunk
2x Ultra Early Love X GGII
5x Cheese
-
-
-
Who's Online 1 Member, 0 Anonymous, 88 Guests (See full list)