• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 

Recommended Posts

Hallo rokers en growers!

Voorgesteld heb ik mij al dus op een gegeven moment wordt het tijd mijn aanstaande kweek te rapporten d.m.v. dit verslag, En un momento dado zal ik maar zeggen want soms denk ik wel eens, Johan Cruijff rookte vast niet alleen shaggies. Dit momento is vandaag, 22 februari, gekomen.

Actief postende forumleden en ander gespuis als pottekijkers die wellicht hopen op een grote wietbomenkweek kunnen beter niet verder lezen, want die zullen zichzelf teleurstellen. Het doel is leuke Bonsaibomen te kweken, maar dan met de Marijuana planten uiteraard. Een dakterras met zwembad, jacuzzi en halfnaakte dames boven op mijn penthouse die wel geschikt zou zijn voor een grote wietbomenkweek zit er in mijn huidige levensfase helaas nog niet in, al denk ik dat ik daar dan ook te conservatief voor zal zijn. Ik ben niet een geweldige Hollywood fan. Mijn motto qua kweken zal dit jaar dan ook zijn ''less is more'' of ''minder is meer''.

Misschien ben ik onbewust wel heel erg lui qua kweken want ik heb het gelukkig druk genoeg met mijn werk, vrienden, vrouwtje, vakanties, de kroeg en andere hobby's zoals ''katten vermist posters sparen'',''wildplassen'' en ''koffie drinken'', heel veel koffie, extra sterk .   

Voordat ik helemaal ''Kluun'' of ''Brusselmans'' (mocht ik willen, hallo Herman Frans Martha) op jullie ga, zal ik even toelichten welke soort ik met fluwelen handschoenen op het balkon ga pleuren. Ik heb gekozen voor de vrij saaie, niet heel erg exotische soort AutoMazar van Dutch Passion. Ten eerste omdat het kan, en ten tweede omdat het heerlijke zaad in de aanbieding te koop is momenteel, 2 halen 1 betalen. Ik vind het zaad nog steeds te duur, maar heb mezelf vandaag eens laten gaan met de gedachte dat 1 kilo hennepzaad, die tegenwoordig bij de Jumbo wordt versleten onder de noemer ''raw food'', ook al snel een 20 euro kost, wie koopt dat spul nou behalve vogelhouders? Mensen die ''katten vermist posters sparen'' in elk geval niet.

6x AutoMazar op een balkon op het oosten dus, waarbij in de ochtendgloren de zonnestralen de plantjes veel goed moeten gaan doen, om vervolgens in de middag weer lekker depressief te worden dus, maar ik hou ik er zelf ook niet van de hele dag op het strand te liggen bakken denk ik maar, vooruit, ik zal drogredenen vanaf nu proberen te mijden voor de sarcastische mensen onder ons. 

Wat voor voedingsbedje ze krijgen is mij nog niet helemaal duidelijk, maar dit zal iets zijn in de trant van een paar zakken light- of heavy mix in combinatie met wat cocos van de action, je wil ze natuurlijk wel het beste meegeven B).

Bij deze mijn start van het ''AutoMazar op Noorderdauw's balkon ''in the summer of 2016''!'' verslag, ik hoop jullie zo gauw het kwik naar mijn eigen Piet Paulusma verwachting niet meer onder de 15 graden Celcius zal gaan zakken te kunnen verblijden met een foto van ''de set-up'' van bloempotjes met aarde met hierin de zaadjes op mijn schattig balkonnetje! 

• Like 1

Veel succes dit jaar.

Auto Mazar zit in mijn lijst van favo soortjes. Een zeer goede keuze heb je gemaakt om voor de auto mazar te kiezen.

Orzel, goed om te horen! Eventueel nog een leuke tip voor een voedingsbedje, niet al te moeilijk en duur? Ze hoeven immers maar een maand of 3 te staan...Elke dag vloeibaar voeden is niet gewenst in mijn situatie en ik blijf liever ook weg van de chemische vloeibare voedingen, whatever that may be, je bent wat je eet niet waar? 

Ik heb een paar jaar geleden tijdens een guerillakweek een goed resultaat behaald met de BlueAutoMazar, prachtige gloed had ze qua kleur, een dikke hoofdtop, een leuke opbrengst en ze smaakte heerlijk! 

niet te kleine pot 15/20 ltr, voeding dan moet je naar de natuurlijke voeding gaan, kippenmest korrel, koe mest bijv.

Anders kan je nog altijd Omnipotent voedingslijn gebruiken niet al te duur en je hoeft maar relatief weinig van mee te geven dus uiteindelijk zal t niet duur zijn. Zijn nu n aantal topics over deze voeding kijk gerust eens rond en lijkt het je iets pm Karel voor meer info en prijs etc.

prachtig begin van je topic!

daar hou ik wel van, een beetje zweverige praat, maar je laat wel doorschemeren dat je weet wat je doet!

je hebt een super leuke AF gekozen om mee te gaan spelen. duidelijk een van de betere AF die ik de laatste jaren voorbij heb zien komen.

lekker zoet en dikke toppen! als je ze tenminste rotvrij afgebloeid krijgt.. maar op een balkon heb je wind en zon genoeg, en dat scheelt!

handje kippenmest is idd wel het makkelijkst ja. dan heb je er ook lekker lang profijt van, zonder ernaar om te hoeven kijken.

maar een beetje pk in de bloei is eigenlijk nog wel een aanraden hoor! dat zie je enorm terug in de opbrengst.

verdubbel zal ik niet zeggen, maar dan kunnen die toppen echt nog enorm dik worden..

als je het goed doet pak je er toppen vanaf die mooier zijn dan binnenspul, mark my words!

heel veel succes gewenst!

piraat, daar kom je verdorie nu mee :P

greetz,

lufthegreenstuf

• Like 2

Succes met je kweekje kerel. Ik kijk graag mee.

Een Mazar wil ik ook wel eens proberen.

Hallo mensen, wees welkom, leuk om al wat reacties te lezen. Eergisteren het zaad besteld en gister een leuk pakje binnen gekregen, snelle levering dus, zoals 't heurt! Dat zakje in foto 2 moet vol gaan komen met lekkere wiet.  

post-1440-0-14527600-1456315026_thumb.jp     

Lufthegreenstuff, tof dat je er bent! De masterwarrior of guerilla NL mag altijd meekijken, ik ga je dit jaar zeker volgen! Je hebt me doen besluiten toch wat bij te gaan voeden in de bloeifase, mijn keus is gevallen op Plagron Alga Bloom.

Buitenlucht, je hebt helemaal gelijk qua locatie van mijn balkon, ik heb de eerste post aangepast, op het oosten dus alleen ochtends tot middags zon. Dank voor je input, zal een kant en klare zak cocos bijmengen dan. De voedingsstoffen die je verder opnoemt heb ik niet liggen en het wordt me een beetje te gek deze in te kopen voor deze kleine kwantiteit.

Inmiddels wel een kilootje kippenmestkorrels ingekocht. Verder spaar ik momenteel koffiedik op en heb ik een aantal vissenkoppen van de markt liggen, ik ga eens kijken of ik hier een leuk ''vismixje'' van kan brouwen binnenkort. Verder zal ik als het zover is wat pieren steken en deze bij mijn medium doen. Eergisteren was het volle maan, helaas geen foto kunnen schieten maar ze was wel helder! Ik heb nog wel een leuke foto van 18 januari 2016, een dagje na het eerste kwartier, die ik jullie niet onthouden wil. Tot snel! B)

post-1440-0-49104300-1456315401_thumb.jp

Misschien ben ik onbewust wel heel erg lui qua kweken want ik heb het gelukkig druk genoeg met mijn werk, vrienden, vrouwtje, vakanties, de kroeg en andere hobby's zoals ''katten vermist posters sparen'',''wildplassen'' en ''koffie drinken'', heel veel koffie, extra sterk .   

:lol:

En we zijn los deze mooie 29 februari! Bij het openmaken van de zakjes met zaad 1 zaadje verloren, dus nog 5 over die inmiddels in een glas met water aan het ontkiemen zijn. Maakt niet uit, want wou er sowieso maar maximaal 5 op het balkon kwijt.

post-1440-0-21786700-1456750986_thumb.jp

Verder heb ik een vissenkop, staart en lichaam inclusief graten (hier zit het meeste fosfor in schijnt) in een pan met wat water gestaafmixert, geen fijn werkje, eens kijken of het vismixje wat helpt tijdens de groei. Bij het water geven zal ik dit er op aanraden van ''iemand op een niet nader te noemen forum'' zo nu en dan bijvoegen. 

quote:''Afval van vis - fijnmixen in water - 1 dag laten staan - filteren - 1 a 1,5 soeplepel per petfles van anderhalf liter. 

post-1440-0-62813500-1456751672_thumb.jp

Mijn plannen zijn enigszins gewijzigd omdat ik zo ongeduldig ben en eventueel een tweede ronde wil doen later in het jaar. 

-Nu eerst 2 a 3 week voorgroeien onder T-neon 2x75 Watt op 20 tot 22 uur licht.

-Dan overpotten (ik weet dat dit bij autoflowers niet aangeraden wordt) in vierkante 18 of 12 liter potten en deze voor het raam zetten, eventueel met ventilatortje erop voor stevigere planten. 

-Als de tijd rijp is de planten op het balkon zetten.

Qua bloeivoeding heb ik geen Plagron Alga Bloom gekocht zoals beschreven in de vorige post maar ga ik Bio-Bloom van Bio Bizz gebruiken, een flesje van 500ml moet meer dan genoeg zijn. Ik kom nog terug op mijn medium en de gemaakte kosten, wordt vervolgd! 

• Like 1

Vierkante voorgroei potjes 13x13x13 cm, 1.4 of 1.5 liter alvast gevuld met universele potgrond (welkoop) en een beetje ingewaterd. Nu ontkiemen B*tch#s, ehhhum Prinsesjes, dan ga ik jullie planten! Nu eerst één van mijn andere hobby's uitoefenen, koffiedrinken, wil het Nederlands gemiddelde van 2.414 kop wel hoog houden hé, momenteel zijn we namelijk met stipt koffiedrinkland numero 1! Zal wel te maken hebben met- en gelijk opgaan met het gemiddelde aantal jointjes die in Nederland per dag de lucht in vliegen, heerlijke combi is het sowieso.    

post-1440-0-36582900-1456756682_thumb.jp

Heeft iemand nog tips qua planten die de geur van bloeiende wiet enigszins kunnen maskeren en die ik op mijn balkon kan zetten in vrij kleine potjes? De hele buurt hoeft straks niet mee te genieten natuurlijk, tot snel. B)

Kijk, dat ziet er goed uit! Hou er rekening mee dat ze vrij groot gaan worden voor een AF. Op een 25L pot halen ze gemakkelijk een hoogte van 135+cm.

Je zou ff moeten googlen om te kijken welke tuin plantjes qua geur sterk zijn. Dit eventueel op je balkon zetten.

Je zou reukerwt of kamerfolie kunnen zetten. Allebei sterk geurend.

Ook engelentrompet ruiken heerlijk.

El terrible, dat is niet voor de poes, 135cm voor een autoflower, jam jam. Dat wordt een beetje buigen hier en daar met touwtjes o.i.d. als het zover is, de reling van me balkon is zo'n 120cm en ik gebruik 4x 18 liter potten en 1x 12 liter. We gaan het beleven....!

Tune, bedankt voor de tips, ik zal hier naar opzoek gaan en inderdaad El Terrible, googelen naar andere lekker geurende en kleurende planten!

post-1440-0-97347800-1456838824_thumb.jp

Even terugkomend op mijn medium, verdeeld over de potten en de ''totale kosten''. De onderste laag aarde bestaat uit zeer luchtige Atami Bi Grow Mix en de bovenste toplaag uit Universele Potgrond, hierbij zitten door beide lagen een handje kippenmestkorrels gemixt en om deze te verwerken voeg ik later nog wat wormen toe. Vanaf de eerste week bloei zal ik proberen dagelijks bloeivoeding te geven tot de één na laatste week.  

post-1440-0-52982800-1456838841_thumb.jp

post-1440-0-08488600-1456840487_thumb.jp

-Atami Bi Grow Mix (Ata Organics) 50 liter,       12.50 €

-Universele Potgrond (Welkoop) 40 liter,           10.00 € (voor 3 x 40 liter)

-in elke pot handje kippenmestkorrels (Action)  1.00   € (voor 1 kg)
-Bio Bloom (Bio Bizz) 500 ml                             7.00   €          

-AutoMazar Feminized zaad (6x)                       29.00 €

-Potten vierkant 4x 18 liter                                  10.00 € (2.50 € p/s)
-Potten vierkant 2x 12 liter                                   4.00  € (2.00 € p/s)  

-Vismix zelf gemixt (markt)                                  0.00 €
-Wormen/pieren zelf steken                                0.00 €

-totaal gemaakte kosten                                   73.50 €        

post-1440-0-48180000-1456838833_thumb.jp

post-1440-0-69170400-1456838849_thumb.jp

De zaadjes in het glas laten nog geen worteltje zien, maar ze gaan hoe dan ook morgen de grond in en daarna onder de T-Neon! Nieuwe (foto)update volgt als ik wat kleine plantjes kan laten zien! Tot later! 

Mooi stukje voorbereiding! Ziet er gaaf uit hoor!

Waarom geen flesje groei voeding erbij? Of haal je dat uit je medium?

Zou iemand mij kunnen vertellen of de medium zoals hierboven (Atami Bi Grow Mix) zelf zijn ph en ec reguleert? Ik heb gelezen dat de medium van biobizz en de batmix van plagron dit zelf op orde houden door de organische elementen. Ik zou willen weten of deze dat ook doet.

El Terrible, ik heb gebabbeld met iemand van de growshop waar ik desbetreffende zak grond gekocht heb, die kweekte autoflowers op in deze grond zonder voorgroei- en speciale ontkiem technieken én zonder groeivoeding etc. Hoppakee, meteen zaadje in een 12 liter pot met deze grond en water geven, altijd genoeg voeding voor de plant volgens haar.

Omdat de autoflower volgens de zaadbank van zaadje tot oogst binnen 10 weken klaar zou zijn (ik tel er voor het gemak zelf nog een 4 tot 6 week bij op), denk ik dat dit voldoende moet zijn qua (vrij korte) groeiperiode. Ook wil ik er tijdens de groei niet té veel moeite insteken, aangezien ik voeden met bloeivoeding al genoeg ''werk'' vind. Op je vraag over de ph en ec kan ik je geen zinnig antwoord geven, wellicht iemand anders? Ik meet zelf in elk geval niks qua deze waardes.

Ik weet niet goed of de bloeiperiode bij een Rudaralis beduidend korter is dan bij een ''normale plant''. Vorig jaar was mijn AutoBlueMazar op guerilla na zo'n 14 weken klaar in de volle zomerperiode, alleen weet ik niet precies hoelang die gebloeid heeft omdat ik een paar week niet op de guerillaspot was geweest.

De zaden zijn inmiddels ingezaait en staan onder de T-neon, afwachten dus. B)   

• Like 1

Goed begonnen noorderdauw! Ga je paar tips meegeven als ik mag. Autofloxers houden niet van teveel overpotten. Dus best zo snel mogelijk in hun definitieve pot planten. Lobblaadjes cmtje boven de aarde, rest van de stengel graaf je mee in. Die aarde zou moeten kunnen dienen voor de hele groeicyclus, voor de bloei zou ik wel wat bijvoeden. :) mooie soort gekozen trouwens, heb ze zelf nog niet gehad, maar ga ze wel zetten dit jaar :)

Ik blijf je volgen, komende weken zal je de outdoorhoek wel tot leven zien komen :)

Sublimo, dat lees ik overal inderdaad, helaas heb ik ze momenteel al in voorgroeipotjes staan onder de T-neon en is het balkon waar ze uiteindelijk komen te staan op een andere locatie, op deze locatie heb ik ze ook het liefst zo'n kort mogelijke periode staan, vandaar óók de voorgroei. Volgende keer (wellicht ga ik een tweede ronde doen dit jaar) zal ik ze meteen in de ''uiteindelijke potten'' zaaien. Kan 2 tot 3 week voorgroeien tot bijv. ongeveer de 3e of 4e internode veel kwaad? Of remt de wortelgroei dan teveel af en daardoor de gehele groei cyclus? 

post-1440-0-60669800-1456937424_thumb.jp

Bovenaanzichtje

post-1440-0-48484800-1456937430_thumb.jp

Lamp er zo dicht mogelijk op. Inmiddels hebben 4 van de 5 zaden al wortel geschoten, het 5e zaadje een beetje geknakt, slecht slecht I know. Nu wachten tot ze opkomen en hun zaadhulsje afgooien. 

Was nog wat foto's van me ouwe die recent is heengegaan aan het doorspitten, wat een bult (natuur)foto's van insecten, libellen, vlinders, schepen, etc. heeft hij gemaakt zeg. Zal er af en toe een foto bij posten voor de liefhebber, deze spreekt me erg aan op de 1 of andere manier: 

post-1440-0-50706600-1456938254_thumb.jp

Tot snel B)

Tune, dank je. That's life hé, wil niet té emotioneel overkomen natuurlijk, gewoon weer lekker verder en op de geheime toekomst, let's refer to it as ''the unbearable lightness of being!  B)

Nu weer on topic, 1 van de 5 zaden die ik te ontkiemen heb gelegd, was zo'n beetje pikzwart en zo'n beetje 2 keer zo klein als de anderen, over op zwart zaad zitten gesproken. De rest van de zaden was mooi licht/donker bruin, kan iemand mij  vertellen of dit zaadje moeilijker of niet (goed) te ontkiemen is? Naar mijn ervaring wel want het is de achterblijver momenteel en heeft nog geen wortel geschoten, ik wacht uiteraard geduldig, maar vraag me af of iemand mij hier wat zinnigs over kan vertellen. 

Cheers