• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
realganjaman

rgm is back onze track with some Amnesia

Recommended Posts

plantjes staan er redelijk goed bij paar wat lichter onderaan

snap wat cat nicky bedoelt met zeeziek bijna de zelfde ervaring als ik ging kijken whaha

• Like 1

Thnx voor de mooie woorden iedereen

@Cat plantjes groeien inderdaad lekker

@john klopt sommige planten hadden wat meer moeite maar alles is nu mooi bijgetrokken op 1 freak na

Kwam vandaag ff kijken bij de plantjes en het gaat weer lekker de groei zit er mooi in het worden mooie volle dames zoals ik dat nu zie

Vandaag weer nieuw vat aangemaakt met A&B en Mg

Ec 1.6 ph 5.5 even een 20 min gevloed

De drain ook ff gemeten ph 5.9 ec 1.6

Gaat weer lekker al zeg ik het zelf :)

En nu plaatjes bij de praatjes

post-819-0-03856000-1457562268_thumb.jpg

post-819-0-91947800-1457562290_thumb.jpg

post-819-0-82565000-1457562317_thumb.jpg

post-819-0-37503800-1457562364_thumb.jpg

post-819-0-36980800-1457562390_thumb.jpg

post-819-0-09251200-1457562450_thumb.jpg

post-819-0-76478900-1457562468_thumb.jpg

post-819-0-35637900-1457562492_thumb.jpg

post-819-0-06896900-1457562519_thumb.jpg

post-819-0-49011000-1457562543_thumb.jpg

post-819-0-66129800-1457562597_thumb.jpg

post-819-0-20372200-1457562612_thumb.jpg

post-819-0-13325100-1457562635_thumb.jpg

post-819-0-23845500-1457562658_thumb.jpg

post-819-0-61155500-1457562675_thumb.jpg

post-819-0-90642300-1457562690_thumb.jpg

• Like 2

Guest Dilago

Prachtig mooi, de planten hebben het duidelijk naar de zin.

Vanwaar de ec van 1.6? Ik dacht dat Amnees nooit hoger dan 1.3 hoefde.

• Like 1

Jammer dat er zo weinig animo is voor dit topic

Ik denk dat ik er maar weer mee stop ;)

Geen zin om een topic te gaan onderhouden waar toch niet baar omgekeken word..

Rgm out!

Guest Dilago

Ik ken het gevoel maar er kijken sowieso drie mee en veelmeer volgen mijn topic evenmin. Uiteindelijk blijft je kweekverslag wel staan zolang dit forum bestaat en kan het best gebeuren dat iemand er over een jaar zijn eerste rfx-1 kweek op baseert. Dat is meer waard als een reactie toch?

• Like 1

Hahaha ja lednov internetheld dat je bent

Waarom reageer je nu wel dan..

Vind je het leuk om mensen te zieken ;)

Beetje kansloos maar had ook niet anders verwacht.

@Dilago

Ik snap wat je bedoelt maar als je me oudere topic bekijkt regent het reacties

En nun ik eindelijk weer 1 online zet is er geen animo voor.

Dont get me wrong vind het altijd leuk om advies te kunnen geven en mensen te helpen.

Maar op deze manier geeft het geen meerwaarde voor mij.

Guest Dilago

Als je stopt met posten krijg je nog minder reacties. ;)

Wat helpt is reageren in topics van anderen, dan komen ze ook wel bij jou kijken.

• Like 1

Reageer wel in jou topic

En als een kweek me boeit dan ook maar zie weinig leuke kweekjes :P

Wij zijn geloof ik de enigste op rfx/pito

En eerlijk ik heb alleen maar interesse in haze of een mooie kush in deze opstelling.

Reageer ook wel bij andere maar alsnog blijven reacties uit.

Achja ik draai wel door forum of geen forum :)

Guest Dilago

Ja ik ook, maar ik vind het wel leuk om de foto's te bekijken van mijn kweekje. Op .nl heb ik wel meegemaakt dat een kweek misliep en er mensen me dat kwamen inwrijven en mededelen dat ik een kut kweker ben etc. Toen heb ik op het punt gestaan te kappen met verslagen. Echter zijn er nog veel meer mensen die wel normaal reageren en voor hun en mezelf blijf ik toch posten.

Guest Dilago

Tja NL.....

Er zitten ook genoeg mensen die wel normaal reageren, te denken alleen al aan de users die in beide kampen vertoeven. :D
  • Like 1

Ja klopt zitten ook  normale reageerders tussen en die hebben we t liefst maakt niet uit welk forum
Maaruh ON topic weer :)
lekker blijven bij houden RGM,

• Like 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Similar Content

• By wietkweker020
      Hallo,

Ik ben pas begonnen met wiet kweken en heb nog niet zoveel ervaring (enkele kleine kweekjes een aantal jaar geleden) Om weer te beginnen heb ik 23 amnesia haze autoflowers gekocht van het wietzaadjes.nl huismerk. Deze wil ik buiten laten groeien op voorbemeste potgrond zonder ze extra voeding. Ik wil ze zo groot mogelijk laten worden en heb de ruimte om flinke potten neer te zetten, welke potgrootte raden jullie aan? Wanneer kan ik ze het beste ontkiemen? De komende 10 dagen is het bij ons  vooral regen en dat lijkt me niet zo goed voor de plantjes (vooral omdat ze dan minder zon krijgen)

Groetjes,

wietkweker020
    • By Wiekspiet
      Na jaren met succes op steenwol slabs te hebben gekweekt, wou ik toch eens wat anders.
      kreeg een beetje de kak van al die slangetjes schoon maken na iedere ronde. (En ruzie met de vrouw omdat de badkamer weer zo’n puibhoop was) .

Dus, beetje verbouwd om de vloer waterpas te leggen en isoleren.

Na het bouwen 22 11L potten gevuld en ingewaterd met Ph 5,3 en Ec van 1,3.

Soortje : cheese-haze
      van 3 verschillende moeders. Deze ronde zou me moeten vertellen welke er blijven en welke niet .

kijk niet hoe ze er uit zien.. pas 2e keer in jaaaaren dat ik stekken gemaakt heb dus ff oefenen.

Krijg die laatste foto niet op de juiste volgorde  
    • By GrowTheFlow
      Bij een nieuw jaar horen nieuwe verhalen.
      Maak daarom kennis met Grow With The Flow, ik gun je een kijk in mijn kweekruimte en vertel hoe ik mijn 40 Amnesia Haze stekken grootbreng onder drie 600 Watt HPS lampen.
      #GWTF coming up!

Grow With The Flow?
      Enkele jaren geleden ben ik bij ons buiten in de tuin besmet met het hobbykweekvirus, alleen moest ik na twee buitenkweekseizoenen helaas al door omstandigheden stoppen. Ik zal verder niet uitweiden over de reden van mijn stoppen, maar een klein jaar geleden heb ik de draad weer opgepakt en ben ik opnieuw met kweken begonnen.
                Amnesia Haze is één van mijn favoriete strains!

Omdat ik eigenlijk net te laat was om een buitenronde tijdig klaar te gaan krijgen, ben ik binnen gaan kweken. En daar heb ik tot op heden nog steeds geen spijt van, mijn oogsten binnen zijn van uitmuntende kwaliteit vergeleken met wat ik buiten in het natte klimaat van de lage landen produceerde. Na wat kleine verslagen bijgehouden te hebben op forums ben ik nu dus enorm enthousiast om ook voor RollingStoned te schrijven. We beginnen met mijn huidige kweekronde; Amnesia Haze uit stekken onder drie 600 Watt HPS lampen. Het is persoonlijk mijn ideale setup.
      Ruimte: 240cm x 120cm x 185cm Planten: 40 Amnesia Haze stekken in 7L potten Medium: Lightmix Licht: 3x 600 Watt HPS Afzuiging: 2000m³ softbox (air out) + filter + geluidsdemper & 1600m³ softbox (air in) Voeding: Aqualogic A+B, Aqualogic Superbloei, Aqualogic Booster, Organic4Life OSA Supervisor

Meteen op 12/12

Bij aankomst van de stekken was ik nog niet volledig klaar met de inrichting van de kweekruimte, dus heb ik ze enkele dagen onder TL lampen gezet.
      Ik heb ze wel eerst allemaal een badje gegeven met promanal-R tegen ongedierte (vooral spint dan).
      Twee nachten later was de nieuwe kweekruimte klaar, ik heb toen direct de stekken naar de 7 literpotten verplaatst en de stekken om 6.00 uur in de ochtend ook meteen op 12/12 gezet.
      De lampen hangen op 40cm van de planten en dagelijks wordt de afstand tussen lamp en plant gecheckt en zonodig aangepast.
      Let hier zeker op want als je lamp te hoog hangt gaan je planten onnodig strekken, en wanneer je lamp te laag hangt kunnen de planten verbranden door de hitte van de krachtige HPS lampen.
      Zorg ook voor voldoende luchtcirculatie in je ruimte doormiddel van ventilator(s), bij voorkeur met zwenkfunctie.

Temperatuur & luchtvochtigheid..

De gemiddelde temperatuur in de kweekruimte ligt met de lampen aan tussen de 27.8°C en 28.6°C.
      Wanneer de lampen uit zijn probeer ik de temperatuur niet meer dan 5°C te laten dalen, dat lukt aardig met een kachel erbij.
      Als de lampen uit zijn is het tussen de 22 en 24 graden.
      De luchtvochtigheid zit rond de 55% op dit moment.

Voedingsschema

Als de planten nog klein zijn en hun wortels nog niet helemaal tot onderin de potten zijn gegroeid, geef ik bij voorkeur van bovenaf water.
      Vanaf dag acht hebben de planten voldoende wortels om van onderaf te kunnen bewateren.
      Qua voeding start ik met de OSA Supervisor (1.5ml per 10liter en 20ml A+ .
      De OSA Supervisor draagt bij aan de gezondheid van de planten, het beter aanmaken van wortels en een betere opname van voedingsstoffen.
      Helaas ben ik de eerste twee waterbeurten stomweg vergeten de A & B erbij te doen dus gingen ze niet zo snel omhoog als ik gehoopt had.
      Toen de planten de A+B voeding eenmaal begonnen op te nemen, zag ik de eerste vijf tot zeven vingerige bladeren tevoorschijn komen.

Bloei en bladluis

Tegen het einde van de tweede week op 12/12 kwamen de eerste bloeiverschijnselen tevoorschijn.
      Ik ben toen ook begonnen met het geven van 7.5ml booster en 7.5ml superbloei.
      Helaas heb ik op dat moment ook bladluizen gespot, wat ik best raar vind in deze tijd van het jaar.
      Maar ja, in mijn kweekruimte is het lekker warm en zomers voor de sapzuigende naarlingen, dus ik kan het ze bijna niet eens kwalijk nemen.
      Goed, zodra je iets ziet wat verdacht lijkt kun je maar beter onmiddellijk actie ondernemen!
      Daarom heb ik meteen besloten om de sproeier weer te vullen en ten strijde te trekken.
      Ik heb alle planten dus opnieuw voorzien van een goede laag water met Promanal-R uit het tuincentrum.

Hoe het verder zal gaan kun je volgende week in een nieuwe update lezen, ik sluit af met een nieuwjaarskiekje uit de tuin!
      Beste wensen nog aan allen!

Groene groeten,
      Grow With The Flow
  • waterpijp-bong.nl
  • Who's Online   1 Member, 0 Anonymous, 66 Guests (See full list)