• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
karel kweker

Foto´s welk toestel?

Recommended Posts

hier valt het wel mee heb 29 euro betaald voor die gsm

en nu betaal ik 20 euro de maand wel 2 jaar zit je er aan vast natuurlijk

maar ik verbruik soms meer smsen als 20 euro per maand

met enkel sturen en een herlaad kaart had ik 20 euro nodig per maand enkel aan sms .

nu zijn ze gratis dus doe ik er iets of wat winst aan 20 euro de maand opladen of 20 euro per maand betalen aan een mobile service blijft het zelfde

klopt wietefras maar ,

ik had een werk telefoon nodig en ik had een prive iphone

dus ,

nam ik een abo voor mijn prive met gsm bij

en nam ik de oude prive telefoon als werk gsm nu heb ik voor 29 euro een prive telefoon en

voor 29 euro koop ik me geen deftig toestel voor me werk zo denk ik dan .

daarom heb ik dat zo geregeld moest een deftig toestel voor het werk met goede camera .

soms vinden wij nagels terug op ons werk onder de terras tegels die door onze dak bedekking gaan

dan wil mijn baas heel geile plaatjes die heel duidelijk zijn zodat hij die firma op hun plek kan zetten na ze ons bellen die lekken komen van jullie

en wij vinden dan 15 verroeste nagels ijzer en zelfs naalden voor kleren te spellen voor onder het naaimachine ale jah

wij werken niet met naalden enzo

ale ja dakwerkers materiaal nee dus

post-4-0-00656300-1457251417_thumb.jpgpost-4-0-49875800-1457251396_thumb.jpg

tja bij mij valt het niet op omdat ik sowieso al 20 euro de maand opwerk op me gsm

en ik gebruik die volle 20 euro op ook

Guest Dilago

Die macro foto's van trichomen moet ik zelfs even wachten tot het statief stil staat na het scherpstellen en dan neem ik de foto met de afstandsbediening. Zelfs het drukken op de knop van de camera is al voldoende beweging om zo'n foto te verpesten.

Dat is wel een hele handige tip. Zal eens kijken voor zo'n afstandsbediening en een betere macro lens dan de plastic fantastic. Zo thuis ben ik nog niet in die camerawereld aangezien ik pas sinds een paar weken een fatsoenlijke heb en me er nu pas in begin te verdiepen. Wat is nou de ideale macro lens voor budshots vind jij? Bij voorkeur een waarmee je de trichomen er minstens zo duidelijk op krijgt dat je er in photoshop mee aan de slag kan en een foto kan maken zoals die extreme close up van jou laatst. Of heb je dan juist meer aan een expander in combinatie met de plastic fantastic?

meen je dat wietefras

dus door een kleine beweging kan een trich shot serieus onscherp worden als ik het zo lees

jij werkt met een statief heb je daar ook goedkope statieven voor een toestel of zijn dat van die kleintjes waar je niets mee bent dan ?

Als je geen afstandsbediening hebt dan kun je ook de vertraagde sluiter proberen. Je hebt doorgaans ook wel zo'n instellng dat de camera 10 seconden staat te piepen voordat die de foto neemt. Ik stel hem dan op 2 seconden in, dat is ook wel genoeg.

Die close up zoals ik laatst heb ontkom je er niet aan om een lens van minimaal 1000 euro te kopen. Bij macro's is de scherpte toch vooral een kwestie van de kwaliteit van het glas. Als je tenminste al een statief hebt enzo.

Die extenders zijn voor extra vergroting. Het beeld wordt daar wel weer iets waziger van (afhankelijk van de kwaliteit van de lens) en je hebt ook veel meer licht nodig en trillingen zijn dan echt funest. Die extenders zijn gelukkig wel redelijk goedkoop.

Mr Black Cat maakt overigens pas echt mooie macro's. Die heeft ook zo'n speciale Canon Macro die tot wel 5 keer kan vergroten. Hij gebruikt geloof ik ook wel een omgekeerde 50mm lens oid.

Reken er wel op dat Macro fotografie ontzettend frustrerend kan zijn. Omdat je op zo'n klein niveau aan het fotograferen bent is het heel lastig om de juiste focus te krijgen.

Op zich maakt het statief niet zoveel uit als je binnen aan het fotograferen bent, maar het moet wel de camera kunnen dragen zonder om te vallen. Mijn camera en lens wegen samen een kilo of 3. Daar heb ik dus wel een stevig statief voor nodig. 

• Like 2

ik heb n optische zoom van x 35

maar geen statief maar zo proper als jij krijg ik ze niet in beeld maar probeer de mooiste en duidelijkste er uit te halen .

maar ze komen niet in jou buurt in elk geval .

zeer netjes

Een statief helpt echt enorm. Zeker bij macro foto's. Zou je toch aanraden dat eens te proberen. Meer dan een paar tientjes hoeft het neit te kosten.

Ik fotografeer af en toe een munt en zo dus of het nu een top is of een munt, het principe is hetzelfde.

Mijn toestel is een 2dehands Canon powershot G11, koste minder dan mijn foon. (120 vs 229).

Heeft heel goeie macrofunctie vind ik. (ik probeer straks of morgen een foto bij te steken)

Als statief (ik hoor al gelach) gebruik ik een tupperwaredoosje, bovenkant gat erin om lens door te proppen, zijkanten belicht, licht wordt gedempt door witte plastic van tupperwaredoos.

Elke moderne foon heeft normaal ook een zelfontspanner dmv je oortjes te gebruiken.

Nog goedkope oplossing om trichs te fotograferen, oude webcam zoeken, oud modelletje microscoop zoeken met geen al te grote vergroting en knutselen maar, op youtube handleidingen genoeg.

Grtz

post-1815-0-90701300-1479678196_thumb.jp

Guest Dilago

Ik heb een 2ehands Cannon EOS 500d, macro's zoals die van Wietefras kan ik er niet mee maken, maar op zich aardige close ups, prima voor een verslag.

Letten jullie bij het maken van foto's met mobiel wel dat de GPS functie uit staat? Anders is uit de exifdata zo de locatie van waar je foto is genomen te achterhalen.

Als je foto's upload naar het forum en het forum verkleind de foto's dan worden deze gegevens gestript van de foto. 

Hoeft de software niks met de foto te doen, omdat ie binnen de margers vallen van de software dan doet het ook niks, wat wel jammer is, zo graag willen dat alle foto's worden gestript echter is dat technisch nog niet mogelijk volgens @Blowsmurf 

Dats een goeie gewoon wat in je budget legt kijken naar ee n 3k cam heeft weinig zin als je maar 1k zal hebben.

En weet niet als dit al gepost is maar MP zegt niet veel het draai allemaal om de beeld sensor.

Als je alleen upload naar social media kan een phone super werken maar probeer maar eens een a3 print ervan.

Hier canon en fuji en met name de fuji is voor mijn een topper.

• Like 2

Zelf gebruik ik meestal mijn S6-edge maar heb ook nog een Nikon D40 en een Sony cybershot. 

Groetjes 

Testament