• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
skunkmonster

Rosin techniek om olie te maken.

Recommended Posts

mag een Rosin foto ook?

extractie enkel door druk en warmte (hittepers)

gemaakt van "drysift"

en geloof mij, hier kan qua smaak en geur geen BHO/AHO/QWISO tegenop!!

en veiliger kan naar mijn mening ook niet ;)

gallery_1252_211_321924.jpg

gallery_1252_211_1147551.jpg

gallery_1252_211_710238.jpg

(en zo zuiver dat je er doorheen kan kijken)

omdat je geen extreme/langdurige hitte toepast bij deze techniek

blijven veelmeer (bijna alle) geurstoffen/terpenen in de olie 

het liefst met zo weinig mogelijk warmte 85/120 C 

en zoveel mogelijk druk

je kan verse en/of gedroogde bloemtoppen persen 

of zoals ik drogezeef/skuff 

of bubbelhash kan ook prima.

het gewenste materiaal tussen een filter papier (kan een gaasje zijn.. voor hasj 25micron voor bloemen direct tussen je bakpapier of in een gaasje van90micron)

ik zelf heb simpel wat skuff in een koffiefilter gestopt bij het gebrek aan gaasjes

vervolgens met een stijltang die ik 30sec laat afkoelen tot de gewenste tempratuur.. (laagste stand is vaak nog te warm)

Dabs_02.jpg?itok=opOYrhQ9

en pers je de olie letterlijk uit je hasj dmv een bankscrhoef of lijmklem

extractie duurt 20/30 sec

rosinpress zijn al kant en klaar te koop 

http://www.rosintechproducts.com/

je kan ook zelf een transfer pers ombouwen, dmv onderste plaat ook van staal te maken.

https://www.transferpersshop.nl/winkel/transferpersen/

maar met je stijltang gaat prima!!!

zolang je maar genoeg druk uitoefend!

(anders zal de opbrengst tegenvallen ;)

dus niet bang zijn zo af en toe een stijltang kapot te maken ;)

(koffiefilter methode)

de olie kan je dabben of mengen met olijfolie/ cocos whatever :)

voor het mengen/verdunnen met olie voor orale iname zou ik het wel even goed door verwarmen (decarboxileren)

dit gebeurt ondanks de hitte van de stijltang niet met je olie vanwege de korte contact-tijd 

• Like 5

voor het mengen/verdunnen met olie voor orale iname zou ik het wel even goed door verwarmen (decarboxileren)

dit gebeurt ondanks de hitte van de stijltang niet met je olie vanwege de korte contact-tijd

Had verwacht  dat een groot deel wel gedecarboxileerd werd door de temp van de tang. Goede tip!

Zag bij de ALDI een tang voor paar euro dus die gaan we eens proberen stuk te krijgen.

Ik heb denk ik te warm geperst. Mijn stijltang laagste stand is 140 graden. Eerst af laten koelen dus tot een graadje of 60 tot 80?

ben hier ook mee wezen pielen.... Een AEG stijltang bij de kruidvat gekocht voor een tientje.....

Waarschijnlijk ook veel te heet geperst had maar een heel klein beetje olie en die was een stuk donkerder dan op de foto van skunkmonster....

In je post heb je het over 20/30 seconden maar in filmpjes op youtube hebben ze het over max. 5 seconden (paar seconden sissen).

Is 20/30 seconden beter?? of verbrand het dan alsnog (ook al heb je de temp op ca. 80) omdat het te lang contact heeft?