• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 

Recommended Posts

Bedankt voor jullie reacties mannen :)

Ja die Shiva haze is wel een topper hoor. Blij dat ik haar gestekt heb van het laatste zaadje :lol:

Keihard in alles... Uiterlijk, geur, uitwerking en gewicht ;)

Volgende ronde in de 150 tent word een met enkel de Shiva haze :)

Voor de rest heb ik de Omni white's en de Amnees gekapt, die zijn al droog ook bijna.

De spint gooit toch een beetje roet in het eten, en ik kan er moeilijk tegenop boksen.

Ik heb een week geleden nog een keer gegast, alles wat leefde was daarbij afgeslacht. Naderhand dus spintlijkjes weg wezen zuigen met de stofzuiger, maar eitjes die niet zijn doodgegaan door het gassen komen nu toch weer uit.

Ik heb dus besloten om ze volgemde week om te gaan halen.

Gisteren hebben ze Final solution gehad.

Er zijn er een aantal die zijn ook gewoon klaar volgende week, maar toch ook nog een stuk of 3 nog wel even hadden gemogen.

Maar ik ga het er niet op gokken, ze gaan gewoon om.

Een dezer dagen doe ik even een uitgebreide update inc footage ;)

Guest Dilago

Spint is zeer hardnekkig. Ik denk dat vergassen wel kan helpen als je het een paar dagen achter elkaar een of twee weken tijdens de groei doet. Volgens mij pak je dan alles wel en daarna Tetrix uitzetten. Dat ga ik proberen eens zien of het in de praktijk werkt.

• Like 1

Ja echt kut :(

Ik heb ook nog geen stekken gemaakt om direct door te knallen... Ik moet echt eerst weer helemaal schoon zijn. Misschiem laat ik de boel zelfs wel even een korte poos stilstaan.

Ik lees ook dat, als je hele hok/temt leeg is, dat je dan het licht een paar dagen na het schoonmaken kunt laten branden. Theorie is dat achtergebleven eieren uitkomen ( die hebben alleen licht en temp nodig om uit te komen) , maar dat de laatse nakomelingen dan een hongerdood sterfen :)

Die theorie klopt niet helemaal die k*t beestjes kunnen zich zelf in een soort van overlevingsmode zetten, ze gaan dan in een soort van winterslaap wachten tot de omstandigheden goed ziin, en er weer voldoend voedsel is. Dat maakt het beestje zo verdomde lastig.

Oke, dat wist ik dan weer niet Karel...

Ik denk dat ik dadelijk gewoon een keer met zwaar vergif moet gaan werken om alles schoon te krijgen, anders blijf ik er mee klooien.

Sowieso voordat ik door start.

Even een snelle update:

Vandaag staan we 75 dagen op 12/12. Dit weekend heb ik beide Cheese chocolats omghaald, die waren er klaar voor.

De rest staat op Final solution en zal ik deze week iedere avond 1 of 2 omhalen. Er staan nog steeds 2 Choco rains die nog wel even mogen, maar die tijd heb ik niet meer. Spint neemt de overhand en ik kan alleen nog stofzuigen iedere avond. De planten beginnen ook af te takelen.

De Owhite en Amnees heb ik verleden week al omgehaald, en deze zijn ook al droog.

Van de Choco rain heb ik een takje afgeknipt verleden week, en deze rookt heerlijk. Ik denk dat ik hierin de "raspberry pheno" te pakken heb, waar Skunkmonster eerder in dit topic ook al naar aanhaalde :)

Ze ruikt zoet en is spierwit, maar als het zakje op tafel ligt is e hele kamer vergeven van een katten zeik lucht hahah :)

Score's tot nu toe:

De Shiva haze heeft 40,7 gram.
De 2 Uruzghani's kwamen samen op 35 gram.

De Amnees gaf 37,3 gram.

De 2 Omni white's kwamen samen op 66 gram

Tot nu toe dus 179 gram onder aan de streep.

De Cheese choco die nu ligt te drogen gaat ook lekker opbrengen hoor, keiharde buds met een geweldige "bag appeal"

Maar die score later dus.

Eerst wat foto,s....zoals gezegd begint het goed af te takelen....

Foto's van zaterdag op 73 dagen 12/12.

Choco rain "raspberry pheno"

gallery_1062_301_1749340.jpg

gallery_1062_301_2235466.jpg

gallery_1062_301_2864570.jpg

Verder valt alles om en over elkaar heen...

gallery_1062_301_2273180.jpg

Deze gaat vanavond om...

gallery_1062_301_1518510.jpg

Dat was hem weer even voor nu, ik zal de voortgang van het knippen hier wel vermelden.

• Like 5

Verleden week heb ik de planten omgehaald, de laatste 6 Chocorains en de Cheese berry haze. Dit was op 80 dagen 12/12.

Het was een leuke ronde zo met al die soortjes, alleen jammer dat de spint een beetje roet in het eten gooide tegen het einde. Maar gelukkig is het goed gegaan.

Tijdens het knippen ben ik ook geen enkel stukje rot tegen gekomen gelukkig.

De Chocorain vind ik zeker nog eens voor herhaling vatbaar, een mooie plant met dikke toppen :)

Verder heeft het ook allemaal leuk opgebracht.

De Shiva haze gaf 40,7 gram.
De 2 Uruzghani's kwamen samen op 35 gram.

De Amnees gaf 37,3 gram.

De 2 Omni white's kwamen samen op 66 gram.

De 2 Cheese chocolate kwamen samen op 199 gram :o

De 7 Chocolate rains kwamen samen op 470 gram.

De Cheese berry haze gaf 94 gram.

Dat zet neer onder aan de streep: 942 gram.

Net geen 1:1, maar ik ben dus dik tevreden :)

Ik ga nu eerst alles opruimen, super goed schoonmaken en ontsmetten voordat ik weer verder start.

Ik heb nog een paar plaatjes van hun laatste uren.

Iedereen bedankt voor het reageren, meekijken en meedenken :)

gallery_1062_301_1651656.jpg

gallery_1062_301_2126233.jpg

gallery_1062_301_487792.jpg

• Like 1

Bedankt allemaal :)

Ik ben ook helemaal in mijn nopjes.

Ik had nog iets wat ik wou delen, misschien kan iemand zijn voordeel ermee doen ;)

Drogen doe ik vaak in de kweektent, maar soms komt dat niet uit als ik meteen wil doorstarten of als er in gedeelte's geknipt moet worden.

Dan droog ik in een "camping kledingkast".

Deze heb ik eens bij Leenbakker gehaald voor 2 tientjes. Meteen even door naar de bouwmarkt voor een rol horren gaas en klaar ben je. Op de plankjes in het tentje leg je horren gaas, en in het dak maak je een gat. Door dit gat kun je nu aan aanzuig van de ruimte ernaast hangen, zodat de droogtent een afzuig krijgt ;)

gallery_1062_301_412324.jpg

• Like 5

Leuk die droogkast  , ook tot gekweekt.

Die spint belangrijkste is om ze niet terug uit je moederhok te brengen kijk dit eerst goed na.

de boel schoonmaken en ontsmetten dan lamp aan afzuiger af krijg je 50/60° na een tijdje hou dit een uur vol .  

Het idee is om alle eiwitten te laten stollen en zo de adulten en eitjes te vernietigen.  blijf wel bij je tent als je dit doet  bij deze temperturen durft plastic ook al eens wak worden

• Like 1

Thanks voor de tip Gyro! :)

Ik zit meestal rond een week dat het klaar is Dutchy.

Ik knip het ook meteem kant en klaar, als je het aan de steel laat zitten met bladeren erbij duurt het langer.

Weer een bijzonder mooie score kerel. Je beide tenten hebben mooie wiet opgebracht.

Heb je foto ook ineens genomineerd voor de Juni foto ronde.