• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
KingKongKush

Mijn eerste binnenkweekje!

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Na een tijdje dit forum gevolgd te hebben en mijn mislukte buitenoogst van vorig jaar, leek het mij wel leuk om zelf binnen een tentje op te zetten. Aangezien ik nog bij mijn ouders (die nou niet heel erg te spreken zijn over wiet) thuis woon heb ik echter geen mogelijkheid om een grote tent vol te pompen met planten. :P

Afgelopen week heb ik besloten om actie te ondernemen en heb hier en daar wat spulletjes weten te verzamelen. Deze eerste kweek is trouwens om uit te proberen of deze hobby ook voor mij weggelegd is. Vandaar dat ik niet de meest super deluxe spullen heb aangeschaft, maar hopelijk wel de spullen om wat mooie plantjes(en een mooi rokertje) te kunnen kweken. Opbrengst is dus niet de doelstelling, maar een leuk bakje om te roken is altijd mooi meegenomen ;)

Om te beginnen de set-up:

-DP90 tent van Secret Jardin

-150W HPS bloeilamp(deze zal gebruikt worden voor de groei én bloei)

-klein koolstoffiltertje (deze wordt hopelijk later deze week geleverd)

- 2x Special Kush Feminized

-kleine potjes (voor het voorgroeien)

-11L potten

-bemeste potgrond

Ik zal later nog wat dit'jes en dat'jes erbij halen (tips altijd welkom!)

Om te beginnen heb ik 2 Special kush zaden ontkiemd tussen wat vochtige laagjes keukenpapier. De wortels waren na 2 dagen op de juiste maat om gepoot te worden. De zaadjes heb ik in kleine potjes gedaan die gevuld zijn met (licht)bemeste potgrond van de lokale tuinierzaak. De potjes staan nu voor de vensterbank omdat ik heb ondervonden dat de aarde vrij snel droger wordt als deze onder de hps lamp staat.(Nooit problemen gehad met ontkiemen voor het raam, dus leek mij dit een geschikte optie).

Zodra de zaadjes veranderd zijn in de schattige kleine plantjes die wij allemaal kennen, zal ik deze direct onder de HPS zetten (hoop dat dit geen overkill is?)

Daarna ben ik vanwege ruimtegebrek van plan om te scroggen en dus de planten kort in de groeifase te houden (als het mee zit hopelijk zo'n 3-4 weken). Wanneer ik ze in de bloei zet zal ik dus af moeten lezen aan de planten zelf.

Ik heb totaal geen ervaring in binnen kweek en omdat ik niemand in mijn nabije omgeving ken die mij zou willen helpen / ik de kweek ook liever voor mijzelf houdt (toch redelijk bang voor anonieme naaistreken(als je begrijpt wat ik bedoel :P ) want helaas kan jaloezie/eigenbelang een mens toch flink beïnvloeden)

Dacht ik dat dit wel het juiste adres was om de nodige vragen te stellen. In theorie snap ik de basis wel, maar het zit hem meestal in de kleine details dacht ik zo als het om het kweken gaat!

Ik zou best wat fotos hieronder willen zetten, maar om nou een foto te posten van een potje met grond waar niks aan te zien is lijkt mij dit onnodig...

Wanneer er meer actie is zal ik een update posten!

En vragen stellen mag natuurlijk altijd!!

• Like 1

special kush is niet slecht hmmmm

had ik 2 rondes geleden ook staan was een lekker wietje

• Like 1

Hey kerel je hebt het gevonden mooi man!

Dan wens ik jou veel succes en gaat uiteraard wel goed komen man no worries er zitten genoeg micro meesters hier die je daarbij kunnen helpen

• Like 1

Succes KKKush. Ik kijk mee.

Wat me opviel was dat je geen schakelklokje hebt.

Hierop kan je je lamp aansluiten, deze zorgt voor opvang van stroompieken bij opstart en heeft een klokje waarmee je de uren licht en donker kan instellen.

Een voorbeeld van een schakelkast:

https://www.desjop.nl/index.php?action=article&aid=29045&group_id=10000020〈=nl#.Vt7Wl_krK70

Je sprak ook over een filter maar heb je dan ook een afzuiger voorzien?

• Like 1

@tune Ik heb een normale vsa erbij gekocht van 150w, is dit ongeveer hetzelfde principe? Verder heb ik zo'n timer met pinnetjes die je in moet drukken om de tijd in te stellen. Voor de filter moet ik inderdaad nog een afzuiger halen. Ik had gelezen over buisventilators die ik voor het filter zou kunnen plaatsen.

De tent hoeft niet 100% geurproof te zijn maar ik kan zo niet inschatten wat voor een geur er van die twee plantjes af gaat komen dus liever iets te veel capaciteit dan te weinig. Ik denk wel dat ik de filter pas aan ga zetten wanneer ik de plantjes bijna in bloei ga zetten vanwege stroomkosten die mijn ouders voor mij betalen. Is er misschien een andere DP90 gebruiker die mij een set-up voor de afzuiging kan adviseren ?(liefst niet te duur)

Verder zal ik vanavond weer een update posten want de zaadjes komen sinds vanmiddag eindelijk boven de grond(was vergeten de verwarming onder de vensterbank aanzetten wat denk ik de groei een beetje heeft vertraagd). Gister heb ik ook een flesje ph-min van Plagron gehaald. Ik ben van plan om dit door het water te doen wanneer de plantjes mooi opengeklapt zijn en het volle licht pakken.

Neen, niet echt. Ik zal proberen een setup te schetsen.

Om een lamp te schakelen zijn er enkele zaken nodig.

1 De lamp met kap

2 Een ballast (VSA od eVSA)

3 Een schakelklok met relais

Waarom is deze laatste zo belangrijk? Omdat bij het opstarten van de lamp gaat deze een piekstroom genereren.

In een schakelkastje met klok zit een relais. Deze zal die piekstroom opvangen.

Een "gewoon" klokje met pinnetjes is niet meer als een uurwerkje, door herhaaldelijk die piekstroom door dit klokje te jagen KAN deze blijven kleven.

Met als gevolg dat ze overhit geraakt en een potentieel brandgevaar is.

Dus wij raden iedereen aan, hoe klein of groot de HPS lamp is om er een schakelkastje tuseen te zetten!

Vanaf je stopcontact loopt een kabel naar je schakelklok, hierin plug je dan je ballast (VSA of eVSA) en deze gaat naar de lamp.

Hopelijk snap je een beetje de setup.

Een buisafzuiger werkt prima.

Deze zou volgens mij voldoende moeten zijn, is een afzuiger met filter:

https://www.desjop.nl/nl/a/combinaties-actie_s/mini-fan-buis_slang-ventilator-125mm-_-can-lite-150m_/43/18627#.Vt7v9vkrK70

• Like 1

Idd heb ik sinds ik die van een maatje heb kunnen overnemen ;) er ook een relais tussen staan bij de neon's, ik gebrui echter sinds de nieuwe tent ook men HPS weer dus ik ga  niet liggen klooien met tig klokken. De relais ligt op de tent en die schakelt de hoofdruimte, lopen beide ruimte samen zitten ze samen op die klok (oude generatie neon kun je doorverbinden, de nieuwe niet), groei ik voor in de kleine ruimte mag die enkele op een degelijke Legrand tijdsklok.

Maar idd HPS altijd over een relais, kijk maar eens naar een tijdsklok als je HPS opstart, zelfs mijne Legrand begon te flikkeren. NIET DOEN.

• Like 1

zelf heb ik deze timer ipv davin shakelkast scheelt iets in prijs en zolang je maar lage hps lampen opzet ook veilig , was me hier ook aangeraden

http://www.greensell.nl/a-39964931/lumii-accesoires/lumii-heavy-duty-plug-in-timer-24-uurs/#description

juist rekening houden als je in belgie bent je wel adapter nodig hebt , aarding van nederland belgie is anders.

groeten

• Like 1

niet om te zwanzen ofzo ik heb 2 davin dv 12's liggen eentje gebruik ik als backup .

@ green persoonlijk zou ik daar zelf geen 600w hid lamp op zetten op die timer 150w hps en neon ja

toch liever iets dat 2x 600w aankan niet dat ik het gebruik die volle capaciteit maar ik ben wel zeker dat mijn timer niet zomaar door gaat branden.

• Like 1

Dank jullie wel voor de uitleg heren!!

Vanavond maar eens even zo'n klokje bestellen die Mr.Green tipte.

Ben bang dat de dames dan toch nog maar een paar daagjes op de vensterbank moeten ''chillen" :P

@tune ik heb dezelfde filter los besteld, maar dan zal ik die ventilator er ook maar gelijk bij halen.

Moet hier altijd een slang op aangesloten zijn of is het mogelijk om deze ventilator direct op het filter te bevestigen en dan de lucht gelijk door het filter naar buiten te blazen?

wel rekening houden als je later wil verzwaren vb 400watt lamp ( kweken werkt verslavend ) je dan waarschijnlijk  zwaardere moet kopen ,(davin) of koop je nu zwaardere.

en ook ben je van nederland ? ikzelf van belgie en moest dan zoon adapter werken aangezien belgie pen aarding heeft en dan past de stekker niet.

Nou dan toch nog even snel een update!

Vanochtend de potjes grond onder de lamp gezet (vanaf morgen staan ze weer keurig op de vensterbank).

De zaailingen zijn eidelijk boven de grond dus mogen we officieel zeggen dat de kweek is begonnen!! (joepie!!)

Wanneer ze mooi rechtop gaan staan zal ik ph-min aan het voedingswater toe gaan voegen omdat ik uit ervaring wel eens heb gehad dat ik de jonge plantjes een goede overkill heb bezorgt (oeps ;) )

Dan nu nog even wat kiekjes:

Foto 1: de situatie in de tent

Foto 2: de aansluiting van de vsa (check, check, dubbel check)

Foto 3: zaailing 1

Foto 4: zaailing 2

Foto 5: de ph-min

post-1583-0-86121800-1457463702_thumb.jp

post-1583-0-54865300-1457463740_thumb.jp

post-1583-0-00269900-1457463793_thumb.jp

post-1583-0-82324800-1457463908_thumb.jp

post-1583-0-24241900-1457463933_thumb.jp

Hmmm leuk dat die foto's zo kantelen. Zie zelfs ik het een keer van een ander perspectief :P

@mr.green stel dat ik uit wil breiden dan zal ik gelijk ook een compleet nieuwe set aanschaffen en word dit het voorgroei tentje (de kosten zien we dan wel). Ik woon in NL dus dan blijft mij gelukkig enigzins wat gepruts bespaard..

Hmmm leuk dat die foto's zo kantelen. Zie zelfs ik het een keer van een ander perspectief :P

@mr.green stel dat ik uit wil breiden dan zal ik gelijk ook een compleet nieuwe set aanschaffen en word dit het voorgroei tentje (de kosten zien we dan wel). Ik woon in NL dus dan blijft mij gelukkig enigzins wat gepruts bespaard..

jep kun je inderdaad houden voor voorgroei apparatuur ;)

succes ik zie dat je zaailingen boven zijn :D

Succes, altijd spannend zo'n eerste binnenkweek.

De Lumii schakelklok gebruik ik voor mijn 150W Bal evsa en dat gaat prima.

Ik zou daar ook geen 600w op zetten. Misschien 250w maar meer ook niet.

• Like 1

Dank jullie wel voor de uitleg heren!!

Vanavond maar eens even zo'n klokje bestellen die Mr.Green tipte.

Ben bang dat de dames dan toch nog maar een paar daagjes op de vensterbank moeten ''chillen" :P

@tune ik heb dezelfde filter los besteld, maar dan zal ik die ventilator er ook maar gelijk bij halen.

Moet hier altijd een slang op aangesloten zijn of is het mogelijk om deze ventilator direct op het filter te bevestigen en dan de lucht gelijk door het filter naar buiten te blazen?

Je kan die filter ook dmv ducttape vastmaken.

Als je alles in huis hebt kan je het best eens bekijken wat bij jou het beste past/werkt.

Je kan door een filter uitblazen maar dan kan je hem niet meer gebruiken om door af te zuigen.

Zou iets te maken hebben met de koolstof die in de filter zit.

Je spreekt over PHmin? Is de zuurtegraad van je water dan zo hoog? Heb je al gemeten?

Ik kijk ook ff mee :)

Tja tips,.. als je plantjes straks wat groter zijn,.. dan zo snel mogelijk over naar de grootste pot, zodat je geen extra stilstand krijgt in wortel groei ;)

De rest van de tips zijn geloof ik al gegeven over aansluiten en tijdklokjes met relais,. 

Weet niet of je de info pagina's boven in het forum al eens hebt gevonden en gelezen? staat ook veel info in ;)

verder nog wel een andere tip ivm foto's ;) http://www.weedforum.eu/wietforum/topic/1099-update-forum-en-gebruik-van-gallery/

Vanavond maar weer eens een update,

Ze staan inmiddels mooi rechtop met stevige steeltjes en mooie blaadjes. Verassend genoeg loopt het plantje in het grotere potje iets achter qua groote op degene in het kleine potje. Productie van blaadjes is overigens wel even snel bij beide. Helaas wat geklungel met de levering van het filter dus deze wordt volgende week geleverd(zou een probleem zijn met de voorraad!?) maarja we zien wel! ;)

Volgende week denk ik toch ook maar rond snuffelen voor wat flesjes voeding, want de groeisnelheid valt me toch lichtelijk tegen(het gevolg van 150W?) en extra voeding kan natuurlijk nooit slecht zijn :P .

Dan nu weer tijd voor de kiekjes(ik upload vanaf een telefoon, dus excuses voor de eventuele nekklachten wanneer de foto draait, kosten van uw chiropractor kunnen ná de kweek in rekening worden gebracht ;) )

post-1583-0-16052300-1457639491_thumb.jp

post-1583-0-84465600-1457639624_thumb.jp

post-1583-0-69620000-1457639692_thumb.jp

post-1583-0-16570600-1457639725_thumb.jp

Plantjes hebben toch lichtelijk paarse steeltjes dus hoop maar dat de filter er volgende week ook daadwerkelijk is. :s

Misschien nog een rare vraag maar is er ook een specifieke voeding voor de scrog methode ?