• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Guest Dilago

Tweede Poging Amnees Op Rfx-1

Recommended Posts

Guest Dilago

7j dilago ;) geen 20....

Dacht dat jij ook al een jaartje of 9 bezig was ,of ben ik mis?

Nee, ik ben nu iets langer dan twee jaar bezig met kweken, daarvoor wel eens planten buiten gehad in de volle grond maar dat is een hele andere tak van sport. Heb me destijds wel aangemeld op Wietforum voor wat hulp met mijn buitenplanten en daardoor denken sommige mensen dat ik al tien jaar ervaring heb. Nee, pas toen ik iets meer dan twee jaar binnen begon te kweken deed ik wat ervaring op.

Ik meende gelezen te hebben dat je al 20 jaar kweekt maar dat is dus zeven jaar. Nou voor iemand die ook nog relatief nieuw is heb je en mooi systeem ontwikkeld voor kweken op aarde. :)

Guest Dilago

Ik persoonlijk vind het makkelijker werken, schoner

Geen gekloot met potten, je steekt prikker in het startblok dus ze krijgen altijd water

Slabs inwateren is ook heel gemakkelijk.. Gewoon volpompen 24 later opensnijden en omdraaien.

Je hoeft ook niet iedere x waardes bij te stellen van het water dat terug gepomp word, want het afval water gaat rechtstreeks het riool in.

Het nadeel is wel.. Je kunt je planten niet verplaatsen

Duidelijk!

Overigens kan je op rfx-1 ook drain to waste kweken, dat doe ik ook.

Guest Dilago

Hoi die langzame start heb ik ook gehad op rfx

de waardes waren niet stabiel,kwestie van je water wat langer laten staan voordat je je planten geeft,je zult dan zien dat de waardes zo goed als niet veranderen,de ionen in het water zijn vaak pas een beetje stabiel na minimaal 12 uur staan,ik zelf maak het water 24 uur van te voren aan

als je dat doet gaat het heel snel ;)

succes

Dat zal ik de volgende keer ook eens doen! Al denk ik dat de trage start ook te maken had met het uitdrogen van de 4 x 4 stekblokjes. Als ik de stekken nog even had laten voorgroeien op grotere startblokken die dieper in de rfx-1 gaan zou het vermoedelijk ook wat sneller zijn gegaan.

Ja, spint is erg lastig om weer van af te komen, misschien toch maar weer eens uit zaad kweken hier na.

Waarom is je conclusie dat je op slabs blijft kweken?

Waarom ga je niet een paar keer gassen? Dat is erg eenvoudig en het doodt alles (op eitjes na).

Guest Dilago

Ja zal ik doen, deze ronde houd ik het nog even bij de zware bestrijdingsmiddelen. Die heb ik nog in huis en dat scheelt weer in de kosten. Morgen of overmorgen nog even een keer spuiten, want zolang de planten in de groei zijn kan het nog (net).

slechte grappen achterwegen gelaten.. Gas? wat heb ik gemist? @sla: wat gebruiken jullie voor goedje?

@ Dilago: ziet er beter uit dan vorige keer, het staat er een stuk frisser bij :)

nu lief voor ze zijn dat groeien die laatste ook nogwel over dat 3vingerig blad heen

Guest Dilago

Goed gezien! ;)

Ze zijn inderdaad aardig opgeknapt maar sommigen hebben zelfs nog 1 vingerig blad en ik heb er geen verklaring voor.

waarmee zuur je af?  (fosforzuur of salpeterzuur?)

hoe hard is je kraanwater (ec)

welke voeding gebruik je?/toevoegingen?

en hoe hoog is je EC na het toevoegen van je voeding?

en welkte water temperatuur hou je aan?

hoe koud is het snachts? (bij te wortel)

water je wel frequent genoeg? heb je een luchtpompje voor extra zuurstof in je vat?

wortel ontwikkeling zou vast een beetje ondermaats zijn, 

als ze beter wortelen zal het er een stuk beter bij staan.

en ze zullen ook wel een opneuker hebben gehad van je spint behandeling(en)?

ik vind je vijver ook wel erg groot voor het aantal planten die er staan,

als je daar water ingooit (vloed) komt het niet hoog genoeg, en trektje misschien niet je hele pito nat?

t is verder  zonder achtergrond info alleen maar gokken

die feltpots/smart pots drogen ook sneller uit aan de buiten kant in vergelijking tot die plastic pot die er bij staat.

Guest Dilago

De mapito zuigt het water wel op, de potten voelen zwaar aan namelijk.

Nacht temp was 15 graden afgelopen nacht en de dag temp 22 graden. Aanzuren doe ik met Dutch Pro, insturen met EC 1.5 en pH 5.4. Dit doe ik altijd hetzelfde. Verder zien ze er gezond uit vind ik dus ga ik vrolijk verder! :)

Langzaam maar zeker ontgroeien de planten hun moeilijke jeugd wat, maar ze zijn er nog niet helemaal. Her en der zie ik nog enkelvingerig blad en drievingerig. Het is me een doorn in het oog, maar ik vind de planten te vitaal ogen om ze af te schrijven.

gallery_6495_18670_158808.jpg

gallery_6495_18670_112776.jpg

gallery_6495_18670_41320.jpg

gallery_6495_18670_246457.jpg

Dat was 'm weer voor nu, op naar de vijfvingerige bladeren!

• Like 3

Guest Dilago

Die heb ik nog niet gemeten, zal ik nog even doen. Ik stuur steeds in met EC 1.5 maar ik reken die van het kraanwater mee. Mogelijk is dat wat te laag.

Hebben zich mooi hersteld. Kleur is goed.

Ik denk dat 5 vingerig blad zal wel snel volgen.

Guest Dilago

Bedankt voor de reacties!

Ik heb de drain niet meer kunnen meten van de vorige voedingsbeurt omdat de planten al te droog waren. Nu heb ik de ec van mijn kraanwater gemeten en die was maar liefst 0,68! Ik heb daarnet de planten een ec gegeven van 1,9 en de pH was meteen goed dus kon de fles van Dutch Pro dichtblijven. Eens kijken of die rode steeltjes daarmee ook te verhelpen zijn.

Guest Dilago

Ondanks de hoge ec van gisteren zijn de planten me nog niet groen genoeg maar de rode steeltjes beginnen wat weg te trekken en dat is positief.

gallery_6495_18670_5010.jpg

gallery_6495_18670_255152.jpg

gallery_6495_18670_138533.jpg

De temperatuur heb ik wat verhoogd en ligt nu tussen de 28 en 21 graden.

• Like 3

Guest Dilago

Dank je wel en dat is bij deze dan afgesproken Dodoitagain! ;)

Vandaag heb ik toch maar besloten om de planten naar hun eindposities te verplaatsen en alle vier lampen aan te zetten.

gallery_6495_18670_115451.jpg

gallery_6495_18670_156491.jpg

gallery_6495_18670_37189.jpg

Ik wil ze zo spoedig mogelijk op 12/12 zetten.

• Like 2

Guest
This topic is now closed to further replies.