• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
BlackWolf

zoom in foto's van je beestjes in je tent.

Recommended Posts

Heb je wel eens last van beestjes en denk je wat is dit. En lukt het je door een microscoop een foto te maken van de kleine rakkers post ze dan hier. Een mooie verzameling van alles wat in de tent leeft hebben we straks in dit topic.

Ik begin met deze foto's net ontdekt.

post-701-0-53431000-1458835470_thumb.jpgpost-701-0-04807100-1458835493_thumb.jpg

• Like 1

ik denk het zwarte luis.

of spint want is echt micro

maar maakt niet uit hou wel van dieren in de tent. 

ben benieuwd wat anderen zo al eens hebben rond vliegen/kruipen 

Haha idd trips maar nee die heb ik niet had ze wel maar zijn gelukkig niet zo erg en makkelijk uit te roeien.

Wel oppassen als je in de tuin aan de planten hebt gewerkt dat je niet zomaar je hok in gaat.

Het is nu weer tijd dat ze jn overvloed je tuinplanten bezoeken.

Ik doe het zelf ook nooit...maar eigenlijk zou je zo'n witte wegwerp overall moeten dragen als je in de tuin bent geweest, en daarna je hok bezoekt.

Misschien toch eens over na gaan denken...ik heb het vermoeden dat ik afgelopen jaar ook op deze manier mijn ruimte's heb besmet.

• Like 1

Tripsen kan je ook heel goed biologisch behandelen(valt voor mij in de catagorie biologisch) met een spuit middel wat jammer genoeg alleen niet in het tuincentrum te verkrijgen is.(heeft overigens wel een toelating op de europese markt)

werkzame middel is Spinosad A en D en word gemaakt van een bodemschimmel.

Is heel effectief, afgebroken in een paar dagen en veilig in gebruik, heb het zelf ooit besteld in de usa van het merk Fertihome. had toen een iets groter hokje met een uitbraak en stond midden in de bloei, er zijn best meer middeltjes of oplossingen maar met nog maar een paar weken te gaan en het voor eigen gebruik kweek wou ik iets hebben wat veilig was en zorgte dat ik geen beestjes in de topjes had en ook geen gif residu achterbleef wat ik dan weer zou oproken.

helpt overigens ook tegen diverse andere beestjes waar we in onze tuinen last van hebben;)

Tegenwoordig heb ik het standaard op de plank staan aangezien we hier in het buitengebied veel tripsen hebben( hadden grijns) en die zijn ook gek op bijvoorbeeld frambozen en aardbeitjes/tomaten die ik in de tuin heb.

Misschien niet makkelijk te krijgen in Nederland maar type spynosad op ebay in en er gaat een wereld voor je open;)

• Like 1

Spint en trips kan je verjagen door eens per week Rogis garlic aan je voedingswater toe te voegen (1 ml per liter water). Dit komt meteen in je plant en deze wordt dan onaantrekkelijk voor bladzuigende insecten (spint, trips, bladluis) deze stoppen  met eten....leggen geen eitjes meer en gaan op zoek naar iets anders om te pesten of uiteindelijk...als iets niet eet...gaat ie...  precies.  Een week voor de pluk van  je tomaten niet meer meegeven. Na een dag of 5 is de garlic uit je plant en zal je deze ook niet terugvinden in de smaak of  geur van je tomaatjes.

Guest Dilago

maar maakt niet uit hou wel van dieren in de tent. 

ben benieuwd wat anderen zo al eens hebben rond vliegen/kruipen

Lol, ik wou dat ik zo met ongedierte kon omgaan. :)