• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Dodoitagain

Royal Medic onder TL (358W) Scrog

Recommended Posts

Zondag 20 maart was het zover, het zelfbouw hok was nagenoeg klaar, hier en daar nog wat lichtlekken fixen, ventilatoren plaatsen en er kon begonnen worden. Voor diegene, of nieuwkomers die het gemist hebben: http://www.weedforum.eu/wietforum/topic/3783-dodo-aan-het-klussen-180x180x100/

20 maart 2016, 1500 uur zijn 5 Royal Medic zaden van RQS in een glas lauw water gegaan om zo even iets voor te weken en om 1800 uur zijn ze in bekers gevulde grond gegaan. Folie er over en op 24 graden(+/-) weg gezet.

Uiteraard word er dan, en het liefst om het uur gekeken of er al wat opkomt, de ongeduld die ik ben haha. Nee, na een paar uur is er nog niks te zien DODO. ;-) Ondertussen wel spierpijn van het traplopen...gek..;-)

Dinsdag morgen 22 maart waren er 3 van de 5 zaden opgekomen, gaat goed en lekker snel ook dacht ik nog. Amper 4 uur later kwam de 4de zaailing gedag zeggen, had nog wel zijn helmpje op, daar later meer over. Het 5de zaadje is tot nu toe nog in ontkenningsfase, geen spoor van leven te ontdekken tot nu toe.

De set-up:

Hok van 180x180x100 centimeters

6x 58 watt TL's (4x 6500k en 2x 2700k)

350 m3 buis afzuiger en bij passend Can filter

3 passieve inlaten

Tafel ventilator

pc ventilator

Aarde bakken van 40 liter

Bio moestuin grond met 100 dagen voeding

Hydrokorrels

Zaai en stek grond 

Laat ik beginnen met dom zijn, te ongeduldig zijn. De zaailing met het helmpje nog op wou ik vandaag toch wat gaan helpen. Dat ging niet helemaal goed, maar nu ruim 8 uur na de mishandeling lijkt ze toch een doorzetter te zijn. Het is even afwachten.

Ze mist de helft van haar lob blaadjes :

RM fail

Had haar gewoon nog wat meer tijd moeten geven en het helmpje nat moeten houden.

Maar goed, we gaan verder.

De eerste die zich liet zien:

RM 1

De tweede:

RM 2

De derde:

RM 3

De vierde is nog niet gezien, hoop dat deze nog komt.

Tot nu toe 80% opkomst dus waarvan 1 door mij vroegtijdig is getopt....

Vandaag staan ze op 18/6.

Thanks en tips zijn leuk ;-)

Dodo

• Like 3

lekker bezig ik probeer zo nu en dan mee te kijken heb ze buiten gekweekt en ook als scrog. 

dus eens kijken wat ze binnen gaan brengen.

• Like 1

ja ging goed wel fluffie geen problemen en heb zelf niet gerookt maar volgens de smoker was het een beetje slap.

maar ja had hem ook lemonhaze mee gegeven dus ja je kan geen Ferrari met ene Aygo vergelijken

• Like 1

Hahha thanks!

De zeer vroeg getopte zaailing gaat het denk ik nog redden ook, haha, de de halve lob blaadjes spreiden zich en de 'wiet blaadjes' beginnen zich te vormen/groeien. 

Als dit een topper wordt, gaan we met zijn alle lob blaadjes halveren haha. (net zoals fimmen) fuck, i missed. ;-)

Edited by Snaaiper
Schrijffoutje ;o)

beetje slap?

het is royal medic met een CBD - THC van bijna 1 op 1, slap???? voor de stoners misschien, maar meer dan prima voor de medigebruikers ;)

• Like 1

Voor de medigebruiker misschien nog iets wat te veel thc, althans, voor een aantal. Pijn weg is fijn. Kneiter en koekwaus de eertse paar uren beleven is voor de meeste dan niet erg prettig. Deze soort heeft dat wel in zich denk ik.

Ik volg

Ik heb vorig jaar medical mass in mijn serre gekweekt en is inderdaad voor de medigebruiker. Gaf mij een lekker lichamelijk ontspannen gevoel,pijn was weg voor een aantal uur, heb namelijk Sa. Had ook een lekker smaakje, deed mij wat denken aan een mix van mandarijnen en diesel.

Ik hoop dat je ook wat aan je cbdwiet gaat hebben.

• Like 1

beetje slap?

het is royal medic met een CBD - THC van bijna 1 op 1, slap???? voor de stoners misschien, maar meer dan prima voor de medigebruikers ;)

heb zelf niet gerookt maar volgens de smoker was het een beetje slap.

sorry was niet mijn menig.

maar snap wel als je dagelijkse roker ben van normale tot sterke tot zo nu en dan erg sterk rookt dan is dit denk ik zelf ook slap 

ging zo wel om de smaak als de stoned. smaak was niet super en stoned nou slap dus.

daar kan ik me ook wel in vinden in die mening aan gezien het een medice plant is en zal het dus goed zat zijn. 

neem anders wel joint mee eens roken die bende :D

• Like 2

dat ben ik met je eens hoor :D medi wietjes met 1:1 of meer cbd moet je ook niet laten roken door stoners :D tenzij medi ;)

• Like 1

jep hier zelf ook royal medic gekweekt en heb er nog een voorraadje liggen (leve de verdamper verbruikt bijna niks :))

persoonlijke bevindingen :

-lekker van smaak , wel zacht.

-gebruik het vooral s'avonds brengt me onspannend gevoel zonder te stoned rond te lopen dat ik niet meer weet wat ik doe

-bij de vrienden/uitgaan is i inderdaad voor velen te licht .. maar ik zelf vind het aangenamer & als je er meerdere rookt word je toch wel wat stoned van , maar is nooit dat je echt tegen de grond gaat en kan je lekker blijven gaan :)

-helpt tegen men gewrichtklachten(reuma) , enkel dag erop het eerste kwartier ik wakker ben doet alles precies meer pijn..

-sativa dominant :merk ik wel het is niet zo dat je echt goed van in slaap valt

groeten

• Like 1

Zojuist nog even gekeken bij de meisjes, de LV is te laag, 35% maar. Aarde staat ook helemaal droog, temperatuur dag is 25 en nacht is die 22, dat is goed denk ik.

Nu rap een grote natuurspons in een diep bord het hok in om de lv omhoog te krikken, beetje sproeien nog en dan gaan ze over een paar uur alweer de nacht in.

Ik ga uit van onderstaande theorie :

Het ideale luchtvochtigheidsgehalte voor cannabis

De luchtvochtigheid (LV) in je kweekruimte speelt een belangrijke rol met betrekking tot de groei van je planten. Het kan de groei en de uiteindelijke oogst opbrengst beïnvloeden,maar het kan ook meeldauw (schimmel) verspreiden. Echter,door goede kennis over wat je planten nodig hebben en te zorgen dat ze dit ook krijgen,zal de kwaliteit van je teelt en dus je marihuana verbeteren. Kennis is macht!

Op de eerste plaats,wat is luchtvochtigheid? Het woord zegt het al: Luchtvochtigheid is de hoeveelheid waterdamp in de lucht (waterdamp is in principe water in gasvorm). Het wordt altijd uitgedrukt in procenten. Bijvoorbeeld: een luchtvochtigheid van 75% betekent dat de lucht op dat moment 75% van de totale waterdamp bevat,die het kan vasthouden bij de temperatuur op dat moment. Als de lucht verwarmt,kan deze meer waterdamp vasthouden,zodat temperatuur en luchtvochtigheid in verhouding zijn. Het percentage dat de luchtvochtigheid meet,noemt men dan ook Relatieve Luchtvochtigheid (RV).

Veel beginnende kwekers proberen de luchtvochtigheid zo laag mogelijk te houden. Dit is een veelgemaakte fout,net als de mening dat een hoge luchtvochtigheid voor ziektes zorgt onder de planten. Hoewel dit gedeeltelijk klopt,kan deze houding van 'op zeker spelen' averechts werken op de groei van je planten.

Het is zo belangrijk voor je planten omdat het invloed heeft op de mate van waterverdamping van je planten. Tijdens het verdampen,stoten planten waterdamp af en werkt hetzelfde als bij osmose,waarbij het watergehalte,zowel aan de binnen- als aan de buitenkant van de plant,in balans wordt gehouden. Dit betekent,dat bij een lage luchtvochtigheid je planten snel zullen verdampen,daar water de lucht in wordt getrokken,waardoor de hoeveelheid water in de plant afneemt met schadelijke gevolgen voor je plant door een te laag watergehalte. Bij een hoge luchtvochtigheid zullen planten minder snel water verdampen met een kleinere kans op verlies. Cannabisplanten hebben een luchtvochtigheidsgehalte van bijna 100%,dus zij zullen altijd water verdampen (hetgeen op zich prima is,daar dit een belangrijk onderdeel van hun bestaan vormt).

Waarom verdampen planten dus water? Zij doen dit eigenlijk om meerdere belangrijke redenen. Zij doen dit om de temperatuur te regelen; op deze manier verkoelen planten zichzelf en regelen hiermee hun eigen temperatuur. Het is ook een manier van de cannabisplanten om hun mineralen en voedingsstoffen vervoeren; als het de plant verlaat via verdamping,trekt deze meer uit de wortels,zodat voedingsstoffen van de grond onttrokken worden. Het is tenslotte ook hoe de plant zijn kooldioxide uit de lucht haalt,die hij nodig heeft; planten openen hun poriën om waterdamp af te stoten en kooldioxide op te nemen.

Als de luchtvochtigheid te laag is,zullen je cannabisplanten veel water gaan verdampen,hetgeen een vernietigende werking heeft op hun transportsysteem. Ze zullen veel water verliezen en zullen schade vertonen die normaal veroorzaakt wordt door droogte,zoals onvolgroeide nieuw blaadjes,verschrompelde oude bladeren en afstervende bloemen.

Zoals gezegd,een lage luchtvochtigheid is meestal de valkuil voor de meeste beginnende kwekers,en wel hierom: ze hebben ergens gehoord of gelezen dat hoge luchtvochtigheid ziektes kan veroorzaken en dat klopt in zekere zin. Hoge luchtvochtigheid kent zijn eigen gevaren. In een kweekruimte met extreme luchtvochtigheid en weinig luchtverplaatsing (lees: ventilatie) loop je het risico dat je planten een schimmelziekte oplopen,zoals meeldauw en wortelrot. Echter,dit is makkelijk te voorkomen door goed beleid en goede controle over de omstandigheden in je kweekruimte.

Je kunt je RV het beste meten met een hygrometer. Deze geeft een exacte meting van de hoeveelheid waterdamp in de lucht.

Luchtvochtigheid heeft gedurende de hele levenscyclus invloed op de plant. Hieronder staat beschreven wat deze invloeden in iedere fase zijn en wat de optimale luchtvochtigheid is.

De zaailingfase:

In deze fase is de ideale RV 70-80%. Deze RV zorgt ervoor dat de zaailingen niet teveel energie in hun verdampingsproces hoeven te stoppen,daar er weinig sprake is van onevenwichtigheid. Hierdoor kunnen de zaailingen zich volledig concentreren op hun wortel- en bladgroei. De kleintjes zullen ook een bepaald verdampingsniveau moeten behouden om voedingsstoffen van zijn groeiomgeving te onttrekken.

Een goede manier om de luchtvochtigheid in je kweekruimte te regelen,is ventilatie en het gebruik van een bevochtiger als de luchtvochtigheid minder begint te worden. Een bevochtiger is makkelijk te verkrijgen en is een goedkoop apparaat om op eenvoudig wijze waterdamp aan de lucht toe te voegen. Met de bevochtiger en de hygrometer samen kun je de RV,nodig voor je cannabisplanten,makkelijk regelen.

De vegetatieve fase:

In deze fase kan de RV 50-80% zijn. Je planten hebben nu de belangrijkste groeifase bereikt,waarin de RV mag variëren. Dit komt omdat de plant nu een veel groter oppervlak heeft gekregen,waarmee hij kan verdampen,zodat deze minder stress heeft door snellere verdamping.

Echter,dit houdt in dat je planten in een veel grotere mate water kunnen verdampen. Houd daarom je planten constant in de gaten. Als het vochtigheidsgehalte onder de verantwoorde minimale grens komt,zullen je planten zo snel water verdampen dat ze het risico van overbemesting lopen doordat ze teveel voedingsstoffen ineens aan de grond onttrekken.

De bloeifase:

Als je cannabis eenmaal in de bloei staat,moet je de RV aanzienlijk laten zakken. Hiermee verminder je de kans op gevreesd rot. De ideale RV in je kweekruimte zou nu 40-50% zijn.

Je kweekruimte in de gaten houden en te meten, is belangrijk om het maximale uit je planten te halen. Het is een vaak onderschatte factor bij minder ervaren kwekers. Je hebt nu een beter beeld van het belang ervan, hetgeen je zal helpen de kwaliteit van je teelt te verbeteren.

Duidelijk als jij je daar goed bij voelt kun je dit aanhouden hoor.

Ik vind het behoorlijk hoog voor zaailingen.

• Like 1

ja hoor is prima, maar bedenk wel dat zodra de planten groter worden de lv ook veranderd, dus oppassen dat je straks in de bloei niet met een te hoge lv komt te zitten :D

• Like 1

Persoonlijk hou ik de LV bij zaailingen ook graag wat hoger. Ik gebruik een propagator voor het ontkiemen en een hoge LV is er zo in gerealiseerd. gaan ze uit de propa, dan hou ik de normale LV waarden aan.

• Like 1

Succes Dodo met je kweekje. Ik kijk graag mee.

Geduld is een mooie zaak hé  ;) Zolang de groeipunt niet geraakt is van het kiempje dan zal dat wel goed komen.

Ik kijk trouwens helemaal niet naar de LV bij zaden. Ik zet ze in een propa maar maakt mij niet uit wat daar de LV is.

Kiempje komt boven bij 30% maar ook bij 70%.

• Like 2

Dank jullie wel dames en heren ;-) 

Zal straks als het weer licht is, proberen om een macro foto van de beschadigde zaailing te maken. 

latersss

• Like 1