• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
interpassion

Kweektent setup

Recommended Posts

Hallo allemaal,

In ongeveer 2 a 4 weken zou ik graag met mijn eerst hobby-kweek willen beginnen.

Wat zeker is dat ik graag een tent wil en geen kast momenteel,alleen door de bomen zie ik het bos niet meer.

Wat is nou een goede tent?

Heb graag een compleet tentje met alles erop,de prijs maakt niet uit,het liefst betaal ik wat extra voor goede kwaliteit.

de afmeting die ik ongeveer wil is 120x120x200 en later 240x240x200 of 300x150x200 mag iets afwijken.

Heb ook veel gelezen op het forum dat Evsa's beter zijn dan de reguliere vsa's dus ga daar graag ook in mee.

Het is best een noob-question maar ik ben echt een beginner op dit gebied maar wil wel graag degelijk spul.

Is het ook aan te raden om een droogtent erbij te kopen?

Graag hoor ik hoe jullie er over denken,kritiek en aanvulling zijn erg welkom!

Groetjes Dennis,

• Like 2

Hey man, ja daar begin je mee, een tent.

Voor de afmetingen dat je geeft kun je toch al wat in kwijt, een 400/600W setup zou hierin mooi staan en kan je prima je eigen wiet gaan kweken zonder nog naar de sjop te moeten.

Droog/voorgroeitent is zeker handig ja, is maar te zien hoeveel je verbruikt want dat is het allereerste. Jij weet ook hoeveel plek je ter beschikking hebt dus dan kun je kiezen welke tent je kwijt kunt.

Hoeveel wiet rook je op ongeveer een maand of 3 (zo lang duurt een beetje een kweekje wel) Ongeveer he. Pak 2gr per dag is 60 per maand is 180 per 3 maand afgerond 200gr + wat reserve.

Aan de hand daarvan reken je weer verder afgaande van het feit je in die 3 maand toch een 0.5gr/W moet pakken dus zou je met 400W een 200gr droog moeten halen en met 600W een 300gr droog.

Bekijk de Lodge tentjes eens. Mooi pakket voor een zelf voorziener.

http://www.secretjardin.com/nl/grow-tent-secret-jardin/lodge.html

• Like 1

Hey Dennis, 

Goede tent, hoewel ik niet echt fan ben van tenten zijn er vele verschillende soorten die niet verkeerd werken. Je zou beter een hogere tent  kunnen nemen (als het past op de locatie) 

Hoe meer hoogte je hebt, hoe makkelijker je het zelf maakt, A met kweken, maar B ook om het klimaat goed te houden. 

Lamp een EVSA is een stuk beter als een oude VSA, het is gewoon een stukje slimmer en daardoor zuiniger (bij langer tijd gebruik) en stuk veiliger. 

Vaak worden complete setjes aangeboden met een te lage capaciteit afzuiger of met een VSA ik adviseer eigenlijk altijd zelf iets samen te stellen, je bent wel iets meer kwijt dan een complete set, maar je weet ook wel zeker dat je goede componenten hebt. 

De afzuigercapaciteit stel je af op de warmte die je lamp geeft. je zou 1 m3 per watt kunnen reken, dus ga je met een 600watt lamp kweken zou je aan een afzuiger van 500m3 genoeg moeten hebben. natuurlijk hoort daar dan ook een filter bij van 500m3 je kan 10% hoger of lager gaan zitten met de filter, meer zou ik zelf niet adviseren.

lees me blogje eens door ;)  misschien heb je er wat aan :)

• Like 1

@ Snaaiper ,Bedankt voor de info!doe het zelf met nog een maat samen,heb je toevallig een adresje/website die betrouwbaar is waar je het op te koop het staan?

@ Karel,  Erg overzichtelijk zal er zeker veel aan hebben!

Heb me laten vertellen dat gorilla kweektenten een van de beste zijn plus je kan ze uitbreiden van 210cm naar 240 cm hoogte.

Heb er zelf eentje gekocht 120x120x210/240 voor me volgende project

• Like 1

ow ook geen onbelangrijke vraag, wat is je budget

je kan deze hobby zo duur maken als je zelf wilt.

ik kan de mooiste set-up hier neerzetten, maar als je een budget hebt van 1000 euro ben je wat sneller klaar

Ben er uit over de tent.

http://onlinetopgarden.com/nl/kweektenten/4474-gorilla-kweektent-150x270cm.html

Heb er voor de toekomst ruim voldoende aan ruimte.

@Misterx,Het budget 1000-2000 iets meer is geen probleem,doe het met nog een maat dus dat scheelt.

Alleen nu kom ik met de vraag,wat is de juiste samenstelling,aangezien dit geen complete tent is,het is voor mij nog gissen.

De eerste paar kweekjes zal de tent niet vol staan.

Begin met een 600W EVSA, mooie kap en 2 bulp's (ik heb altijd een reserve in huis, en dat geld voor alle verlichting thuis, gaat altijd op een onmogelijk moment kapot)

Daar krijg je die tent nog niet mee vol maar als je aangeeft dat je rustig an begint kom je er mee toe en heb je geld over voor een degelijke afzuiger + filter. Later kan je nog een tweede set van 600 erin gooien als der wat ervaring en zelf vertrouwen is.

Afzuiging en filter wel gelijk kopen op 1200W dus een set (softbox + filter) van 1500m³ is aan te raden (waar ga je ze zetten, kelder, zolder of ergens tussen in, omgeving temperatuur speelt ook een rol)

Heb je al

600W HPS EVSA set (+ later of eventueel gelijk een tweede)

1500m³ afzuig + filter

Luchtslang + klemmen etc om aan te sluiten

een relais schakel klok die minimaal 1200W aan kan.

dimmer voor de afzuig

+ nog een hoop prullen maar de meeste shops hebben wel ergens een kant en klare set waar je jezelf op kunt baseren. Ik denk aan ophangrollers, aansluit materiaal, tensiometer, ventilator in de tent, thermo/hygro combo meter.

Verder nog ga je op aarde kweken? Gewoon rechttoe rechtaan en dan verder zien of wil je gelijk de hele rim ram, want dan kom je al op een aardig winkel lijstje uit

Bedankt voor de info!

Het is op de 2e verdieping van het pand dus in het midden.

-1500m³ afzuig+filter,is deze filter koolstof?of moet er nog een extra koolstof filter bij?

-2x 600w hps evsa set,1x is voldoende momenteel,zou 2x 600w voldoende zijn als ik de tent vol zou willen?

ga het eerst op aarde doen,ik kwam deze op een topic tegen;http://www.grow-your-own.eu/nl/substraten/21-ultimate-soil.html

het schijnt goed te zijn?

Graag zou ik alles in een keer willen aanschaffen,dan weet ik dat het ook in huis in.

• Like 1

denk dat alleen de hardware van mijn tent me ongeveer 2300 gekost heeft (exclusief aanpassingen aan het huis)

zou zeggen kijk mijn log

als je een SOG kweek wilt doen zou ik voor een 1000watter gaan(als wattage niet uit maakt)

wil je grote planten gaan maken ga je daar alleen mee in de problemen komen en adviseer  ik 1 of 2x 600

je afzuiger en filter moet je appart kopen. en kwa filter zou ik voor het merk CAN gaan

en als je met veel wattage gaat werken op bijvoorbeeld 1,50x1,50 zou ik ook een active inblaas nemen

houd je temperatuur toch wat lekkerder stabiel

en kwa aarde, ik kweek er nu bijna 8 weken op en makkelijker kan niet

alleen water geven zowat als je water in op je locatie goed is hoef je het zelfs niet eens af te zuren

nadeel is wel dat het erg duur is. en sommige mensen hadden last van beestejes. maar dat probleem schijnt opgelost zijn (ik heb er geen last van teminsten)

in mijn logje kan je zien wat ik allemaal heb moeten kopen en gekocht heb

ook de prullen tikken best aan uiteindelijk kwa kosten

• Like 2

Bedankt voor alle info!

Heb besloten om toch voor de 1.50 x 1.50 van gorilla te gaan.

alleen wat is nu het beste,1x 1000 watt of 2x 600 watt?

Ga met potten van 11L werken.

Heb veel gelezen op het forum de laatste dagen en ben een stuk wijzer geworden!

De kweekverslagen zijn ook verrukkelijk leesvoer. 

adviseer  ik 

Kerel, het lijkt mij voor iedereen het beste als je voorlopig nog niets adviseert. Je hebt voor elke klein dingetje een nieuw topic geopend. IK kan mij voorstellen dat jij je nieuw opgedane kennis wilt delen. Ik denk dat het verstandiger is als je daar nog even mee wacht.

• Like 2

Hallo allemaal,

Heb toch besloten om voor de dimlux 1000w te gaan.

Alleen welke van de 2 lijkt jullie het beste?

Nanotubes of de andere?

post-1598-0-48894900-1459561378.jpgpost-1598-0-68568900-1459561398.jpg

Fijn weekend gewenst!

Kerel, het lijkt mij voor iedereen het beste als je voorlopig nog niets adviseert. Je hebt voor elke klein dingetje een nieuw topic geopend. IK kan mij voorstellen dat jij je nieuw opgedane kennis wilt delen. Ik denk dat het verstandiger is als je daar nog even mee wacht.

oke zal ik dat in mijn achterhoofd nemen

maar is de informatie die ik hier deel incorrect?