• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
wiet61

Grondverbeteren en zaden kweken , voorgroeien op de spot.

Recommended Posts

Het viel me op hoeveel vragen er zijn over zaden maken , grondverbeteren en planten sexen ,enz , ik dacht laat me het verhaal van onze Dame Blanche maar eens op 

ons mooie forum zetten , er hebben dan veel mensen plezier van , tenminste als ze willen lezen , want die zijn er ook die dat niet doen , en dan vragen naar de bekende weg .

Ze mogen ons altijd van .alles vragen , als we het weten zullen we het vertellen 

Jammer genoeg is de man overleden , die had nu eens kijk op ons plantje , en hij wist alles van ons plantje , tot zijn dood is hij met de planten bezig geweest . 

Zo word ook zijn naam in ere gehouden , de dame Blanche zaden daar was hij de maker van . 

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben , ik heb door de jaren heen ook nog veel geleerd van deze man . :stoned-smiley:  :stoned-smiley:  :weed-4:

• Like 4
  • Thanks 1

Orzel , dit zou onze mede kweker die heel veel mensen kennen heel veel respecteren , hij word op deze wijze geeert , dat kan je gerust zeggen , want het was een hel grote op zijn gebied , jammer dat hij er niet meer is , het zou een grote aanvulling kunnen zijn op ons forum . 

• Like 2

Heb al over hem gelezen. Helaas is niet heel veel over hem te vinden. Maar altijd goed om info te krijgen van de ervaren kwekers.

Er is heel veel over deze man te vinden.

Weet alleen niet of dat het mag om dat hiet te posten.

Maar 1 x Google goed gebruiken en je komt er wel achter.

heb er zelf een hele hoop aan gehad.

Maar je moet wel veel lezen zoals wiet61 al aangaf.

Maar het is zeer de moeite waard.

Greetz limbo

Juist Limbo < daar gaat het me om , als ze het lezen blijft het langer hangen , de man was heel goed , hij had dat ook een achtergrond als laborant , en hij wist alles over gene en erfelijkheids leer .

Ik heb een boek over planten hier , over erfelijksheids leer , je word gek als je dat leest , er staan zoveel woorden in die wij niet snappen hahahahaha 

Wat wil je met LTS Zwakstroom  :stoned-smiley: mijn dochter is heel goed bij , die heeft me al veel geleerd van planten dat ik niet wist , je moet me niet vragen om het uit te leggen , want dat kan ik niet, ik vind het al leuk dat ik er iets van weet hahahahahah 

Het is allemaal niet zo makkelijk hoor .

We doen er Dame Blanche een eer mee , en wij leren er een berg van . 

Mooi man Wiet61 dat je dit gedeeld met ons heb, de beste man was en is een held in het hobby wereld´tje R.I.P Dame Blanche

Prachtige info onderzoek en verslagen heeft de man verricht in vele jaren een voorbeeld voor vele!

• Like 1

Hoezo concurrerend? We praten over hobby geen bedrijvigheid dacht ik zo?

Juist het is publiekelijk  toegankelijk , er is niks mis mee , dame Blanche zou er helemaal niks om gegeven hebben , waarom mag het niet gedeeld worden , dat word nu ook gedaan met duizenden mensen . 

Dus plagiaat is ver gezocht  :o  :P

Ik had graag een kweekverslag van dame blanche willen lezen, maar kan het via google niet vinden. Is die ergens te vinden?

Nu gaan we met 3 ltrs. potten en de potgrond ,cocos en kippem. naar de kuil.In de kuil stort je steeds 1 pot met de 3 grondsoorten bij iedere soort telkens een theekopje K. Niet meer want dan krijg je overvoeding.Na 9 ltr. alles met de schep mengen.Je gaat zolang door tot je een bult op de kuil hebt die zo hoog is dat de aarde de tuin oppervlakte bedekt.

kan iemand mij dit beter uitleggen? stort 1 pot met 3 grondsoorten?  en theekopje k? wat is die k dan?

Mvg UnderCover

@UnderCover
Je hebt 3 grondsoorten in dit verhaal.
-Spot grond (oftewel de grond die er ligt)
-Cocos
-Potgrond (DB raad die van de growshop aan, of 2e hands van een binnenkweker dacht ik)

Met 1 pot met 3 grondsoorten bedoelt hij denk ik 3 x 1 liter pot van de 3 grondsoorten.
Dus 1 potje cocos, 1 potje spotgrond, 1 potje potgrond en dan 1 kopje K(ippenmest)
Als je dat 3 keer herhaald (3 x 3 = 9 liter) goed mengen en herhalen tot er een bult ligt op je gat.
In Jouw geval dan tot de pot vol is.
Voor mijn gevoel zou je iets zuiniger met de kippenmest moeten zijn in een pot, maar dat is maar een vaag vermoede.

@Rabarbarbaar bedankt! kan ik dit ook gewoon 6x herhalen en dan in 18 liter potten doen? daarbij zal ik idd zuiniger doen met de kippenmest idd!

en aan wat voor soort aarde moet ik denken dan? want heb geen aarde die er ligt aangezien ik het in een pot doe??

universelenpotgrond? of kan ik het mixen met batmix etc?

Mvg

UnderCover

• Like 1

Oh zeker, een gat van 50x50x50cm (aanbevolen maat DB) bevat al een 125 liter.
18 liter is een klein potje, ze komen dan uiteindelijk in een grotere pot toch ?

• Like 1

Een vraag over zadenkweek outdoor guerrilla , ik wil namelijk graag een soort alleen vermeerderen (kruisen nog niet eens, dat komt later wel). Start met een beperkt aantal zaden regulier (20x)

Maar ook graag oogsten van de overgebleven vrouwen en dan de beste vrouw (deels) gebruiken voor vermeerdering. 

Wat zijn dan de beste opties? De mannen worden immers verwijderd, neemt men dan de vroegste/beste man mee naar huis voor het opvangen van stuifmeel om deze later op de beste vrouw te "poederen"? Zoja, de hele mannelijke plant mee na huis of is een stek/tak voldoende ?

Andere methoden handiger of eenvoudiger? 

• Like 1

Dit is een moeilijke evenwichtsoefening, maar als je tijd hebt om te spot 1x per week te bezoeken in juli lukt dit wel.

Gewoon takken van de mannen waarvan de ballen al mooi gevormd zijn, maar er nog maar een enkel zakje open is gegaan afknippen en thuis in een vaas zetten op een lichte plaats. Per 2/3 dagen het water verversen. er zullen dan ballen open gaan en stuifmeel droppen. als je de vaas op een glazen plaat zet vang je het vanzelf op.

Gebruik niet alleen de snelste man, die durft namelijk al wel eens minder potent te zijn. kijk bijvoorbeeld naar de grootte en compactheid vd mannelijke clusters en hun geur.   Als dat nog te moeilijk is gebruik dan alle mannen en maak je selectie bij de vrouwen na enkele weken smoketesten.

• Like 2

Smoketesten ?
Dat is een topje knippen en drogen en proeven ?
Zover ik weet zijn de dames nog niet op volle smaak vroeg in de ontwikkeling maar zeer vruchtbaar en andersom zeer smaakvol maar bijna niet meer vruchtbaar.

Is dat een kwestie van ervaring of kun je het toch wel vrij vroeg proeven ?
Als mijn eerste aanname klopt dan.

• Like 1

Ja dat was niet volledig duidelijk.

Ik bedoel dus: alle dames bestuiven met alle heren, bijvoorbeeld onderste takken. Mooi laten afbloeien, goed drogen, aandacht voor een voldoende lange cure en dan smoketesten. Daarna  gooi je de zaden weg van de dames die je niet bekoorden en werk je enkel verder met het zaad van de dames waar je wel tevreden over was. Hier duurt dat geregeld tot en met december omdat er veel exemplaren te testen vallen.

Uiteraard ook belangrijk om je dames te nummeren en notities bij te houden: wanneer geoogst, hoeveel rot etc.

Maar het lijkt me toch makkelijker om twee plaatsen te zoeken. 1 voor een zadenkweek, 1 voor een sensi kweek.

• Like 4

Duidelijk verhaal, ga er aankomend jaar is mee bezig. Het vermeerderen an sich heb ik wel vertrouwen in. Heb al twee goede plekken, waar ik sowieso goed wil oogsten. Kan daar wel elke week even langs, ga dus toch voor de tricky methode.

Plastic Zakjes oid met stuif om de takeinden/toppen binden als ik me niet vergis en deze er na x hoeveel dagen vanaf halen?