• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
wiet61

Grondverbeteren en zaden kweken , voorgroeien op de spot.

Recommended Posts

Nee geen plastic zakjes erover! Dat is vragen om rot. Bovendien bestuif je enkel op een droog moment, dus ook niet met dauw etc. Lage luchtvochtigheid. Vocht is vijand nummer 1 van stuifmeel.

Gewoon met een penseel bestuiven. Er zal dan wel eens een zaadje in een hoofdtop zitten, maar enkel sporadisch.  Als dat toch echt een probleem zou zijn moet je gaan voor de veilige manier met twee spots. Je kan nooit garanties hebben op een top zonder verloren zaadje wanneer je stuifmeel in de buurt brengt.

• Like 1

Dat klopt, maar die zak moet ondersteboven over de top. Lijkt me zeer moeilijk om daar stuifmeel in te krijgen zonder dat er wat stuifmeel ontsnapt. 

Plus, dan moet je nog een extra keer naar je spot en als het begint te regenen moet je er holderdebolder naar toe rennen.

Ieder zijn keuze, maar het penseel is de mijne. Werkt feilloos.

• Like 1

Informatieve comments, cool. 

Ga misschien toch voor de twee spots, wel logistiek onhandig; plusminus 20x regulier uitzaaien, mannen verwijderen en twee beste mannen takken/stek stuif opvangen thuis. 

En dan op de 1 of andere manier de beste vrouw, of beste twee vrouwen op spot twee zien te krijgen. 

On 13-4-2016 at 18:05, wiet61 said:
 Grondverbeteren 

van Dame blanche

Al verschillende malen heb ik individuele mensen advies gegeven op dit forum over de grondverbetering in het plantgat.Nu heb ook niet de wijsheid in pacht maar het is mij wel meermalen gelukt om meer dan 500 gram per plant te halen.

Weliswaar is ook veel afhankelijk van de zomer en dan specifiek September. In elk geval kun je dingen oppikken.Welnu:Begin met het graven van een kuil van 50 x 50 x 50 cm. en gooi dit naast de kuil.Alvorens dat je dit doet moet je bij growshops langsgaan om te vragen naar gebruikte aarde en cocos,hebben ze dat niet hang een briefje op.Je zult versteld staan hoeveel reacties je krijgt.Men is vaak wat blij om eraf te zijn.Bij mij brengen ze het vaak.Nu koop je bij een tuincentrum kippenmest in biksvorm.Een merk is:FARMERS HOUSE maar er zijn meerdere merken.De verpakking is in 25 KG zakken.

Kippenmest bevat alle voedingsstoffen en sporenelementen in de beste verhouding.Denk maar aan een vogel die een kers met pit heeft gegeten hij zal deze zaad ergens dumpen met de nodige voedingsstoffen die in de evolutie is ontwikkeld.

Nu gaan we met 3 ltrs. potten en de potgrond ,cocos en kippenmest. naar de kuil.In de kuil stort je steeds 1 pot met de 3 grondsoorten bij iedere soort telkens een theekopje K. Niet meer want dan krijg je overvoeding.Na 9 ltr. alles met de schep mengen.Je gaat zolang door tot je een bult op de kuil hebt die zo hoog is dat de aarde de tuin oppervlakte bedekt.

De rest van de uitgegraven grond verspreid je over de tuin,Na een paar weken zul je zien dat het behoorlijk met wormen is bewoond.Deze doen ook hun werk voor jou en je planten.De eerste 2 jaar moet je geen nieuwe korrels er bij doen want de voeding die je nodig hebt komt steeds weer beschikbaar door de samenwerking van bacteriën en wormen.

Gegarandeerd veel en heerlijke buds. Mijn hoogste opbrengsten waren van Purple Power in Groningen genoemd maar ook wel Dubbel Paars of Brabants Paars.Maar mijn hoogste opbrenger was ongeveer 730 gram in de 80 er jaren van een kruising tussen Dame Blanche x MisterX(eigen soortje)Zijn er nog vragen?Graag! 

Dame Blanche

DB heeft dit stukje geschreven als een tuin plantgat recept.....voor alle volledigheid...de theekopjes van Jan Veen AKA Dame Blanche waren 120 gram per stuk met kippenmest. Deze info heb ik uit 2e hand..dwz van iemand die persoonlijk op de boerderij van DB kwam.

Tevens heeft DB in posts zelf gezegd dat hij in de bloei chemisch bij voedde met NPK korrels met hoge PK waardes...wanneer nodig...

mooi om te lezen dat Dame Blanche ( RIP) nog steeds erg actueel is....hij was inderdaad zijn tijd voorbij!!

ook nog iets om niet te vergeten....( veel gemaake fout)....BD had het nooit over kalken....want kippenmest heeft van zichzelf 9% a 10% kalk in zich. ( andere mest soorten hebben dat niet...op duiven mest na, wat DB gelijk stelde aan kippenmest...)

DB bleef benadrukken.....kippenmest heeft alles in de meest complete samenstelling...npk mg en kalk en alle benodigde spoorelementen.....natuurlijk is dit te immiteren...maar dan moet je van allerlei bio spullen gaan combineren......wat het erg duur maakt....en het belangrijkste...ONNODIG duur....

zijn recept van 1 kopje  ( 120 gram )  per 10 liter aarde is een veilige ondergrens...om verbranding te voorkomen.....hij heeft het intensief getest op de plantjes....en ook alle andere soorten mest....

Vergeet niet hij komt uit de jaren 70 en 80...er was toen uitsluitend bio mest...en Chemische NPK...en geen internet..geen growshops...met fancy kweekaarde.........

Hij heeft alles getest....schapen mest...meeuwen mest....koeienmest...paardenmest.....aalscholvermest...you name it..... en hij heeft het geprobeerd...:D

uiteraard bleef hij naar zijn planten kijken....terwijl hij kweekte...

mvgr

devos

ps: op zijn boerderij gebruikte DB geen chemische NPK ( met hoge P waarde/ lage N waarde ).....daar loste hij het bio op...

maar op guerrilla wel...

1) tegen de slakken....en dus preventief tegen toprot ( op slakkespoor kleven de sporen )

2) als de planten vroegen om meer voeding uiteraard...

• Like 1
  • Thanks 1

even nog een toevoeging....

DB gebruikte later op zijn boerderij toen hij bijna onbeperkt gratis gebruikte cocos en gebruikte kweekaarde kon krijgen het volgende recept....

45% gebruikte cocos, 45% gebruikte kweekaarde en 10% klei...( dat droogde hij en verpulverde hij tot poeder )...met een cement molen mengde hij zijn grondje in deze samenstelling., met weer 1 kopje ( 120 gram ) kippenmest per 10 liter aarde mengsel....dus een gat van 160 liter...had 16 kopjes x 120 gram gedroogde kippenmest....in een gat van 50 liter dus 5x120gram...

DB Noemde meerdere malen Farmershouse met de biks vorm.... maar ook... en dat vond hij nog beter...de gedroogde granulaat vorm van fertisol...( ziet eruit als grof zwart zand ) is fijner dus nog beter te mengen......maar elke ander merk 100% gedroogde kippenmest is ook oke....

Als je een mest verpakking  vind van 25% gedroogde koeienmest en 75% gedroogde kippenmest....dan moest je de koeien mest negeren ( zit bijna niks in zei DB )...dus bv een 40 liter plantgat... daar moest je dan 5 kopjes van dit mengsel in doen ipv 4...

Guest

Ik gebruik al jaren geen kippenmest en geen cocos meer. Met aardig succes al zeg ik het zelf.

Volgend jaar gaan we het nog simpeler aanpakken.

19 hours ago, Buitenlucht said:

Met gebruikte cocos zit je niet met zouten dat is wel fijn.
Maar met gebruikte kweekaarde weet je ook niet precies wat er in zit. Sommigen gebruiken hun aarde 1 keer, anderen meer dan 1 keer..
Sommigen spoelen.. anderen voeden tot het bittere eind. Deed hij hier ook nog wat mee?  Of liet hij alles lang uitspoelen op het erf.. door de regen?

Bij de kippenboer hier kun je heel goedkoop kippenmest krijgen en ook veel toegepast. Dit is gedroogd maar zit ook wel wat stro en veren bij wat voor de grond verder ook goed is. 

met die zouten bedoel je zeezout denk ik.....tja...das dat bekende ac-tion verhaal....minerale vloeibare voeding zijn ook zouten..

hij liet het volgens mij best lang op zijn erf liggen...hij kreeg zat aanbod en had zat ruimte.....in de gebruikte cocos en grond zal best wel wat minerale voeding gezeten hebben....die spoelt snel uit met de regen...

hij mengde zijn grond recept met een cement molen en liet de wormen/ bacteriën het werk doen.....en zodoende had hij altijd kant en klaar medium zat op voorraad, zei hij ergens in een topic..

hij kweekte vanaf 1963.:rolleyes:...en idd hij droogde of composteerde in het allereerste begin al zijn mest.....dus ook kippenmest....bv drogen onder glas in een koude bak of tuin kas....op foto's van zijn boerderij zie je ook schapen lopen....die mest zal hij ongetwijfeld , nee zeker te weten...ook helemaal door getest hebben op zijn plantjes...:lol:

• Like 1
  • Haha 1

4 hours ago, Johnny_sack said:

Ik gebruik al jaren geen kippenmest en geen cocos meer. Met aardig succes al zeg ik het zelf.

Volgend jaar gaan we het nog simpeler aanpakken.

vertel??....:huh:

Ik denk dat jullie daar een goeie keuze maken. Dat fine tunen is leuk als je een bepaald aantal gram per watt wilt halen ofzo. Wij moeten gewoon veel grammen hebben en met “zo min mogelijk moeite” 

jullie doen gewoon met graven van de gaten korrels erin en dan tegen begin bloei nog een keer wat over het oppervlak strooien? 

Geven jullie bij alle soortjes even veel voeding? Ik zag bij mij dit jaar dat verschillende planten ook echt een hele verschillende behoefte aan voeding hebben. Hoe groter de plant hoe meer voeding, wel logisch ook natuurlijk.

@Johnny_sack @Buitenlucht

Ik wacht nog op de update waarin jullie wat soortjes bespreken:wckrant:

tja...als je een plekje weet waar al 10 jaar brandnetels groeien en bloeien van 2 meter...dan is die grond wel oke....:rolleyes:

• Like 2
  • Haha 1

Wat uit de 1066 posts van de  van Dame Blanche telkens naar voren komt is....

test alles zelf... als je twijfelt....doe 50% op methode A en de rest op methode B.......

Dame Blanche begon in 1963..met zaadjes uit Colombiaanse wiet:D....er er was niemand in Nederland die er iets van wist.....er was geen internet...geen wiet boeken....niks..nada..

toch slaagde hij er in elk jaar zaad te winnen...en ze elk jaar wat vroeger te maken....was 1 van de grondleggers van de NEDERWIET....en maker van vele indoor en vroege outdoor soortjes!!!

ook... de HOLLANDSCHE HOOP......enne nee.....ik bedoel niet de nepper....Hollands Hope die fem te koop is....en pas medio okt klaar is...

helaas is ook  HOLLANDSCHE HOOP...verloren gegaan bij een politie inval bij DB...( was klaar 10 september...)

Op zich was DB er wel tevreden mee maar hij wilde verder een vroeg wit soortje......Dame Blanche dat geworden...maar ook helaas verloren gegaan bij een politie inval in 1996.....van 2000 tot zijn dood in 2007 was hij bezig met de re-creatie er van...onder de project naam.....Nieuwe Dame Blanche ( NDB)

wat weinig mensen weten.....hij was heel erg nauw betrokken bij het terug fokken van het Groninger Schaap.......het ras was uitgestorven.....maar de genen waren nog wel aanwezig in div bastaards........wegens zijn ziekte kon hij er niet meer verder aanwerken...

ook  heeft bij mee gewerkt aan het terug fokken van de Groninger meeuw ( das een  kippen ras )....en die is er helemaal weer.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Groninger_meeuw

reken maar dat DB de mest van beide onderzocht heeft.:D....van schapen mest zei hij....tis wel bruikbaar maar er zit in verhouding te veel P in...en dat moet je dus herstellen voor ons doel.....wat het weer duurder maakt......en zo zocht hij verder...en testte voort.....hij gebruikte jaarlijks ongeveer 850 wietplantjes als proefkonijnen.....:rolleyes:

• Like 4

Ik maak er ook niet meer zo,n poppekast van , ik pak kippemest en culterra korrels de groene wat ik wat aan vul met 3% magnesium , dat meng ik .

En daar gaat ongeveer 1 kilo per gat , zo doe ik het dit volgend jaar .

• Like 1

Van GROOT belang is met alle bio-voedingen....geef het bodemleven( bacterien /schimmels/wormen ) een paar maanden de tijd om de voeding beschikbaar te maken voor de plant.

dus...heb je al plantgaten van eerdere jaren......dan kan je in feb/maart erheen en topdressen ( dan hou je de plantgaten stealth ) de mest regent wel in........voor het planten in het plantgat kan je het altijd nog even omploegen. ( Bio spoelt nauwelijks uit...)

Dame Blanche zei het zelf ook....werken met gedroogde kippenmest in mei....daar moet je geen wonderen meer van verwachten voor dat jaar....Dan kan je het beter chemisch oplossen.

en...het gaat om de mix....1 kopje gedroogde kippenmest PER 10 liter meduim....anders krijg je verbranding..

• Like 1