• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
Kwekerij 't Walvisje

Soort potgrond?

Recommended Posts

Beste kwekertjes,

Hier ben ik alweer met een paar vraagjes ivm potaarde en afmetingen pot zelf.

Bij Aveve had ik zoveel keuze aan potgrond dat ik geen idee heb over welke ik moet nemen (zie foto's)..
Welke raden jullie mij aan? Kan die bodemverbeteraar ook gebruikt worden als potgrond?  :huh: 
En dan ook: koop ik best een pot van 20 of 30L? Ik wil niet teveel verpotten aangezien ik een autoflowertje heb zitten ;)

Alvast bedankt

post-1669-0-81416800-1464191755_thumb.jp

post-1669-0-85840500-1464191757_thumb.jp

post-1669-0-85429800-1464191759_thumb.jp

post-1669-0-97629700-1464191761_thumb.jp

post-1669-0-62013300-1464191765_thumb.jp

Ik zou kijken voor biologische moestuin grond of toch even een winkel zoeken waar ze plaggen of bio bizz verkopen ofzo.

Oef goede vraag, wat Casto zegt is wel de makkelijkste oplossing :),

Waar je anders naar moet kijken is welke voeding en hoeveel zit er in de aarde, ik zie er aarde tussen zitten die gewoon veel te rijk is aan voeding voor onze plantjes, die zullen direct verbrande wortels krijgen als je ze direct op de pot grond met 3 maanden voeding zet, 

Je kan het zeker wel gebruiken als je bijvoorbeeld door een luchtige veenaarde mengt die geen of heel weinig voeding van zich zelf heeft,.. 

Er staat hier op het forum wel een stukje over zelf goede aarde maken, is zoek wel ff linkje voor je :) 

Ik had iets gevonden voor in de moestuin maar dat was voor tomaten en sla in te kweken. Deze ook goed?

Als het goed is voor tomaten dan is het ook zeker goede basis voor wietplanten :)

Ik zoek me al rot maar kan hem nergens vinden  :( 

Jij ook al,. ik weet zeker dat ik het ooit heb getypt,. maar zie het ook nergens terug 

ziet er wel goed uit die laatste 

je kunt er eventueel nog een blok cocos onder mengen en een zakje perliet 

voor het wat luchtiger te maken 

beide te vinden in aveve

Heb misschien wel een betere gevonden:

Specificaties

• Inhoud 60 liter
  • Toepasbaar in de biologische land- en tuinbouw
  • Bevat aangepaste voeding voor rustige groei gedurende 150 dagen
  • Met perliet en kokos voor een langdurige en luchtige structuur en goede drainage
  • Gehele jaar toepasbaar

Hier zit er al perliet en kokos in  ^_^ Eens kijken waar ik deze kan vinden..

dcm-professionele-kwekerspotgrond-541344

Gewoon zaai en stek grond vd Aveve, eventueel nog mengen met blok kokos en voeden vanaf week 2-3. Als je wat beter wil bestel je een pot Plagron Supermix en kan je je eigen aarde maken.

Voor autoflowers wordt vaak een Lightmix aangeraden.

Die DCM met kokos en perliet is goede grond, maar wel zwaar bemest. Deze zou je kunnen combineren met zaai- en stekgrond, zodat je plantje niet direct in de bemeste aarde staat.

Qua voeding heb je aan een basisvoeding voor de bloei wel genoeg. Als je op die DCM aarde kweekt in 30 liter potten heb je waarschijnlijk niet eens voeding nodig.

• Like 1

Je zou ook gewoon universele potgrond kunnen nemen, ik heb nu twee zaailingen daar in staan en die doen het prima. Mijn eerste kweek had ik ook zulke potgrond en dat was mijn beste resultaat tot nu toe :P

Met 50 liter Light Mix uit een growshop heb je genoeg aarde om twee 18 liter potten te vullen.

Doe in iedere pot 3 tabletten van 21 gram en dan hoef je enkel nog water te geven.

Als je met grotere potten aan de slag wil, dan heb je meer aarde nodig. 

Ik heb niet veel ervaring met autoflowers, maar wel met die tabletten ... :)

Ik heb zelf de grond voor bloeiende planten. Ik voeg nog wat gedroogde kippenmest toe en de plantjes gaan hier goed op. Komt wel eerst nog een laagje zaai- en kiemgrond op. Andersis het te sterkbemeste grond voor ons plantje.