• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Tokkelboer

BBQ topic

Recommended Posts

Hier kun je alles kwijt over BBQen.

Ben zelf een voorstander van amerikaans BBQen oftewel low and slow met een biertje en een jointje aan de zijkant.

Ik moet zeggen dat momenteel het BBQen iets op een laag pitje staat maar heb tijden van 200x per jaar gehad.

Dat moet je het wel zien dat er vlees op de BBQ werd klaar gemaakt en de rest gewoon op het fornuis.

Zoals vandaag varkenshaas ingerold met spek, sla en gebakken aardappels.

1d65f43e6d3d262ad94ea1a4ba11d491.jpg

En daarnaast voor later op de avond een klein biefstukje met kruidenboter.

• Like 3

Lekker hoor ben gek op bbq en als het weer het even toe laat staat dat ding aan :D

Mijn favoriet pulled pork jammie

Ik hou ook wel van low & slow, maar ik ben wel zo'n barbaar die het eerst een paar uur in de oven doet en alleen het eind op de BBQ ;)

Een ribeye of entrecote op de BBQ is ook super lekker trouwens.

• Like 1

Hier ook een fan, wil er graag meer mee kunnen doen maar dat zit er nu niet in.

Maar iig zoveel mogelijk eigen bereidingen en vooral dry rubs/wet marinades. Enkel Merguez koop ik meestal (of andere worsten/hamburgers, wel super beenhouwerij om de hoek dat scheelt.)

Hot wings (zowel droog als sticky) liggen hier vaak op het rooster evenals MOINK balls, sate, en lemon herbed chicken.

En een goed stuk dooie koe, al moet die kort en heet met enkel Peper, goed zout en een veeg olijfolie op een gloeiende grill.

• Like 2

Ik ook BBQ fan :) En nog meer dan van de sparib's van Wietefras, donders wat was die toen heerlijk mals en zacht...jummie junmie.

• Like 1

Of het echt zonde is weet ik niet Tokkelboer. Het smaakt me gewoon beter als het goed en langzaam gegaard is. Op de BBQ is me dat gewoon teveel gedoe. Ik proef het verschil ook gewoon niet.

Als het een kwartier op de BBQ ligt dan proef ik die BBQ smaak ook wel terug.

Ik heb ook zo'n smoker (Smokey Mountain model), maar als het daar een paar uur in zit dan is het mij te rokerig. Dus ik vind het dan juist lekkerder om een deel van het garen buiten de BBQ te doen.

@Zeebodem, Bedankt. Die spare ribs zijn hier ook wel een favoriet. Hebben we jaren over gedaan om het naar onze wens te krijgen :)

Die gaan trouwens ook eerst uren in de oven op lage temperatuur. Dat heb ik wel eens op de BBQ geprobeerd, maar dat was echt geen doen.

Heb wel nog spullen liggen om met een Arduino een BBQ om te toveren tot een programmeerbare oven. Dan wil ik het nog wel eens opnieuw proberen.

Heeft iemand trouwens wel eens dat nieuwe pizza oven opzetstuk van Weber geprobeerd? Ziet er wel geinig uit, maar ik ben zo bang dat het meer gimmick is dan dat het echt werkt.

Hoe kan ik deze niet gezien hebben.......

Hier nog een echte bbq fan vandaar mn BBQ meetings lol, fras zijn ribs zijn indd killer ik denk wel de beste die ik ooit gegeten heb 

Wij doen het ook vaak lekker op het gemakje uurtje of 2 a 3 knallen we hem vaak aan tot in de late uurtjes lekker pafje dr bij een drankje en dan kan er best wat in dat kippelichaampje van me sommige noemen me de terminator hahaha met een dikke lintworm waar ik het allemaal laat vraag ik me soms ook af 

oja komt omdat het zo lekker is LOL

• Like 2

Guest Dilago

Klinkt erg goed allemaal, ik heb nog niet zo vaak gebarbecued en ken vooral de gemarineerde saté.