• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Buitenlucht

Nieuw tekenvirus bereikt Nederland. Natuurfanaten opgepast!

Recommended Posts

Vandaag heb ik en misschien mede forummers het nieuws waargenomen betreft een 'nieuw' virus die teken bij zich dragen.
Bewust kies ik ervoor hier een topic te openen en niet in de nieuwssectie omdat ik denk dat zo meer mensen bereikt worden die het echt aangaat.

Bron:

http://nos.nl/artikel/540883-nieuwe-tekenbacterie-in-nederland.html

Houdt de tekenradar goed in de gaten en vul deze aan mocht je wat tegenkomen. Erg belangrijk om deze ziekte meer aandacht te geven.

https://www.tekenradar.nl/

Aanvullend:

http://www.welingelichtekringen.nl/gezond/511981/nieuwe-ziekte-ontdekt-veroorzaakt-door-teken.html

Op en aanvullingen zijn gewenst. 

Dit betekend concreet voor de natuur struiners onder ons, dat mocht je negatief zijn getest op Lyme maar wel klachten hebben die gerelateerd (kunnen) zijn, dat is er hoop is dat je nog serieus genomen wordt en een tweede bloedtest kun aanvragen om (nog) gerichter op deze variant te kunnen testen. Hopelijk worden deze testen snel samengevoegd tot 1 grote test.

Nog enkele linkjes die eventueel handig kunnen zijn:

Anti teken kleding:
http://webshop.rovince.nl/?gclid=CJLik6Dg1c0CFQeVGwodJk8Jow

Deet (spuit/ smeer middel tegen teken) 

https://www.careplusshop.eu/deet/?gclid=CImHqrPg1c0CFTMo0wodKCMCXQ Een tip voor ANWB leden onder ons. Bij de ANWB shop kun je korting krijgen op Deet spullen met je pas! (10% geloof ik)

Alternatief op suggestie van Wiet61:
Duitse 'Deet'

http://www.envira.cc/zecken-bekaempfung/148-envira-zeckenspray-500ml-2l-8680885243383.html 2,5 liter voor 23,50 (ex verzending) 
In NL kost een flesje Deet van 200 ML 15/20 euro! Dus verstandiger om het hier te bestellen.

Wel moet je voorzichtig zijn met die Spray's. Het is een raar agressief goedje. Niet op de blote huid! 

En deze zet ik er ook maar bij: Neemolie

http://www.berivita.com/olie/neemolie-kopen?gclid=CMew7eDh1c0CFYdAGwodxLoNpw Dit kan wel op de huid / gezicht. Tegen die oer vervelende vliegjes en gespuis. 

TESTERS:

Thuis tester:

http://stopdeteek.nl/teken-testen/

Teek opsturen: 
http://prohealth.nl/teek-opsturen/ - Na 2 tot 4 weken krijg je de uitslag binnen.

Filmpjes:

Enkele Fabels en Feitjes:

http://stopdeteek.nl/teken-in-nederland/

En hier nog een aanvullend filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=8_-LulfzFVg

Al zie ik ook in het laatste filmpje dat er een tekentang gebruikt word. Bij hele Huge ass basterds kun je die gebruiken. Maar bij kleintjes kun je niet genoeg kracht zetten en schiet de tang er overheen.

Mijn voorkeur gaat uit naar een pincet met platte kop(geen punt). Hiermee kun je precies op de huid de teek pakken en heb je hem altijd in 1 keer goed.

Mvg,
buitenlucht

• Like 4

Je doet je naam eer aan Buitenlucht. Bedankt voor de heads up! Een anti antibiotica bacterie, brrr

Ik plak die dingen nog steeds tussen een plakbandje en schrijf de plek op en datum. Mocht ik ooit iets krijgen dan laat ik de laatste paar testen. 

Die dingen moeten je niet te lang laten zitten. Gelijk checken dus als je ergens buiten bent geweest waar ze kunnen zitten.  

• Like 1

@ Casto,

Bedankt. Het kan niet vaak genoeg gezegd worden. Zeker voor onwetende beginners die op warme dagen lekker in hun korte broekje op pad gaan b.v.b

@ Mirmar,

Hahah bedankt, 
Alhoewel word tussen een plakbandje dus sterk afgeraden. Beter in een plastic zakje. Dit zal voor de 'houdbaarheid' van de teek zijn neem ik aan.
Maar zeker een goede aanvulling! Bedankt.

Er schijnt ook een thuis-tester te zijn voor de borrelia bacterie. Al lijkt mij deze zeker niet betrouwbaar en zo ja, dan alleen voor 1 bepaalde bacterie en niet voor de overige.

Thuis tester:

http://stopdeteek.nl/teken-testen/

Teek opsturen: 
http://prohealth.nl/teek-opsturen/ - Na 2 tot 4 weken krijg je de uitslag binnen.

• Like 1

Buitelucht 

een mooie topic waar aandacht aan besteed moet worden , ik ben er ook altijd mee bezig , zeker als je al positief bent getest op die 

kloothommels , en zoals je weet weer ben gestoken een paar keer .

Ik hoop dat dat spul goed gaat werken , ik denk van wel , mijn duitse vriend was er dik tevreden over , hij zit altijd in de bossen , sinds hij dit extra op zijn tekenkleding spuit heeft hij bijna nooit meer een teek gezien op  zijn huid in die jaren dat dit spul er is .

Ik zal ook eens een kan bestellen , je kan er geen deuk aan vallen lijkt me .

Die neem olie wat jij zegt dat werkt echt goed , dat doe ik allang , ondanks vergeet ik het wel eens , ook omdat het zo stinkt hahahahaha 

Pas geleden vergeten te doen , en die steekvliegen of dazen steken je lek op je spot , ook heb je weinig last van muggen .

Wat zitten die er veel dit jaar zeg , ik loop al heel en heel lang inde bossen , eerst met een boswachter vele jaren nu dit , maar nog 

nooit zo,n jaar gehad dat er zoveel zitten , je word er gek van .

• Like 1

Parasieten en ratten heb je in vele soorten.

Die moet je dan vangen , of dood maken natuurlijk , je hebt er meer last van als wat anders .

vandaag is bekent gemaakt door het rijksinstituut van volksgezondheid dat voor het eerst iemand in Nederland is besmet met het TBE virus.

Ik, en vele met mij,

hebben als kind

(met de blote voeten) door t bos

al zo veel teken verplaatst

dat een teek meer of minder

niet het verschil lijkt te maken...

Heb je het idee dat je de eerste teek nog moet beleven

dan zou ik mij meer zorgen maken.

...Al verwijt ik ze wel van kleine kwalen waar ik mee deal.

Hoe dan ook,

alert blijven!

Love

wat je kan doen is bij elke tekenbeet die hebt naar de huisarts gaan zonder dat een ring zichtbaar is. je krijgt dan anti biotica voor 1 dag, dan ben je beschermd voor het virus. je krijgt dan 2 tabletjes in 1 keer.

dat is dan preventief.

wanneer het virus heeft toegeslagen en is verspreid in het lichaam heb je een langere kuur nodig, maar preventief schijnt 1 dag al bescherming te bieden.

• Like 1

Ja klopt inderdaad! Hier sprak ik laatst over met een bekende. Die heeft al 2 van deze 'preventieve' kuren gehad in 2 maanden tijd!

Of het helpt? Geen idee. Ik dacht dat antibiotica wel langer nodig had altijd. Persoonlijk vind ik het apart.
Stel je verhelpt 90% van de ziekte kiemen na zo'n beet met zo'n pil. De overige 10% blijft dan en kan dan 'resistent(er)' worden tegen antibiotica?
Weet iemand hier het antwoord op? Ze doen het vast niet voor niks maar het spreekt mijn logica wat tegen betreft antibiotica- en het gevaar er van

Ja zo kun je het ook bekijken. Maar als het einde er anders veel eerder is, dan is het een uitkomst. 
We moeten met zijn allen veel minder van dat spul gebruiken.. helemaal waar!! 

Maar áls we het dan toepassen moet het wel zo efficiënt en effectief mogelijk. En wat ik eerst dacht is dat een kuur minimaal een week duurde.. Of je nou na 1 dag van je klachten af was of niet.. puur om dat ene achterblijvende ziekte kiempje te keel te smoren die anders resistent word en een volgende kuur niet meer aan zou slaan.

Nu is bekent dat Lyme zich er goed kan terug trekken in het ruggenmerg en ons hele systeem voor de gek kan houden. 
Waarschijnlijk gebeurd dat pas in een later stadium maar wie weet dat? Er is zo weinig feitelijk bekent over deze ziekte en de aanpak er van. 
Voor het zelfde geld ben je zwaar de pineut als je zo'n pil hebt gebruikt.. en kom je alleen maar verder in de nesten?

@ Wiekspiet:
Ik word nog steeds stoned na een paar hijsjes al..zelfs na 10 jaar. Ben ik zo'n bofkont? :P haha

Buitenlucht , je moet maar eens met Gorilla praten daar over , die heeft het al vele jaren , en niks helpt , hij moet zelfs aan het infuus van 

tijd tot tijd .

De meeste tijd kan hij helemaal niks .
Die jongen is er dan ook kei ziek van , en dat voor een jonge gast , hier in nederland weten ze er geen reet van , daarom gaat hij ook naar

duitsland , daar zijn ze veel verder als hier op dat gebied , de ene mens word er kei ziek van van dat virus iemand anders weer niet ondanks het

in zijn  bloed gevonden is , dat vertelde de arts in het ziekenhuis tegen me .

Je hebt wel degelijk een lange kuur nodig , met een klein kuurtje ga je het niet reden , als je dan nog de pech hebt dat het bij jouw flink openbaard , dan

ben je mooi een aap gelogeerd , ik raad daarom ook iedereen aan om antie teken kleding te gaan kopen , wel duur , maar beter als die ziekte .

@ Wiet61,

Gorilla heb ik al eens contact mee gehad inderdaad. Niks dan respect voor deze gozert! Niet omdat hij ziek is maar omdat hij zo zijn best doet (ondanks zijn toestand) om mensen te behoeden en ze de juiste weg op te helpen naar herstel! Respect kerel als je mee leest!  ;)

Om eerlijk te zijn zit ik zelf ook in twijfel of ik Lyme heb. In 2010 en 2014 heb ik lyme opgelopen door onze hobby en heb daar elke keer maar 2 weken antibiotica voor gehad.

Nu zijn we 2016 en ik ben al maanden half. Geen energie, algehele lamlendigheid. Elke dag wakker worden met het gevoel dat je nog op bed moet.. 
Pijn in de benen/ amper de trap op kunnen. Ik pak te treden zo breed mogelijk en waggel de trap op terwijl ik mijzelf optrek aan mijn armen bij de leuning. Het is verschrikkelijk. Ook al 10 kilo kwijt sinds vorig jaar. Even boodschappen doen is al te veel soms dan pak ik al de auto maar dan sta ik zo een halfuur stil voor de winkel en kan me er niet toe aanzetten om echt uit de auto te gaan en enkele boodschapjes te doen (soms zelfs onverrichte zaken weer naar huis!). Vandaag toevallig een betere dag gehad.. Iets mobieler en iets meer energie. Maar elke week wel 2 migraine aanvallen omdat ik weer te hard ga,, het is geen pretje allemaal. Ook depri gevoelens kun je dan niet uit de weg gaan.

Of het lyme is geen idee. De dokter zegt een Burn-out. Maar ik twijfel.. Ik wil het toch verder onderzocht hebben en ga hier ook in door. Dit met in het achterhoofd 2 uitgebreide testen op lyme. Maar de nieuwe variant ben ik niet op onderzocht.. We zijn er nog niet.
Zou zo graag zien dat de kwaal een naam krijgt, Dan kun je verder.. nu al maanden in onzekerheid.

Die kleding heb ik inderdaad. Sokken, broek, overhemd en handschoenen.
Dit jaar 0 teken gehad (die vast zaten)! Dus super. Het blijft uitkijken en opletten maar het helpt enorm! Zeker doen aan alle guerilla's! Onderschat het niet.

Je kan tekenbeten niet alleen krijgen van in het bos te lopen ik ben reeds tweemaal positief getest op borrelia  en dit doordat ik teken van de kat had gekregen in voorjaar of vroege zomer haal ik er soms wel 10 op een dag van de kat af ook op zetels ed vind ik ze soms terug .