• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Cabis

Zomerse LED kweek

Recommended Posts

hahaha Anesthesia, weet je nog fras dat die 2 volledig onderuit gingen op de bank !

is geen wietje voor beginners en ook niet voor iet wat gevorderden, is voor hoog rendement rokers !

ik heb hem gekweekt [bio] en op de meeting laten proberen, je kunt beter een kanon laten afschieten ! zo komt hij ook binnen  :) 

ooh er komt nog een mooie uitspraak binnen, s37 was dat op de laatste meeting : Anesthesia , samen met een maatje gerookt,

en je moet echt ongeloofelijk hard lachen
gezichtsveld word wazig
en ik liep door de stad waar ik al heel mn leven woon, sloot mijn ogen en ik dacht dat ik ergens anders was, toen liep ik verder en zag ik dat ik een stuk terug in de stad was ahaha

echt geweldig spul  :)

• Like 3

Zo te lezen een heftig soortje, ben benieuwd.

De stekken zelf lijken ook nog steeds in het anesthesia stadium te verkeren. Bovengronds is er niet veel te zien, ze staan er nog net zo bij als een week geleden toen ze de grond in gingen. Slechter zijn ze dus niet geworden.

Ik sproei ze nu ook al een paar dagen niet meer en verwacht eigenlijk binnen een week wel worteltjes onder uit de pot.

De vorige keer gebruikte ik stekpluggen en toen had ik na een week al wortels, maar de potjes waar ze nu in zitten zijn wat groter.

Kortom, nog niet veel te vermelden.

Korte update.

De stekken hebben het niet gered. Er waren wel wat wortels aanwezig maar het was allemaal te nat.

Inmiddels staan er weer wat nieuwe stekken, deze keer in zaai en stekgrond met alleen een beetje bacto water.

Eens kijken of dat beter gaat.

Ach, dan is de uitdaging groter zal ik maar zeggen. Misschien dat deze soort zich wat lastiger laat stekken.

Ze staan nu in ieder geval op stekaarde waar verder niets aan toegevoegd is en als dat niets wordt probeer ik een ander medium.

Guest Dilago

Ik heb al aardig wat medium versleten om op te stekken en hoewel ik ook nog altijd wel te veel uitval heb zou ik je adviseren te stekken in steenwol wat je nat maakt met kraanwater. Kap er op, onder 18watt tl en dan zo'n 2-3 weken wachten.

Ik heb nog even zitten twijfelen of ik de steemwolpluggen die ik nog heb liggen ook zou inzetten, maar de mislukte poging was op de aarde waar ze in terecht zouden komen als ze zouden aanslaan, inclusief het e.e.a. aan toevoegingen. Misschien was dat teveel van het goede.

Er waren wel wat gezonde wortels te zien van een paar cm, maar de stek zelf zag er niet uit.

We wachten even af, wellicht komen de steenwolpluggen nog van pas.

Die Eazy Pluggen gebruik ik ook. Op wat perliet om het nat te houden.

Die Ikea bak deed het overigens beter dan ik dacht. Er zaten al flink wat wortels aan

Het is even rustig geweest maar nu begint het er gelukkig weer een beetje op te lijken.

Stek resultaten tot nu toe:

1e stekronde op 'Moeder' medium: 0/6

2e stekronde op Zaaiaarde: 2/6

Éen mooie stek die nu inmiddels een cm of 20 groot is en een 2e die met heel veel moeite nu begint. Had ook maar één worteltje. Het mag duidelijk zijn welke deze is:

gallery_1484_365_4042674.jpg

3e stekronde op Steenwol plugjes: 4/6 en wachtend (Links)

4e stekronde loopt ook al een week: 0/8, wachtend (Rechts)

gallery_1484_365_2348263.jpg

gallery_1484_365_976186.jpg

gallery_1484_365_2536696.jpg

Zo te zien kan ik dus binnen een week gaan starten met de stekken uit ronde 3 en ronde 4 als backup en om te zien hoeveel daarvan gaan wortelen.

Het heeft wel veel tijd gekost om ook deze keer uit één zaadje een moeder en kinderen te creëren, maar de moeder is, na een paar keer te zijn getopt een mooie plant die niet te breed is.

gallery_1484_365_3900050.jpg

Cabis

• Like 2

Het duurt meestal maar een paar dagen voordat ze aanslaan als ze in de eindbestemming worden geplaatst.

Vanaf het moment van stekken nemen duurt het ongeveer twee weken voordat de eerste wortels zichtbaar worden.

Maar gezegd moet dat ik niet veel ervaring heb met het stekken. Steenwol pluggen werkt wel goed voor dit soortje, terwijl ik met een andere soort op aarde ook snel resultaat had.

De (feminized) moeder is wel gezond en ook stabiel, ze herstelde altijd binnen een dag na het nemen van stekken,

maar moeders blijven meestal niet lang overeind hier als de stekken eenmaal zijn aangeslagen.

Dat komt omdat de moeder in een kleine tent staat en naarmate ze groter wordt, neemt ook de RLv ENORM toe in dat tentje.

Ik zuig dat tentje af via de bloeitent en er kwam regelmatig water uit de slang gedruppeld.

De bloeitent had daar verder geen last van, maar ik hou er niet zo van als een plant in een sauna staat, ook al had de plant het goed naar haar zin met een RLv van in de 90.

Natuurlijk kun je daar met goede afzuiging ook wel weer wat aan doen, maar ik wil de moedertent geen eigen afzuiger geven

Daarnaast is een te hoge RLv heel slecht voor het filter die dan al snel zijn werkt niet meer doet. Bij een RLv van hoger dan 80 raken de poriën van de koolstof pallets verzadigd door het vocht

Dat denk ik op te lossen door iedere keer als de moeder te groot wordt een stek te nemen die dan de moeder vervangt

en zelf moeder wordt.

Ben wel een beetje bang voor verlies van kwaliteit, maar in de quote lees ik: 

Maar je hoeft de moeder, die immers niet in de bloei staat, toch niet door het filter af te zuigen hoor ik je denken. Welnu, deze Anesthesia dame stonk al kort nadat ze was ontwikkeld tot klein plantje een uur in de in wind, dus daar moest wat tussen.

Als de volgende ronde van start gaat, ga ik ook eens kijken of ik de 50Watt terug kan dimmen om de kosten een beetje binnen de perken te houden.

Cabis

Update: Dag 0

Er hangen nog geen sensoren in de tent dus geen Temp en RLv.

En we zijn van start met 4 gewortelde stekken en 1 stek van de vorige ronde die ernstig gekortwiekt is om niet te veel uit de pas te lopen met de rest.

gallery_1484_365_1314076.jpg

Dit is er over van de 20cm plant.

gallery_1484_365_2910535.jpg

Van de 6 hebben er 5 wortels gekregen en nummer 6 zal ook nog wel volgen. Steenwol dus de volgende keer.

Cabis

• Like 1

Het heeft allemaal wat langer geduurd omdat de stekken niet echt wilde wortelen. Het kan niet altijd meezitten.

Maar het wordt inderdaad een najaarskweek.

Info over de plant zelf:

Soort: Anesthesia van Pyramid Seeds, Feminized

Anesthesia is a mix of two genetics (Northern Lights and Black Domina) selected to produce an overwhelming hybrid. It´s a plant with the features of a great Indica: delicious, rich in resins, dense and with abundant dark green foliage. It is very appropriate to become a mother because of its fast growing characteristics. In the beginning, its flavor is sweet, but eventually turns out to acid. It has a relaxing and enjoyable effect. Also, due to its unique features, Anesthesia can help relieve the effects of certain illnesses.

10% Sativa / 90% Indica

550 gr/m2 (With 600W light)

Bloom: 50 - 55 Days

Height: 80 - 120cm

THC: 19% CBN: 0.6% CBD: 1.9%

Drie weken groei? Ik wil geen bomen.

Zodra ze zijn aangeslagen gaat de klok naar 12/12, over max een weekje gok ik.

Vanuit zaad gingen ze ook altijd meteen onder 12/12 als ze ontkiemd waren en ze nemen echt wel de moeite om zich eerst te ontwikkelen tot echte planten alvorens ze in de bloei gaan, 12/12 of niet.

Het duurt meestal sowieso minimaal een week of twee voordat de eerste bloeiverschijnselen zichtbaar worden en daarna groeit de plant ook nog wel even verder. Ik heb slechte ervaringen met 18/6, het kost meer stroom en achteraf was het altijd: 'De volgende keer laat ik ze niet meer zo lang voorgroeien'. Voor velen waarschijnlijk wel herkenbaar ;)

Cabis

• Like 1

Zeker herkenbaar, :) , maar andersom ook,.. shit had ik ze nog maar een dag of 3 a 4 extra gegeven.... 

Ligt ook aan het soortje beetje sativa hebt die blijft nog wel 3 a 4 week doorgroeien als de klok omgaat, een indica groeit minder lang door... 

Het is dus ook maar weer wat je kweekt :) 

Dat zal zeker zijn, maar ik kan me in ieder geval niet herinneren dat ik aan het einde van een rit de plantjes te klein vond, eerder andersom. Ze knallen vaak toch echt nog wel door na de 12/12 switch en sommige soorten zoals de Sugar Punch blijven maar gaan.

Maar deze soort schijnt fast growing characteristics te hebben dus maak ik me niet al te veel zorgen ;)

Indica's blijven meestal wel kleiner inderdaad, daarom werk ik daar ook het liefst mee, zeker in een tentje.

Cabis.

• Like 1

Update Time

18/6

Nog geen meetgegevens aanwezig.

De stekken doen het goed:

gallery_1484_365_964421.jpg

gallery_1484_365_1532635.jpg

Deze is alsnog geplant en kwam uit dezelfde batch als de zusjes. Deze loopt dus heel iets achter en is nog niet aangeslagen. Staat ook pas een dag, maar had al wel aanzienlijk meer wortels die uit het stekblok staken. Die zal nog wel een spurt maken binnen nu en 2 dagen als ze uitvindt dat er volop ruimte is.

gallery_1484_365_876025.jpg

Ze hebben er zin an

gallery_1484_365_907626.jpg

gallery_1484_365_3492468.jpg

Nog even een overzicht

gallery_1484_365_2736867.jpg

Dit is een stek uit de eerste stekronde. De oorspronkelijke moeder en alle andere stekken zijn inmiddels richting compost hoop. Deze gaat verder als moeder totdat ze ook weer te groot wordt, maar de hoofdstam is er uit dus dat zal nog wel even duren.

gallery_1484_365_4481830.jpg

Hier woont ze

gallery_1484_365_3580979.jpg

Het is voor het gevoel wel redelijk warm in de ruimte, maar er hangen nog geen metertjes, dat zijn de planten zelf momenteel en volgens mij staan de wijzers in het groen ;)

Cabis

• Like 2