• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
busted

le plantage's test deel 2

Recommended Posts

dit zou een originele amnesia van hypro x ruderalis moeten zijn

gemaakt door royal queen seeds maar het lijkt idd vet hard op een amnees / haze plant

nu het uitzicht geur en smaak nog :P

dat gaat hier zeker lekker tiptop

en ik ga die amnesia zeker nog zetten mooi soortje vind ik ben enkel nog benieuwd hoe die smaakt

zou maar raar zijn he 4x18w tl

meer dan 400w hps dat geboost word naar 440w

ze staan idd ook niet op 12/12

hopen dat ik ze teerug donker groen ga krijgen maar dat betwijfel ik het medium is echt uitgeput denk ik

dag 50

het gaat er hard aan toe ondanks de voedsel gebreken

de royal haze knalt er aardig op los de amneesjes doen het wat langzamer aan .

ik ga binnen 3 weken zien of ik die royal haze niet kan oogsten zo dat ik ruimte heb om die automatic diesel

in de HPS tent te zetten aangezien die niet al te veel zin hebben onder een neon lamp om wat te doen .

gisteren hebben de dames 4 liter te drinken gekregen met daarin 10 ml iguana bloom , 6 ml bigbud en 2 ml b52

ph 6.0

de ec waarde schommelde tussen de 1.65 en de 1.68

budshots royal haze

post-4-0-11203800-1363098418_thumb.jpg post-4-0-39560000-1363098450_thumb.jpg

de amnezen

post-4-0-67422500-1363098481_thumb.jpgpost-4-0-53514300-1363098493_thumb.jpg

overzicht .

post-4-0-49034600-1363098506_thumb.jpg

nog een 3 tal weekjes en ik kan die royal hazes gaan knippen denk ik

tot de volgende

Aangezien je 6 planten hebt en ze 4l water gegeven hebt is dat zo'n 666ml water per plant wat ik persoonlijk wat aan de hoge kant vind, om de 3 dagen mss maar dan zou ik alweer wat meer geven...wat zijn je min./max. temperaturen in de tent ?

Ik zeg dit omdat je planten wat geel worden dus kan teveel water zijn...bij warmere temperaturen hebben ze wel meer water nodig maar dan moet je voeding naar beneden of ze kunnen dat water niet goed verdampen weet ik.

Grtz ;)

ik krijg de temp niet lager dan 28° en min geen idee zie ik niet naar

lager dan 20 ° kan niet want mijn thermostaat staat op 22° kamer temp

en tja volgens mij is dat medium gewoon weg leeg

een light mix een buffertab wat kalk en wat wormen mest daar kom je nu ook weer geen 15 weken ver mee

daarbij is het hergebruikte aarde .

planten die groter zijn als 1 meter drinken meer dan een halve liter per dag als het warm is .

en ze krijgen niet alle dagen drinken

Ik geef om de 2 dagen water maar nooit meer dan een halve liter...ik wil nog een tensiometer kopen in de toekomst zodat ik precies zie welke plant er water nodig heeft en hoeveel dan.

Grtz ;)

daar twijfel ik ook over maar zo 1 meter is genoeg die moet je niet per plant kopen hoor gwn van pot verwisselen .

als ze klein zijn gaat het op het voelen van de pot

eens ze groot worden gaat het op voelen via de pink in de aarde

maar ik geef langs onderen water en zo zie ik zelf ook wel wat ze zuipen hoor dan nemen ze nooit meer op dan dat ze nodig hebben de ene is groter als de andere dus die zal meer opzuige

je begint gwn met 1 liter over alle planten en zo drijf je je dat omhoog tot dat de planten wat laten liggen op de bodem dan ga je een liter terug omlaag .

toch ben ik voorstander van iets natter kweken tijdens de bloei vooral in bepaalde weken en ik heb dat nog eens gelezen deze week dat in bepaalde wekene de nood voor water omhoog gaat

en je best meer kan geven maar waar heb ik dat nu weer gelezen

edit :

ik heb er even de meter bijgenomen de royal haze is 1m05 geworden behalve die kleinste .

en de amnesia is 1m12cm en ik heb het over de plant zonder pot !

Tja als het warmer word verdun ik de voeding eerder alvorens ik meer water geef uit schrik voor budrot en hoge luchtvochtigheid...de laatste weken geef ik langs onder water want als je altijd langs onder water geeft maak je niet optimaal gebruik van je medium vind ik.

Je kan inderdaad wel beter zien hoeveel ze drinken als je langs onder watert maar kan dus met een tensiometer ook.

Grtz ;)

Hallo Daan

Een gewaagde sprong in het diepe, je lage hokje ! :unsure:/>

Echt knap dat de plantjes nog steeds groen uit zien. B)/>

vraag :Dit is toch je eerste kweek of niet ?

Ze zien er netjes groen en zonder zichtbare problemen uit.

vraag: Ik zag wel links in de buurt van de lamp een beetje geel blad ?

Als er een top iets te veel in het licht staat kun je deze beter meteen knakken.

Je pakt dan de steel onder aan de top tussen je vingers en drukt heel langzaam tot de steel knakt.

Als de steel knakt buigt ze iets door. (Niet gaan optillen of er mee bewegen, direct met rust laten )

Nu de top geknakt is staat de top niet meer volledig in het licht en kan ze met rust gaan produceren.

vraag: Hoe veel ruimte is er gemiddeld tussen de planten en de topshield ?

vraag: Wat is de temperatuur lamp aan en lamp uit ?

Tip !

Zorg ervoor dat in week ( 4 - 6 ) de planten altijd voldoende vochtig staan.

De pot moet zwaar aanvoelen maar ze mogen niet in een laag voedingswater

staan, mits het voedingswater binnen een uur de pot ingetrokken is.

Wat je ook kunt doen !!

Leg een pot met plant op haar kant en trek de pot voorzichtig los van de wortels.

Je kunt dan aan de aarde kleur verschillen zien en voelen welk deel van de aarde nu werkelijk vochtig is.

Of misschien wel nat aanvoeld !?.

( De aarde kan het beste zwart zien en vochtig aanvoelen zonder dat je er water uitziet druppelen )

In de weken ( 4 - 6 )tussen de water beurten door 70 % van nat tot 95 % van nat.

In de weken ( 7 - 9 )geleidelijk aan minder nat, 70 % van nat tot 40 % van nat.

Succes

Heb je vragen ?

Laat het mij gerust weten !

wist dat ik het ergens gelezen had hoor laatste zin AGS

dag 54

week 8 loopt ten eind whop naar week 9

vandaag heb ik besloten dat het toch tijd word voor een nieuwe lamp

dus heb ik gekozen om nog een kweek of 2 te draaien op een sylvania growlux bloei die had ik nog liggen

en dan een andere lamp aan te schaffen

het gaat redelijk maar ik krijg ze niet meer goed zo te zien .

ik heb ergens een steek laten vallen is het de fan dat de warmte onder mijn lamp weg blaast die ik vergeten ben uit te zetten

de plant het dichtst bij de fan heeft het het ergst van al

we zullen zien hoe het afloopt het lijkt een mooie oogst te worden al bij al .

post-4-0-86752900-1363445439_thumb.jpg post-4-0-73587800-1363445444_thumb.jpg

de sylvania lamp

post-4-0-48965900-1363445451_thumb.jpg

ik ga wel wat minder foto's moeten uploaden want euhhhh

Used 90.75MB of your 97.66MB

vandaag een nieuwe hamerslag reflector gehangen die kleine diep straler die is zowaar een soepje van binnen geworden als ik hem naar het licht hield zag ik een blauwe schijn binnen in .

daarbij had ik ineens al GK complete organics besteld voor de dutch passion test .

nu of ze het konden ruiken of niet mijn fles iguana juice is ver leeg <_</>

maar goed kreeg ik een flesje organische voeding om te testen iets nieuw denk ik .

altijd leuk om te krijgen

vandaag is dag 59

de amnezen gaan vanaf vandaag een pk opdonder krijgen tot dag 70 vanaf dan worden ze gespoeld .

de royal haze krijgt vandaag de laatste pk boost en dan ga ik ze spoelen .

2ml overdrive per liter .

enkel een foto met lamp aan kan ik laten zien .

hier onder een amnesia

post-4-0-25358800-1363884650_thumb.jpg

post-4-0-63185100-1363884624_thumb.jpg

royal haze hieronder

post-4-0-79280000-1363884643_thumb.jpg

ongeveer 2 weken overdrive .

dan spoel ik 10 dagen

binnen +- 2 weken gaat de rechterhelft uit de hps tent richting het slachthuis :lol:/>

die blauwe waas op je kap ...

is dat niet de blauwe beschermfolie die je dient te verwijderen voor gebruik van de kap ?

nee niet bepaalt .

meer een blauwe schijn van de hitte elmo dat plastiek gaat er als eerste uit hoor .

dag 63

of beter gezegd eind week 9 whoppha week 10 gaat in

de trichomes zijn milky toch van de voorste royal haze de rest kan ik niet deftig aan .

vorig jaar heb ik ze ook rond deze tijd neergehaald en toen had ik een goed wietje

op dag 70 gaan de royal haze's geoogst worden dat is 1 april en geen grapje vrees ik ;)/>

de haartjes zijn ook al voor 40 % verkleurt voor zover ik kan schatten kan wat meer zijn maar daar houd ik het bij .

voeding de royal haze heeft gisteren een lepel puntje piranha en een ml voodoo juice per 500 ml

ik maak per 500 ml aan zodat die plant ook dat gene binnen heeft wat ik haar wil geven verder is deze in spoeling .

wel of het gaat werken die piranha enzo

in deze fase is voor mij een raadsel ik kweek niet volledig organisch daarmee .

maar toch heb ik het gedaan omdat de bacterien en schimmels het zelfde doen als enzymen .

de amnezen die mogen nog 20 dagen zonnen in de tent tegen dan zijn ze ook klaar

de voeding voor hen is heel simpel 2ml iguana juice 1ml overdrive en 1ml b52 per 500 ml

de achterste amnees krijgt dan weer iets anders omdat die met een magnesium probleem zit

krijgt ze puk organic nutrients 2.5ml per 500 ml , 1ml overdrive en 1ml b52 die puk organic gebruik ik omdat er extra magnesium in zit !

post-4-0-67624800-1364221295_thumb.jpgpost-4-0-84706200-1364221314_thumb.jpg

post-4-0-04258700-1364221327_thumb.jpgpost-4-0-25592900-1364221339_thumb.jpg

zometeen een dikke juanna van dit blokje superverse marokaanse hasj.

post-4-0-69907200-1364221351_thumb.jpgpost-4-0-40817500-1364221365_thumb.jpg

peace B)/>