• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 

Recommended Posts

Kweken in de guerilla vorm brengt helaas ook veel risico's met zich mee voor de beoefenaar.

Toch zijn veel beginners hiervan niet genoeg op de hoogte.

Er zijn grofweg twee risicogroepen te verdelen, namelijk;

1. natuurlijke
  2. onnatuurlijke.

Over natuurlijke risico's

staat eigenlijk al zat beschreven, het zijn die dingen die vanuit de natuur een risico vormen voor ons gewas en/of ons zelf

(denk aan ongedierte/teken/herten tot schimmels/zonnesteken/vuurspuwende draken en daar voorbij).

Onnatuurlijke risico's

(politie/staatsbosbeheer/hennep-bestrijdingsprojecten/partners/boeren etc)

Zijn vaak wel behandeld in forums, maar verspreid door de posts,

en dat is maar lastig zoeken, hier hebben we eigenlijk geen tijd voor, right?

In dit topic gaat het over de ONnatuurlijke risico's !

en al wat er mee samen hangt.

Niet over slakken en schimmels,

Wel over drones, oranje waarschuwings-vlaggetjes in het mais,

samenwerkingsverbanden met politie, rippers

en dat soort risico's.

Vandaar dit topic om:

• de beginners te informeren over de gevaren
  • de gevorderden scherp te houden
  • 1 plek te hebben voor zulke zaken 
  • en niet te min; ter bescherming van deze sport!

Dus help elkaar met oplossingen en reageer met je aanvullingen,

want het enige dat altijd zal blijven, zijn veranderingen,

dus ook de tactieken van onze vijand.

Waneer wij up-to-date op de hoogte zijn

van vijandelijke plannen,

kunnen wij ze voor zijn!

So share along!

Love

:ph34r:

• Like 1

Is het ook een onnatuurlijk risico als iemand zijn mannen laat staan? Daar ook op letten in ieder geval. Dus weet je een veldje van een ander bij jouw in de buurt? Ga daar ook af en toe kijken zeker rond mannen stuiftijd. Als er alleen nog maar vrouwen staan weet je genoeg. 

Edit: Nee das natuurlijk ook natuurlijk. 

• Like 2

Nou zijn er dus ook nog rippers,

die zijn specifiek op zoek naar planten, niet (direct) naar jouw als persoon.

Politie natuurlijk wel ja. Maar boeren willen de dames er ook nog wel uittrekken,

wat niet hoeft te betekenen dat je dan meteen busted bent.

Rippers zijn m.i. ook niet zo van het melden.

Er zitten ook nogal risico's in de privé sfeer (sociaal), 

denk maar aan de relaties die growers ook hebben,

verkeerde communicatie (muren hebben oren/geen schuilnamen/data zoals foto's etc) 

tussen medeweters is zo gemaakt en komt veel voor.

Men onderschat ook snel wat het kost om een geslaagde oogst te realiseren,

waardoor samenwerkingsverbanden aan diggelen raken,

maar dus ook de relaties onderling onder nare druk kan komen te staan,

en dat laatste is dus

ook zo'n onnatuurlijk risico waarvan je het liever vooraf wist, 

en aangezien we niet allemaal even slim zijn (gelukkig)... 

Zo zie je maar dat het niet alleen over het don't get caught gaat (@wiekspiet).

De onnatuurlijke risico's lijken mij te worden gezien als een issue voor diegene die ermee dealt,

wanneer die ermee dealt, als zijnde niet belangrijk genoeg het te vermelden als algemeen begrip,

maar we hebben er allemaal vroeg of laat mee te dealen,

...en je hoort de verhalen meestal achteraf,

wanneer het kwaad al is geschied,

Let's put an end to that. 

@ Mirmar, je zet mij wel aan het denken, wat er namelijk ook nog mist, is een topic over ongeschreven guerrillaregels...

onze vijanden slaan immers ook de handen in één, waarom wij niet? Voorbeeld: waneer ik per ongeluk een dame van iemand tegen kom,

hoezo doe ik er dan niet een tipje/tyrip/vloeitje o.i.d. in achter laten als signaal naar de grower dat het geen ripper was die kwam kijken maar een vriendelijke collega??

Ik ontdek nog regelmatig andermans werk in de buitengebieden, dat laat ik met rust en ik wou dat er iets was om dat de grower te melden,

zodat deze niet onnodig hoeft te stressen....hhmmm lastig wel (vijand leest namelijk ook mee..)

Love

Maaaaar.. Bekijk het eens van de andere kant, zou iemand anders ook zo vriendelijk Zijn om JOUW planten te laten staan? :o

Je hebt 50/50 kans dat ze et niet doen..

Nopes de mijne worden nog uit m'n tuin gejat... das hier ook een reden van verduisteren in een afgesloten schuur

Ooit 1 keer de fout gemaakt om bij een G kweek m'n toenmalige beste vriend mee te nemen omdat er zoveel onkruid stond dat ik dacht dat ik het zelf niet ging redden.

Achteraf gezien was ik gewoon lui en blind tegelijk.

Ook wel grappig om te zien dat er elke week steeds wat toppen ontbraken en ik echt even dacht aan herten ofzo.

Natuurlijk duurde dat niet lang en waren ze opeens allemaal weg.

En gewoon blijven ontkennen he.

Zelfs nadat ik een gieter en een onaangebroken zak aarde in zijn tuin vond die op die spot zomaar verdwenen waren...

1 keer nooit meer ...

Shit newbreed, das fuckedup!

Ik hoop dat, als, er iemand in mijn tuintje zit, jij dat bent, is de rust met 1 belletje terug!

Zo'n 06 nummer kinkt dus eigenlijk zo gek nog niet. 

En ik geloof wel dat er meer zulke goedzakken zijn hier.

Er moet gewoon iets te bedenken zijn

waardoor meteen duidelijk wordt dat het wel/niet om rippers gaat.

kBen iig blij dat er mee gedacht wordt over het probleem!

Je kan veel spoken zien , ik zie ze niet omdat ik en mijn maatje wel weten wat we doen .

Nu kan je altijd gevonden worden , maar dan is het heel toevallig kan ik je vertellen .

Meestal is het je eigen domme schuld , dat heb ik zelf ook mee gemaakt , je word te makkelijk ergens in , en 

dan is het klote , dan pakt het verkeerd uit .

• Like 2

Wiet61, 

In andere woorden;

als je veel ervaring hebt (like you guys)

weet je wat je moet doen (of juist niet moet doen)

en zie je de spoken niet (meer), begrijp ik dat goed? 

Zou je dan deze ervaringen (of voorbeelden daarvan)

willen delen met ons zodat men hier van jou ervaringen wat kan opsteken?

Ik denk je te begrijpen hoor, iets in de trant van eigen nalatigheid/gemakzucht fzo right?

maar ik ben bang dat men eerder leest; eigen schuld dikke bult..wat ook vaak zo is,

alleen vraag ik mij af of we hierin niet iets concreter kunnen zijn,

immers weet niet iedere beginner wat het deel "schuld" inhoudelijk betekend (schuldig, waaraan?),

iets wat jij en ik hebben geleerd door ertegenaan te lopen...

En dat is nu juist het ding hier,

om een ander

die ellende te besparen,

Love

Het is heel logisch denken..

Niet 40x per week erheen gaan..

Niet 40x via het zelfde pad lopen!!

Ruim je rotzooi op en zorg ervoor dat mensen ke niet et bos zien inlopen waar geen pad is.

Mochten ze je eruit zien lopen.. Doe alsof ke je gulp dicht maakt :P

Uitkijken of er niet van die vogel spot huisjes staan of voeder plekken voor vogels enz enz

Het kan altijd gebeuren dat er een verdwaald figuur toevallig op je spot komt..

Of kinderen die een plekje zoeken om een hut te bouwen..

• Like 2

Als we allemaal even slim waren 

...had ik natuurlijk alles wat Wiekspiet hierboven zei meteen in de eerste post gepropt haha!

Way to go Wiekspiet!

Weet iemand meer over het protocol van dit geval???:

https://www.youtube.com/watch?v=1CBMrHdsEus

Ik wil namelijk weten welke lokatie's er wel en niet mee afgezocht zullen worden..

Takkenherrie maakt dat ding zeg, naja je hoort hem wel aankomen mocht je er zelf zijn iig. 

Volgens mij gebruiken ze die dingen al. Ze hebben hier de oude outfit nog aan ook zie ik. 

Hier kijk, ja hij is al in gebruik, https://www.youtube.com/watch?v=xBSERoY2HS8  

En je mag als particulier niet met zo'n dingetje vliegen in een woonwijk. Nou als ik dit zo zie, das geen lullig apparaat die klapt je kop er zo vanaf. 

JE KOP GAAT ERAF! Guillutine style met een mean smile!! 

Zie het zo voor me, de politie start zijn propeller, de dikke buurvrouw met haar hond loopt net haar rondje door de straat. Ze kijkt om en blijft staan om te zien wat er gebeurd. De andere buurvrouw die altijd alles wil weten en horen komt direct naar buiten. "Ow voor wiet, ja ja en kijkt naar me slaapkamerraam". Ze loopt naar binnen om koffie te halen voor de politie. Als ze naar buiten loopt blokkeert de staartrotor van de popokopter. De heli stort op haar af en slaat het dienblad uit haar handen waarna haar borstkast wordt opengereten. 

He jammer, als ik iets eerder was had ik het op kunnen nemen met me foon. 

Guest

Als we allemaal even slim waren 

...had ik natuurlijk alles wat Wiekspiet hierboven zei meteen in de eerste post gepropt haha!

Way to go Wiekspiet!

Weet iemand meer over het protocol van dit geval???:

https://www.youtube.com/watch?v=1CBMrHdsEus

Ik wil namelijk weten welke lokatie's er wel en niet mee afgezocht zullen worden..

Die dingen worden al jaren niet meer gebruikt en zeker niet in de buitengebieden.

Je moet niet te para worden van overheids propaganda.

Ik wens ze veel succes om mijn plekken te vinden. Ik weet hoe het er van boven uitziet en zelfs bij grote velden valt het bijna niet op als je het niet weet.

Ik het mais is het natuurlijk wat anders, daar herken je natuurlijk heel makkelijk de kalle stukken en het groene als de mais wat vergeeld.

Para was ik al sinds..

Maar goed, ik weet dat vele hier gebruik maken van "traps" om te zien of er iemand op de spot is geweest, rugzakken/munten/portemonnee op plekken die gepasseerd moeten worden om op de spot te raken.

Weer zoiets dat al elders op de site staat, maar nu dus ook hier waar het handig is..

Heeft hier iemand n mooi voorbeeldfoto van zoiets? This is the place..

Para was ik al sinds..

Maar goed, ik weet dat vele hier gebruik maken van "traps" om te zien of er iemand op de spot is geweest, rugzakken/munten/portemonnee op plekken die gepasseerd moeten worden om op de spot te raken.

Weer zoiets dat al elders op de site staat, maar nu dus ook hier waar het handig is..

Heeft hier iemand n mooi voorbeeldfoto van zoiets? This is the place..

Ik span draadjes die net sterk zat zijn om te spannen , ze voelen het niet als ze erdoor  lopen , maar ik zie het wel , ongeveer op borst hoogte span ik die , of ik leg een tak net zon neer dat ik het zie als eraan gezeten is , makkelijk zat , en je maakt gebruik van de natuur .

Allemaal zijn het geen rippers hoor , ik heb mee gemaakt dat ik zeker wist dat er iemand kwam , gewoon de gok genomen om door te kweken , gewoon geoogst hoor , wel toen het droog was een zakje met 100 gram droog neergelegd met een briefje erin , bedankt dat je me niet geript hebt . 

Het was wel weg na een paar dagen , ik heb er nooit meer gekweekt , maar zaadplanten staan er nu wel , hahahah 

• Like 5