• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
karel kweker

wiettoppen rijp, info pagina wietblog

Recommended Posts

Op het moment dat de toppen er bijna zo uitzien als dat je ze ook in een zakje van de shop zou verwacht.

En ik maar knippen en drogen, lees ik dat ik alleen maar hoef te wachten en pas oogsten als ze al hun blad verloren hebben en gedroogd zijn.

Of is dat alleen bij autoflowers :weed-4:

Informatief stukje, foto's zijn wel beetje karig 406×249 dat moet toch een stuk groter én scherper kunnen. Tien scherpe trichs op 1024x768?

Toch is er niets mis met het oogsten als de trichs nog helder zijn en de THC productie het hoogst. Soms ontkom je daar ook niet aan, als je bv startende  toprot hebt (ook een reden om te oogsten, en wel snel!). De uitwerking is dan anders maar zeker niet verkeerd, integendeel. Het is wel van belang dat de trichs goed ontwikkeld zijn en je niet té vroeg bent.

Als je niet vaak blowt zou ik zelfs heldere trichs aanraden, maar het is maar net welk effect jezelf het meest aanspreekt.

Eigenlijk een beetje vreemd dat wij connaiseurs de plant niet in fasen oogsten, beetje helder, milkey, amber en dan kijken wat het effect is bij welke kleur. Of doen jullie dat wel? Zo ja vertel!

Natuurlijk, de onderste fluf loopt in de regel achter en geeft soms ook wel een idee, maar de trichs op die fluf zijn niet echt geweldig en massaal aanwezig.

Dat maximale opbrengst halen zit er toch nog een beetje teveel in naar mijn idee. Met welke middelen hebben we de grootste opbrengst, de grootste dikste hardste toppen, terwijl we vaak niet eens goed weten hoe onze plant nu smaakt in de verschillende eindfases, want er verandert best wel veel in de laatste weken van haar leven.

Ik ga dat in de ronde waar ik nu mee bezig ben eens uitproberen. Gewoon de hoofdtop eruit als de trichs helder en volgroeid zijn. De rest van de plant  kan dan verder en profiteert zeker van het ontbreken van de geoogste top.

Dat herhaal ik dan als de trichs milkey beginnen te worden bij de andere zusjes (het zijn klonen) en laat er eentje tot staan voor meer amber. Kan ik ze in alle fasen proeven. Heb er zin an!

72af3c7e576bc24ff319aa5ba244c691.jpg

oei ja, die foto's zouden moeten verwijzen naar een groter formaat als je er op klikt.

Ook zijn bloeiharen totaal niet relevant om naar te kijken. Die worden tijdens drogen/curen als nog bruin als je ze wit afknipt. ook wat jezelf al zegt. er zijn legio redenen waarom de bloeiharen bruin worden. Niet naar kijken dus! 

Informatief stukje, foto's zijn wel beetje karig 406×249 dat moet toch een stuk groter én scherper kunnen. Tien scherpe trichs op 1024x768?

Toch is er niets mis met het oogsten als de trichs nog helder zijn en de THC productie het hoogst. Soms ontkom je daar ook niet aan, als je bv startende  toprot hebt (ook een reden om te oogsten, en wel snel!). De uitwerking is dan anders maar zeker niet verkeerd, integendeel. Het is wel van belang dat de trichs goed ontwikkeld zijn en je niet té vroeg bent.

Als je niet vaak blowt zou ik zelfs heldere trichs aanraden, maar het is maar net welk effect jezelf het meest aanspreekt.

Eigenlijk een beetje vreemd dat wij connaiseurs de plant niet in fasen oogsten, beetje helder, milkey, amber en dan kijken wat het effect is bij welke kleur. Of doen jullie dat wel? Zo ja vertel!

Natuurlijk, de onderste fluf loopt in de regel achter en geeft soms ook wel een idee, maar de trichs op die fluf zijn niet echt geweldig en massaal aanwezig.

Dat maximale opbrengst halen zit er toch nog een beetje teveel in naar mijn idee. Met welke middelen hebben we de grootste opbrengst, de grootste dikste hardste toppen, terwijl we vaak niet eens goed weten hoe onze plant nu smaakt in de verschillende eindfases, want er verandert best wel veel in de laatste weken van haar leven.

Ik ga dat in de ronde waar ik nu mee bezig ben eens uitproberen. Gewoon de hoofdtop eruit als de trichs helder en volgroeid zijn. De rest van de plant  kan dan verder en profiteert zeker van het ontbreken van de geoogste top.

Dat herhaal ik dan als de trichs milkey beginnen te worden bij de andere zusjes (het zijn klonen) en laat er eentje tot staan voor meer amber. Kan ik ze in alle fasen proeven. Heb er zin an!

Als eerst ben ik het er mee eens dat de foto's tegen vallen ik ze nog ff wat vergroten, of grotere stukken uitsnijden uit de originelen die ik van wietefras heb gekregen, 

zit zeker wat in, wat jij hier zegt en ik zal het stuk binnenkort nog eens onderhanden nemen en uitbreiden. Wel zie ik graag jou bevindingen van de test verschijnen.... :D, misschien is zelf testen ook nog wel een optie... :)  

Ik herkende de foto's al van het trichromen volkje en verbaasde me dat de highres versie niet geplaatst werd. Zo eentje waar je ver kunt inzoomen zonder dat het wazig wordt.

Bestonden de foto's niet uit een heleboel andere foto's?

Op deze manier doe je het werk van de fotograaf teniet en dat is erg jammer want er zit veel tijd in één zo'n plaatje. Je moet tenslotte wachten op het juiste moment in de bloei ;)

Weet je wat ook mooi zou zijn, een echte uitdaging? Een timelapse van de ontwikkeling van een trichroom. Heb ik nog nooit eerder gezien maar lijkt me erg cool maar o zo lastig te realiseren.

Op de test (en optie) kom ik terug zodra ik de toppen in de verschillende stadia heb.

• Like 3