• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Lobato

met welke materialen kun je allemaal hasj zeven?

Recommended Posts

Alles wat ik heb gezien met grof geweld persen met behulp van een hydraulische pers, andere drukpersen, autobanden, geeft allemaal een andere structuur dan zoals in mijn beleving het hoort te zijn. Dat zie je ook als je het door midden breekt, alle olie is naar buiten gedrukt en in het midden ontbreekt een soort cohesie van het materiaal.

Kent iemand het geheim van de smid :) en wil dit delen?

Als er veel plantmateriaal tussen je harsbollen zit en je gaat dan persen breken de harsbollen open en de etherische olie wordt dan opgezogen door het plantmateriaal. Hierdoor "plakt" de zaak dan niet meer aan elkaar.

Te groene hash kan je dus ook niet handmatig kneden en zal je verwarmd onder druk moeten persen wil het een beetje aan elkaar blijven plakken.

Heb je veel schonere hash dan kan je dit zonder te verwarmen (warmte van je hand is dan al voldoende) kneden en zal na langdurig kneden de zaak geheel zwart worden dit komt dan ondermeer door het zweet van je handen wat de hash oxideerd. Een temple hash word zo gekneed bijvoorbeeld. 

hoe goed het persbbaar en of kneed baar is hangt dus af van de zuiverheid van je gezeefde product.

Ik maaak wel vaker ice hashen als ik dat heel netjes doe komt uit de 70 mu zeef zoon schoon product dat ik het eerst moet invriezen voor ik het kan kneden omdat dan de handwarmte de zaak al doet smelten (bubblehash op ze schoonst)

post-14-0-56224300-1478970074_thumb.jpgpost-14-0-47040000-1478970373_thumb.jpg

Bedankt lastpak, als ik je goed heb begrepen is de clou dus dat de zuiverheid van het gezeefde mengsel bepaald hoeveel warmte (handwarmte of anders) toegevoegd moet worden. In het geval van groener, vuiler, zeefsel, meer warmte en hogere persdruk.

Weet je misschien ook of het nog uitmaakt hoe je perst?

Wat je vaak ziet is dat het in een vierkante mal word "plat" gedrukt. Zelf heb ik het idee dat het resultaat beter wordt door gebruik van een wals. Net als zo'n ouderwetse kleren uitwringer. Of als beslag dat wordt gerold met een deegroller en word gevouwen.

En dat het quoten niet lukt ligt eraan dat je IE gebruikt en niet Chrome :P Had ik ook in het begin tot Karel me het licht liet zien hehehe

als 24 euro te duur is voor een lap van 136 x 100 waarom koop je dan een klenier ,duurder ingeraamd screen wat 3 x zo duur is. Of je begrijpt het begrip per strekkende meter niet of je kan erg slecht rekenen.

Waar het omgaat en je antwoord is, ja die 120 T mesch zeeft met 125 micron en ja dat werkt prima. waar je het vandaan haalt? zoals karel al aangaf is er voor 4 euro een pluizenzeef te koop bij een kringloop ook deze zeven liggen tussen de 200 en 70 micron.

daargelaten het feit dat groene hash gewoon veel minder plant materiaal bevat dan gewoon de bud in de fik te steken. er is niks mis met groene hash.

24 euro is idd goedkoper maar dan heb je de zeef niet opgespannen en moet je hem zelf nog opspannend, voor 20 euro meer zit die mooi strak opgespannen in een mooi aluminium frame. Ik koop hem liever dan compleet voor 2 tientjes extra, want er komt sowieso nog een tientje materiaalkosten overheen als je alleen een vel per strekkende meter koopt.

Die droogtrommelzeven waar we het eerder over hadden staan ook op marktplaats, maar daar wilde iemand nog steeds minimaal 12,50 voor een tweedehands zeef hebben. Die 4 euro ben ik nog niet tegengekomen. Daarnaast kun je er wel 1 uit een droogtrommel jatten in de kringloop, dan zijn ze gratis, maar los liggen ze er niet bij in de 4 kringloopzaken dat ik geweest ben, dan moet je de hele droogtrommel meenemen of echt geluk hebben dat je een losse tegenkomt.

Ik had ooit op Aliexpress wat verschillende van die 'mesh' doeken gekocht voor een paar euro per vierkante meter.

Kon er zo snel niet veel vinden en het is ook wat duurder inmiddels, maar het valt nog mee:

https://www.aliexpress.com/item/120-mesh-Sq-Inch-120-micron-gauze-ink-nylon-filter-cloth-screen-paint-wine-net-fabric/2026364254.html

Meerdere maten:

https://www.aliexpress.com/store/group/Nylon-Filter-Mesh/719252_259465654.html

6 dollar per vierkante meter? dat is de allergoedkoopste tot nu toe!

Denk dat ik daar dan maar 2 vierkante meter van ga bestellen.

Moet dan voor een dollar extra via China post verzonden worden. wel een tijdje wachten, maar dan heb je ook wat.

Dit ga ik proberen, kijken of mijn pakketje aankomt na een maand.

En dan niet de pollum variant maar meer doorgeperst zoals goede Maroc of Lieb en dergelijke.

goede libanon ghehehe, rooije liep vind je niet meer enkel nog wat gele. Alle rooije gaat rechtstreeks nar het midden oosten. Laatste keer dat ik rode libanon zag in nl was in 1987!

http://www.volkskrant.nl/archief/weer-bloeit-de-rode-libanon~a592293/

ik heb wel de roja geteeld. is meer de train dn het zeven. Gele libanon is gewoon onzuivere rooije.

bij hash valt of staat je pruduct bij de zuiverheid. je kan van elke strain een bublehash maken. maar de strain bepaald de smaak! de zuiverheid bepaals of je dat hand kan persen of er tien ton op moet zetten.

als je gaat handkneden of persen maak je dus de harsbollen kapot, hat waslaagje om de trichoombol verbreek je, dan komt de etherische olie vrij. Als dit plantmateriaal in de nabeiheid heeft zuigt dat plantmateriaal de olie op en verlies je dus het plakkend vermogen. enkel heel zuivere polm (ongebroken harsbollen) kun je handmatig kneden. Alles waar plantmateriaal tussen zit zal onder druk en warmte moeten.

rollen is zeker beter als dikke blokken persen maar zoals gezegt voor goede hash heb je schone polm nodig.

• Like 2

Ik heb zo'n klein doos zeefje gekocht en die werkt echt boven verwachting.

Even snel wat hasj zeven en persen is zo gedaan. De kunst is de hasj nog even laten liggen... Lukt me meestal niet

Ik heb die goedkope rechts. Die werkt met magneetjes. Prima ding al zijn de gaatjes in de metalen zeef vrij grof.

Als je lang zeeft en de ingevroren goed gedroogde wiet flink mept komen er teveel plantendelen mee.

Mijn ervaring is dat je hele droge ingevroren topjes op de zeef inklopt. Na een minuutje gooi je het gruis even apart en pak je nieuwe topjes.

De polm daarvan is prima te kneden met je handen of koud te persen.

Het gruis kun je erna nog eens zeven samen met bladafval daar komt ook nog best goede hasj af. Meestal net nog te kneden... Of net niet dus

Zelfs van gedroogde fan leaves komt hasj. Al is het niet te persen het is zeker goed te doen.

Guest Dilago

Dit is een erg interessant topic, ik heb nog nooit hasj gemaakt. Wat is nou de makkelijkste en minst arbeidsintensieve methode om hasj te maken? En kan je het persen met een tosti ijzer?

Simpelste is droog zeven en de polm vervolgens in de cellofaan van een sigarettenpakje stoppen. Dit vouw je dan strak dicht en plakt het dicht met doorzichtige plakband.

Hierom heen vouw je diverse lagen van stroken nat krantenpapier. Vervolgens bak je dat pakketje op een laag vuurtje in een droge koekenpan totdat  het natte krantenpapier droog is. Zolang er water verdampt uit het krantenpapier zal de temp in het pakketje niet hoger worden dan 100 graden. Je kan het pakketje meermaals opnieuw nat maken.

Nu neem je een ronde fles die je vult  met heet water en rol je het pakje (zoals met een deegrol) met zoveel mogelijk druk zo plat mogelijk. Nu enkel nog afkoelen laten en uitpakken.

Als je nog luier bent kan je ook de polm in cellofaan in je schoen stoppen en hier een dag op rondlopen. Of je auto of schoonmoeder op het pakje zetten. Persen gaat natuurlijk ook prima met een autokrik tussen de deurpost en een persmalletje.  Twee hele dikke bouten en een moer werkt ook. Een tostyijzer zal denk ik wat warm worden maar met een haarkrultang/stijltang koffiefilter en wat lijmtangen of bankschroef kan je heel eenvoudig rosin maken uit een topje.http://stuffstonerslike.com/2015/03/what-is-rosin/

Zelf prefereer ik de ice water methode met bubblezakken. Dit is wel iets bewerkelijker maar ik houd een veel schoner product over. Wat ook echt ssuper werkt is droogzeven door een bubblezak met droogijs. :P

post-14-0-51409500-1479485651.jpgpost-14-0-17340000-1479485732_thumb.jpgpost-14-0-63907300-1479485732.jpgpost-14-0-33621100-1479485733.jpgpost-14-0-92122200-1479485732_thumb.jpg

Hele schone polm smelt al bij heel licht verwarmen. Je aanstekervlammetje hoef je er maar bij in de buurt te houden. Dit noemt men dan Full melt dowh hash of bubblehach. Neusje van de zalm.

Guest Dilago

Ik heb ook wel eens gehoord dat ze hasj in de wasmachine of droger draaien. Hoe werkt dat dan?

Icewaterhash kan je handmatig roeren of men gebruikt een campingwasmachine waar ze de werkzeefzak in doen bubblenow-1l.jpg

Droogtrommel hmm zijn wel elektrisch aangedreven ronde zeeftrommels in een gesloten plastic bak om te zeven. Kom ff niet op de naam, valt me zo wel in.

tumblenow-1l.jpg

http://www.bubblebag.com/ daar staat een heleboel over hashmaken, ze hebben ook een aardig forumpje overigens Als is dat natuurlijk wel commercieel ingericht. Toch staat er een heleboel zinnige info

Of je kijkt wat filmpjes op youtube over ice water hash

Guest Dilago

Ik kan niks meer vinden over hasj maken met een gewone wasmachine en ik dacht ergens gelezen te hebben dat het mogelijk is. I.p.v. de hasj op een plaat uit te schudden zou je een vuilniszak om zo'n hasj zak kunnen doen en wel uitwassen nietwaar?

Zoon werkzeef voor een bubble wasmachientje is een piramide achtige, of buisvormige zak met ritsje met maasgrote 220 mu of 180 mu. Alle trichoombollen gaan dus door deze zeefzak en komen in het water terecht. Men gebruikt ijswater omdat koude harsbollen beter van de trichoomsteel loslaten.

Je zou dus in feite zoon zak in een gewone wasmachine kunnen gooien die gevuld is met ijswater laten draaien en dan de zaak afpompen. Het afgepompte moet dan door de daadwerkelijke zeefzakken van 120 mu 90 mu 70 mu en 38 mu. De allergrootste trichomen vind je dan op de 120 zeefzak. Het leeuwendeel vind je op de 90 en 70 zeefzakken, en kapotte trichomen strichoomsteeltjes en boel stof en gruis vind je op de 38 zeefzak terug. De beste kwaliteit is doorgaans dus de 90 of 70 zeefzak.post-14-0-25601900-1479488528_thumb.jpgpost-14-0-34678200-1479488531_thumb.jpg

Let wel. Hoeveel plantmateriaal er meekomt door je zakken is ook afhankelijk van hoe voorzichtig je roert. Ik gebruik vers ingevroren plantmateriaal. Dit breekt minder snel kapot dan gedroogd plantmateriaal en roer handmatig, voorzichtig met scherp ijs. Ga je veel ruwer roeren of mixers gebruiken sla je heel veel plantmateriaal kapot in hele kleine stukjes en breek je veel plantcellen open waardoor ook het vacuole vocht vrijkomt. Dit geeft dan meteen groen schuimend water. Als je het netjes doet heb je enkel bruin, niet schuimend water.

Zoon camping wasmachine schud de werkzeefzak enkel wat op en neer. Een gewone wasmachine gaat veel ruwer te werk.

Ik heb mensen ook wel eens een betonmolen zijn gebruiken ghehe. Ik kweek echter op eige behoefte schaal dus zou wel erg lang moeten sparen voor voldoende bladmateriaal voor een lading uit de betonmolen.

post-14-0-34793200-1479488961_thumb.jpg

Verder maak ik wel eens olie. Ik werk momenteel met de dexso extracter en het dexso gas.

post-14-0-66977800-1479488957_thumb.jpg

Ice ice baby

post-14-0-08370100-1479488965_thumb.jpg

Drooggezeefde buitenplant.

post-14-0-16707700-1479488968_thumb.jpg

Icewater

• Like 3

Zo dat Dexo is pure stikstof joh dat je er doorheen jaagt :P

En Safraan rookt denk ik ook minder lekker hoewel het beter voor de boeren aldaar is heheh

Gebruik je helemaal geen toppen als je hasj maakt @lastpak?

Misschien wordt het tegenwoordig wel een guilty pleasure genoemd maar ik vind Vanilla Ice  toch wel weer tof om weer eens te horen. ;) En in combinatie met die pre 1987 rode lieb..great.

Verschil tussen rode en gele was toch dat de 1e oogst in het voorjaar gele was en de 2e oogst najaar, de rode. Kwalitatief was de rode idd lekkerder.

Is de hasj in de foto's van je eigen makelij lastpak? ziet er goed uit zeg krijg spontaan een back to the future ervaring :)

Als je wil weten hoe men ketama maakt  moet je maar eens de docu:"ein dorf auf drogen" kijken. Er is ook een engelse versie van deze docu.

Ik heb een bak fluf en knip gedroogd in de vriezer staan en als ik dan zo af en toe trek in hasj heb dan zeef ik wat.

043da16a26c74b697cf5acd8ca150096.jpgf80c1cc394065f2e33209c2c4d474e98.jpg

Ideaal klein doosje voor af en toe een paar gram hasj te zeven. Voor grote hoeveelheden zou ik een grotere zeef maken. Dit doosje was 12 euro in een shop

dda1e71506e15952f57e611ef8b9deb3.jpg

Leg er wat fluf toppen of afval op en klop die rustig fijn op de zeef.

Hoe meer geweld en hoe langer des te meer plantenresten en dus minder zuiver...

Mijn ervaring is dat voor mij steeds een minuutje zachtjes kloppen en dan een nieuwe lading. Dat doe ik drie a vier keer voor een grammetje polm straks na het persen.

Het gruis wat over is kan nog eens gezeefd worden en ook nog gewoon gerookt of in je voedsel en echt nog werking geven...

ca30f4cb507cfdb0ab6c7268709a7baa.jpg1747b7501202f108e3cfb2339c322ff5.jpg9385c3111860312fcc96e5d69b5b70e7.jpga65746865029ffa426f859cb6b5b9ac2.jpg

Mini persje voor minder dan een grammetje polm. Werkt prima voor die 9 euro

1a6338d98434aa95a88fb26bb2b0d054.jpg

Et voila... Superpolm

Om aan te geven hoe veel coffeeshops je naaien... 2 keer gezeefd gruis wat ook nog eens uit een groot deel fanleafs bestaat wordt hier in de shop voor 3 tot 5 euro de gram verkocht..

Of wat dacht je van al die shops die zo lief zijn gruis speciaal voor medicinale gebruikers te verkopen... Meestal flink leeggezeefd

Ik heb wel eens alleen gedroogde fanleafs gezeefd en zelfs daar komt nog hasj vanaf waarvan we stukken meer merkten als van wat ze hier in de shop verkochten als blonde Maroc

Vraag je je soms echt af wat je nou koopt als je hiyaa koopt. Of blonde of donkere want pffff nu ik wat meer weet. Sommige shops.... Damn

• Like 1

Wat een info weer! Ik krijg al zin om hasj te maken weer, maar zal moeten wachten..

Nu begrijp ik ook waarom je bladafval vers moet invriezen!

Dexo lijkt een goed alternatief voor buthaan te zijn. Mooi dat de methodes om eigen olie te maken steeds toegankelijker worden gemaakt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk