• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
karel kweker

VARIAC O MATIC

Recommended Posts

Guest

Misschien handig om er bij te zetten voor de niet knutselaars dat je een trafo gestuurde fan controller met temp sensor ook niet al te duur kan kopen. Greensell 140 euro en die zijn reete stil.

Jaja huisvlijt is altijd leuker natuurlijk.

Deze Fan controller is anders omdat er een 5 stappen trafo in zit, en dus nooit de motor zal laten brommen, zoals de meeste Fan controllers wel doen.

Huisvlijt is in dit geval niet alleen leuker, maar ook functioneler. Het is een samenspel tussen In- en Outlet die voor een optimaal klimaat probeert te zorgen én rekening kan houden met tentstress én rekening houdt met een tent-open situatie.

Tentstress Cabis?

Tentstress zorgt ervoor dat naden worden opgerekt en de kans op licht lekken groter wordt en sneller slijt. Verder zegt mijn boeren verstand dat de luchtstroom bij een gestreste tent verre van optimaal is. Die zal namelijk zo snel mogelijk van Inlet naar Outlet stromen en de gemakkelijkste weg kiezen, terwijl je een zo optimaal mogelijke verversing wilt hebben van de gehele tent.

Last but not least, een niet gestreste tent heeft een groter oppervlakte en worden je toppen niet telkens naar binnen gedrukt :P

Dus als je alleen wilt afzuigen op temp dan is de Varic O Matic overkill en komt wat totaal prijs betreft in de buurt van de 5 stappen schakelaar. Ik schat iets van 125,- inclusief Variac en dan zitten de uren er niet in verwerkt. Ombouwen zelf doe je in een uurtje, de software vele malen meer.

Nu heb ik zelf 2 hele oude 3e hands variacs gebruikt en een handvol onderdelen die hier liggen, maar ik ben al wel aan het nadenken over een V2 waarbij alleen nog maar de knop door een motor vervangen hoeft te worden. Een verse Variac heeft geen lagers nodig.

De limit switches wil ik vervangen door een magnetische sensor i.c.m. met een klein magneetje. Die hoef je niet vast te schroeven omdat er niets tegenaan beweegt. Lijmen (dubbelzijdige tape) volstaat.

Voor de controller ga ik nog op zoek naar een versie die kleiner is en waar maar twee motor drivers op passen.

Het zal dan meer een soort van Ikea project worden want dit avontuur zet je toch aan het denken. Een lage drempel maakt het dan wel aantrekkelijker.

Er zijn overigens legio automatic garden systemen, vooral de amerikanen krijgen er niet genoeg van.