• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
TheRealDopey

THC gehalte met Cree Leds

Recommended Posts

Inmiddels al een paar kweken met de Cree leds gezien en zelf ondervonden. De cijfers zijn prima van meer dan 1.2 gram de watt.

Echter bracht een vriend van mij wat naar een koffieshop en die vertelden dat het niet heel veel THC bevatte. Toppen waren hard en zagen er mooi uit alleen de THC was kennelijk wat minder.

Hoe zijn jullie ervaringen met de Cree leds en de THC verhouding?

Ps Ik merk natuurlijk dat de toppen wat compacter zijn en minder plakkerig maar een echte klacht had ik nog nooit van gehoord.

Guest

Als ik naar wietafras zijn wiet kijk dan betwijfel ik dat maar jij hebt er ervaring mee.

Doe eens een foto als je wil.

Geen smoesje om een half puntje minder te betalen?

Ik kweek vooral Amnesia en onder HPS merk ik zeker dat het meer plakte. Ik vraag me af of ik de laatste weken de lampen dichter op de planten moet hangen. Ik hou nu 30cm aan ongeveer.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

minder THC? nou mooi, voldoet ie aan de 15% regel.

Ik kan toch niet zeggen dat er minder hars wordt aangemaakt, if any, lijkt mij zelfs meer. Nu ja, meer hars zegt dan denk ik niets over THC gehalte.

• Like 1

Er zit wel THC op natuurlijk, maar het lijkt wat fijner en minder plakkerig. Zelfs bij het knippen plakt het wat minder.

Ik vroeg me af of het komt doordat de toppen wat compacter worden. Misschien zit er meer THC in de plant ipv erop.

Er zit wel THC op natuurlijk, maar het lijkt wat fijner en minder plakkerig. Zelfs bij het knippen plakt het wat minder.

Ik vroeg me af of het komt doordat de toppen wat compacter worden. Misschien zit er meer THC in de plant ipv erop.

Ook is het niet minder plakkerig. Hier niet, iig. alleen al er langs gaan met de arm en je zit onder... 

Dus of er is sprake van een soortje dat dit van zichzelf al minder heeft, of er is iets niet goed gegaan.

• Like 1

Euhm gaat het hier niet om het aandeel thc die in de etherische olie zit van de harsbol? en niet of de plant veel of weinig hars afscheidende trichomen aanmaakt? Ik bedoel je plant kan vol trichomen zitten maar dat zegt niks over de samenstelling van de olie. Industriële hennep zit ook gewoon bomvol hars maar daar zit dan minder als 0,3% thc in.

Het genenpakket bepaald hoeveel en welke cannabedoiden de plant aanmaakt dat staat los van hoe efficient licht uit creeleds is voor de fotosynthese of zeg ik nu totale onzin?

Deze discussie verward oorzaak en gevolg. Dus naar mijn mening praat die shophouder gewoon poep.

Dat buitenwiet anders smaakt dan binnen wiet heeft enkel te maken met secundaire metabolieten

Als je het echt wil weten zul je de hars door een gaschromatograaf moeten jagen.

• Like 1

My 50c  ik ondervind dat er meer hars is en denk gewoon dat dit komt doordat er minder warmtestraling is onder de lamp en er zo minder verdampt. over de samenstelling wil ik me niet uitlaten daar ebn ik te dom voor . Wel mooi dat de koffieshop testen uitvoerde  op zijn product  :unsure: , of was dit gewoon een trukje van de inkoper

nee, je zegt niets gek lastpak, je stelt hetzelfde wat ik ook al met wat meer info. Als de shop zegt minder THC in produkt te zitten, dan hebben ze toch wel een rapport waaruit dat blijkt, dunkt me?

Zover ik weet is het enigste wat de plant aanzet tot meer hars aanmaak en meer thc aanmaak UV-B.  Het lijkt er namelijk op dat cannabis planten zich beschermen tegen de schadelijke UV-B staling (breekt eiwitten en zuren af in de plant) door meer hars met een hoger THC gehalte aan te maken. Planten uit zeer hoge gebieden hebben doorgaans ook een hoger THC gehalte omdat je op hoogte meer UV-B ervaart (minder lucht waar het zonlicht doorheen moet). Nu komt er van een creeled net zo min uv_b als van een HPS

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1751-1097.1987.tb04757.x/abstract

Zover ik weet is het enigste wat de plant aanzet tot meer hars aanmaak en meer thc aanmaak UV-B.  Het lijkt er namelijk op dat cannabis planten zich beschermen tegen de schadelijke UV-B staling (breekt eiwitten en zuren af in de plant) door meer hars met een hoger THC gehalte aan te maken. Planten uit zeer hoge gebieden hebben doorgaans ook een hoger THC gehalte omdat je op hoogte meer UV-B ervaart (minder lucht waar het zonlicht doorheen moet). Nu komt er van een creeled net zo min uv_b als van een HPS

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1751-1097.1987.tb04757.x/abstract

Houdt dat in dat je het THC gehalte op kunt krikken door een paar UV lampen bij te hangen?

Jahoor, Naast mijn HPS  heb ik een UV-b lampje uit de terrariumwinkel hangen. In bloei bouw ik dan de tijdsduur dat deze lamp meebrand langzaam op. Ik begin met een half uur op het midden van de lichtperiode en verleng dit dan langzaam tot maximaal 6 uur uv-b  op het midden van de lichtperiode.

reptisun-10_0-compact-uvb-lamp_8980_0.jp

• Like 2

Je moet zorgen dat dat lampje uit is als je je kast openmaakt. UV-B is schadelijk voor je ogen. Dat was ik idd vergete te vermelden. Nu staat dat natuurlijk ook op de verpakking van zoon lampje.

https://www.jnjvisioncare.nl/education/uv-and-contact-lenses/uv-damange

Verder is UV-B dus ook schadelijk voor je plantje dus je moet het niet overdrijven en echt langzaam opbouwen.

• Like 1

Wat is volgens jou het effectief werkzame oppervlak onder dat klein lampje ?

Dat is niet schrikbarend groot natuurlijk Tjirp. Zoon UV-B spaarlampje word ook nog eens wat warmer dan een gewone warm witte spaarlamp van het zelfde wattage. En jah de omgedraaide kwadraten wet m.b.t. lichtintensiteit ken ik ook.

kwadratenwet-afbeelding.jpg

Je belicht in feite dus enkel de plant die er pal onder staat effectief. Toch zal er door strooilicht en diffusie ook best een deel UV-B wat verder geraken. Proefondervindelijk ben ik er inmiddels wel achter dat de plant er pal onder niet meer als 6 uur UV-B op 12 uur licht kan verdragen bij meer uren gaat je bladgroen er dan langzaam aan kapot!

Met 5 % UV-B van 13 watt Zie ik duidelijk minder effect kwa trichoomdichtheid dan met een 10% UV-B 13 van Watt lampje. Dus dat het een voor mij een positief effect heeft is voor mij wel duidelijk.

Daarnaast kweek ik inmiddls  in een iets andere opstelling dan gebruikelijk. Ik kweek in een G-Tools kast met 600 wat HPS. Ik draai alles op 12/12 van zaad af aan en schuif de planten door. Ik zaai om de twee weken 4 planten waar er twee van doorgaan en oogst om de twee weken 2 planten. Dit alles in een soort van diagonale opstelling Mijn lamp hangt uit het midden en schuin. De plantjes die aan eind bloefase 1 zijn begin bloeifase 2 krijgen de volle mep UV-B mee.post-14-0-28857500-1480103509_thumb.jpg

Ik bouw nu de UV-B ook niet meer op naar van 30 minuten tot maximaal 6 uur per 12 uur licht maar dat lampje brand nu dus altijd 6 uur mee in het midden van de lichtperiode en de planten die vol in trichoomontwikkeling zitten staan dan het korste op dat lampje. 

Voor mij werkt het in ieder geval. Kan best zijn dat het een plasebo effect is hoor ghahahaha, als ze maar goed vol hars zitten.

Zijn ook wel onderzoeken die beweren dat uv-b als katalisator zou werken bij de vorming van CBG. Maar we dwalen nu wel ver af van de vraagstelling van de TS.

De samenstelling en onderlinge verhoudingen van de cannabedoiden die in de hars zitten wordt voornamelijk genetisch bepaald. Externe factoren zoals lichtspectrum zouden dit wel voor een deel kunnen beïnvloeden. Maar dat er door gebruik te maken van de leds er significant minder THC in de olie zou zitten vind ik een onzin verhaal. De coctail word voornamelijk door het genenpakket bepaald. Pas toen ze met colchicine gingen rommelen en de skunk 1 geboren werd en er polyploide planten  op de markrt kwamen steeg ook het THC gehalte van gemiddeld 7 % Naar meer als 15% THC en verdween bijna alle CBD uit de nieuwe skunk 1 hybrides.

Een skunk 1 gaat dus echt niet 7 % THC geven omdat die onder witte ledjes gekweekt is hoor.

• Like 5

@Lastpak, Leuk dat doorschuif systeem.  Vroeger werkte ik soms 7.0 uvb TL lampen van sylvania en vaak 5.0 uvb gloeilamp van zoo-med. 

Dit om andere doeleinden.  Graag zou ik ook wel eens een ronde met uvb toevoeging kweken. 

Die cfl lijkt me handiger i.v.m. diodes of tl buizen, maar cfl's lijken suicïdaal te worden als ze me zien dichterbij komen.

Enfin, we zien wel.

@TheRealDopey, Als ik mijn cree led wietje vergelijk met wat ik kan vergelijken, vind ik dat hij minder harsig is maar daarom zeker niet minder potent.