• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
Doede

Test je voorkeur

Recommended Posts

Guest Dilago

"21% plus accijnzen om het gebruik extra te ontmoedigen en de staatskas te spekken"

Lol.

Uit mijn antwoorden kwam het Doede Model.

Guest Dilago

Nee eigen gebruik kweekje,.. medicinaal of recreatief

Dan zijn er twee opties:

Non-profitorganisaties

Als kweker voor eigen gebruik doe je dat op non-profitbasis, waarom wil je dat niet aanvinken?

Dan kan je ook gaan voor:

Ik kan geen keuze maken...

0% belasting, as if... je weet dat dat nu al niet gaat gebeuren, dus kan je maar beter gelijk 21% aanvinken. Accijnzen zullen er ook wel op komen. 

Verder mis ik wat Karel zegt, de thuiskweker. die al dan niet voor eigen gebruik kweekt. 

• Like 1

Heb hem ook ingevuld in de 2e vraag gaat dan wel over thuisteelt ,.. maar in mijn ogen zou iedereen wiet aan een inleverpunt moeten kunnen verkopen, waar het word onderzocht ,.. en je dan geld voor je waar kunt krijgen als je iets over hebt,..

Uitkomst model: Jamaica :)

Er van uitgaande dat we niet alles kunnen hebben moeten er regels zijn. Als Cannabis commercieel wordt gekweekt en de ondernemers daarover dus omzetbelasting, loonbelasting etc..  moeten betalen dan zou ik het oneerlijk vinden als een thuis kweker zonder al deze lasten mag concurreren met een beroepskweker. De ondernemer zou dan binnen de kortste keren zijn faillissement kunnen aanvragen wat ik onterecht vind. Thuiskwekers die dan verdiensten hebben uit eigen kweek moeten dan worden aangepakt.

De beroepskwekers zullen met elkaar de concurrentiestrijd aan moeten om op een zo efficiënt mogelijke wijze goede cannabis te produceren om zich zo bestaansrecht aan te meten.

Er zullen altijd mensen zijn die liever iets meer betalen en commercieel kopen i.p.v. de rompslomp van kweken met het risico dat oogsten kunnen mislukken etc... dus markt zal er zeker zijn.

Daarnaast als iemand voor zichzelf en slechts voor eigen gebruik wil kweken moet dit binnen de wet zijn toegestaan.  

Zijn we meteen van het hele gezeik af, medicinaal of recreatief want dat vind k persoonlijk een echte onzin discussie. Gewoon lekker kweken medisch of recreatief, nou en.

vraag 2?: En als cannabis beschikbaar zou zijn voor recreatief gebruik, wie moet dan volgens u dan de planten kweken?

Recreatief gebruik en aangeboden via commerciële verkoop mag alleen worden gekweekt door bij de KvK ingeschreven ondernemers.

Medicinaal gebruik zou zelfs onder een scherpere controle moeten staan, zelfde als hierboven maar daarna via een onafhankelijk lab op consistentie worden onderzocht. Zeer belangrijk dat een continue  kwaliteit word aangeboden. Zeker als er straks meer kennis komt over verhouding THC:CBD bij verschillende type ziektebeelden, en welke stoffen erin aanwezig moeten zijn.

• Like 1

VOC staat voor 'Opheffing van het cannabis verbod', in de breedste\ zin van het woord.

Iedereen moet zelf weten wat hij in zijn tuin kweekt en wat hij er voor recreatief of medicinaal gebruik uit wil halen.

Wij hebben geen plantpolitie nodig om ons tegen onszelf te beschermen.

Baas in Eigen Brein!

Ps. Bericht in Trouw.

http://www.trouw.nl/tr/nl/39683/nbsp/article/detail/4417055/2016/11/17/Hasj-is-in-de-VS-een-vrouwenbusiness.dhtml

• Like 1