• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Mr.green

kostenberekening

Recommended Posts

vandaag KW meter gaan halen en zal vanaf nu per kweekje men verbruik bij houden

alleen snap ik iets niet,,, of heb ik zeer goedkoop tarrief??

eens gekeken naar men tarrief staat  4.598 c€ / KWH      

c€/kwh    zou betekenen dat ik   0.04598 € betaal per kwh ?

lijkt me dan zeer goedkoop per kweek als ik dit vergelijk met rollingstoned waar ze praten van 0.22€ per kwh ???

of is het dan toch 0.45 € dat ik moet berekenen per kwh

uhu zal inderdaad kloppen dan :D was daar men twijfel vond dat het plots zeer goedkoop dacht al dit kan niet kloppen :D 

jammer genoeg :(:P

zal gewoon na men kweekje kwh x 0.22€ doen  , hoef niet tot op de euro te zijn maar wil toch beetje richtlijn krijgen :P

thx man

• Like 1

vandaag energie meter gaan halen

na middagje proef draaien toch geconstateerd dat het beneden de bloei ruimte tot 14graden is geweest dus die tube heater die nu op 22graden staat zou warmer / langer moeten draaien dan de 22graden in de groei tent

verbruik met watt is tot men verbazing tot relatief hoog:

65w  enkel afzuiging en ventilator

350w enkel afzuiging en ventilator en tube heater op 22gr

730w  afzuiging/ventilator/ 250w hps en 2x24w t5

1005 alles aan afzuiging/ventilator/tube heater 22gr/ 250w hps en 2x24w t5 & tube heater op 22gr

blijf toch niet snappen dat dit zo hoog gaat in watt

zou dit kunnen dat die meter niet altijd correct zijn als ik met of zonder de tube heater aanleg scheeld dat 275w  , terwijl die maar 135w is.
?

zelfs als enkel afzuiging en ventilator aanligt 65w terwijl de fan 13w is en extractor 16w =29watt   ok de thermostaat enzo verbruiken ook maar toch ??

alles lijkt me precies zo hoog :s

net nog geprobeerd alles uit de schakelaar genomen enkel de VSA & 250w lampje  zat ik al aan 600w doe ik de afzuiging erbij en ventilator 650

2x24w t neon zit i plots aan 730 en doe ik nog de tube heater aan 1002 ofz

zou het kunnen dat die energie meters niet correct werken of niet werken met meerdere apparaten op schakelblokken erop aangesloten? was maar 1tje van 15€

want anders zou ik op 3 maanden tijd zeker 300€ betalen aan 1 kweekje :(

en als ik alles appart bereken volgens verbruik

250w

vsa30w

fan 15w

185m3  16w

tube heater 135w

2x24w t5

= 494 WATT alles aan ...

neem nu dat ik ruim reken en de stroomkosten bereking overneem van 600w lamp en die dan nog es 14u per dag laat branden x 10 weken zit ik maar op 144€

hmm volgens mij mag ik die stroomkost meter van tussen halen en vertrouwen op zelf berekening dat ik niet meer of 150€ per kweek zal verdoen toch ??

groeten

groeten

Uhu die controllers verbruiken ook maar precies of alles dubbel verbruikt.

En is maar hokje van 250w andere 2x24. Als ik lees betaal ik zoveel als dedie die 600w hokje draaien lol [emoji14]

Verstuurd vanaf mijn XT1032 met Tapatalk

eens alle toestellen appart aangesloten 1 voor 1

alles klopt dan wel

130w cooltube

2x24w = 48w

als ik dit op de stekker stop 178w aan voorgroei tentje alles aan dus dit klopt

bloei tentje eens getest

afzuiging met dimmer appart aangesloten 15.8w

fan op stand 1      13.2w

hps kan ik niet proberen had die gisteren geprobeerd wel met stekker zat i aan 600w zal die voor dat die aangaat ook eens appart aansluiten maar mag dan nog 300w rekenen voor 250w hpsje + vsa

totaal 507watt       en het toestel geeft alles aan 1002w    tenzij er een lek zit op de vsa of slecht aangesloten ??

groeten

Klopt toch ook? jouw totale verbruik heb je op ongeveer 600 Watt gezet. Alleen bij een 600W tent zou het verbruik weer hoger liggen. zwaardere fan dus hoger verbruik en dergelijke.

ja nu ik alles appart reken lijk het nu toch te kloppen,   

12/12 tentje   afzuiging/fan/lamp     grofweg 10€ per week

en 18/6 tentje alles aan tube heater t5    en berekend dat die 24u aan ligt met verwarming om niet bedrogen uit komen    6€50 per week

per week 16€5    op kweek 10 weken   165€   per kweek dus rendabel :)

vanavond eens die 250w hps appart aansluiten als die ook 250a300w aanheeft is alles ok

maar is verwarring met dit watt meterke alles op aangesloten die geeft aan 1002w ; komt op 250 300 € per kweek dan is het inderdaad :D maar denk dat het meterke gewoon niet gemaakt is om meerdere toestellen erop aantesluiten

groeten

uhu denk ook :)

kan er vanuit gaan dat die meter waarschijnlijk blokeerd /verward graakt wanneer er 2x4stopcontact/verloopstekkers aangesloten zijn.

na vanavond hps appart te tchekken of di met verlies zit ofniet , dan zal ik die goedkope meter ervan tussen uit halen en max 150a200€ per kweek aanzien :)

thx mannen

topic mag closed :D

edit: hps appart samen met schakkelklok 271watt dus ook correct , nu alles toch klopt eens de verwarming hoger laten oplopen want in bloei kastje rond wortels 13graden :(   staat nu op 22graden die naar 28 gezet we zien wel en anders vrees toch die tube heaters te moeten vervangen naar olie radiatortje tot de tijd ik isoleerd kastje heb

@Mr.Green, ik heb kweekverslagen gelezen van iemand die met dezelfde situatie zat.  "'s Nachts" temperaturen rond de 5 graden. Hij heeft dit opgelost door zijn potten in te pakken in PS isolatie (tempex) Door de isoaltie was er tijdens de nacht bijna geen temperatuurverloop en bleven de wortels op een constante temp zo rond de 20 graden o.i.d. 

Uit meerdere van zijn kweekverslagen bleek dat, ondanks dat zijn ruimtetemperatuur 's nacht zoveel daalde dit toch geen invloed had op de groei, bloei of opbrengst.

Het leek me toen wel handig om e.e.a. te bewaren voor later nut, misschien heb je er iets aan.

sml_gallery_1683_407_133755.jpg 

sml_gallery_1683_407_39732.jpg 

sml_gallery_1683_407_136843.jpg 

aha had dit al eens zien passeren soort couveuse voor de potten :D

is nog een gedacht als ik het niet stabiel krijg de pot eens in te wikkelen met isolatie :D

thx man voor te delen

• Like 1