• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Cujo123

Help. Ik weet niet wanneer ik moet oogsten.

Recommended Posts

Hoi allemaal! Ik heb, voor de grap, aan 't begin van de zomer een amnesia haze zaadje geplant. Nooit gedacht dat er überhaupt wat uit zou groeien. Maar nu is het een grote plant .ik weet dat je aan de bruine haren zou kunnen zien of een plant 'rijp' is. Echter heb ik het volgende probleem.. mijn onderste buds hebben wel veel bruine haartjes en van die witte druppels alleen de boven top niet. Die ziet er ook uit alsof ie opnieuw is gaan groeien.. ik heb geen idee. Hahaha. Ik heb op 25 september foto's gemaakt, toen zaten er al van die witte haren op. Heeft iemand enig idee wanneer ik zou moeten oogsteb, en hoe het zit met die onderste dingen die wel al klaar lijken? Sorry voor evt rare zinnen en woorden, ik heb een hele vervelende auto correct! *ik weet niet hoe ik foto's moet toevoegen

Hello  :)

Heb jij een (zak)microscoop tot jouw beschikking? Zo ja, greate! Je hoeft niet zo zeer naar de stigma's (haartjes) te kijken, waar je wél wat wijzer van word zijn de trichomen,zie afbeelding. Aan de hand daarvan kun je beslissen of je wel wil oogsten of juist niet  ;)

wanneer-wiet-oogsten.jpg

Ik heb een microscoopje alleen k heb echt een mini ding en k kan t niet foed zien ( ik zal wel iets ni3t goed doen met stellen ofzo. ) ik heb wel foto's gemaakt net alleen ik weet niet hoe ik ze moet uploaden hahaha

• Like 1

Om afbeeldingen te plaatsen klik je rechts bovenaan het topic op " voeg antwoord toe"  klik daarna links onderaan het bericht ventser op "attach files"

post-1584-0-13338600-1480015519_thumb.jp

Aaah wacht. Geloof dat het lukt!nou de gele bladeren aan de onderkant is pas sinds kort. Dat was een goed teken dacht ik.. ik haal ze eraf als ze echt geel zijn .maar die top is raar he? Of logt dat aan mij?

post-1918-0-59496300-1480015527_thumb.jp

post-1918-0-82414400-1480015647_thumb.jp

post-1918-0-41404500-1480015748_thumb.jp

post-1918-0-42658000-1480015795_thumb.jp

Hahaha maar ziet die top er wel goed uit? Ik schrok echt .ik dacht dat ie gesplitst was ofzo hahaha. Ik hoop wel dat hij niet lang meer hoeft.. hij ruikt goed zeg maar, m'n hele schuur ruikt nu

• Like 1

Hey, ik zie geen bijzonderheden aan de top, ziet er prima uit hoor! Maar ze mag nog wel effe blijven staan, wat die kleinere, bijna rijpe topjes, zul je echt even de trichomen moeten bestuderen  ;)

Oké ga t nog wel eens proberen morgen met die microscoop haha. En als die kleine dingen nou wel goed zijn, kan ik die er dan gewoon afknippen of..? Sorry heb echt totaal geen verstand hiervan haha

• Like 1

Oké ga t nog wel eens proberen morgen met die microscoop haha. En als die kleine dingen nou wel goed zijn, kan ik die er dan gewoon afknippen of..? Sorry heb echt totaal geen verstand hiervan haha

Die kleintjes kun je er afknippen, mits deze oogstrijp zijn  ;)

De gele bladeren aan je plant dat is teken dat ze aan haar einde is maar hoeft niet per se.

Als je je plant slecht voedt dan kan dit ook. Nu dit even ter zijde.

De bruine haren (stigma's) die eraan hangen geven niet goed weer wanneer een plant rijp is (ze kunnen ook verkleuren bij bevruchting, slecht weer als ze buiten staan,..)

Om te zien of je plant rijp is dan moet je zien naar de trichomen (harsklieren) of zoals jij het zegt die witte bolletjes.

Echter zijn ze met het blote oog niet echt goed zichtbaar daarom kan je beter een loep of een mini microscoop nemen.

Je kan onderstaande tabel er eens op nalezen of die Dutchy eerder had gepost.

Daar kan je de verschillende stadia zien van rijping. Als de haren nog wit zien dan is de plant nog niet rijp.

Als de haren beginnen bruin te worden dan moet je kijken naar de trichomen.

gallery_834_27_233609.jpg

De gele bladeren aan je plant dat is teken dat ze aan haar einde is maar hoeft niet per se.

Als je je plant slecht voedt dan kan dit ook. Nu dit even ter zijde.

De bruine haren (stigma's) die eraan hangen geven niet goed weer wanneer een plant rijp is (ze kunnen ook verkleuren bij bevruchting, slecht weer als ze buiten staan,..)

Dit egaal geel, helemaal onder in de plant duid op eens stikstoftekortje. Maar daar moet je in bloei nu niks meer aan gaan bijsturen. 

Stigma's?? Denk dat je Pistels bedoeld, ghihi.

Nou ik heb niets aan voeding gedaan. Wel eens in de zoveel.tijd netjes alle aarde ververst. Het is geen auto flower. De plant doet 't voor zover ik kan beoordelen, wel goed haha. Groeit goed, dit is ook voor het eerst dat er gele bladeren aan komen. Dit heb ik niet eerder gehad. Wel alle ellende die je kan edenken: rups, witte vlieg en meeldauw. Maar ik ben er optijd bij geweest dus geen tot minimale schade gelukkig. Alleen de meeldauw is soms vervelend, dit los ik op door middel van een mix van m3lk en water ( gelezen op internet..) helpt wel goed! Ik doe alleen de bladeren waar ik het op zie zitten ermee behandelen. Ik heb m'n man er naar laten kijken met de microscoop en hij zegt dat ze troebel zijn. Ik ben benieuwd

melkwater damt meeldauw in, de melkzuren in de melk maken de sporen steriel, let wel de schimmel zelf zit al lang in je plant te leven. met melkwater voorkom je dus enkel dat ze zich zelf uitzaait via sporen!

je bent met melkwater dus niet af van de schimmel je stelt enkel de sporen buiten werking.

Nu kan je enkel nog hopen , meeldauw bestrijden chemisch op je toppen? zou ik niet doen, halfwaarde teksten van die middelen zijn gebaserd op konsumeren via je mond en niet op wat gebeurd er als ik dat verbrand en inhaleer. dus gewoon eieren voor je geld kiezen en kaarsen aan steken! ga aub niet spuiten

@@lastpak het zit niet in of bij de toppen voor zover ik zie. Ik kijk 2 x per dag alles na en doe m'n best alles weg te halen. Spuit niets op de toppen had al gelezen dat dat een no go is

• Like 1

Dit egaal geel, helemaal onder in de plant duid op eens stikstoftekortje. Maar daar moet je in bloei nu niks meer aan gaan bijsturen. 

Stigma's?? Denk dat je Pistels bedoeld, ghihi.

Idd Stigmas.

gallery_834_27_17860.jpg

Ahja, Een stigma is in feite de stempel en een pistel het geheel vrouwelijke bloeiorgaan bestaande uit stempel stijl en vruchtbeginsel. De vele sigma's op de stijl bij cannabis zie je echter niet eens met het blote oog vandaar dat ik liever de term pistel gebruik. Verder maakt het natuurlijk geen reet uit welke naam het beestje heeft.

post-14-0-95196300-1482867831.jpgpost-14-0-62720700-1482867847.jpgpost-14-0-11988900-1482867887.jpg

Die iniminie dwarshaartjes op de stijl zijn dus in feite de stempletjes van cannabis.

• Like 1