• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Kachel

Beginnen met voorgroeien

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik had een vraagje. Alles staat al klaar bij mij, moet alleen nog voeding, zaden en aarde bestellen, maar wanneer zou ik ongeveer kunnen beginnen met voorgroeien?

Ik lees veel van in april, maar dat lijkt me zo laat. Zou ik niet in februari al voor kunnen groeien, zodat ze met maart naar buiten kunnen? Dan kan ik namelijk 2 rondes van 5 planten draaien. Ze kunnen altijd nog naar binnen, als ze niet in de bloei meer zijn, want heb geen afzuiging en filter binnen voor de geur.

Mvg

• Like 1

hallo

welke zaden zijn het ? autoflowers of gewone?

indien gewone (liefst gefimminiseerd) kan je vroeger beginnen zijn ze wat groter zullen ze  al mooie basis voor je ze buiten zet. 

ze gaan pas ruiken eens ze in bloei schieten.

enkel rekening houden dat je ze wel kan binnen houden qua groote :)

edit: te snel gelezen , dit is enkel als je binnen voorgroeit onder lamp ;) dus niet opletten

Maart roert zijn staart. Nachtvorst vrij zijn we pas na 15 mei.

Planten die je in mei buiten zaait halen die wat vanaf maart buiten stonden gemakkelijk in. Planten vanaf maart buiten verhouten doorgaans ook veel meer en das nu niet bepaald gunstig als je buiten kweekt met hoge schimmelsporendruk.

Let wel het kan zeker vanaf Maart maar je haalt er niet echt voordeel mee. Enkel vele malen meer risico op schimmelinfectie in de vegetatieve fase en dat ze gewoonweg kapot vriezen.

Oke bedankt voor de reacties! Ja binnen zouden ze dan komen onder 200 watt led, maar dan moet ik mijn geduld maar weer eens op de proef stellen. Het gaat hier om autoflowers, en gefeminiseerde. De gefeminiseerde wil ik zoizo wel dan al gaan voorgroeien in april, want die zou ik dan op 18/6 kunnen houden, totdat het zeker lekker buiten is.

Enige probleem is inderdaad dat ik met ruimte zit, meer dan 4 planten in de groei kan ik niet hebben. Daarom dacht ik als ik in maart begon kan ik ze per 2 voorgroeien en omstebeurt naar buiten.

Niet af wil in begin maart eigenlijk ook eerst in bloei en dan reveggen en zoals gezegd die van april halen die van maart dubbel en dwars in, er is dus weinig voordeligs aan om in maart buiten te gaan spelen.

Ja ik ga gewoon vanaf mei naar buiten dan, dan zijn de lichturen het best. Eventueel kan ik met mooi weer de planten buiten zetten en snachts binnen halen, en bij slecht weer onder de lamp.

Ik denk dat ik bij een soort (geen autoflower en waarschijnlijk de soort Crazy Cookies van Zambeza) de kunstmatige verduister manier ga proberen (http://www.rollingstoned.nl/3-weken-verduisteren-betere-buitenwiet). Ik denk dat ik haar binnen dan ga voorgroeien onder een LED lamp van +- 200 Watt, en dan verduisteren al aan beginnen binnen (hopen dat het dan niet gelijk erg gaat stinken aangezien ik geen filter gebruik). Als het wel stinkt verduister ik gewoon met een vuilniszak buiten. Dan bloeit hij dus al af in juli/augustus, en dan heb ik geen stress of die wel optijd klaar is! Tips? De autoflowers gooi ik wel gewoon pas naar buiten in mei.

Verduisteren met een vuilniszak zal condens en schimmel geven. Verduister met een licht dicht maar lucht doorlatend materiaal!

Verder moet je dan dus ook de gehele bloei op exact het zzelfde ogenblik blijven verduisteren dat wil dus zeggen dat je dagelijkt op twee momenten thuis moet zijn, een hele opgave. Mis je een dag verkloot je de run, ben je een dag te laat, verkloot je de run.

Verder als ze binnen stinken (ruiken), stinken (ryuiken) ze buiten ook. Dat men ze buiten ruikt is geen probleem?

Binnen kweken zonder filter is voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten en vragen om problemen. Als je binnen zonder filter kweekt kun je net zo goed een heel groot uithangbord aan je deur hangen met "Hier kweekt men" erop.

Dat men ze buiten ruikt is inderdaad geen probleem, wil alleen niet dat de geur door het hele huis hangt. Heb vorig jaar ook in een andere tuin gewoon gekweekt. Het is niet zo dat ik het undercover ofzo probeer te doen, de buren mogen het gewoon weten van mijn part. Ben alleen bang dat politie gebeld wordt en dat ze dan ingenomen worden, maar dat is dan 'worst case scenario'.

Vuilniszak zal inderdaad condens geven, maar het is dan ook de bedoeling dat het maar voor een paar uurtjes is, als het echt donker is kan hij er gewoon weer af, maar luchtdoorlatend materiaal is inderdaad wel handiger. Volgens Rollingstoned hoeft het 3 weken, misschien zelfs minder, aangezien als die in de bloei is geschoten die niet meer terug gaat, dus dat dan het aantal lichturen niet meer uitmaakt. Wel wordt het dan misschien lastig om altijd op hetzelfde tijdstip te verduisteren, maar daar moet ik dan even wat op bedenken

Op rolingstoned staan wel meer rare verhalen he. Dat is nu niet echt een goede betrouwbare bron. Daar kan iedere gek wat schrijven en dat wordt dan gepubliceerd.

Jij wil in juli/augustus afbloeien. Ik kan je uit ervaring vertellen dat als jij in juli stopt met verduisteren dat die plant gewoon gaat reveggen hoor. Wat je op roling stones las was een verhaal over de bloei iets vervroegen door verduisteren. Dan haal je de bloei 3 weken naar voren of zo en ja als ze dan 3 weken in ware bloei staan kan je stoppen met verduisteren omdat de lichturen buiten dan al zover afgenomen zijn dat het niet meer hoeft. Maar als jij een plant in ware bloei 3 weken op 12/12 hebt en je gooit dat in junie naar buiten, geloof me maar dat revegd binnen drie weken.

post-14-0-14015700-1483636716_thumb.jpg

Je plant zal in juni buiten dan eerst stressblad gaan aanmaken en dan volledig de reveg in schieten. Ondertussen heeftz e in de bloei die ze heeft vele bananen gemaakt en zich zelf bestoven!

Oke bedankt voor je info, ik dacht dat het een betrouwbare bron was. Maar opzich zou het dan wel met een autoflower kunnen? Want die volgt niet de lichturen? Dus dan zonder gezeik met verduisteren enzo.

Ja met een AF kan je dat zeker gewoon doen. AF gaat in bloei tussen node 5 en node 8 ongeveer. Dat heeft verder niks te maken met licht of donker uren. AF afbloeien in juni augustus is normaal de beste tijd. afgelopen jaar werden vele AF echter rot in deze periode door het vreemde weer in augustus. Garantie is het dus niet.

En ja Rolingstoned is een leuk reclame blad waar soms ook best wel ware en interessante zaken in staan maar het over grote deel van de verhalen daarin stoelen nergens op en zijn veelal broodjes aap verhalen die iemand uit ze eigen duimen zuigt zonder goed onderbouwd onderzoek of bronnen. Ik neem alles wat ze daar vertellen sowieso met een grote schep zout. 90% van wat ik op rolingstoned lees zijn van mensen die wel de klok hebben horen luiden maar de klepel niet weten te hangen en zo worden vele mensen op het verkeerde been gezet, jammer.

Hee Kachel..

Je zou inderdaad 2 kweekjes in de zomer buiten kunnen vol brengen zonder enige problemen er komt wel wat bij kijken, je moet jezelf strak aan je systeem houden en je moet moeder natuur binnen na boosten zoals jij zegt onder kunstlicht 

Het grootste probleem licht aan de zon uren die vanaf bijvoorbeeld maart al te kort zijn buiten voor jou binnen voor gegroeide planten dan zijn de zon uren half maart pas 12 op een dag en het begin van maart zelfs minder dan 12 uur waardoor je plant dus zoals Lastpak al zei gaat reveggen als je haar niet binnen bij schijnt wat dus te veel gedoe is

In de maand van mei heb je pas 15 licht uren per dag wat iedere dag telkens ietsjes meer zal worden die 15 uur licht per dag is al voldoende voor de meeste strains om ze in de war te brengen als die binnen een tijd al onder 18 licht uren hebben gestaan

Als je niet echt de ruimte binnen hebt om redelijk te kunnen voor groeien en af te zuigen met een filter zou ik indd wachten maar mocht je het wel in de tussen tijd bedenken om wel binnen af te zuigen etc zou je het zo kunnen doen zoals ik ieder jaar doe (moet er bij zeggen ik heb vorig jaar met haze stekken wel reveggende planten er tussen gehad omdat ik me niet aan me schema noodgedwongen heb kunnen houden)

Ik begin al vroeg....... erg vroeg zelfs met binnen zaaien en voor groeien meestal rond januari a feb dit doe ik binnen onder x aantal tl lampen of ander dergelijk kunstlicht

Zaai ze en omdat ze onder weinig watt licht staan groeit het niet hard de pan uit en kan ik mooi bijvoorbeeld een x aantal keer toppen en maak ik wat stekjes van de gegroeide plantjes die weer voor ronde 2 zullen zorgen als er een toffe pheno tussen zat want dat is het mooie wel weer daar aan je weet gelijk wat je eventueel precies weer kan gebruiken voor de 2de ronde dan heb je een soort van tsjaa noem het selectie gedaan

Houd ik ze altijd op 18/6 (stekjes staan wel apart tijdens het wortel proces onder 24/0) tegen de tijd dat het eind april begin mei is ga ik ze buiten zetten en zijn ze al een stukje gegroeid en doe ik bij me eigen tuintje altijd alles gelijk als ze redelijk groot genoeg zijn gelijk verduisteren

In het begin van de maand mei schijnt de zon ongeveer de gehele maand tussen 13 en 15 uur per dag dus al bijna op de 12/12 waar ik ze dan op wil hebben 

Ik pak er een zon op en onder uren schema bij kun je ieder jaar zo via google vinden en of iedere dag zelf bekijken via het weer hoe laat de zon op komt als die bijvoorbeeld om 6uur op komt dan zullen je planten als ze buiten staan ongeveer vanaf half 7 a 7 uur goed in het licht staan, dan zet ik ze die avond om 7 uur ongeveer binnen en verduister ik ze in het donker met een fan er op (er moet enige lucht circulatie zijn)  is men vaak nog thuis ook rond die tijd eten etc

De zon zal die dag ook een keer weer onder gaan LOL en dat is het moment dat je de planten weer buiten gaat neer zetten (kijk wel naar vals licht in je tuin verlichting, straatlantaren etc) hier kun je herma's van krijgen. Het mooie hier van is je hoef niet meer stipt bv altijd aan 7:00 19:00 te houden maar ik kan ze weer buiten zetten wanneer ik wil zolang het maar voor de tijd is dat de zon weer op komt kan ik het weekend nogal wel eens een probleem zijn heheh

Ze hebben nu dus 12 uur van het buiten zonnetje kunnen genieten niets heb meer lumen als de zon en of zonlicht en staan weer in het donker tot de volgende dag de zon weer op komt en dit zal maar nihil schelen met de vorige dag nu zal je wel meer moeten op letten naar de tijd dat je ze binnen moet halen het zal met de weken een uur gaan verschillen omdat de dagen natuurlijk langer gaan worden 

Op deze manier oogst ik vaak zelfs 3 keer de eerste oogst is vaak niet oogst waardig te noemen maarja in ben in de winter maanden bezig en ik heb altijd in juni al me eerste rokertje en vaak weer ongeveer 8 a 9 weekjes erna me volgende die altijd natuurlijk weer wat leuker is om te verzorgen 

Hoop dat je er iets aan hebt.... het kan dus maar het kost wat moeite

greetzz