• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Ganjaoutdoor

Outdoor 2017

Recommended Posts

Goeiedag mede liefhebbers

Bij deze maak ik een begin aan mijn topic voor het aankomende jaar.

Er word achter de schermen al hard gewerkt om alles dalijk zo makkelijk mogelijk te laten lopen waneer het echt druk word.

Dit jaar ligt de focus op 5 spots waarvan ik er 1 hier met jullie zal delen van begin tot eind.

De overige spots zal ik afentoe ook een plaatje schieten maar wel minder.

De opzet op de verslag spot is als volgt.

30x 100L smartpots (zelfgemaakt)

Zonder bodem de grond onder de smartpot is klei wat wij eerst nog wat losmaken voordat de pot erop gaat.

Hierdoor kunnen de wortels ook doorschieten tot het grondwater.

Per pot :

70l potgrond

20L cocos

10L klei (zeer vruchtbaar)

3 kopjes culterra special.

Fotos zal ik wat later even toevoegen maar het begin is er.

Ik wens alle guerilla strijders succes het aankomende jaar op naar de kilo's!!

• Like 3

Klei is niet het makkelijkste om te doen , zeer veel werk omdat het zo hard is , zorg dat de ondergrond waar je de potten opzet goed luchtig is , anders komen de wortels nooit bij het grondwater , dat kan ik je vertellen .

Voeg flink wat lavameel toe zou ik zeggen , dat zorgt er ook voor dat het luchtiger word allemaal , dit moet je doen anders loopt het echt op een fiasco uit .

Zorg dat het goed luchtig is allemaal , dat ia mijn advies .

Bij vragen vraag maar .

mvg 

@wiet61

Yo bedankt voor je feedback

Komt wel goed de klei is best los geen keiharde zeeklei iniedergeval.

Vorig jaar stonde ze er mooi bij op die plek zonder toevoeging van potgrond etc .

Alleen met die heftige regenval hebben ze toen wel een tik gehad omdat ze te nat stonden

maar daar zijn ze weer bovenop gekomen gelukkig.

Ik ben sowieso van plan met een grondboor te boren tot op het grondwater dat gat vul ik met cocos en potgrond dus zal voor de wortels geen probleem zijn daar te komen.

Wil nog even mijn diepste respect uitdrukken voor wat je zelf doet in de bossen alleen een mede strijder weet hoe zwaar het allemaal is om het te flikken

Mvg

DAn gaat het je wel lukken dit jaar , ik hoop ook weer op een mooi seizoen .

Hmm grond en cocos mengen. Ik heb er mijn bedenkingen over. Cocos fixeert N, Mg en Ca nogal erg goed en kleideeltjes hechten ook heel goed de voedingselementen. Kan dus voorkomen dat je met dit mengel wel voldoende voedingstoffen in de grond hebt maar dat de plant het toch niet kan opnemen. (lospeuteren)

Cocos door je grond kappen lijk voordelig, lekker luchtig en ik hoor dan vaak het argument dat het dan ook beter zou zijn voor het vochtvasthoudend vermogen. Echter, cocosvezels nemen zelf 0 water op. Het vochtvasthoudend vermogen van 100% cocos komt door de structuur. Het water blijft tussen de cocos vezels in zitten. De vezels zelf nemen geen water op. Ga je nu 20% cocos door aarde mengen dan is die structuur weg en voegt de extra cocosvezel eigenlijk kwaa water vast houden niks toe. Je hebt dan enkel de nadelen van de verschillen van hechting van voedingszouten tussen de aarde en de cocos.

Guest

Daar hebben wij al die jaren nooit last van gehad lastpak. Zoals je zegt is oa ook om de structuur wat loser te maken. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat coccos vezels totaal geen water opnemen, als ik een klein beetje natte cocos pak en tussen mijn vingers wrijf is die niet in 1 keer droog. Vezel heeft wel degelijk een spons werking.

En het mooie is dat de papieren werkelijkheid en de praktijk soms ver uit elkaar staan.

Ik zeg niet dat het niet gaat hoor. Genoeg mensen die er bij zweren. Ik zeg enkel dat ik zelf daar mijn bedenkingen over heb nadat ik dat meermaals geprobeerd heb in verschillende onderlinge verhoudingen. Met name om de N, Ca en Mg fixatie staat me tegen.

Geef je dan ook hydrovoeding op zoon mengsel?

als ik een klein beetje natte cocos pak en tussen mijn vingers wrijf is die niet in 1 keer droog.

Als je natte metselzand pakt en tussen je vingers wrijft is dat ook niet in 1 x droog of wel?  We zijn het er denk ik over eens dat de steentjes waaruit metselzand bestaat geen water opnemen. Het vocht blijft in de metselzand door structuur en adhesie. Bij cocos werkt dat ook zo.

Maargoed, never change a winning team zou ik zeggen. Als het voor u werkt is het verder prima lijkt me.

Nuja, metselzand houd ook water vast, veel slechter dan coco's uiteraard maar bij beide mediums zit het water tussen de steentjes of cocosvezels en wordt het water niet opgenomen door de steentjes of cocosvezels. Het watervasthoudend vermogen komt hier dus door de structuur van het geheel en adhesie krachten. Het zelfde is het geval bij steenwol of mapito. De steen draadjes zelf nemen echt 0 water op netzoals een cocosvezel zelf 0 water opneemt. Het valt of staat bij de structuur.

Ga je aarde en cocos mengen geeft dat een hele andere structiur dan 100% cocos. Verder zullen er dus naar mijn mening voedingzouten uit de aarde aan de cocos gaan hechten en kom je bij een 50% cocos 50% aarde menges al snel Ca en Mg problemen tegen. Tenminste dat is mijn ervaring ermee. Mijn "papieren werkelijkheid"  is wel op praktijk ervaring gestoeld namelijk.

Maar zoals gezegd van mij mag het. Als men er tevreden over is wie ben ik dan om het te weerspreken. Ik zelf zal in iedergeval dat niet meer onder elkaar gaan kappen en of op aarde gaan of op 100 % cocos.

Nuja, metselzand houd ook water vast, veel slechter dan coco's uiteraard maar bij beide mediums zit het water tussen de steentjes of cocosvezels en wordt het water niet opgenomen door de steentjes of cocosvezels. Het watervasthoudend vermogen komt hier dus door de structuur van het geheel en adhesie krachten. Het zelfde is het geval bij steenwol of mapito. De steen draadjes zelf nemen echt 0 water op netzoals een cocosvezel zelf 0 water opneemt. Het valt of staat bij de structuur.

Ga je aarde en cocos mengen geeft dat een hele andere structiur dan 100% cocos. Verder zullen er dus naar mijn mening voedingzouten uit de aarde aan de cocos gaan hechten en kom je bij een 50% cocos 50% aarde menges al snel Ca en Mg problemen tegen. Tenminste dat is mijn ervaring ermee. Mijn "papieren werkelijkheid"  is wel op praktijk ervaring gestoeld namelijk.

Maar zoals gezegd van mij mag het. Als men er tevreden over is wie ben ik dan om het te weerspreken. Ik zelf zal in iedergeval dat niet meer onder elkaar gaan kappen en of op aarde gaan of op 100 % cocos.

Lastpak , wat lig je nu allemaal te zeuren man , het heeft zich al vele jaren bewezen bij ons buiten , het is op en top .

Ook binnen heb ik dit mengel gebruikt , resultaat was dat we nergens last van hadden , wat kan mij het mijn reet roesten of de cocos nu water op neemt of niet .

Hoe jij er over denkt , zo denken wij er niet over , daarom hebben we ook niks kunnen oogsten waarschijnlijk hahahahahahah .

Is het jouw hier te doen om flink lastig te zijn , het valt wel op inmiddels dat je je naam werkelijkheid maakt .  .

@buitenlucht

Dat heb ik afgelopen jaar toegepast op zandgrond en dan werkte inderdaad prima!

Echter zit ik zelf op kleigrond op deze spot dus betoniet toevoegen zal hier niet veel toevoegen.

Cocos gebruik ik vooral om het substraat luchtig te houden.

Nou heb ik een vraagje voor de kenners hier,

Ik kwam op internet guerilla gold F7 fem tegen van outdoorkingseeds.

Ik lees redelijk positieve dingen over de soort guerilla gold.

Zelf heb ik er geen ervaring mee maar is dit een soortje wat mij +/- 2 ons per 100L smarpot zal opbrengen uitgaande van de gemiddelde zomer?

Ik hoor het graag!

als je positieve verhalen over een bepaalde soort leest moet je wel kijken waar die persoon de desbetreffende zaden gekocht heeft.

van sommige soorten heb je 10tallen aanbieders en de zaden zijn allemaal anders!

vroege soorten kunnen prima een paar ons opleveren hoor, als alle omstandigheden goed zijn.

veel meer zou ik er niet van verwachten want dan moeten ze net een tikkie langer kunnen groeien.

het gaat er meer om hoe groot je planten mogen worden op de locatie, en hoeveel ruimte ze per stuk krijgen..

reken maar minstens een vierkante meter per ons.. en dan kun je beter uitrekenen wat jou plekje eventueel op zou kunnen leveren..

dan is het aan jou om daar voldoende planten voor te gebruiken zodat het mooi vol komt..

smartpots een goede anderhalve meter uit elkaar zetten (als je niet gaat scroggen) en dan komt het wel goed!

als laatst zou ik nog een keer met klem willen aanraden om minstens 2 soorten te nemen

greetz,

lufthegreenstuf

Het is al een tijdje stil in dit topic maar achter de schermen word hard gewerkt.

Vandaag ook zaden bestelt.

Op de verslag spot word het sweetseeds cheese fast f1.

21 cheese bomen ik kan niet wachten!

Verwacht rond 20april te gaan voorgroeien in 9x9x10cm potjes voor een goede 3 weken mischien 4.  

Daarna gaan ze gelijk de kuipen in dit worden 65L kuipen met 80L substraat komt dus boven de randen van de kuip uit

70L potgrond

10L cocos

Dit maakt samen een mooie 80L aan substraat.

Aangevuld met :

culterra special 2 kopjes

3/4 kopjes lavameel

2 kopjes kippemest.

Hopen op mooie gewichten met deze spot na de ervaring die luff ermee had moet dat wel goed komen!

Kleine update dames en heren ,

Zojuist de cheese zaden mogen ontvangen waren niet op voorraad bij zamnesia dus duurde wat langer.

Tot mijn verbazing ipv 21 zaden 37 sweet cheese zaden gekregen +4 gratis white berry zaden helemaal top.

Zijn alweer druk bezig op de spots en ook ben ik nog opzoek naar wat andere zaden iemand suggesties? Wel fem aangezien ik geen tijd heb om te sexen.

• Like 1

Idd een mooie verassing ,

Op dit moment heb ik er alvast 10 ontkiemt deze komen elk in 100L gaten  te staan op een zeer mooie locatie.

Grond op de locatie zelf is voornamelijk zand.

In de gaten stop ik 120L puinzakken die worden gevult met:

70L  universele potgrond

30L cocos

10L perliet

250gr culterra special.

200gr lavameel

250gr kippenmest.

Ben benieuwd wat deze kuilen me gaan brengen dit jaar.

hoop op mooie grootte cheese bomen :)

Ik heb nog een vraagje over de zogenaamde xl autoflowers.

Ik heb eens rondgekeken en de big amnesia van hy-seeds ziet er toch wel zeer intressant uit.

Zit eraan te denken er hier 25 stuks in 40L kuilen te zetten potgrond/cocos half om half.

Dit zegt de verkoper:

De eerste resultaten van deze haze autoflower zaden zijn nu inmiddels al weer 2 jaar bekend. De geur is sterk en doordringend en ondanks de slechte weersomstandigheden destijds, waren er geen problemen met schimmels of budrot.

Een tevreden buitenkweker stuurde foto's, in de afbeeldingen te zien, van een 44 dagen oude dame die er veelbelovend uitziet!

De leverancier geeft als bloeitijd 75-85 dagen, en als hoogte 75-150cm. Opbrengst tussen 40-150 gram. De mensen die de zaden reeds getest hebben zitten allen rond de 75 dagen tot nu toe en in grote kuipen is het resultaat tussen 125 en 200 gram!

Kweek deze wiet zaden met een lagere EC om de typische Amnesia geur en smaak het beste tot zijn recht te laten komen.

Geslacht: Vrouwelijk

Genetica: 60% Sativa, 20% Indica, 20% Rudelaris.

Bloei: 11 weken vanaf ontkiemen

Hoogte: 75-150 cm

Opbrengst: 40-150 gram

Wat denken jullie het proberen waard? Op de site zelf staan ook fotos en die zien er veel belovend uit op dag 44.

Zoals beloofd de fotos van de eerste paar Cheese F1 zaailingen.

Ze groeien extreem hard en dat onder 3 x 18w tl balken.

Belooft veel goeds als ze over 2 weken naar buiten gaan :)

IMG-20170501-WA0004.jpg

IMG-20170501-WA0005.jpg

Ondertussen druk met slepen en graven de volgende ronde word in de watten gelegd.

Druk zat haha maar voor een goed doel gelukkig :)

Ben er trouwens over uit en ik ga ook nog 25 big haze autoflower van hy seeds neerknallen we zien wel wat het word.

• Like 2