• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
newbreed

Korrels koeienmest oplossen Voedt sneller?

Recommended Posts

Nu doe ik normaal gesproken mn aarde vooraf al bereiden.

Lekker cocos mengen met wilgentakjessoep met potgrond en wat hoeveelheden kalk vinegrasse bloed en beendermeel en zulke Prut en omdat ik op 12/12 vanaf geboorte kweek had ik volgens mij Geen tekorten eerder

Maar Stel. Ik Wil nu on Welke reden Dan ook bijvoederen. Al die Melen Worden Niet gelijk opgenomen zoals organische zoom als canna Flores e.d.

Is het e'en idee mestkorrels van Koeien op Te lossen in water en dat Te geven. Of is dat qua snellere opneembaarheid zinloos?

Of is het Dan ook Niet Gelijk opneembaar

Koemestkorrel bevat eigenlijk maar heel weinig voeding, NPK waarde: 2-3-4. Het bestaat voornamelijk uit grasresten. Hierdoor bevat koemest wel heel veel organisch materiaal, waardoor het heel geschikt is als bodemverbeteraar voor arme gronden. Het bevat echter zo weinig voeding dat er ook met andere middelen bemest moet worden.

Het hoge aandeel organische materiaal is normaal een voordeel omdat daardoor de voedingstoffen maar langzaam uitspoelen. Als je koemestkorrels gaat oplossen dan zal nog steeds een groot deel gehecht zitten aan de humusdeeltjes, maar een klein deel komt vrij en is direct opneembaar.

Het kan dus wel maar het is niet het ideale.

Cocos en grond door elkaar mengen vind ik persoonlijk een hele slechte keuze maar dat mag ik hier schijnbaar niet meer zeggen want dan ben ik een zeurdoos en lastig, ghehe. http://www.weedforum.eu/wietforum/topic/4791-outdoor-2017/?p=183180

Haha voorlopig wel een zeurdoos van wie ik klakkeloos van alles aan zou nemen....

Is er iets vergelijkbaars dat je kunt oplossen en dat wel gelijk z'n prijzen vrij geeft

Nuja minerale voeding is direct opneembaar maar dan ben je dus niet meer biologisch bezig.

Persoonlijk zie ik geen verschil tussen de stikstof uit strond of uit aardolie N blijft N. Maar vele schuwen minerale voeding omdat het chemische troep zou zijn. In mijn eigen beleving is dat natuurlijk grote onzin. De herkomst van het voedingszout zal de plant een worst wezen naar mijn mening en biologie = 1 grote chemiefabriek. In mijn ogen bestaat er dus geen verschil tussen minerale voeding, bio minerale voeding en volledig biologische voeding. De plant neemt uiteindelijk de zelfde stoffen op.

De herkomst van het voedingszout zal de plant een worst wezen naar mijn mening en biologie = 1 grote chemiefabriek. In mijn ogen bestaat er dus geen verschil tussen minerale voeding, bio minerale voeding en volledig biologische voeding. De plant neemt uiteindelijk de zelfde stoffen op.

.......maar de rest van de samenstelling van de voeding.....daar zit dan toch wel verschil in? En zit daar dan niet juist het verschil in wat de plant nog meer op neemt?

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

Ik wil liever mn aarde gaan hergebruiken

Vandaar liever geen niet bio

Hé lastpak. Ik las dat stukje van je van 21 36 licht en dan 12 uur donker..... In week vier en vijf moet dat toch?

En de bloei zal dan enkele weken langer zijn.

Zou dat met Tneon ook werken.

Ik zit in bloeiweek drie en hou wel van wat experimentjes

Wil een aardebak van 100*50*50 gaan maken voor in mn 120*60 tentje

Voorlopig nu nog ff onder 220w Tneon (belicht effectief maar de helft van de temt omdat ze zo laag boven de planten hangen ) maar dat gaat led worden.

En dan de ene keer een soort sog op 12 uur vanaf kiemen met veel dicht op elkaar enh andere keer een scrogg met vijf planten.

Maar das toekomstmuziek

De 2x55w Tneon die ik heb belicht 60*30 effectief en ik heb er twee dus ik heb vier 18 liter potten in het midden vd tent met wat skunkjes erin.

De acht potten die pasten hadden gewoon geen zin.

Dat had amper licht gehad van buiten

In week 3 en 4 van de zichtbare bloei stap ik dan over op  een 21,36 licht aan / 12 licht uit schema.
Het gevolg is dat je nu dus gedurende een week (7 dagen) maar 5 gesimuleerde zonsopgangen en zondondergangen hebt. Door dit schema aan te houden is het ook weer gemakkelijk terugschakelen naar 12/12 na deze twee weken. Ik doe dit dus enkel tijdens de piek van de bloem ontwikkeling. Zouden we dit gedurende de gehele bloei toepassen dan verlengen we de bloeiperiode aanzienlijk.
Door echter het 21:36/12 schema enkel in de piek van de bloem vorming te hanteren, gedurende twee weken bereiken we een betere opbrengst en word de bloeitijd niet dramatisch verlengt, namelijk 4 dagen. Een compromis dus tussen opbrengst en bloeitijd. (2 tot 4 dagen langer bloeien)

Het schema zou er als volg uit kunnen zien:
Dag 1 - Zondag, 6:00 tot Maandag, 3:36
Dag 2 - Maandag, 15:36 tot Dinsdag, 13:12
Dag 3 - Woensdag, 1:12 tot Woensdag, 22:48
Dag 4 - Donderdag, 10:48 tot Vrijdag, 8:24
Dag 5 - Vrijdag, 20:24 tot Zondag, 18:00

Na week 4 van de zichtbare bloei gaan we dan weer terug op 12/12.

Dat gaat ook onder t-neon.

Ik zit in bloeiweek drie en hou wel van wat experimentjes

Je zit dus nu in bloeiweek 4 zou er dus eigenlijk nu nog mee kunnen beginnen. De plant is nu goed in bloei en op haar top van bloemontwikkeling. Om in bloei te blijven heeft ze dus wel de 12 uur donker nodig maar de lichturen kan je dus verlengen. Door de lange dagen mis je dus 2 nachten per 7 dagen. Per week dat je dit toepast moet je dus 2 dagen bij de bloeitijd tellen. Je zou het ook de gehele bloei kunnen doen maar dan wordt de bloeiduur dus aanzienlijk verlegt en weegt het voordeel niet meer op tegen de nadelen (stroomkosten)