• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
oliforum

Deel je kennis over LST hier !

Recommended Posts

Beste

Omdat ik op het internet vanalles lees over LST zou ik er graag nog meer over te weten komen.

Op dit forum heb ik namelijk geen soort handleiding/info gevonden en vond het daarom interessant om deze topic te starten. Ik zelf zou graag LST toepassen op mijn autoflower maar weet namelijk niet wanneer ik dit mag starten en hoe ik ermee begin. Heb al veel opgezocht over deze methode maar niet echt gevonden wanneer je er mee mag beginnen.

Tevens denk ik ook dat het vele andere zou kunnen helpen als we hieronder duidelijke tips en tricks voor LST posten en eventueel toelichten via foto's. Heb hier al mooie kweekverslagen langs zien komen die van deze techniek gebruik maken.

Help a rookie out!

Mvg

Aan af kun je het beste niet al te veel stressen tijdens de groeiperiode. Als je er toch LST op wil toepassen kan je het beste enkel buigen en niet knakken. Een Af poot je ook het beste meteen in de eindpot om stagnatie van overpotten tijdens de korte vegatatieve fase te voorkomen. Maar als je toch overpot dan herpot je ze zodat de plant onder 45 graden staat. Dan hoef je al een stuk minder te buigen aan de hoofdstam. Het voordeel van schuin herpotten is dat er zo veel minder spanning op de wortel zelf komt. Als je een plant gaat ombuigen dan moet je dus ook altijd de stam helemaal onderaan fixeren zodat je geen spanning op de wortels gaat strekken. Je trekt dan alle haartworteltjes kapot en dan staat ze dus zeker 24 uur stil.

Dan krijg je dus ongeveer zoiets: example-of-untopped-plant-bend-over-with

Een lowryder 1 of 2 dus zeker niet gaan toppen maar de moderne maxi xxl AF soortjes en semi AF soortjes zijn dan weer wel heel goed topbaar mits je dat vroeg in de groei doet.

post-14-0-30604100-1485424505_thumb.jpg

LST of ST is doorgaans een goed idee als je binnen kweekt waar de "zon" altijd op het middaguur staat. Er komen veel meer budsites in de sweetspot van je lichtbron.

natural-vs-lst-cannabis-sweet-spot-sm.jp

Ik "linkte" plaatje 1 en 3 van deze site waar het heel mooi staat uitgelegd.

Nog wat inspiratie:

post-14-0-24852800-1485426274_thumb.jpg

post-14-0-95117100-1485426277_thumb.jpg

post-14-0-62057300-1485426275_thumb.jpg

post-14-0-06010900-1485426273_thumb.jpg

post-14-0-77601700-1485426279_thumb.jpg

post-14-0-76960000-1485426276_thumb.jpg

post-14-0-85009600-1485426278_thumb.jpg

Je kan ook gewoon de voorgroeipot plat leggen voor twee dagen. De plant zal zich dan vanzelf weer richting het licht buigen. Dan pot je dat over en poot je die kluit dus gewoon horizontaal. (techniek uit de tomatenteelt maar werkt ook bij cannabis)

• Like 1

Aan af kun je het beste niet al te veel stressen tijdens de groeiperiode. Als je er toch LST op wil toepassen kan je het beste enkel buigen en niet knakken. Een Af poot je ook het beste meteen in de eindpot om stagnatie van overpotten tijdens de korte vegatatieve fase te voorkomen. Maar als je toch overpot dan herpot je ze zodat de plant onder 45 graden staat. Dan hoef je al een stuk minder te buigen aan de hoofdstam

Dan krijg je dus ongeveer zoiets: example-of-untopped-plant-bend-over-with

Een lowryder 1 of 2 dus zeker niet gaan toppen maar de moderne maxi xxl AF soortjes en semi AF soortjes zijn dan weer wel heel goed topbaar mits je dat vroeg in de groei doet.

attachicon.giftoppen voor een scrog..jpg

LST of ST is doorgaans een goed idee als je binnen kweekt waar de "zon" altijd op het middaguur staat. Er komen veel meer budsites in de sweetspot van je lichtbron.

natural-vs-lst-cannabis-sweet-spot-sm.jp

Ik "linkte" plaatje 1 en 3 van deze site waar het heel mooi staat uitgelegd.

ja deze site was het duidelijkste qua uitleg. Mijn plantje is momenteel zo :post-1965-0-00825700-1485425159_thumb.jp

Kan ik op dit moment al iets doen of hoelang moet ik nog wachten?

lol, nee laat dat plantje nog maar eventjes met rust ;)

wacht tot ze pakweg 12 / 15 cm hoog is, dan heb je al wat lengte om te kunnen buigen :)

Idd nog wat wachten tot dat een paar nodes hoog is. Ik heb nog wat plaatjes in de voorgaande post erbij gezet ter inspiratie.

Oké interessant topic, zelf ben ik ook zeer fanatiek wat LST betreft en ga dus wat  dingen opsommen die ik zelf al ondervonden heb:

* LST lukt ook wat vlotter als de planten recent bewaterd zijn heb ik al gemerkt. Als je pakweg 'n paar dagen niet meer bewaterd hebt en de pot is behoorlijk licht, dan voelen de takjes ook wat brozer aan. Op die manier heb ik ook al wel 'ns 'n "knak" geluidje meegemaakt en de tak was gebroken...

* als je aan LST gaat beginnen, voorzie dat je duck tape in huis hebt om 'n gebroken takje te kunnen spalken. Het werkt misschien niet altijd, maar het is zeker de moeite om te proberen als het dan toch 'n keer misloopt (en vroeg of laat ZAL er wel 'ns 'n twijgje breken hoor, maak je geen illusies LOL :P )

* als je plastic bloempotten gebruikt (zoals ik) kan je in de bloempot 'n paar punaises prikken en daaraan je draadjes vastmaken, zie foto:

16265616_10212120401265118_9054090733754

* als je dunne ijzeren draadjes gebruikt, verplaats ze regelmatig op de tak, want ze gaan erin snijden. Als je dan uiteindelijk zo ver bent dat je groei eruit is, kan je beter 'n zachter materiaal gebruiken om ze "definitief" op hun plek te houden. Ikzelf doe dat met dezelfde ijzerdraadjes waar ik 'n rubberen hoesje overheen trek (isolatie van 'n elektriciteitskabel bijvoorbeeld)

* als je je draadjes spant: doe dat STAPSGEWIJS!!! stel ik heb aan één kant van m'n plant 'n tak die ik eigenlijk vlot 10 centimeter naar onder kan trekken... dan doe ik maar 5 centimeter omdat je aan de andere kant OOK nog 'n keer 5 centimeter naar buiten gaat buigen. Ik heb het namelijk al meegemaakt dat ik aan één kant teveel trok waardoor aan de andere kant de boel knakte, en da's 'n behoorlijk zuur moment :(

Als ik er nog bedenk, zal ik het zeker vermelden :)

deze plantjes zijn trouwens 100% LST, nooit getopt:

16002967_10212097826340759_2279506743980

16142831_10212097825940749_3757033253282

Dit kan je met 'n autoflower dus perfect ook doen, mits ze snel genoeg groeit uiteraard :)

• Like 1

Guest Grow Weed

je zou al kunnen beginnen met lst. ( low stress training) wat ik elders wel heb gezien is dat ze opdit stadia dan al beginnen met de steel zo kort mogelijk naar de grond te buigen, met behulp van bijvoorbeeld een paperclip die omde steel heen de grond word ingestoken. zodat de eerste bladeren net boven de grond komen te hangen. 

Guest Grow Weed

* als je aan LST gaat beginnen, voorzie dat je duck tape in huis hebt om 'n gebroken takje te kunnen spalken. Het werkt misschien niet altijd, maar het is zeker de moeite om te proberen als het dan toch 'n keer misloopt (en vroeg of laat ZAL er wel 'ns 'n twijgje breken hoor, maak je geen illusies LOL :P )

weet jij wat weekmakers zijn ???? 

geen ductape om je planten heen gaan plakken vinden ze egt niet flex. 

nee dan kan je beter para film gebruiken. 

dit word ook gebruikt bij het enten van kruiden/bomen. omdat het wel ademt maar geen bacterien of virusen doorlaat 

zelfde reden word het ook gebruikt bij de kweek van padestoellen 

is wel een beetje prijzig maar gaat danook lang mee 

https://www.praxisdienst.nl/nl/Labomateriaal/Diversen/Vlessen+blicken+en+baken/Parafilm+M.html

Als ik een steeltje scheur bij het knakken of een y splitsing scheurt me in dan smeer ik daar gewoon onverdunde wietolie op. De wond wordt luchtdicht afgesloten. Geen schimmelspoor die door de olie heen komt. Een andere optie is vaseline met daarin wat zeezout.  Of je gebruikt echte bijenwas om de wond dicht te druppelen.

• Like 1

weet jij wat weekmakers zijn ???? 

geen ductape om je planten heen gaan plakken vinden ze egt niet flex. 

nee dan kan je beter para film gebruiken. 

dit word ook gebruikt bij het enten van kruiden/bomen. omdat het wel ademt maar geen bacterien of virusen doorlaat 

zelfde reden word het ook gebruikt bij de kweek van padestoellen 

is wel een beetje prijzig maar gaat danook lang mee 

https://www.praxisdienst.nl/nl/Labomateriaal/Diversen/Vlessen+blicken+en+baken/Parafilm+M.html

wel het is ook niet dat die tape er weken omheen hangt he. in mijn geval hing de top er nog maar met 'n draadje aan vast en zou er van eigen gewicht gewoon af zijn gebroken. ik heb het toen met wat duck tape gespalkt en na 'n paar dagen de tape weer verwijderd toen het sterk genoeg was hersteld. Ik ga dat para film zeker 'ns verder bekijken, bedankt voor de tip :)

Ik heb ook niet beweerd dat ducktape het meest ideale is om het probleem op te lossen, maar het is iets wat velen wel al in huis hebben en op zo 'n moment waar de boel afknakt heb je niet ff de gelegenheid om nog te gaan winkelen :)

Als ik een steeltje scheur bij het knakken of een y splitsing scheurt me in dan smeer ik daar gewoon onverdunde wietolie op. De wond wordt luchtdicht afgesloten. Geen schimmelspoor die door de olie heen komt. Een andere optie is vaseline met daarin wat zeezout.  Of je gebruikt echte bijenwas om de wond dicht te druppelen.

van die wietolie heeft nog iemand me al 'n keer iets vermeld (dat was jij misschien?) maar ik heb toen moeten antwoorden dat ik geen onverdunde wietolie in huis had iig. Vaseline met zeezout is nieuws voor mij? moet je dan erg nauwkeurig zijn ivm de hoeveelheid zout? of maakt dat niet zo héél erg veel verschil?

Bijenwas, kan je dat zo kopen?

(ja sorry, veel vragen... maar je kan nooit teveel vragen is mij altijd verteld :) )

Je kan een bijenwaskaars zo kopen (natuurwinkeltje, laatst lagen ze ook in de aldi)) of je gaat ff bij een imker langs natuurlijk. Bij de vaseline truck berust de werking op het luchtdicht (ook sporendicht) afsluiten wat de vaseline doet. Bij regen blijft dat ook gewoon goed zitten dus voor buiten is dat wel ideaal. Het zout in de vaseline, kan ook met keukenzout hoor, dood eventuele schimmelsporen die reeds in de wond terecht zijn gekomen. Dat gaat dan via osmose, de spoor implodeert als het ware omdat alle water er uit wordt onttrokken.

Zout lost niet op in de vasaline je moet het zout er gewoon goed door mengen. ik neem dan een paplepel vasaline en een theelepel zout en mix dat met mijn vinger goed door elkaar.

Nu hoor ik je denken; Zout en planten dat gaat toch helemaal niet samen. Planten houden niet zo van veel Na en veel Cl. Juist dat is zeker waar daarom doen we het zout ook in de vasaline waar het niet oplost. Hierdoor komt slechts een klein beetje van het zout vrij. Dat kan pas als er wondsap bij komt en het zout in Na en Cl ionen oplost in het sap. Droog zout in kristalvorm verplaatst zich niet zo makkelijk, in iononvorm in water echter wel.

Het wondsap wordt een hypertone oplossing. Hypertoon betekent dat er meer zouten in het wondsap zitten, dan in de cellen van de plant.

De plant gaat op zijn beurt water naar buiten verplaatsen, om die concentratie gelijk te maken (poging tot homeostase: "gelijke toestand" in alle delen). Dit zorgt er dan voor dat de plantencellen uitdrogen. De uitgedroogde plantencellen vormen dan hout. Daarnaast droogt het zout dus ook eventuele schimmels schimmelsporen en bacteriën uit, omdat die ook water naar buiten gaan pompen in een poging om homeostase te bereiken.

post-14-0-48179200-1485432092_thumb.jpg

Dit kan er gebeuren als je er niks aan doet. De schimmel heeft de plant geheel geringd. Die is dus ten dode opgeschreven.

• Like 2

Dankjewel voor het compliment :D

Om de plant te sturen gebruik ik graag van de in zachte rubber gecoate binddraad. Bij ieder tuincentrum wel te vinden. er zijn verschillende diktes verkrijgbaar. Heel stugge draad of wat soepelere draad. Hiermee kun je dan werken zoals in de bonsai technieken wel vaker wordt gedaan. 1788004feac74b1308e6902dc193bf74.jpg

rubber-binddraad-met-ijzeren-kern-0_300x

Verder kun je cannabis vormen zo ver je fantasie reikt en dat vind ik ook het leuke aan LST. Het hele groeiproces vind ik eigenlijk veel leuker dan dat afbloeien. Dus ik amuseer me wel vaker met plantjes in gekke vormen buigen.

Niet omdat het moet, maar omdat het kan.

post-14-0-78321100-1485437792_thumb.jpg

post-14-0-23157600-1485437855_thumb.jpgpost-14-0-77160800-1485436964_thumb.jpgpost-14-0-94598500-1485437951_thumb.jpg

• Like 1

Guest Grow Weed

godverdomme wat een aanwinst voor het forum die lastpak :D

geweldige bron van info :D en niet te beroerd wat op te zoeken en uit te leggen!

i love it (him?)

Aha jij zeg precies wat ik al tijdje vind :)

@@lastpak zijn die met 'n knoop erin van jou? geeft dat op gegeven moment geen problemen als de knoop wat té strak komt zeg maar? wel 'n grappig zicht zo (het zal onderhand wel duidelijk zijn dat ik zelf ook nogal veel plezier haal uit het naar vorm maken van de plantjes ;)

Ja ik maakte de knoop. Eerst de zaailing in het donker laten strekken want je maakt de knoop in het hypocotyl. Hypocotyl_(PSF).png

Je hebt best veel lengte nodig voor zoon knoop dus je moet de zaailing zeker 10 cm laten strekken. Dan leg je voorzichtig de knoop zo ruim mogelijk, zonder het steeltje e knakken. Als je de knoop te nauw legt dan zal de plant uiteindelijk zich zelf gaan wurgen. Toen ik het deed kwam er de discussie op gang of de knoop in elkaar zou vergroeien maar dat gebeurt dus niet. de bast en houtvaten blijven gewoon de knoop volgen en als er dus meer breedtegroei in de stam komt dan zal ze zich uiteindelijk zelf afknellen.

Ik moet nog ergens foto's hebben van na de oogst waar ik de knoop doormidden heb gesneden om dat te bekijken maar das ff zoeken tussen al die kweekfoto's ghehe. Als ik hem tegenkom dan post ik hem hier.

• Like 1

Ja ik maakte de knoop. Eerst de zaailing in het donker laten strekken want je maakt de knoop in het hypocotyl. Hypocotyl_(PSF).png

Je hebt best veel lengte nodig voor zoon knoop dus je moet de zaailing zeker 10 cm laten strekken. Dan leg je voorzichtig de knoop zo ruim mogelijk, zonder het steeltje e knakken. Als je de knoop te nauw legt dan zal de plant uiteindelijk zich zelf gaan wurgen. Toen ik het deed kwam er de discussie op gang of de knoop in elkaar zou vergroeien maar dat gebeurt dus niet. de bast en houtvaten blijven gewoon de knoop volgen en als er dus meer breedtegroei in de stam komt dan zal ze zich uiteindelijk zelf afknellen.

Ik moet nog ergens foto's hebben van na de oogst waar ik de knoop doormidden heb gesneden om dat te bekijken maar das ff zoeken tussen al die kweekfoto's ghehe. Als ik hem tegenkom dan post ik hem hier.

ik ben zeer nieuwsgierig naar die knoop in doorsnede kan ik je al vertellen :D

Mij lijkt het ook wel 'ns grappig om de stam in 'n spiraal te laten groeien rond 'n stok ofzo :)

van die wietolie heeft nog iemand me al 'n keer iets vermeld (dat was jij misschien?) maar ik heb toen moeten antwoorden dat ik geen onverdunde wietolie in huis had iig. Vaseline met zeezout is nieuws voor mij? moet je dan erg nauwkeurig zijn ivm de hoeveelheid zout? of maakt dat niet zo héél erg veel verschil?

Bijenwas, kan je dat zo kopen?

(ja sorry, veel vragen... maar je kan nooit teveel vragen is mij altijd verteld :) )

Dat was ik... op Facebook ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

• Like 1

post-14-0-97613800-1485555521_thumb.jpg

Je kan na een knak de knak ook een draai geven dan groeit de knak er iets minder snel uit.

post-14-0-87233100-1485555801_thumb.jpg

post-14-0-37993700-1485555967_thumb.jpg

post-14-0-94931400-1485555966_thumb.jpg

post-14-0-85345200-1485555967.jpg

• Like 2