• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
KAYA74

Testronde BLACK DOMINA.....+de snelle versie!

Recommended Posts

We zijn bijna zover! Nog "even" de laatste nodige handvaardigheidsoefeningen en dan gaan.....

bffed7ca39b022e7d061667f6382e816.jpg279dd599e64d6f835818fe599849d6cf.jpg2c3fa447404ab0690a83f2541941674b.jpg0f64c656a9e6190322706cf6eee580db.jpg..... ff de 865 erin en kijken wat de temperatuur doet...88019210bf01329337bff3a97e36b453.jpgb0bb640ae919650b11905a1918a67fb3.jpg

.....beetje aan de hoge kant (liep nog door tot 31.8, maarrrrr nog zonder fan en afzuiging)

Goed....wat gaan we doen?

## DE GROTE SNELLE DAMES TEST ##

Mogelijk gemaakt door;

********* HY-SEEDS*********

En wel met de BLACK DOMINA !!!!!

95% Indica (we love it)

Opbrengst 400-500 gr/m2 (zullen zien of WE er überhaupt in de buurt komen als noob)

Hoe gaan we het doen?

In de Stealthkast 60*95*140

6 x 55 t-neon (865 groei + 827/830 bloei)

4 x 18 ltr licht bemeste aarde/hydrokorrels

125m3 buisafzuiger

150 m3 koolstoffilter

Passieve inlaat

Atami BcuzZ voeding

*soil A+B

*atazym

*soilbooster

*root stimulator

*blossom builder liquid

*bloom stimulator

Morgen de zaden een paar uurtjes in t water en dan in bekertjes(zonder bodem) met aarde (voorzien van een ietsiepietsie root stimulator )

Plan is om bij voldoende wortel de beker voorzichtig open te scheuren en de t kluitje in een passend kuiltje in de 18 ltr pot te plaatsen. (Aarde met ietwat atazym en korrels at the bottom)

Gezien de lichtbron gaan we waarschijnlijk het net er weer boven hangen......alhoewel ik hier en daar ook leuke dingen zie met mainlining en LST...

PLEASE FEEL FREE TO COACH 8-)))

Tot morgen. GRTZ KAYA

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

• Like 4

Ja veel succes leuke opstelling van het licht 6x55 watt doe je dan niet beter aan een andere lichtbron?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Like 1

Ja veel succes leuke opstelling van het licht 6x55 watt doe je dan niet beter aan een andere lichtbron?

Succes! en leuk kastje zo! :)

ik heb hier een S.A.D.  dat schijnt de spaanse(sweet seeds) selectie uit de BlackDomina te zijn 

en die is lekker!!!

hoop dat je ook net zo'n zoete perzik/mango snoep-pheno er tussen vind :)

• Like 1

Misschien dat we nog eens een andere lichtbron gaan gebruiken......

Deze onlangs voor nop gekregen (van origine waren het 4 lampen uit een winkel) beetje aan het knutselen geweest en een 6-tal nieuwe lampjes bijgehaald......voor 25 euries klaar!....vandaar 8-)

• Like 1

Succes! en leuk kastje zo! :)

ik heb hier een S.A.D. dat schijnt de spaanse(sweet seeds) selectie uit de BlackDomina te zijn

en die is lekker!!!

hoop dat je ook net zo'n zoete perzik/mango snoep-pheno er tussen vind :)

We zullen zien wat er tevoorschijn komt......staan al in een 2-tal bekertjes water....straks de aarde in

Nu we toch bezig zijn.....paar pica's van de voorbereidende handelingen;

230a9e84183d450869f47d790ec5f797.jpg

b6da7c7f88f6bf2e14e98ea6e924c7dc.jpgfc322647163372e7ee5bbc768fbe34fb.jpg1fd3dea63cd985f77b4fad66311b708f.jpg(de normale versie)

99958fa6b5cbf1af3d7f949f7a9a6bf8.jpg(..en de snelle....)9176e420713ef23ab8c4923e908dac53.jpg hupsakee....zwemles voor de tijgernootjes ;-)

KEEP U POSTED

GRTZ KAYA

• Like 1

Hay KAYA , dat ziet er veelbelovend uit !!

Ik zie dat liever dat iemand zijn eigen hokje bouwt , dan dat er een nieuwe tent met toebehoren word aangeschaft .....

Ik wens jou heel veel succes , en dan zie ik jou morgen weer .

;)

• Like 1

Aangezien het ook een beetje een vergelijking tussen beide versies is.......de eerste vergelijking; 45cc89e583daaf9a1a235dffab0a87ca.jpga3cac68a52af75007e07e9cff17e8313.jpgabde931bf5be0e09c09bd605fc37ed83.jpg

De zaden:

"Normale" versie heeft een mooi printje en is gemiddeld blijkbaar iets kleiner.

"Snelle" versie mist de print een beetje en heeft hier en daar wat last van de "builenpest" lijkt t.

(Waarschijnlijk is deze zo snel......dat ze al haast op knappen staat om los te gaan....lol...)

Als de visite (leuk dat ze komen....maar vaak als je iets te doen hebt) weg is zal ik ze eens gaan poten.

KEEP U POSTED

GRTZ KAYA

• Like 1

Poeh poeh, tjonge jonge, nou nou, hè hè, foei foei.......

Wat waren we weer druk vanavond (LOVE IT).

Koolstoffilter en afzuiging geïnstalleerd, poging gedaan er een soortement softbox van te maken.....DAMNED ....elastiek foetsie, morgen ff zoeken.....luchtgaten voor onder de ventilatieroosters in de "bodemplaat" gemaakt....wederom de temperatuur gecontroleerd(nu mét afzuiging en fan.....f.ck it; knalt door naar 39c), EN.......En......en.....

ZAADJES GEPOOT !!!!!!!!

Zoals gezegd: beetje aarde bewaterd met een beetje enzym, soil booster en root stimulator en in plastic bekers gedaan.

De zaden stonden me eigenlijk al iets te lang in t water (wilde ze eigenlijk alleen een uur of wat weken), maar goed ...no harm done!

Heb van zowel de normale als van de snelle 3 zaden genomen......risico marge van 33,33%, van beiden 2 nodig voor de test (gezien de ruimte ook wel zat zo)

9a5aa3747cba5ccd00b5de494af02927.jpg

Sorry, in mn enthousiastme geen foto van genomen. ..maarrrrrr;

Bij 4 van de 6 toch zeker al een beginnend worteltje. ...en bij 2 meende ik daadwerkelijk ook al een wittig puntje waar te nemen, maar hier kan de wens ook maar zo eens de moeder van de gedachte zijn....8-)

Nadat de pukkeltjes geplant te hebben meteen de bodems uit de bekertjes gehaald en in een (snel ff in elkaar geprutst) waterdicht bakje gezet en gestabiliseerd met hydrokorrels.a472baccbba56be9662b74a903376149.jpg...

Dekseltjes erop ...en hupsakee. ...naar hun slaapkamer! fcd439cc67c50cfdd581817f61b76518.jpg

Beetje "overdone" denk ik, maar ze staan nu onder 3x55 watt 865.

Nu met een afstand van zo'n 30 cm.

Wil het licht nu ff continue aan laten en telkens wat zakken met de lamp.

Twijfel over de eind-afstand ; schiet van alles door mn hoofd....indica-dominant...gedrongen....meer afstand...meer strek wellicht....maarrrrrr best veel wattjes. ....865......

Nope. ....ik weet t nog niet....maar dat komt wel 8-))))))))

GRTZ KAYA. .....ik steek "m aan!

Eens met de lamp bezig geweest; door het formaat van de lamp kon er erg weinig lucht langs....laat staan dat de warmte van de lampen weg kon.

98f40a623ada1c9061ed7d2830419384.jpg

....nou hopen dat deze "perforaties" in de kap voor een beetje afkoeling kunnen zorgen.

So far so good.....nu een poosje 2 lampen aan....temperatuur blijft op een 24 gr. hangen.....

Verder, zoals je ziet44c75a6c48106bedc84eaaee086422c6.jpg...nog niks nieuws onder de zon.

Grtz Kaya

Best een fan tussen de lamp en het bladerdek laten blazen dan zal de warmte ook niet onder die kap cumuleren.

• Like 1

Best een fan tussen de lamp en het bladerdek laten blazen dan zal de warmte ook niet onder die kap cumuleren.

Zat er ook aan te denken......maar gaat dat niet ten koste van de effectiviteit van de lampen ?

COOL RUNNINGS & JAH BLESS

GRTZ KAYA

Neen de straling van de lampen zal niet beïnvloed worden door de fan enkel de warmte.

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

• Like 1

......................pfffffffff......................8-\

Wat is het toch vervelend ....als geduld niet je sterkste kant is....

GRTZ KAYA

maar gaat dat niet ten koste van de effectiviteit van de lampen ?

Als je er tussendoor blaast niet dan blaas je enkel de warme lucht onder de kap vandaan. Als je op de bulp zelf gaat blazen verlaag je de bedrijftemperatuur van de lamp en dat beinvloed dan het lichtspectrum. Nu is deze verschuiving in het spectrum niet echt schrikbarend hoor.

Nadeel van onder de kap door blazen is dat je die gort droge warme lucht door je hokje gaat wervelen. Dit komt dan de VPD niet ten goede.

• Like 1

Als je er tussendoor blaast niet dan blaas je enkel de warme lucht onder de kap vandaan. Als je op de bulp zelf gaat blazen verlaag je de bedrijftemperatuur van de lamp en dat beinvloed dan het lichtspectrum. Nu is deze verschuiving in het spectrum niet echt schrikbarend hoor.

Nadeel van onder de kap door blazen is dat je die gort droge warme lucht door je hokje gaat wervelen. Dit komt dan de VPD niet ten goede.

En als ik nu aan de andere kant van de kast een bakje water zet.....zoveel warmte zal dan wat verdamping creëren?

GRTZ KAYA

water verdamp niet echt snel op 28 graden. een bakje heeft meer een beperkte verdampingsoppervlak. Handdoeken of dwijlen in een emmer hangen zodat deze water slupen en zo het verdampingsoppervlakte vergroten helpt natuurlijk. Een luchtpompje met bruissteen in het water en lucht door het water blazen helpt nog beter.

Met deze gedachte knutselde ik eens ooit een redneck luchtbevochtiger van een chemobox een badkamerafzuigertje wat viledadoeken een luchtpompje met bruissteen en wat draad en ducktape een actieve luchtinlaatbevachtiger.

post-14-0-17396400-1486159598_thumb.jpg

post-14-0-74676700-1486159599_thumb.jpg

• Like 2

Ladies and gentlemen. ......we proudly present to you ;

*** THE DOMINA BUNCH***

d91ab117644bd7b20a9a0dff49f9a9a6.jpg

100% ontkiemd! Das iig al een fijn begin!

Heb denk ik de aarde net iets te losjes gelaten; moest er 2 helpen om de muts af te krijgen....

e146ddc83e3b95a448375ae147cf3654.jpg....aangezien de lamp nog niet helemaal op orde is, zijn ze heel even in de "kelder" geplaatst om de spaarlamp er een beetje redelijk boven te kijgen.

Hier de 3 "snelle" dames;25666dcbdb523c5fe6f6952dd445ccb7.jpg

....en de 3 "normale";97c4654f26dcf2afe69888ad4e26b60c.jpg

Op dit moment kan ik niet anders zeggen dan......WHOPPAAAAAAAAAAAA..... we've taken off!

GRTZ KAYA

• Like 3