• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
shitorino

THC/CBD verhouding in olie tegen kanker

Recommended Posts

Hallo beste lezers,

Ik ga binnenkort voor het eerst AHO olie maken van mijn biologische buitenkweek (100%) Indica Afghan Kush.de30d191e6e8a5b23a6f298710897ed4.jpg<br/>404a4e885a1313fd12630adcfcff28c2.jpg

Helaas heb ik in de familiekring 2 mensen met kanker. Ik heb veel info ingewonnen op dit forum. Eerst voor het kweken. Dat ging me goed af zoals je de foto ziet. En nu nog omtrent de olie. LR2 was zeer behulpzaam omtrent het berekenen van de hoeveelheid percentages THC in deze. Nu hoorde ik van een kennis die dit ook al een poosje doet, dat een iets hogere percentage (20% en hoger) effectiever is in het bestrijden van kankercellen. En ooit hoorde ik ook dat CBD hier ook veel bij helpt. Nou had ik voor dit jaar dus 2 soorten autoflowers uitgezocht met een hoog THC en CBD gehalte....zo dacht ik de perfecte strain te hebben voor de olie. Nou hoor ik van hem opeens dat hoge percentage van beide stoffen elkaar tegen werken!? Beste zou olie zijn met hoog THC gehalte en naderhand zou je CBD olie in kunnen nemen zodat deze de dooie kankercellen opruimen.....aldus via via gehoord. Ook heb ik voor de alcohol extractie gekozen omdat deze de meeste terpenen eruit zou halen. Deze zouden immers elkaar versterken en in een symbiose werken. Wat is waar? Wat kan wel of niet?

Groetjes

• Like 1

CBD dokt op de zelfde neuroreceptor aan als THC. Als je dus en veel THC en veel CBD inneemt dan dokken de cbdtjes eerder aan en blokkeren zo de THC. Dus beter eerst thc olie innemen en half uur later cbd olie.

Terpenen en thc hebben idd een symbiotische werking.

• Like 1

Even zitten lezen maar ik zie dat ik niet helemaal juist zat.

Hier staat vrij uitgebreid wat er nu gebeurt.

Een uitsnede uit het verhaal:

Tot dusver zijn er slechts twee cannabinoïde-receptoren bekend die binden aan THC, de CB1-receptoren die zich in de hersens en het centraal zenuwstelsel bevinden, en de CB2-receptoren die door het hele lichaam zijn verspreid, maar zich vooral in het immuunsysteem bevinden.

CBD heeft echter weinig bindingsaffiniteit met een van deze twee bekende cannabinoïde-receptoren. In plaats daarvan heeft het een remmend effect op het enzym FAAH (afkorting van Fatty Acid Amide Hydroxylase), het enzym dat verantwoordelijk is voor het afbreken en vernietigen van amandamide.

Deze remmende reactie van CBD betekent dat er meer en voor langer tijd anandamide in je lichaam aanwezig blijft. Anandamide heeft net als THC de voorkeur voor de CB1-receptor, en laat daardoor minder ruimte voor THC om aan deze receptoren te binden, waardoor het effect van THC minder is.

CBD blok dus wel maar indirect.