• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 

Recommended Posts

Armemanspolm of takkenpolm

Zoals de titel al verraad een kort topicje voor mensen die het onderste uit de kan willen halen.

Op de takjes van je buds die meestal in de prullenbak of asbak belanden zitten nog een boel steelloze glandular trichomen. Eigenlijk dus zonde om weg te gooien. Waarom dus niet opsparen en er iet mee doen.

Van je takjes kun je nog prima een canna thee zetten gewoon half uurtje laten sudderen in water met een likje boter of melk en door een koffiefilter gieten. Tijdens het sudderen decarboxyleerd THC-a tot de actieve vorm van THC.

Weed-Tea_10.png

Naast thee kun je zulke takjes natuurlijk ook gewoon afzeven. Omdat het hier om armemanspolm gaat zullen we dit doen met hulpmiddelen die je normaal gesproken al thuis in de keuken hebt staan en niet met dure screens of zeefzakken.

Spaar de takjes op in een tuperware potje met deksel. Sluit het wel telkens goed af om te veel oxidatie te voorkomen. Zelf zet ik het dan in de koelkast om te bewaren.

image_106956.jpg

image_106958.jpgAls je vind dat je genoeg gespaard hebt dan ga je je doosje eens flink schudden. Door het schudden en mechanische wrijving komen de mini harsbolletjes los van de takjes. Natuurlijk komt er ook een heleboel fijn plantmeteriaal vrij maar dat nemen we voor lief. Het gaat immers om armemanspolm en niet om een eerste klop 00 hash.

Door het schudden wordt de wand van het plastik bakje ook nog eens statisch geladen. Nu is THC licht polaire waardoor dit aan de wand zal gaan plakken.

image_106959.jpgNa intensief schudden voor een 15 minuten of tot je armen er van af vallen zal je zien dat er zich een boel stof maar ook polm heeft verzameld in de bak. De zuiverste polm plakt aan de wand. Het minder zuivere zal zich in een hoekje verzamelen als je een beetje tikt op je potje.

image_106960.jpgWat aan de wanden plakt laat je even gewoon zitten en schraap je later als het bakje leeg is met een stukje papier van de wand  en houd je apart van de rest omdat deze net iets schoner zal zijn dan de rest.

De rest zeef je door een theezeefje om de takken van de polm te scheiden. Nu kun je de takjes wel weggooien want veel zal er niet meer opzitten

image_106962.jpgimage_106963.jpg

Voila, de takkenpolm is klaar voor gebruik.

image_106966.jpg

Grtz.

• Like 4

trichomen op takje.jpg

Macro opname van een takje. Tussen de haartrichomen zitten een boel hele kleine steelloze glandular trichomes. Dat gooi je dus weg als je de takjes niet spaart.

• Like 3

the Zeeuw in me likes this very much ^_^

vette foto van dat takje lastpak!

ken genoeg mensen met een dienblad in huis die helemaal vol ligt met takjes..

rondje doen langs mijn maatjes en dan heb ik weer wat te paffen hahaha

greetz,

lgs

• Like 2

Op foto 2 ligt dat allemaal in 1 hoek, zoals je op foto 3 kan zien. Uit dat potje kwamen twee jointjes 1 wat op de foto staat en de tweede was van wat aan de wanden plakte.

De polm uit dat keukenzeefje is natuurlijk sterk verontreinigt en onder een microscoop zul je hier en daar een harsbolletje vinden tussen de vele haartjes en klein plantmateriaal. Kwaliteit lik je vestje dus maar ach een kniesoor die er om geeft. De J van wat aan de wanden plakte was stukje potenter maar ook veel minder polm natuurlijk.

Voor de opbrengst moet je dat dus niet perse gaan doen. Het is eerder eine spielerei. Verder heb ik deze "ontdekking" niet zelf ontdekt maar komt het idee uit een heel oud boekje over hash maken.

owww hij stond gedraait
bedankt voor het delen van deze kennis :)
vandaar ruiken die takken altijd zo lekker ^^

Twee close-ups van takkenpolm. Zoals je ziet zitten er wel wat richoomkopjes tussen maar het merendeel zijn haartrichoompjes en delen van de schors van de takjes. Toch kan je hier redelijk stoned van worden omdat de takjes doorgaans goed gecured zijn en er dus veel cbn in die harsbolletjes zit.

1-DSC00309.JPG2-DSC00308.JPG

Euhm ik gebruikte daar greengo vloei en drum tabac. De greengo tabacsvervanger is niet zo mijn ding.