• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
crazy micky

crazy cookies & powerplant xl

Recommended Posts

een paar weken terug een heel mooi test pakket ontvangen van zambeza 

vandaag dan eindelijk de zaadjes tussen nat keukenpapier gedaan en warm gezet 

zodra ze wortelen gaan ze over op steenwolplugjes en daarna in netpotjes want ook hier ga ik op dwc 

ze zullen ook een behoorlijke tijd in groei staan aangezien het bloeihok nog vol staat maar dat is geen probleem 

groeien gebeurt onder t-neon en 150 w cfl en de bloei zal onder de 600 w hps zijde zijn 

voeding is canna aqua zonder de toevoegingen maar wel af en toe wat enzym erbij 

ook gebruik ik een deel osmose water om de voeding aan te maken 

nog niet veel foto's we zijn nog maar begonnen :)

IMG_6748.JPG

IMG_6749.JPG

IMG_6750.JPG

• Like 4

Háháhá Crazy Cooky Micky , dat klinkt goed !! :lol:

Slimme methode om de zaadjes in een zwart doosje op de warme schouw te laten kiemen ....

Ikzelf zet ze bovenin,  een hoog keukenkastje , daar is het ook warmer ...

Heel Veel Succes , en ik volg jou zeker !!

;)

Vanaf nu zal ik met extra veel belangstelling jou topic volgen , ik heb de Crazy Cookies namelijk ook besteld .

24% THC , daarop zeg ik geen NÉÉ .... :wub:

;)

zet of hang jullie er allemaal gezellig bij :)

vandaag de zaadjes in een plugje gedaan was hoognodig 

moest eigenlijk gisteren gebeurt zijn maarja zondag he :stoned-smiley:

allemaal al een serieuze wortel dus de plugjes maar ingesneden en ze er tussen geplaatst 

en samen de propagator in onder de 150w cfl 

IMG_6764.JPG

IMG_6765.JPG

IMG_6766.JPG

IMG_6769.JPG

IMG_6771.JPG

• Like 2

Krijgt de wortel niet teveel licht

mooie plugjes idd ik zou ze persoonlijk misschien knijpen dat ze dichter komen bij het donker nieuwe manier misschien top ben Iig nieuwesgiefig

wortel ligt bloot , kan uitdrogen , dit is echt niet zoals het moet , waarom niet gewoon in aarde, stekkenaarde , dan weet je zeker dat het goed is .

plugjes komen hier vandaan http://www.terraterra.be/laine-de-roche-rfx-1-plateau-126cubes-25x25x40.aspx?refext=LFXP126&categories=BOUTURES;SUBSTRAT

is niet de eerste keer hoor dat ik ze te lang laat kiemen bijna altijd al voor gehad dat ik de plug moet open snijden :rolleyes:

@wiet61 plantjes komen op dwc dus aarde gaat het niet meer worden hoor :)

alweer een weekje verder 

vandaag eindelijk de plantjes in de netpotjes gegaan 

zat al een beetje rek op maar dat overleven ze wel ze hebben nog een lange weg te gaan 

voedingswater bestaat uit half osmose en half kraanwater = ec 0.4

daarbij canna aqua groeivoeding tot een ec 1 en ook een dosis enzym erbij 

ph staat op 6.0

ze staan met hun 4 samen op een bak maar ga ze nog per 2 plaatsen en zo blijven ze staan dan voor af te bloeien 

IMG_6773.JPG

IMG_6774.JPG

IMG_6777.JPG

IMG_6778.JPG

IMG_6782.JPG

IMG_6785.JPG

volgend weekend weer foto's 

• Like 2

Veel suc6 met je test rondje Crazy Micky 

Ook zovaak gehad vergeet je ze f een dagje ga je kijken en zijn het heuse plantjes geworden bij mij ook ''altijd'' goed gekomen dat is het hier ook!!!

Ik volg mee en zit op de eerste rij!

Greetzz

• Like 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Similar Content

• By Wietefras
      Had de boel een tijdje stil liggen, maar er begint weer wat beweging in te komen.

Mijn verouderde 400W Cree armatuur met 8 COBs is vervangen door een 367W Cree armatuur met 24 COBs:

De COBs zijn van een veel lagere efficientie (2,0umol/s op 50W) dan wat er tegenwoordig gangbaar is, maar door er zoveel te gebruiken verwerkt iedere COB veel minder stroom en daardoor werken ze weer net zo zuinig als een COB van deze tijd.

Elke halvering in stroom geeft je ongeveer 10% verbetering in efficientie. De oudste COBs heb ik zelfs twee keer gehalveerd voor 20% extra efficientie.

Ik haal nu uit 367W meer licht dan voorheen uit 400W:

Van GPLeds heb ik samples van hun nieuwe lijn Led voeding gekregen die ze samen met Hy-Pro ontwikkeld hebben. Bij deze voeding zou je niet meer het probleem hebben dat je calcium tekorten krijgt.

Plus nog een hoop andere mooie voordelen: https://www.gpleds.com/nl/hydro-led-a-b.html

Het schema van de voeding geeft niet veel details, maar je gebruikt toch de hele kweek de A+B in dezelfde verhouding. De EC loopt volgens het schema op van 1.4 naar 2.2 oid.

In de praktijk moet ik zeggen dat dat verloop bij mij nooit werk. Welicht ook omdat ik wat langer voorgroei en ook onder de bloeilamp, maar tijdens de groei heb ik de EC doorgaans een stuk hoger dan volgens de schema's en in de bloei juist lager.

Volgens het schema zou je tijdens de groei een EC van 1.4 moeten aanhouden en mijn planten zaten te springen om meer. Uiteindelijk kwam ik zelfs op 2.0 uit en nog bleef de EC dalen.

De planten krijgen tijdens het voorgroeien 18 uur licht en verbruiken dan dus ook meer voeding dan als de lamp maar 12 uur aan staat. Bij overschakeling naar bloei verlaag ik de EC dan weer, omdat ze dan dus minder licht krijgen. Wellicht dat ik de lamp moet gaan dimmen in de groei om die schok te verkleinen.

Anyway, ik heb de EC nu verlaagd naar 1.5 en daar lijken ze voorlopig wel mee tevreden. Al kan het waarschijnlijk nog wel iets hoger. De EC daalt nu in ieder geval elke dag heel lichtjes.

De pH stijgt wel vrij snel elke dag. Dat is wel wat lastig om steeds weer te corrigeren. Misschien dat dat in de bloei wat stabiliseert.

Dan de dames zelf. Voorgegroeid onder 3000K TCI led strips en de laatste twee weken onder de Cree COBs.

Vijf dagen geleden zijn ze op 12/12 gezet en toen zagen ze er zo uit:

Het kantelgevaarlijke touwtje voor de ophanging is inmiddels vervangen door een vier-punts staalkabel ophanging. Helaas waren die wat kort voor de plaats waar ik de oogjes bevestigd had op het frame. Die oogjes zal ik dus wat verplaatsen na deze kweek. Vooralsnog zit er even een stukje ketting tussen.

Inmiddels staan ze er zo bij (10cm hoger en een stuk voller):

Overzichtsfoto met led licht (met de led aan lijkt altijd wat ondervoed doordat er wat minder groen/blauw in het led licht zit):

Er staan in totaal 7 planten verdeeld over de twee bakken. Van de voorste rij had ik de plant links met die twee rechts omgewisseld. Nu staan de hogere planten allemaal rechts en de lagere links zodat ik het armatuur wat scheef kan hangen om voor de lengte verschillen de compenseren. Het zijn zaadplanten, dus uiteraard zal er wel wat verschil in gaan zitten.

Ze zijn wel wat geknakt het hoogteverschil er wat uit te halen, maar dat is doorgaans dweielen met de kraan open. Zeker als ze in de bloei gaan.

Rechts zit het de hoogte nu op 60cm. Links zal het 5cm tot 10cm minder zijn.

Ik denk dat ze wel lekker gaan en kan alniet wachten tot de dames gaan bloeien  
    • By crazy micky
      paar weken terug een mooi test pakket gekregen van GROWERS CHOICE en nu dus eindelijk van start gegaan 
      de zaadjes zijn zojuist tussen nat keukenpapier gegaan en staan op de schouw boven de verwarming 
      zodra de worteltjes er door komen gaan ze naar een steenwol plugje om even te wortelen en daarna naar netpotjes 
      want dit wordt natuurlijk ook weer een ronde op DWC 

het bloeihok staat hier nog maar net vol dus deze zaden gaan nog een behoorlijk tijdje in groei staan maar het is 
      dan ook de bedoeling van ze regelmatig te toppen en open te buigen zodat het mooie struiken worden die alles goed vullen 

de voeding blijft weer canna aqua zonder veel toevoegingen 
      groeien gebeurt in het 90x90tentje met een 150wat cfl en in het begin de t-neon 
      in het bloeihok zullen ze onder de 400watt zijde staan 

nog niet veel foto's nu maar toch een paar 

• By Wietefras
      Het is even wat rustiger geweest met kweken hier, maar het is wel weer eens tijd voor een nieuwe ronde. Ga wederom een nieuw soortje proberen, de McPurple S1 van Forum Genetics.

De McPurple is een kruising van een Gorilla Grape Gush moeder met een Monster Cookies vader. 
      Gorilla Grape Gush is zelf weer een kruizing van SR71 Purple Kush met Gorilla Grape. Monster Cookies is een kruising van Girl Scout Cookies (Platinum cut) x Yeti OG F1 1

De zaadjes komen ook in een mooie verpakking die de kleur van de beoogde wiet mooi aangeeft

Als je die dan open doet komt er zo'n eppendorf buisje uit waar ze veilig in zitten:

Waar het dan uiteindelijk om gaat ...  de tijgernootjes!

Om maximaal te profiteren van de mogelijke pheno’s, is dit keer het streven om alle kweekgaten in de DWC te vullen. Er kunnen dan maximaal 12 planten in de tent.

Daardoor kan het wellicht wat vol worden (of "gezellig druk"), maar dat is met wat snoeien vast wel in toom te houden. Misschien dat ik ook wel weer een vorm van mainlining toepas. Dat was me vorige keer toch goed bevallen. Moet alleen eerst maar even zien hoe gelijkmatig ze op gaan.

Dag of drie nadat ik ze in de Eazy Pluggen heb gestopt staan de kopjes boven de grond:

100% opkomst! Al moesten op het moment van het maken van deze foto twee zaailingen nog wel even de draai maken om de lobblaadjes uit de grond te trekken.

Volgende stap is om ze op de bubblecloner te zetten. Als ze dan wat meer wortels hebben kunnen ze in de netpotjes met kleikorrels op de echte DWC bakken. 
  • waterpijp-bong.nl
  • Who's Online   1 Member, 0 Anonymous, 70 Guests (See full list)