• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Mr.green

stikstof tekort ?

Recommended Posts

:) dag mede kwekers

had graag eventjes jullie mening gehad en of bevestiging.

naast de blue cheese heb ik ook een barney farm lst plantje staan in voorgroei die is bijna 6weken.

eerste symptomen dacht ik aan verbrand van tegen de tl lamp te hangen (aangezien die dag ze ook lichtjes tegen drukten)

maar bleef verslechteren.

echter is die volgens mij tekort gekomen van stikstof en of overwatering?

kunnen jullie dit bevestigen of zou er toch iets meer aan de hand zijn?

ik ben nu men voeding al stuk aan het opschroeven maar voorlopig nog niet veel beterschap, al duurd dit bij bio voeding iets langer tegen dit opgenomen word.

en daarjuist wel net verpot van 7l naar de eindpot 18liter.

groeten

DSC_0001.JPG

DSC_0003.JPG

DSC_0004.JPG

DSC_0006.JPG

DSC_0007.JPG

DSC_0008.JPG

DSC_0009.JPG

DSC_0010.JPG

DSC_0011.JPG

jep begint onderaan,  misschien dat ik tekort voeding gehad heb en misschien wat overwaterd heb voor dit te willen compeseren , geen idee hm

maar als het stikstof is ,zal ik die nu eventjes rustig aan laten herstellen van het verpotten en dan voeding wat bij schroeven.

verder nog tips ?

Dat is geen stikstof tekort. Bij een stikstoftekort vergeelt het hele blad. Daar krijg je ook niet van die randjes van.

Lijkt me eerder een kalium tekort. Of een blokkade (teveel van iets anders wat de kalium in de weg zit of een te hoge pH waardoor de kalium niet opgenomen kan worden).

• Like 3

uhu goed gezien :)

zit zelf nog al langere tijd te lezen zou het kunnen dat ik gewoon na een lichte tekort van stikstof te hebben door ik nog geen had gegeven dan teveel water gegeven heb en daardoor te lang nat heb gehad en daardoor blokade opgelopen heb en dit steeds associeerde met stikstof tekort ??

te hoge ph lijkt mij ook mogelijk.. maar ik zuur mijn water niet meer af > dit me werd afgeraden met organische voeding > biobizz ...  

maar zou kunnen want eenmaal men cheese in bloei ging is die van teveel stikstof ook naar symptomen van te weinig geweest maar daar zijn de bladeren inderdaad volledig vergeeld en is nu wat lichter maar kan ook zijn dat die plots meer voeding nodig had in de omschakkeling en dit los ervan staat

zal die nu eventjes met rust laten dat en zien hoe het verpotten haar bevalt.

On 27-2-2017 at 20:21, Mr.green said:

te hoge ph lijkt mij ook mogelijk.. maar ik zuur mijn water niet meer af > dit me werd afgeraden met organische voeding > biobizz ...  

Je  kan dus gerust pH- kan gebruiken, als je het zelf niet erg vind dat je planten minimaal (chemische) minerale voedingstoffen krijgt, Je plant en je bodemleven hebben er in ieder geval zelf geen problemen mee. Je plant zal eerder pH problemen gaan vertonnen zonder deze zuren dan dat je bodemleven stuk zal gaan.

Bron : http://www.weedforum.eu.wietblog/biologische-plantenvoeding-en-wietplanten/ :D;) 

jep ph afzuren mja had al enkele kweeks zo gedaan maar blijkte ook niet echt optimaal te zijn voor biobizz , meningen zijn hierover verschillend.

had toch graag zonder gedaan, aangezien ik anders het gemak van bio wegneem en toch steeds moet afzuren meten enzo :) 

mijn cheese had hier niet zozeer last van

@tune , het verpotten geen idee vandaag staat er nog hetzelfde bij niet slechter ofzo, zal ze nog goed laten herstellen nog wat "uitdrogen " om overbewatering uit te sluiten en dan misschien morgen opnieuw beginnen met lichtjes water te geven nieuwe start met nieuwe scheuten;   en hopelijk zo verder kunnen doen,  onderste word dan toch verwijderd tijdens de scrog

groeten

mijn vorige kweekjes steeds water afgezuurd ph- werd afgeraden in bio omdat het de micro organismen zou doden..

heb wel al een plant in bloei de cheese die niet afgezuurd kreeg wel wat bleekjes maar reeds mooie toppen aan en lijkt nergens last van te hebben

nu die lsd problemen doet me dan toch ook wel denken dat ik misschien toch beter opnieuw afzuur? al komt dit probleem misschien nu wel van iets anders maar ik las toch het volgende op de site van biobizz zelf

-If you must adjust the pH, don’t worry, it won’t necessarily help your garden, but it will not hurt your plants.

-aim for a value between 6.8 and 7.2. Once it’s nearer the correct level, add the Biobizz nutrient.

aangezien ik hier ph 8 heb , zou ik dan toch beter opnieuw starten met eerst afzuren naar min 6.8 tot 7.2max  om dan de voeding toetevoegen en derest laten zijn werking gaan.

Ja, het bodemleven heeft ook liever een pH van rond die 7. Bij een lage pH gaan namelijk de bacterien dood en bij een hoge pH doen de schimmels niets. Dus afzuren kan inderdaad helpen als je kwaanwater met een hoge pH hebt.

Al vind ik dat wel altijd wat eng, want als je niet weet wat de pH van je grond is kun je eigenlijk ook niet weten waar je je water naar moet afzuren. Al is 7 wellicht wel een veilige waarde.

Lijkt me sowieso wel een keer het proberen waard als je nu denkt dat je wellicht een pH probleem hebt.

hmm ja klinkt logish

had gisteren een drain proberen te meten maar vanaf dat het water wat troebeler is zijn die druppels nog incorrecter dan dat ze al zijn ..  

of ik denk ph probleem , blijft toch moeilijk maar hoge ph heeft wel dezelfde symptomen als water teveel /weinig water > blokaade enzo en tehoge ph blokeerd kalium  zoals je al aanhaalde.

de biobizz producten verlagen zelf de ph , maar kwam discussie tegen op engels forum waar ze als antwoord gegeven hebben als het kraanwater boven 8is kan het niet genoeg verlagen dus handmatig naar 7.2 brengen en dan voedin toevoegen ou dan afgestemd zijn om de ph naar exacte waarde brengen.

en als ik naar mijn kweek verslag kijk van de cheese ook al is die nooit slecht geweest , zie je toch terug als derest mooi groen is ergens onderaan raare verschijnselen die ik dan tijdens scrog wel heb verwijderd maar moet toch ook al iets geweest zijn

wacht nog eventjes af maar denk dat de bovenste scheuten opnieuw de verkeerde kant opgaan . zal reeds 2 nieuwe zaadjes kiemen , want binnen 6/7weken is de cheese klaar en wil dan toch zo snel mogelijk de lsd in bloei zetten om nog te kunnen oogsten voor we op verlof gaan.

+dat dit plantje al behoorlijk wat stress mee gemaakt heeft en ik angst heb dat ze dan toch nog tijdens de bloei herma word :). zal ze wel blijven houden om te experimenteren :)

toch nog evenjtes fotos gemaak zie je hoe beroerd ze is :)

en zie je nieuwe scheuten ook al geel gaan

DSC_0002.JPG

DSC_0005.JPG

DSC_0006.JPG

DSC_0007.JPG

DSC_0009.JPG

plant blijft overeind ik geef er niets meer van voeding aan ofzo gewoon wat water en die eens geknakt om eens te proberen dit is goed gelukt :)

verder ziet ze er niet al te goed uit en zal binnenkort wel om gaan om plaats maken voor de 2 nieuwe

DSC_0042.JPG

de 2 nieuwe daarentegen 12dagen boven aarde & snel groeien, 2dagen geleden begonnen ze ook te hangen 'klauw' potje waarschijnlijk te klein en verpot naar 6l pot , al was dit vroeger altijd stressloos had ik deze maal ze iets te droog laten worden en viel de kluit wat uiteen.  nieuwe pot van 6l goed bevochtigd met planten spray.

ze zien er ook maar beroerd uit en vertonen nu toch opnieuw zelfde symptomen of vorig plantje of wie weet was de pot opnieuw te nat waar ze in verpotten.

zal ze wat laten uitdrogen en zien hoe ze zich herpakken

pff vorige rondes was het steeds naar einde toe dat ik wat tekorten kreeg maar nu wil het me blijkbaar nie lukken arrr of toch genetics wie weet :P

eventjes geduld , als ze zich goed herpakken de nieuwelingen zal ik er appart logje van maken.

groeten

DSC_0032.JPG

DSC_0033.JPG

DSC_0038.JPG

DSC_0041.JPG

Das idd geen stikstof tekort. Lijkt alsof Mg en K geblokkeerd zijn geraakt dat kan bij te veel Ca.

PH8 blokkeert ook van alles. Ik denk dus eens een combinatie van en wat veel kalk en PH probleem waardoor je Mg en K blokkeert.

De samenstelling en de activiteit van het bodemleven wordt beïnvloed door de pH van de bodem. Bij een bodem met pH lager dan 5,5 overheersen schimmels, bij een neutrale en basische bodem zijn de bacteriën dominant.

jep topic was al wat verouderd dit 1ne plantje heb ik opgegeven staat er nog maar probeer het niet meer echt te redden,  waarschijnlijk zoals je zegt combi van te hoge ph + water gift niet in orde

bij de 2 nieuwe zaailingen doe ik het zoals biobizz zegt , eerst afzuren naar ph 6.5/7 en dan pas voeding erbij want die regeld dan ook nog en derest laten bufferen . wezien wel. ( vroeger deed ik het ook zo en altijd rondes kunnen afronden)

hoop dat die 2 nieuwe zaalingen goed doorkomen en dat ze nu gewoon wat afgezien hebben van verplanting en misschien wat van te droge naar te natte grond wezien wel hopelijk verergeren ze niet zoals dit vorig plantje geweest

afwachten pff :P

2nieuwe plantjes doen hetzelfe voor , bladranden vertonen kalium gebrek als ik het vergelijk op http://www.growweedeasy.com/potassium-deficiency-cannabis

nou net artikel gelezen , licht stress ( niet de warmte ) kan ook kallium gebrek veroorzaken , en mijn t5 heb ik inderdaad sinds ik iets gelezen had zo dicht mogelijk hoe beter , die wat verlaagd tot bijna net boven de plantjes, niet bij stil gestaan

nu hangen ze opnieuw op 5/10 centimeters.

want te nat denk ik niet want vinger proef,,  en ph is zoals gewoonlijk opnieuw afzuren ph 6.5/7 dan voeding zoals ik vorige rondes steeds deed en geen problemen had

zou het zo simpel kunnen zijn  , licht stress

Lightburn kan wel erg lijken op K gebrek. Dat lichtstress een Kaliumgebrek kan veroorzaken is mij nieuw.

Heb je een foto van je planten en een link naar het artikel waar je dat las?

Lijkt niet echt op K gebrek hoor . Bij K gebrek vergeeld eerst de bladrand geheel en verdort  niet enkel de punt. Lijkt meer op overvoeding. Zou ook nog bad aire syndrom kunnen zijn. Weekmakers die uitwasemen kunnen plantjes erg slecht tegen.  Bij een lichtburn zie je vaak vergeelde of witte vlekken midden op het blad tussen de nerf en niet zozeer de bladrand of tip.

hmm geen idee   bad aire syndrome vind daar precies niet veel van terug slechte stoffen?

temperaturen tube heater staat op thermostaat (die ligt wel iets achteren )  21/22graden  zal onder de lampen iets warmer zijn maar t5 lampen geven nauwelijk warmte af..?

LV : onbekend zal moeten dringen investeren in nieuwe thermo/hygro meter

aarde: mengelijk van 2 resten biobizz light mix & janeco light mix

voeding ; krijgt momenteel niks tot problemen weg zijn.

aanvoer > klein pc fan , afzuiging niet aanwezig in voorgroei tentje

raar zeker dat ik in die/met  setup mijn cheese al voorgegroeit heb en had op 2onderste gele braderen de mooiste groei tot nu toe gehad.

greetings

bad air / room syndrome , niet veel over te vinden precies.  is dit iets als de lucht opnieuw goed is je resultaat ziet of herstellen ze daar niet van ?

zal de kamer eens laten verluchten wie weet is  laatste uitkomst want graak er niet aan uit ,   raam open > vroeger gebeurde dat inderdaad vaker maarja 2 tentjes in de voorkamer en met een buur die vrachtwagen heeft wil ik niet zozeer het raam wijd open zetten ;)  ,  dan maar de deuren open , en raam lichtjes  op een kier en zo wat laten uitwaaien. 

ec weet ik niet en ph is boven de 8. maar opzich al meerdere rondes gedraaid zonder problemen zowel afzuren en niet afzuren

de voorgroei tent is nu opnieuw gekoppeld op bloei tent om afzuiging te hebben , maar bij de cheese deed ik dat niet en die ging super goed.

de 2 nieuwe blijven symptomen geven 1 groeit amper ( maar was slecht verpot) ander wel maar toch nog lichtjes gele punten we zien wel hoe die verloopt

de oudste die ik opgegeven had staat in de veranda en krijgt al langere tijd niks van water en blijft mooi overeind , nieuwe scheuten zijn mooi groen, wie weet is het toch over bewatering , bovenste droog maarja misschien was het onderaan toch te nat.    Die gebruik ik nu wat kankken enzo lijkt op niet veel maar wat fun kijken wat ze doet

nieuwe 2 shoreline staan al boven de grond zal zien hoe deze het doen , en water opnieuw zeer voorzichtjes (nieuwe plantenspuit ) :)

grtz

voor de geïnteresseerden toch een update met foto's

ze krijgen amper nog water enkel wat met de plantensputi , en opnieuw aan de afzuiging aangesloten

de cheese lijkt toch te beteren,  al zie je wel wat verbleking lichtjes maar denk dat dit nu meer te wijten is dat ze beginnen honger te krijgen dan het vorig probleem.

de shoreline al boven aarde en momenteel niks mis mee.

nog afwachten en komt alles door zal het all samen in bloei ruimte vliegen , ditkeer dan wel wat LST ipv scroggen zodat ik ze appart kan oogsten of verwijderen indien nodig

DSC_0026.JPG

DSC_0029.JPG

DSC_0030.JPG

DSC_0031.JPG

DSC_0033.JPG

DSC_0034.JPG