• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Wegpiraat

Wegpiraat zijn Zambeza Test ronde Lemon Kush & White Cheese Autoflower

Recommended Posts

58aebf6678113_ZambezalogoRGB-012222.png.7729a8de0808f771b92d3f6ef7175644.png

Heb een mooie kans gekregen van Zambeza Seeds om 2 van hun strains te testen, dat gaat we doen en met de volle 100% nogmaals bedankt voor het mogelijk maken van de Test ronde Zambeza ! 

Na een x aantal dagen lag er een pakket in de brievenbus nadruk op pakket!!! Want de mannen en dames bij Zambeza hebben goed uitgepakt en hebben mij verwend met dit erg mooie pakket

gallery_983_431_984595.jpg

Ik ben een behoorlijke kush liefhebber en ben wild van zowel bijna alle lemon soortjes en daarom viel direct mijn eerste keuze op de ''Lemon Kush'' en heb kans gekregen deze te testen 

gallery_983_431_693529.jpg

https://www.zambeza.nl/115-lemon-kush.html

Een lekkere Cheese kun je mij ook wel voor wakker maken, en wat zal je denken er stond ook een Cheese Auto flower in de test lijst om precies te zijn de '' White Cheese Autoflower ''  

gallery_983_431_1207799.jpg

https://www.zambeza.nl/128-white-cheese-autoflowering.html

Deze test ronde gaat zich buiten afspelen met een kleine binnen voor groei onder 200w aan t neon TL balken en 2 x warmte mat voor de warmte voetjes in of de DP90 of in een 1 x 1, hier wil ik rond half maart mee gaan beginnen (als ik mezelf kan inhouden) kunnen ze een mooie 6 weken voor groeien en lekker wortelen voor dat ze naar de grote speel '' serre '' gaan 

Zou graag 2 a 3 Lemon Kush madame's in de broeiserre kwijt willen en 2 a 3 White Cheese Autoflowers, alleen is de vraag hoe groot zullen de Lemon Kushjes worden ivm mijn ruimte de serre is een kleine 2.5 x 3.0 x 2.8 (nokhoogte) zouden er mooi 3 aan de ene kant kunnen en mooi 3 aan de andere kant

In de serre staan 2 fan's om de luchtverplaatsing goed te houden en ik mis een x aantal raampjes in de serre wat soms een voordeel is wanneer het extreem heet is en een nadeel is wanneer het soms regent dan los ik dat vaak op dmv een zeiltje dat de meiden niet nat kunnen worden je weet wel de beruchte piraat serre die de meeste op de meeting  wel gezien hebben LOL

Wat mij vorig jaar wel al is opgevallen is dat planten in een serre geneigd zijn om te strekken (groot afstand verschil tussen internodes), nu wil ik proberen ze tot ongeveer internode 6 a 7 binnen te houden en dan naar de serre te verplaatsen om zo de meeste strekking te beperken

Met een test ronde probeer ik de meiden zo min mogelijk te stressen ( toppen/fimmen etc) en laat ik ze der gang gaan, afhankelijk met de kostwerk dagen in het buitenland beslis ik wel of net ga verduisteren en of er 1 of meerdere van de Lemon Kush ga verduisteren zo krijg ik wel altijd de meest rijpe plantjes 

Ze zullen op een mix komen te staan van 30% gebruikte aarde 20% coco's (atami) en 50% verse potgrond van de lidl (kost een eurie per zak en is goede aarde), daar in zullen verschillende schimmels in komen wat buffertabs en we gaan het gehele seizoen voeden met Omni potent voeding icm wortelstimulator van Canna of Bio green

Ik kan niet wachten op die lekkere zomer van 2017 want dat gaat het gewoon worden een TOP outdoor seizoen voor ons allemaal!!!

Greetzz en tot snel met de eerste echte update 

• Like 6

Wat een enthousiaste spat er weer vanaf !!! :wub:

Lekker hè , om weer voor buiten bezig te zijn ....

Jij heb mooie soortjes gekozen , die helemaal bij jou smaak passen. 

Ik ga jou volgen , en mega veel succes wensen !!!

(Tipje van mij ; hou het een 'beetje kleiner' dan vorig jaar !! ;) )

Grtjs.

;)

• Like 1

suc6 piraat ik schuif natuurlijk weer aan ben zeer benieuwd naar de lemon kush

• Like 1

On 20/04/2017 at 16:46, Grow Weed said:

he's having some family isue atm that require most of his time.

hope he doesnt mind me sharing this much 

@Wegpiraat neem je tijd gozer. nog ff endie tijd is er mischien niet meer

conanti dabitur, carpe dium carpe noctem.

Absolutely understood, first things first ! Wish you all the best out there. ;)

• Like 1

On 20-4-2017 at 12:55, ZambezaSeeds said:

All good out there ? :ph34r:

Yes everything is oke here and i already started with the first seed's, I do my best to make the first post today 

• Like 1

Iedereen bedankt voor de reacties! Leuk :)

Prive zit het indd allemaal niet echt lekker en dat heeft tot behoorlijke afwezigheid geleid op het forum en tot bij houden van mijn verslagen maar gelukkig heb ik genoeg info want er is best al wat gegrowed de afgelopen weken ik was al een beetje begonnen......

Wat is er allemaal gebeurd?

Heb 2 x White Cheese Autoflower voor gegroeid in de Dp90 met 110w T Neon Kleur code 6500K in 14l potten tot ze 2 weken in de bloei stonden en toen verplaatst naar buiten waar ik ze de eerste week iedere avond binnen haalde door de lage temp's die staan nu 4 weken in de bloei zijn klein maar was te verwachten natuurlijk maar wel bijna klaar ;)

Staan beide in mix van universele potgrond en de aardeverbeteraar van Omni potent en krijgen heel minimaal omni potent voeding zijn vanaf dag 1 donkertje groen want zijn klein en hebben een redelijke buffer fertometer is nog niet een keer in het geel gekomen 

Was een kleine voor proef die 2 en ben toch stiekem blij dat ik ze al gezaaid had 

Paar foto's 

gallery_983_431_14939.jpg

De aarde verbeteraar 

large.IMG_0661.JPGlarge.IMG_0659.JPG

En zullen de hele kweek alleen Omni Potent voeding krijgen

large.58b4386aa0f53_IMG_06681.JPG

large.IMG_20170413_142751.jpglarge.IMG_1279.JPGlarge.IMG_1282.JPG

large.IMG_1284.JPGlarge.IMG_1286.JPGlarge.IMG_1376.JPGlarge.IMG_1374.JPGlarge.IMG_1375.JPG

Proost op de eerste bloeiers van 2017!!!!

large.IMG_1406.JPG

En er zijn 2 seeds tussen de watten gelegd voor een eerste rondje in de serre waar de temp nu de afgelopen 2 weken niet lager dan 15 is gekomen en daar zal het verslag ook vol in verder gaan daar gaat alle tijd in zitten de nu aankomende 2 en de volgende 5 ergens in juni, heb via markplaats een serre heater op de koop getikt en dat werkt goed en ze dus maar gelijk in der uit eindelijk pot gezet na ze redelijk gekiemd en gegroeid waren uit de Jiffy pluggen in de zelfde Dp90 als de eerste 2 meiden 

Ze zijn nu 2 weken oud en het gaat een beetje traag maar het groeit wel, ook deze staan op een mix van universele potgrond 60% 30% hergebruikte aarde en de bovenste top laag 10% Atami Coco's dit omdat ik vorig jaar gemerkt heb dat de aarde erg snel uitdroogt in de serre en is wel weer terug te krijgen met een druppeltje dreft maar coco's is veel en veel sneller terug vochtig vandaar de bovenste laag coco's

Wat foto's........

De Atami coco's die ik gebruik...

large.IMG_20170414_160918.jpg

De potgrond van de lidl die beschikt over het RHP keurmerk en zich voor mij al bewezen heeft en dat voor een eurie de zak

large.IMG_20170414_160800.jpg

Alle potten aangevuld met gebruikte aarde onderin dan de verse aarde en daar door heen heb ik de aardeverbeteraar door heen gedaan

large.IMG_20170414_160754.jpg

Vervolgens de laatste boven laag aangevuld met coco's, gaatje maken tot je bij de verse potgrond ben daar doe ik dan altijd een klein handje zaai grond tussen om overvoeding te voorkomen als ze nog zo klein zijn

large.IMG_20170414_161211.jpglarge.IMG_20170414_161217.jpg

En dan de 2 nieuwe meiden waren wederom binnen 36 uur gekiemd direct vanuit de Jiffy pluggen gaan ze de uiteindelijke pot in wat altijd het beste is om te doen met Autoflowers ivm de penwortel die 0.0 stress mag hebbenlarge.IMG_20170414_160814.jpg

Pot goed ingewaterd met 10% (het zijn 40l potten dus ingewaterd met 4l) daar zullen ze het een poos mee moeten doen, temp is mooi tussen de 17 en ja ja soms wel 28 graden

large.IMG_20170418_154352.jpg

Nummer 2

large.IMG_20170418_154411.jpglarge.IMG_20170418_154505.jpg

En dan gaan we een weekje verder want ze zijn heus aan nieuwe blaadjes begonnen hihi LOL

Nummer 1

IMG_1409[1].JPGIMG_1410[1].JPG

Nummer 2

IMG_1411[1].JPGIMG_1413[1].JPG

Samen

IMG_1412[1].JPG

We hebben ook 4 x Lemon Kush ter kiemen gelegd na 24 uur was er al een mooie barst te zien en al een kleine pen die te voorschijn gekomen is

IMG_1418[1].JPG

12 uur verder 100 procent kiem!!!!

IMG_1423[1].JPG

Dat gaat wat beloven!

Tot zo ver de eerste echte update zal nu iedere week een update maken van de 2 die al in de bloei staan en van de 2 die lekker bezig zijn om grote meisjes te gaan worden:D

• Like 6

Top dat je van start bent nu, en gaat mooi qua kieming man! :)

Heel veel succes en plezier,  en natuurlijk veel lekkere :weed-4: gewenst!

• Like 1

On 28.04.2017 at 18:02, Wegpiraat said:

Thanks everyone for the comments! nice :)

Private is the Indd not all really nice and has the considerable absence led to the forum and to keep up my reports but fortunately I have enough information because there is quite what gegrowed recent weeks I had started a little ... ...

What has been done?

Do 2 x White Cheese Autoflower for grown DP90 with 110w T Neon Color code 6500K in 14L pots until they were two weeks into the flowering and then moved outside where I first week every night brought in by the low temperature which are now four weeks into the flowering are small but to be expected, of course, but almost ready ;)

Are both universal mix of potting soil and Omni earth improver potent and have very minimal omnipotent diet from day one because donkertje green are small and have a reasonable buffer Fertometer not again come in yellow 

Was a small trial for two and am still secretly pleased that I had sown 

Few pictures 

gallery_983_431_14939.jpg

The soil improver 

large.IMG_0661.JPGlarge.IMG_0659.JPG

And all will grow only Omnipotent get food

large.58b4386aa0f53_IMG_06681.JPG

large.IMG_20170413_142751.jpglarge.IMG_1279.JPGlarge.IMG_1282.JPG

large.IMG_1284.JPGlarge.IMG_1286.JPGlarge.IMG_1376.JPGlarge.IMG_1374.JPGlarge.IMG_1375.JPG

Cheers to the first flowering of 2017 !!!!

large.IMG_1406.JPG

And there are two seeds placed between the wadding for a first round in the conservatory where the temp now is not less than 15 seen in the last two weeks and that the report will also be full of go there goes all the time sitting in the now upcoming 2 and the next 5 sometime in June, have a greenhouse heater tapped the sale through market place and that works well and therefore just as in the put out last pot after they were germinated and grown plugs from the Jiffy in the same DP90 as the first 2 girls 

They are now 2 weeks old and it goes a little slow but it is growing, even these are a mix of universal potting soil 60% 30% recycled earth and the upper top layer 10% Atami Coco's this because I noticed last year that earth very quickly dry out in the sun and is to regain a drop of dreft but coco's is much, much faster return moist hence the upper layer coco's

What pictures ........

The Atami coco that I use ...

large.IMG_20170414_160918.jpg

The soil of the Lidl which has the RHP quality mark and has already proven to me and a bag eurie

large.IMG_20170414_160800.jpg

All pots plus the bottom than the fresh earth used earth and over the earth, I did go through improver

large.IMG_20170414_160754.jpg

Then avoid the last top layer plus coco, Making hole until you reach the fresh potting am I always do a little hand sowing soil to between about food when they are so small

large.IMG_20170414_161211.jpglarge.IMG_20170414_161217.jpg

And then the two new girls were again seeded in 36 hours directly plugs from Jiffy they start the final pot in what is always best to do with Auto Flowers because of the taproot that can have 0.0 Stresslarge.IMG_20170414_160814.jpg

Pot well ingewaterd 10% (being 40l pots so ingewaterd with 4l) that they will have to join it some time, temp is fine between 17 and 28 degrees yes yes sometimes

large.IMG_20170418_154352.jpg

Number 2

large.IMG_20170418_154411.jpglarge.IMG_20170418_154505.jpg

And then we go a week further, because they are really new leaves began lol LOL

Number 1

IMG_1409[1].JPGIMG_1410[1].JPG

Number 2

IMG_1411[1].JPGIMG_1413[1].JPG

together

IMG_1412[1].JPG

We also have 4 x Lemon Kush laid to germinate after 24 hours had already seen a good crack and already a small pen that has emerged

IMG_1418[1].JPG

12 hours later 100 percent germ !!!!

IMG_1423[1].JPG

That's what promise!

So far the first real update will now make a weekly update of the two already in bloom and the two that are doing good to be big girls:D

Thanks for the very detailed description, even if it came in a little late, its nice and thorough! We keep fingers crossed :weed-4:

• Like 1

Zijn een weekje verder en dus tijd voor een update :)

De kleintjes groeien traag maar ze groeien wel dat is het belangrijkste, de eerste 2 die veel eerder ook gezet zijn en nu in volle bloei staan hadden ook een traag begin maar zijn uit eindelijk tog gemiddeld een meter hoog geworden daar maak ik me niet erg druk om.

Tegen de tijd dat ze in de bloei staan zal het buiten ook wat meer zonnig zijn wat nodig is om auto flowers aan te laten dikken weinig zon betekend weinig opbrengst veel zon.....

Beginnen we bij de wat grotere zussen die een lekkere witte laag beginnen te krijgen en nog eventjes te gaan hebben

3 - 5 - 2017

samen 

large.590c7f146e46d_IMG_15011.JPG

madame nummer 1

large.590c7ec516f0f_img11.JPG

Madame nummer 2

large.590c7ebfe250a_img2.JPG

2

large.590c7ebddaeaf_img1.JPG

Madame nummer 3

large.590c7ec29e382_img3.JPG

3

large.590c7ee3a7721_img22.JPG

Hier en daar een luis gevonden maar nog niks om me zorgen over te maken wel waar ik me iets meer zorgen over maak is de aanhoudende meeldauw waar ze wat last van hebben, morgen de bladeren 1 voor 1 afnemen met een oplossing van 5 / 10% melk op 1 liter water 

De kleintjes maken het goed op wat verkleuring na op het blad, hebben na de inwatering 1 keer echt minimaal een scheutje water gekregen rond om de stam.... even aankijken

Madame nummer 1  1 - 5 - 2017

large.IMG_1455.JPGlarge.IMG_1456.JPGlarge.IMG_1457.JPG

Madame nummer 2  1 - 5 - 2017

large.IMG_1458.JPGlarge.IMG_1459.JPGlarge.IMG_1460.JPG

De al reeds 4 gekiemde Lemon Kush seeds zijn 1 mei de grond in gegaan kan ook de dag er voor zijn en na 2 dagen niet te hebben gekeken zagen ze er zo uit op 3 - 5 - 2017

deze staan in een dp90 met momenteel 2 x 55w T neon (6500k) 

large.IMG_1513.JPG

large.IMG_1526.JPG

large.IMG_1525.JPG

large.IMG_1524.JPG

Hier zie je het zaad hulsje nog om de eerste lob blaadjes zitten, die ik er vandaag voorzichtig af gehaald heb

large.IMG_1527.JPG

Ze zijn aan de gestrekte kant maar zodra ik ze over een paar dagen snel verpot, pot ik ze zover mogelijk in het nieuwe potje 

Iedereen een goede bevrijdingsdag vergeet nooit hen die vielen........

Greetzz

• Like 2