• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Growsome

Amnesie lemon barneys farm

Recommended Posts

Na mij 1e mislukte poging met de lemon haze van royalqueens Seeds ga ik ik het opnieuw proberen met de amnesie lemon van barneys farm Het ging bij de eerst ronde fout met het ontkiemen in spongeroots toch niks voor mij . De volgende ronde 12 april heb ik water vochtig gemaakt met spa blauw en het ontkiemen kom beginnen. Alle 5 zaadjes ontkiemden binnen 24 uur ze hebben ongeveer 3 dagen tussen de watten gelegen. 15 april heb ik de dames in plagron promix gestopt  die ik al een beetje had ingewaterd met spa blauw 18 april waren ze met zn alleen boven de grond vanaf 18 april 18/6 

Ik vind  1 van mij jonge plantjes een beetje geel worden zou dat kunnen komen door de promix van plagron een beetje voeding heeft ? Foto's volgen 

IMG_0993.JPG

IMG_0994.JPG

IMG_0995.JPG

IMG_0996.JPG

Heb je die zo in de promix gepleurd ?

die aarde is voor bemest en nog even te zwaar voor je planten.

in het vervolg, zaden kiemen in light mix in een potje

als ze mooi geworteld zijn overzetten in de promix;)

ze zullen dan wel beter starten

3 hours ago, Blackbut said:

Ja Blackbut na het ontkiemen gelijk in de promix . Levert dat veel schade nog aan de jonkies? 

In het begin hebben ze nog niet die behoefte van de voeding die in de aarde zit 

Beste is wat ik steeds vaker zie is kuiltje maken in promix en dat vullen met bijvoorbeeld zaai en stek grond dan wanneer die de promix bereikt is die er misschien aan toe

Soort bunker in de promix voor het goed wortelen en daarna extra voeding in de nieuwe grond scheelt je voedingsproblemen en stress van verpotten maar dan nog is het tricky ik zou de kuil liever t e groot da 'n te klein vullen met zaai grond dit voor een safezone

5 hours ago, Blackbut said:

Ja Blackbut na het ontkiemen gelijk in de promix . Levert dat veel schade nog aan de jonkies? 

2 hours ago, Hpskweek said:

Minder is meer

Ik heb helaas geen saai en strekgrond ter beschikking dus ik zou t hiermee moeten. Hoop dat ze nog wat bij trekken thanks. 

Levert het veel schade op,.. nee opzicht zal dat wel mee vallen hoor, maar ze loopt er wel een achterstandje door op,. 

komt later wel weer goed,.. beetje extra lief voor haar zijn ;) en volgende keer dus ff anders aanpakken.. lightmix of saai en stekgrond koop je tegenwoordig bijna bij elke tuincentrum ;) 

ik zit met een probleem van mij afvoer, na het proef draaien  op zolder met de cooltube word het niet koeler dan 32 graden veel te warm dus , ik blaas de 680m3 buisventilator uit via dak afvoer van de cv ketel  van 80 mm allemaal met verloop stuk  de originele uitlaat van de buisventilator is 200 mm heeft het te maken dat r te weinig lucht uit de 80 mm buis  en ik heb 5 passieve inlaten van 125 met een stuk koolstoffilter voor de inlaten . Iemand nog tips hoe ik dit probleem kan oplossen ?? 

Actief inblazen ongeveer 1/3 tot 1/2 van je afzuigcapaciteit. Je moet voldoende onderdruk houden iig. 

Uitblaas van 200mm naar 80mm gaat niet werken. Verliest  je afzuiger een hoop capaciteit door. 

• Like 1

On 4-5-2017 at 17:45, TheRealDopey said:

Actief inblazen ongeveer 1/3 tot 1/2 van je afzuigcapaciteit. Je moet voldoende onderdruk houden iig. 

Uitblaas van 200mm naar 80mm gaat niet werken. Verliest  je afzuiger een hoop capaciteit door. 

Oké ik zal opzoek moeten gaan naar  een  andere mogelijkheid .enige manier is nog in huis uitblazen door een 125 mm luchrooster. 

Ik denk nog steeds effect v a n de aarde waar ze zich in  bevindt 

Je zou ook teveel water kunnen geven want de nieuwe bladeren 

Zijn ook nog behoorlijk lichtgroen denk d a 't het even duurt 

En dat die verbranding nog steeds vsn dezelfde schade is 

Geen mogelijkheid te verpotten ze is nog zo jong