• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 

Recommended Posts

Na veel dubben ga ik dit jaar toch maar een klein buitenkweekje doen met de Amnesia big AF van Hy-Seeds. Ik wil 4 AF ontkiemen rn afbloeien. 

Ik heb gekozen voor hun zaden omdat ik een paar jaar geleden eens een test gedaan heb met 100 van hun zaden. Destijds ontkiemden er 99 van de 100 en dat resultaat had ik nog nooi eerder behaald. 

Het zijn AF dus ik verwacht geen grote bomen maar wel een lekker wietje wat in augustus klaar zal zijn als ik snel kan beginnen. 

Ik zal proberen af en toe wat pixies te maken en een verslag bij te houden. 

De eerste keuze die ik moet gaan maken is doe ik ze in potten van ongeveer 60 liter of zet ik ze in zelfgemaakte bakken op wieltjes van 1x1 meter waar zo'n 400 liter aarde in kan. Dat laatste betekent veel werk om de grond op het "dakterras" te krijgen en ik twijfel of 400 liter per plant voor een AF niet een beetje overkill is. 

Graag jullie advies hierin ik heb nog even tijd om hierover na te denken. 

Zodra ik de zaden ga ontkiemen kom ik weer ff met een update. 

• Like 1

Oei ja voor autoflower weet ik ook niet of het een meerwaarde heeft, het is natuurlijk een soortje die je maar beperkte groeitijd heeft.. 

Aan de andere kant hoe meer wortelruimte hoe sneller ze gaat groeien, en hoe groter ze word. Maar of dit boven de 60 liter nog telt?

Mijn smartpot van 250 liter merk ik wel echt enorm veel verschil met de 35liter bakjes die ik vroeger gebruikte.. maar dat is a met "normale planten" en b is die specikuip nog weer 2x zo groot, dus durf er echt geen uitspraak over te doen...  Wel leuk dat je een topic gaat bijhouden...  :D 

Ja @Running Water en ik ga de kweek ook nog eens in een warm land met veel zon doen. :D

Maar om nu 4x 400 liter bakken te vullen voor een AF gaat mij zelfs.... Bijna.... Te ver. :P

Misschien dat ik toch 4x 90 liter kuipen aanschaf. 

De zaadjes zijn netjes in Nederland bezorgd maar ik krijg ze helaas pas rond de 20e in het zonnige zuiden. Dat wordt dan gelijk ontkiemen. 

Jammer want rond de 27e juni is de langste dag dus meeste kans op zon. Aan de andere kant heb je hier de komende 3-4 maanden volop zon. Dus ik denk dat die twee weken eerder starten niet veel uitmaakt. 

Zodra ik ze ga ontkiemen maak ik wat pixies. 

Ik heb nog even een vraagje aan de outdoor experts, want voor mij is het ruim 25 jaar geleden dat ik iets buiten plantte en toen waren er nog geen Autoflowers. :rolleyes:

Het liefst zou ik de AF dus direct in de eindpot doen en buiten zijn ding laten doen zodat de wortels lekker kunnen verspreiden. Echter heb ik hier nog een tgl star 60 met kleur 4500 die ff niets ligt te doen. Ik zou er dus voor kunnen kiezen na het ontkiemen de zaadjes eerst in een rozenpot 1.7 liter te laten opkomen onder 60 watt cob led, bijvoorbeeld op 20/4. Dan overpotten in de eindpot na xx dagen. Maar het is een AF he, dus mijn gevoel zegt liever niet overpotten. 

Wat denken jullie? 

Ik ontkiem ze meestal binnen en eens ze boven zijn zet ik ze in hun definitieve pot.

• Like 1

Even een twist in het verhaal. Ik heb zoals eerder gezegd vier grote bakken van één meter bij één meter. Mijn amigos hier zeggen dat ik gek zou zijn deze niet te gebruiken.

Voor de Amnesia AF zou dat overkill zijn maar mijn amigos hier hebben dus de Black Domina van Hy-Seeds al in de voorgroei staan en ik mag er dus 4 uitkiezen eventueel in de grote bakken zetten. En omdat de AF zaden toch nog in Nederland zijn, twijfel ik behoorlijk wat te doen. 

Ik wil iig maar 4 planten zetten zodat ik me aan de wet hier hou. 

Ik heb de Black Domina's ook gezien en ze zien er aantrekkelijk uit. Mmmm:wub:

Uiteraard als je zo'n mooie bak hebt zou ik die ook gebruiken.

Kan je nog zien of je 1 of meerdere planten in een bak doet

Ik wil me aan de wet houden dus zal per bak één plant zetten. In totaal 4 stuks dus. 

De Black Domina staan al een paar weken voor te groeien en ik zal de 4 besten er over een kleine week uit selecteren. Een die al lekker veel vertakkingen heeft. 

Mijn uitdaging is om ongeveer 20-24 zakken aarde via een ladder op een nog niet afgebouwde etage te krijgen. Daar krijgen ze de hele dag zon. Als de aarde erin zit wil ik een soort van kuiltje rondom de plant maken zodat het makkelijk voeding geven wordt. 

Een tweede uitdaging wordt voldoende water boven te krijgen maar daar heb ik al wat ideeën over met een 100 liter vat en een kraantje. 

Even geduld nog, misschien kan een admin de titel wijzigen naar Black Domina. 

Black Domina is geen gek idee :) Die 20-24 zakken aarde via en ladder naar boven brengen is verre van ideaal.

Met een flexibele kuip en een stuk touw takelen is een stuk eenvoudiger. Al is een paar extra handen dan wel handig :D 

Pas maar op met zoveel aarde en water, straks komt je balkon naar beneden.

Ik vind het ook wat over de top voor een autoflower, maar dat zal wel aan mij liggen.

Beter een verhoginkje om de stam maken zodat je daar zeker geen water geeft. ;)

Ben benieuwd ga je volgen!

Is het misschien een idee om zo'n klein bouwliftje te gebruiken? Scheelt je heel wat rugklachten:)

@QnQ deed ik buiten ook altijd werkte perfect

On 2017-6-23 at 22:20, TheRealDopey said:

Ik wil me aan de wet houden dus zal per bak één plant zetten. In totaal 4 stuks dus. 

De Black Domina staan al een paar weken voor te groeien en ik zal de 4 besten er over een kleine week uit selecteren. Een die al lekker veel vertakkingen heeft. 

Mijn uitdaging is om ongeveer 20-24 zakken aarde via een ladder op een nog niet afgebouwde etage te krijgen. Daar krijgen ze de hele dag zon. Als de aarde erin zit wil ik een soort van kuiltje rondom de plant maken zodat het makkelijk voeding geven wordt. 

Een tweede uitdaging wordt voldoende water boven te krijgen maar daar heb ik al wat ideeën over met een 100 liter vat en een kraantje. 

Even geduld nog, misschien kan een admin de titel wijzigen naar Black Domina. 

Topic titel aangepast.

Hoi allemaal. Door een brand op mijn werk en met name reparaties en het opruimen heb ik geen tijd gehad de planten neer te zetten. 

Ik zal de komende weken nog kijken of ik misschien iets kan neerzetten al ben ik nu behoorlijk laat. Anders houden jullie een verslag van mij te goed. Eventueel indoor.