• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Wietefras

Santanesia 12/12 systeem onder 400W Cree COBs leds

Recommended Posts

Ik heb altijd nog een keer het 12/12 systeem willen proberen onder de leds. Heb het vroeger ooit één keer gedaan onder T-Neon en het beviel op zich prima, al heb je er wel veel zaad voor nodig. Het voordeel zou zijn dat je ronde sneller klaar is, de planten blijven kleiner en het zou minder werk zijn om te knippen (planten groeien vooral een enkele dikke top).

Het idee van het 12/12 systeem, bedacht door SpeesCees, is dat je direct de zaadjes al 12/12 licht geeft. Dus geen voorgroei, al duurt het wel een week of 4 voordat ze gaan bloeien. De planten blijven dan kleiner, dus je moet er wel meer zetten om de boel vol te krijgen. Ik begreep 25 stuks op een vierkante meter.

Ik ga dat doen met de Santanesia die ik twee ronden geleden ook al gedaan had. Het is de Santanesia welke een kruising is van de PH Amnesia met een Santa Maria F8.

Aangezien het regulier zaad is moest ik er wel nogal wat zetten. Hier staan ze in 7cm potjes in perliet onder een naar 200W gedimde led:

large.20170520_Santanesia_Zaailingen.jpg

Achteraf had ik beter 9cm potjes kunnen nemen in plaats van deze 7cm potjes. Net te weinig ruimte per plant om ze er lang genoieg in te kunnen laten staan. Was ook lastig om in deze kleine potjes het perliet voldoende vochtig te houden. Zaailingen hadden het er soms wel wat moeilijk mee. 

10 dagen later waren ze wat groter en heb ik ze verpot naar 19cm potten:

large.20170530_Santanesia_Selecteren.jpg

Inmiddels weer een dag of 10 verder. De mannetjes (en een paar freaks) zijn eruit en de boel staat weer terug in de bloeitent. 23 dames resteren:

large.20170610_SN_Bloei_DSC2437.jpg.797a

De strekkers heb ik aan de kanten gezet. Dat ik de planten nog makkelijk kan verplaatsen is wel weer het voordeel van planten in potten :)

EC is nu rond de 1.6. Dat zal ik maar weer eens gaan verhogen, want ze trekken nogal geel weg.

Het was eigenlijk de bedoeling dat ik inmiddels wel een rondje kon doen met de Santanesia stekken van die vorige Santanesia ronde, maar die stekken zijn nog steeds niet terug in de groei. Het gaat een tijdje goed en dan gaan ze toch weer bloeien.

Had laatst weer eens nieuwe stekken genomen en die komen langzaam maar zeker weer wat uit de bloei. Vooral de SN_A5 variant (hoge planten met lange cola's) produceert steeds meer blad. De snelle SN_A1 variant begint ook wat te komen. De SN_B1 variant (die ik zelf het lekkerste vind ruiken) loopt helaas nog flink achter.

De stekken staan in een 60x60 tentje onder 6500K T-neon:

large.593baf1f26618_20170610_SNMcP_Stekk

Achterin staan nog twee McPurple ("roze pheno") stekken die wel flink doorzetten. Daar zou ik wel al een setje stekken van kunnen nemen. Had ook nog Chocolope en Buckeye Purple stekken staan, maar die heb ik maar eens weg gedaan.

• Like 4

Fras, ik ga je volgen. Wilde zelf ook eens het 12/12 systeem van Cees testen maar is er nooit van gekomen. Ik ben meer een stekken kweker denk ik. 

Ziet er in ieder geval gezond uit. 

Ik dacht dat Cees ook een manier had bedacht om echt vrouwelijk zaad te maken ipv feminised.

• Like 1

Dat is weer eens een hele andere methode om te kweken. 

Lijkt me erg interessant.....

Ik zal zeker regelmatig eens komen spieken hoe het groeit & bloeit in dit systeem. 

Heel veel succes !!

;)

• Like 1

@gyro gearloose, Dit keer is het reveggen wel heel lastig. Ben nou al maanden bezig.

Ik heb van een ander soortje zelfs nog stekken genomen toen ik aan het oogsten was. Die kwamen prima terug in de groei. Dan neem ik weer stekken van de delen die er "normaal" uit zien en dan levert dat toch weer een normale moederplant op waar je weer prima bruikbare stekken van kan nemen. Duurt eventjes maar als je vergeten bent om vooraf stekken te nemen van een mooie plant dan moet je toch wat ;)

Weet niet wat het is, maar deze Santanesia's zijn een stuk hardnekkiger. Ze schieten vrij snel weer terug in de bloei.

Ach ik geef het niet op. Zo lang ze niet dood gaan kan ik het blijven proberen. De stekken wortelen gelukkig wel heel makkelijk.

@TheRealDopey, Vind zelf zowel zaad als stekken wel leuk, dus ik wissel het wat af. Dit keer stond eigenlijk weer een stekkenkweek in de planning, maar aangezien dat niet door ging dan maar helemaal los met zaad en dat 12/12 systeem, ha ha.

Zaadplanten zien er ook altijd zo mooi symmetrisch uit van boven gezien. Ben alleen wel bang voor weer die hoogteverschillen. Het is nu eigenlijk al vrij extreem.

@Cat Nicky, Ja, zo nu en dan probeer ik weer eens iets heel anders. Het is wel nog even wennen allemaal. Toch wel echt anders dan DWC. Meer dan ik gewend had in ieder geval.

De dames worden ook wat bleekjes. Moet nog even wennen aan welke EC ik ze nou moet geven in dat perliet. Moet blijkbaar veel hoger gaan dan ik gewend was bij DWC. Zeker dat soort zaken zijn blijkbaar echt wel anders.

• Like 1

Ze gingen de vorige keer in DWC wel harder, maar ik ben bang dat dat komt omdat ik het watergeven nog niet geautomatiseerd heb. Eigenlijk moet het perliet de hele dag vochtig gehouden worden, maar ik geef ze nu twee keer per dag met de hand water. Dat is eigenlijk te weinig. Vooral toen ze nog in die kleine potjes zaten heeft dat wel wat extra tijd gekost.

Plus dat ze toen 18 uur licht kregen en nu maar 12 uur.

Zit denk ik nu ook veel te laag in de EC. Ze werden ineens heel snel steeds lichter. Verhoog de EC steeds wel wat, maar blijkbaar nog steeds niet genoeg. Zit nou op 1.75.

Aan de andere kant, ik denk ook niet dat ze veel groter hadden moeten worden, want dan passen ze er nooit meer allemaal in. Wellicht dat dat 12/12 systeem ook wel kan met 16 planten op een vierkante meter? Als de planten zich ontwikkeld hadden zoals in DWC dan had dat toch zeker moeten kunnen.

succes met deze ronde 

ben benieuwd naar wat er van bewatering gaat komen 

jou kennende zal het wel weer iets high tec worden :D

• Like 1

Ben wel wat aan het testen en puzzelen geweest, maar heb het nog niet aan de praat. Hopelijk heb ik daar dit weekend wat tijd voor.

Eerste week bloei is achter de rug, dus tijd voor een update.

EC heb ik opgevoerd naar 2,0. De drain die er dan uit komt zit tussen de 1,75 en 1,85.

Het is inmiddels een drukke boel. Planten staan gesorteerd op lengte met de langste achteraan:
large.20170617_SN_Overzicht_DSC2438.jpg.

Heb er nog een paar planten uitgehaald. Het werd wel erg vol en die drie bleven nogal achter bij de rest. Nu staan er nog 20 planten in 4 rijen van 5.large.20170617_SN_Opstelling_DSC2445.jpg

Foto is helaas wat mislukt, maar je ziet wel dat de planten achterin nogal strekkering zijn en die vooraan zijn meer compact.

Het gekke is dat die hoge planten de eerste waren die in de bloei schoten. Bij de vorige kweek waren dat ook de planten die het langst door bloeiden. Wel grappig dat ze blijkbaar niet alleen langer bloeien, maar ook eerder.

De planten staan dus op een tafel waar het water aan de voorkant uit loopt in een gootje. Die tafel had ik een verloop gegeven van 1cm per meter, maar dat is toch wat te weinig denk ik. Het water blijft me wat te veel staan. Dat geeft een vrij hoge luchtvochtigheid.

Toppen zijn nog niet veel uiteraard, maar ze beginnen te komen:

large.20170617_SN_Bloei_DSC2442.jpg.ba9a

large.20170617_SN_Bloei_DSC2443.jpg.8c80

Die hoge planten hebben her en der ook weer klauw net als bij de vorige kweek. Ik laat het verder maar zo. De rest staat er eerder nog wat te bleekjs bij.

Ben nog steeds bezig met een systeem om water te geven. Heb de onderdelen wel binnen, maar twijfel nog een beetje over de uitvoering. Moet het gewoon maar eens installeren en zien of het werkt.

• Like 2

Twee weken bloei achter de rug.

Het wordt wel knap vol. Zit nog te denken of ik er nog uit zal halen en dan met 16 verder gaan of het maar zo laten.

Ik heb de planten niet getopt (op twee na die echt te hoog werden)

EC heb ik weer wat verlaagd naar 1.9, want de drain werd hoger dan wat ik ze gaf. Ben ook langzaam ana het overschakelen naar bloei voeding.

@Running water, Inderdaad net als vorige keer hebben er weer wat planten klauw. 

Veldje zoals het er nu bij staat:

large.20170624_Over_DSC2456.jpg.811ad0c5

De grootste plant is nu 93cm en die staat achterin:

large.20170624_Plant_DSC2447.jpg.20fbca3

De kleinste plant is 60cm en die staat helemaal vooraan op een verhoging. Overzichtje van de hele opstelling van voren:

large.20170624_Front_DSC2458.jpg.20e34c0

Plant uit het midden (70cm hoog):

large.20170624_Plant_DSC2454.jpg.cd33afa

Irrigatie systeem is in prototype versie geprobeerd en dat gaat goed eigenlijk. Moet nog wat regelen om de sproeiers netjes op de potten te bevestigen, maar dat zal wel iets met de 3D printer worden.

large.20170624_Irrig_DSC2448.jpg.a4cbbfd

Topjes zetten mooi door:

large.20170624_Top_DSC2459.jpg.b40f33b42

Nog genoeg te klussen en doen, maar het gaat voroalsnog zijn gangetje.

• Like 3

Weer een weekje verder dus tijd voor ene update. De dames hebben inmiddels 3 weken bloei achter de rug.

Het gaat zijn gangetje. Alleen hangt nu wel de lamp op maximale hoogte. Hoop dat ze dus niet (veel) verder meer de hoogte in gaan.

Overzichtje van het hele veld:

large.20170107_Over_DSC2461.jpg.0dc7cdb6

En wat foto's van toppen:

large.20170107_DSC2462.jpg.4f8cba98fd892

large.20170107_DSC2463.jpg.1ade93d3c1d9c

large.20170107_DSC2465.jpg.2b9928e6ec4c8

large.20170107_DSC2466.jpg.35375f0c3fc9b

Het is vooral strek, maar die achterste zullen minstens een meter hoog zijn inmiddels ja. Ben ze vergeten te meten eigenlijk. Aan de voorkant zijn ze een stuk korter. Centimeter of 60 a 70.