• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 

Recommended Posts

Beste homies, 

Mijn purple#1 plant is nu twee weken aan het bloeien en heb recent zaad gespot, maar ik heb geen mannelijke planten. Ik heb verschillende zaden van de plant gehaald, deze zien er volgroeid uit. Dit vindt ik raar omdat ze ng maar twee weken aan het bloeien is. Weet iemand wat ik verkeerd doe ?

IMG_7228.JPG

IMG_7233.PNG

Edited by Tune
PM gestuurd om aan te melden

zaad in je plant kan door veel oorzaken komen.

Een plant kan banaantjes vertonen en zichzelf bevruchten.

Dit kan zijn omdat de genetica niet stabiel is en daardoor banaantjes vormen.

Het kan ook zijn dat als een plant bijna op zijn einde is en nog altijd niet bevrucht is dat ze banaantjes aanmaken en zo zichzelf bevruchten.

Noem het zelfpreservatie

Het kan ook zijn dat er in de omgeving een mannelijke plant is en dat pollen tot op jouw plant is gekomen.

Kwamen die zaden uit de callyx die je had omcirkeld?

• Like 1

ja, zaad uit callyx die ik had omcirkeld. maar mijn plant is nog maar maximum twee weken aan het bloeien dit is toch niet normaal dat ik nu al zaad zie!

Kan perfect zijn dat het van die autoflower komt. Moeilijk te zeggen natuurlijk.

Is dit ook een autoflower, regulier of feminised?

Er is toch bij toeval geen hennep veld daar bij jou in de buurt?

geen hennep veld in de buurt :lol:  purple#1 is geen auto maar wel feminised.    

moest de auto haar bevrucht hebben zijn de nieuwe zaden dan ook auto's of moeilijk te zeggen?

Neen denk niet dat dit auto's worden.

Ook valt het te betwijfelen of dit een stabiele soort zal worden.

@Grow Weed : Kan jij even uitleg geven of dit een autoflower kan worden?

• Like 1

vaak word het niets je weet ook niet wie hem bestuift heeft de sfuifmeel kan soms wel van 20 km of verder vandaan komen

dus je kan het nooit 100% weten

maar je ken het altijd proberen volgend jaar :)

greets jengen

• Like 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Similar Content

• By @Rogz
      Na deze AF Bubblegummertjes in normale potgrond te hebben gezet, heb ik me wat meer ingelezen in het hele cocos perliet aarde lightmix batmix en andere mixjes en t hele gebeuren. 👇

We zijn nu inmiddels een paar weken verder en de plantjes staan er nog heel goed bij in mijn ogen (zo niet geef dan ff een gil).

Als klap op de vuurpijl! 🎆 ben ik misschien toch wel een beetje lui en bevalt het mij prima om me weinig tot niet druk te hoeven maken om voeding ed.

Voor de quick ones ga ik dan ook dit jaar gewoon voor dezelfde formule en dan kijken we wel waar het schip strand. Als er volgend jaar weer wat meer cash is dan kijken we wel weer eens verder. 😅🤞 

Op vrijdag 26 juni zijn de RQS AF Quick Ones binnen gekomen. (Samen met een northern light maar daar ga ik nog niks mee doen) 👇

Snachts heb ik ze in een nat (ongebleekt) koffiefilter gedaan in een afsluitbare zak gestopt en achter een deur gehangen. (In het donker dus).

Inmiddels zijn ze goed en wel ontkiemt en zijn ze dus wederom direct en een pot met potgrond geplaats. 🤞

Ik hou jullie op de hoogte! ✌️😷
    • By Beau
      Hallo allemaal, 

Na 4 jaar afwezigheid ben ik dit jaar terug met een nieuwe poging!
      Mijn vorige kweekverslag dateert nog uit 2016.
      Nu zijn we echter 4 jaar verder, 4 jaar ouder en daarmee 4 jaar wijzer (hoop ik) 

Qua set-up veranderen we niet veel:
      -Buitenkweek
      -Plagron Light mix
      -Stoffen potten
      -Plagron voeding

De soort die ik ga kweken is wel veranderd, we houden het simpel en focussen op 1 soort.
      Type zaadjes:
      Auto Gelato, huismerk van Dutchheadshop.

Als ik het kweekverslag uit 2016 teruglees, besef ik me dat er wel enkele verbeterpunten waren. Deze verbeterpunten zijn met name op mijn gedrag. Spanning en onzekerheid hebben geleid tot een paar fouten: Te veel water op bepaalde momenten, te weinig water, te veel voeding en te vroeg geoogst.
      Om dit deze keer in betere banen te leiden is het belangrijk om meer naar het gedrag van de plant te kijken (bladkleur, houding etc) i.p.v chaotisch te worden. Ook ga ik dit keer proberen meer geduld te hebben en niet te gehaast te werken.

Het plan is om 3 Auto Gelato te kweken. Deze zullen in 3 verschillende periodes worden ontkiemd:
      1e: Eind maart
      2e: Eind april
      3e: Begin Mei

Doelstelling zal zijn om alle 3 te voltooien en 3 plantjes te oogsten. Een hoeveelheid wil ik niet noemen, aangezien dit lastig te zeggen is deze keer.

De komende tijd zal ik jullie op de hoogte houden d.m.v dit blog en mochten jullie tips of aanmerkingen hebben, laat ze achter in een reactie!

Groetjes!
    • By jpjp
      Hallo allemaal 

voor mijn eerste kweekervaring heb ik voor de sweet pure auto cbd gekozen. Kleine plant levenstijd 8weken
      Nu mijn plant is 5/6weken ver en groeit nog steeds ze is nu ongeveer 23cm. Ziet alles er goed uit volgens jullie? Die gele puntjes op blad?(voeding)? ik geef canna grow. Ik wil graag weten of alles er normaal eruitziet en ik goed bezig ben of niet.e n ik nog niet in bloeifase ben Overdag staat plantje buiten. Snachts sinds kort onder kweeklampje in kot.

thx

• waterpijp-bong.nl
  • Who's Online   2 Members, 0 Anonymous, 59 Guests (See full list)